banditosz001 írta:
Tano írta:
banditosz001 írta:
Sziasztok!
A múlt héten elég sokat próbálkozgattam diaggal és közbe ugye elég sokáig maradt az autón a gyújtás meg az ajtó is nyitva volt, bár a lámpát manuálisan lekapcsoltam míg programozgattam de azért sokat világított, majd másnap reggel próbáltam indítani és semmi csak kattanás meg a xenon-t felvillantotta(ezt amúgy nem értettem miér mikor a lámpa be se volt kapcsolva) de rábikáztunk utána mentem vele pár kört és minden rendben indult is szépen, sőt kinn is állt éjszaka és simán beindult kora reggel aztán mentem vele majd várakoznom kellett vagy 20-30 percet ami közbe ment a rádió meg a töltőn felejtettem a telót is majd indítottam beindult és utána én béna hirtelen lefulladtam na és akkor már megint nem indult be csak bikázásra..Fura h reggel a -1fokba beindul ott meg 20 perc után ezt csinálja..Akksi meghalt vagy valami más lehet?vélemény?
Szimplán lemerült az akkud, és utána nem mentél eleget, hogy rendesen visszatöltődjön, ezért merült le megint. Töltsd fel fullra, és jó lesz.
Hát nem tudom...250km autópálya meg egy kis város is volt.meg mondom az a fura hogy reggel simán indított meg még utána is.a baj akkor volt amikor állt és ment a rádió, de máskor azt simán bírta. azóta is járok vele és indul is szépen egyedül azt nem próbáltam h kibírja-e ha megint állóhelyzetben megy a rádió.Lehetséges h valami leszívja?kicseréltem az egész beltér világítást ledre..azóta olyan fura valahogy szerintem nem halványul el olyan gyorsan mint régen meg ég akkor is amikor szerintem a sima izzókkal nem égett. Bár lehet csak képzelgek, tudom h ez elvileg nem lehetséges
tippelek, jó vagyok benne
nem új már az akksid igaz? 4-5 éves biztos lehet.
tipikus akksi elhalálozás, az első fagypont közeli reggelen való nem indítás. ugyanis nyáron a gondozásmentes akksik esetén is a szellőzőn párolog el víz belőle. elég 1 cella, ami kilóg a folyadékból és annyi.
én már 2x tapasztaltam ezt meg. tudom miről beszélek. egy jó akksival, simán 10 indítást is megcsinálsz. legutóbb nekem tavaly halt meg, és 3x már nem indította be egymás után, hiába frissen volt töltve.
menj el egy akksishoz, terhelő villával rámegy, és kiderül. nekem az 560A-es indítóáramú akksi már csak 240A-t tudott. egy indítás, sok dolgotól függ, de 70-140A-ral terheli meg az akksit. még húzhatod, de ha olyan helyen nem indul, akkor szidhatod az eget. az elsőnél így voltam én is.
gyári akksim 7 évet bírt, aztán MonBat Premium pedig 6 évet. mindez 75%-ban rövidtávok (város, azaz alacsony fordulat, ahol a töltés sem 100%), és gyakori indítások. szóval kimondottan sokáig bírták.
ezt csak azért írtam, lásd milyen használat mellett mire lehet számítani.
a legtöbb prémium márkás akksiknál is 2 év után minden újabb év ajándék, 4 év felett pedig minden hónap. lehetne erről hosszasan még írni, hogy lehetne még kihúzni egy akksiból többet.
szerintem a tiéd már nem menthető. mondom ha 4-5 éves az akksi, akkor célszerű egy processzorvezérelt töltőre feltenni vagy 48 órára minimum. ha utána sem bírja sokáig, akkor csere.