Zolee
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz Zolee

BMWfanatic

Elismertség: 6% (53 pont) | Hozzászólások: 819

Elküldve: 2010. december 13. hétfő, 11:56


bmw320d4 írta:
Zolee írta:
blasekati írta: Sziasztok!

Kivette már valaki az akksit? Mit jelent az, hogy "az elektromos tárolók adatai törlődnek"? Gyári van az autóban (e46 2001-es 20d). Hogy zajlik lépésről lépésre az akksi kivétel? Előre is köszi a válaszokat!


Nem kell megijedni! Az átlagfogyasztás, a megtett km (nem a teljes ), átlagsebesség, tehát a nullázható paraméterek fognak törlődni.
Lépésről-lépésre: Leveszed a + sarut, ezután leveszed a - sarut, kiveszed az aksit. Visszafelé fordítva, tehát először - saru, aztán a +.


Fordítva

Ami a legfontosabb, hogy a kulcsot vedd ki a gyújtáskapcsolóból!


Igazad van!!! Nagy hülyeséget írtam (de csinálni jól szoktam ),

Először a - aztán a + !!!

bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2010. december 13. hétfő, 11:42


Zolee írta:
blasekati írta: Sziasztok!

Kivette már valaki az akksit? Mit jelent az, hogy "az elektromos tárolók adatai törlődnek"? Gyári van az autóban (e46 2001-es 20d). Hogy zajlik lépésről lépésre az akksi kivétel? Előre is köszi a válaszokat!


Nem kell megijedni! Az átlagfogyasztás, a megtett km (nem a teljes ), átlagsebesség, tehát a nullázható paraméterek fognak törlődni.
Lépésről-lépésre: Leveszed a + sarut, ezután leveszed a - sarut, kiveszed az aksit. Visszafelé fordítva, tehát először - saru, aztán a +.


Fordítva

Ami a legfontosabb, hogy a kulcsot vedd ki a gyújtáskapcsolóból!

Zolee
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz Zolee

BMWfanatic

Elismertség: 6% (53 pont) | Hozzászólások: 819

Elküldve: 2010. december 13. hétfő, 11:27


blasekati írta: Sziasztok!

Kivette már valaki az akksit? Mit jelent az, hogy "az elektromos tárolók adatai törlődnek"? Gyári van az autóban (e46 2001-es 20d). Hogy zajlik lépésről lépésre az akksi kivétel? Előre is köszi a válaszokat!


Nem kell megijedni! Az átlagfogyasztás, a megtett km (nem a teljes ), átlagsebesség, tehát a nullázható paraméterek fognak törlődni.
Lépésről-lépésre: Leveszed a + sarut, ezután leveszed a - sarut, kiveszed az aksit. Visszafelé fordítva, tehát először - saru, aztán a +.

blasekati
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz blasekati

Törzsvendég

Elismertség: 8% (9 pont) | Hozzászólások: 102

Elküldve: 2010. december 13. hétfő, 10:03


Sziasztok!

Kivette már valaki az akksit? Mit jelent az, hogy "az elektromos tárolók adatai törlődnek"? Gyári van az autóban (e46 2001-es 20d). Hogy zajlik lépésről lépésre az akksi kivétel? Előre is köszi a válaszokat!

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2010. június 10. csütörtök, 10:13


bmw320 írta: Én azt hittem a gyári akksimra is hogy gondozásmentes! Viszont ha a matricát lehúzom róla ott vannak alatta a kupakok mondjuk elég durva hogy még az eredeti akksi van az autóban és kb összesen 2-3 deci deszt.vizet kellett rátölteni! Meddig bírja hihetetlen már 6 éves!


az én gyárim 7 évig bírta, úgy, hogy hozzá nem volt nyúlva. valszeg még bírta volna, de 3 év alatt amióta nálam volt, inkább rövidtávokat, sok indítással ment. ilyen akksi tuti nem lesz benne még1x, mert tutti nem lehet kapni.



bmw320
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz bmw320

BMWfanatic

Elismertség: 0% (3 pont) | Hozzászólások: 478

Elküldve: 2010. június 10. csütörtök, 09:45


Én azt hittem a gyári akksimra is hogy gondozásmentes! Viszont ha a matricát lehúzom róla ott vannak alatta a kupakok mondjuk elég durva hogy még az eredeti akksi van az autóban és kb összesen 2-3 deci deszt.vizet kellett rátölteni! Meddig bírja hihetetlen már 6 éves!

bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2010. június 09. szerda, 23:15


YELLOW írta:
hil írta:
Szemy! Leírásodban van bukfenc is: gondozás mentes akksiban hogyan méred az elektrolit sűrűséget, hiszen azon nincs kupak, amit le tudnál tekerni. Vízbontási feszültség 14,4V ????? Szerintem kevés, nem lesz teljesen feltöltve az akksi, mint ahogyan írtad is: 65-80%, ami nem túl jó neki


hát amit mi halandók veszünk "gondozásmentes akksit" az azért nem teljesen az... mert szokták is mondani, ha úgy van deszt. vizet lehet utántölteni. a valódi gondozás mentes akksik, azok a zselések, azokat valóban nem lehet megbontani, de én úgy tudom számunkra való Ah-ás nem is nagyon van zselés, talán 35-45 Ah amit álétalában kapni lehet azt is horror áron, amit éppen emiatt úgysem vesznek meg.



A AGM akksi pont erre való, azzal vannak szerelve az IBS-es BMW-k gyárilag.
Ezt az akkut nem töltik 100%-ra, csak 80-85-re, a fogyasztáscsökkentés miatt.


hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2010. június 09. szerda, 21:41


Szemy írta:
hil írta:
Vízbontási feszültség 14,4V ????? Szerintem kevés, nem lesz teljesen feltöltve az akksi, mint ahogyan írtad is: 65-80%, ami nem túl jó neki.


Sajnos en egyetemi tanulmanyaim alatt vegig ezzel az ertekkel talalkoztam, de egy laborban akar ki is lehet probalni: elvileg cellankent 2,4V-nal kezdödik meg a vizbontas (= gazkepzödes). Ennyit tudok hozzatenni a temahoz.


Szia! megnéztem a töltőmet és tévedtem: nem 14,8V, hanem 14,6V a feszültsége. Először 14,4-re állítottam, de olvastam több helyen is, hogy 14,6v felett kezdődik a gázképződés, ezért állítottam 14,6-ra. Tapasztalatból írom, hogy nem volt gázképződés ennél a feszültségnél. De mint írtam, több helyen is olvasva, vitatott a gázképződés kezdete


státusz peetie

BMWfanatic

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 520

Elküldve: 2010. június 09. szerda, 18:40


Na, kicserélték, ráfizettem kicsit és vettem boscht, épp akciós volt. És valóban az egyik cella zárlatos volt. A nálunk levő töltőnek változtatható az árama, és már szinte a legkisebb áramnál hallatszott a bugyorgás.

Egyébként ezeknek a gondozásmentes aksiknak is le lehet pattintani a tetejét, az aksi szerelő is egyből azzal kezdte hogy levette és cellánként méregette. Mondjuk otthon amíg garanciális nemhiszem hogy érdemes lenne bontogatni és a szintet nézegetni benne

Szemy

státusz Szemy

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 11% (45 pont) | Hozzászólások: 397

Elküldve: 2010. június 09. szerda, 10:54


Meg ezt talaltam a temahoz, elnezest ha hosszu lenne:

...
A kalciumos akkumulátornál a 14,4 V határérték állandó, a 4...6 éves élettartam során sem csökken 14 V alá. Ennek következtében soha nem lép fel vízbontás, tehát egyrészt nem kell állandó utat hagyni a távozó gázoknak, másrészt nincs szükség a víz utántöltésére sem. Az akkumulátor teljesen lezárható.

A téves vagy hibás (14,4 V-nál nagyobb) töltőfeszültség tartós töltés esetén itt is vízbontáshoz vezet, ezért a műanyag fedél biztonsági szeleppel készül. A külső, sima fedél alatt megtalálhatók azok a nyílások, amelyeken át - feltételezett kipukkadást követően - a cellák ismét feltölthetők elektrolittal.

...
Karbantartást nem igénylő akkumulátor - olyan, többnyire savval és árammal töltött, üzemkész állapotú (de lehet sav és áramtöltésnélküli) akkumulátor, ahol a karbantartási igénymentesség az elektrolitszint ellenőrzésének és a desztillált víz utántöltésének elmaradására szorítkozik. A gyártók különböző ötvözetek segítségével, gáztér kialakításával érik el e kedvező tulajdonságot.
Másrészt a keletkező gázokat katalizátorok alkalmazásával vízzé alakítják vissza. Önkisülési veszteségük minimális, ezért árammal feltöltött á11apotban min. 6 hónapig tárolhatók. A "beépíteni és elfelejteni" kifejezés kizárólag az akkumulátorok desztillált vízzel való utántöltések elmaradására vonatkozik.
Egyébként feltételezik, hogy ezek az akkumulátorok a gépjárműben rendeltetésszerűen vannak üzemeltetve.

Forgalmazott típusaik:

- Karbantartásszegény (csekély karbantartást igénylő) akkumulátor - olyan,többnyire savval és ársmmal töltött, üzemkész állapotú (azonnal a kocsiba szerelhető, indításra kész) akkumulátor, melynél a gépjármű töltésszabályozójának beállításától függően csak évente egyszer-kétszer kell desztillált vízzel az elektrolitszintet beállítani. Kevesebb savgőz kerül ki a dugók furatain keresztül a cellákból (a gázképződés mérséklése folytán), így kímélve a gépjárművet és a környezetet. Ellenállóbbak a túltöltés káros hatásaival szemben (ezért élettartamuk hosszabb). Önkisülésük minimális, 6 hónapig tárolhatók jelentős tárolóképességveszteség nélkül.

- Karbantartásmentes (abszolút gondozásmentes) akkumulátor - olyan savval és árammal töltött és biztonsági szeleppel ellátott (azonnal kocsiba tehető, s indításra alkalmas) akkumulátor, melynek elektrolitfogyását speciális ötvözetek alkalmazásával minimálisra csökkentették. Ezeknél a többnyire teljesen zárt típusoknál desztillált víz utántöltése nem lehetséges-, a telep garantált élettartama alatt erre nincs is szükség. Önkisülési veszteségük minimális. Egyes típusok árummal feltöltve több évig tárolhatók (lásd később).

A szabvány követelményeinek első kritériuma szerint egy akkumulátor akkor tekinthető gondozásmentesnek (karbantartásmentesnek), ha a laborvizsgálatok során (40 °C ±2 °C hőmérséklelen 500 órán keresztül 14,4 V ±0,05 V (2,4 V/cella) állandó feszültségen töltve) az 1 amperórára (Ah) jutó vízveszteség (vízfogyasztás) nem haladja meg a 6 grammot. Ez egy gyorsított vizsgálat, ugyanis a gyakorlatban nem fordul elő 21 napos folyamatos vízbontási feszültségű töltés melletti üzemelés. Az elektrolitszint-csökkenés ekkor sem haladja meg pl. egy 44 Ah-s típusnál a kb. 9 mm-t, ami kisebb mint az edényen található max. és min. jel közötti 10 mm-es különbség. Az utóbbi időben a 6g/Ah-ás vízveszteség értékét az autógyárak tovább szigorították és csak azt fogadják el beszállítónak, aki képes 3g/Ah alatti vízveszteségű akkumulátorokat gyártani.

A gondozásmentesség második fontos kritériuma, hogy az ugyancsak 40 °C ± 2 °C hőmérsékleten 9 napig tárolt akkumulátor hidegindító képessége még megfelelő legyen, vagyis 18 °C-os hidegben 4,5 C20 ... 5 C20 értékú terhelőáram (kisütőáram) mellett a 12 V-os akkumulátor kapocsfeszültsége a 30. másodpercben se csökkenjék 7,2 V (1,2 V/cella) feszültség alá. (Ez a 4,5 C20 ... 5 C20 kisütóáram pl. a PERION 6A55XX 55 Ah-ás akkumulátorcsaládnál 255 A).

Szemy

státusz Szemy

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 11% (45 pont) | Hozzászólások: 397

Elküldve: 2010. június 09. szerda, 10:37


hil írta:
Vízbontási feszültség 14,4V ????? Szerintem kevés, nem lesz teljesen feltöltve az akksi, mint ahogyan írtad is: 65-80%, ami nem túl jó neki.


Sajnos en egyetemi tanulmanyaim alatt vegig ezzel az ertekkel talalkoztam, de egy laborban akar ki is lehet probalni: elvileg cellankent 2,4V-nal kezdödik meg a vizbontas (= gazkepzödes). Ennyit tudok hozzatenni a temahoz.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2010. június 09. szerda, 10:29


Woockie írta:
YELLOW írta: de én úgy tudom számunkra való Ah-ás nem is nagyon van zselés, talán 35-45 Ah amit álétalában kapni lehet azt is horror áron, amit éppen emiatt úgysem vesznek meg.

http://zselesakku.hu/Zseles-ak...lator.html
Az ara valoban huzos, de letezni letezik. Ez csak egy gyors google volt, biztosan van tobb tipus, 55Ah-s is (mintha az kellene az enyembe).

update: ez nem biztos, h jo autoba, lehet, inditani kicsi lenne


akartam írni, csak nem küldte el, mivel pont akkor szerkesztetted...
illetve egy mezei akksis nem fog készleten tartani, mert rajta marad... meg inkább motoroknál használják, vagy villanymotoroknál, freki váltóknál, PLC-knél



autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 1998

státusz Woockie

BMWfanatic

Elismertség: 5% (61 pont) | Hozzászólások: 1103

Elküldve: 2010. június 09. szerda, 10:02


YELLOW írta: de én úgy tudom számunkra való Ah-ás nem is nagyon van zselés, talán 35-45 Ah amit álétalában kapni lehet azt is horror áron, amit éppen emiatt úgysem vesznek meg.

http://zselesakku.hu/Zseles-ak...lator.html
Az ara valoban huzos, de letezni letezik. Ez csak egy gyors google volt, biztosan van tobb tipus, 55Ah-s is (mintha az kellene az enyembe).

update: ez nem biztos, h jo autoba, lehet, inditani kicsi lenne

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2010. június 09. szerda, 10:26

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2010. június 09. szerda, 09:45


hil írta:
Szemy! Leírásodban van bukfenc is: gondozás mentes akksiban hogyan méred az elektrolit sűrűséget, hiszen azon nincs kupak, amit le tudnál tekerni. Vízbontási feszültség 14,4V ????? Szerintem kevés, nem lesz teljesen feltöltve az akksi, mint ahogyan írtad is: 65-80%, ami nem túl jó neki


hát amit mi halandók veszünk "gondozásmentes akksit" az azért nem teljesen az... mert szokták is mondani, ha úgy van deszt. vizet lehet utántölteni. a valódi gondozás mentes akksik, azok a zselések, azokat valóban nem lehet megbontani, de én úgy tudom számunkra való Ah-ás nem is nagyon van zselés, talán 35-45 Ah amit álétalában kapni lehet azt is horror áron, amit éppen emiatt úgysem vesznek meg.



hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2010. június 09. szerda, 06:49


YELLOW írta: az, hogy a bugyogás normális, azt arra fel írtam, egy átlag felhasználónál. ugyanis egy átlag embernek vagy nincs akksi töltője, vagy egy alap pár ezer Ft-os van, mert amúgy felesleges lenne egy normális töltőre költenie. ugye az akksi töltök vagy fix feszültséggel, vagy fix árammal töltenek, és vagy az áram vagy a fesz változik. nem akarom mindenáron bizonygatni, éppen ezért írom csak tömören és talán ezért félre érthető.
hil igazad van, és nem is szállok szembe vele, de nincs mindenkinek csúcs akksi töltője. van egy kapcsoló, hogy gyors/normál töltés és kész. éppen ezért bele se mentem a dologba. viszont egy rossz akksinál, vagy kevésbbé jó akksinál sokkal hamarabb is fejlődhet gáz, azaz sokkal kisebb töltőfeszültségnél. nekünk egy régi ruszki töltőnk van pl.


Ez így van! Például egy cella zárlatos: egy cella feszültsége cca.2,4V, akkor hat db esetén a kapocsfesz 14,4V. Ebből lejön az egy db zárlatos cella, akkor az 12V, ezért is lehet egy cellazárlat esetén is akár 12V-ot mérni. A kiesett cella miatt töltéskor, hamarabb, vagy akár azonnal meg van a gázképződési feszültség és ezért láthatő a bugyogás hamarabb, vagy akár azonnal is.
Ennek a gázképzödési feszültségnek az értéke eléggé vitatott, én (6 cella esetén) 14,8V-ra teszem, de olvastam már 14,6V-ról is, ennél kissebb értékkel nem találkoztam.

Szemy! Leírásodban van bukfenc is: gondozás mentes akksiban hogyan méred az elektrolit sűrűséget, hiszen azon nincs kupak, amit le tudnál tekerni. Vízbontási feszültség 14,4V ????? Szerintem kevés, nem lesz teljesen feltöltve az akksi, mint ahogyan írtad is: 65-80%, ami nem túl jó neki