Laci1987
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 525d
Évjárat: 2005

státusz Laci1987

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 11

Elküldve: 2013. január 07. hétfő, 09:40


Üdv

Egy kis segítségre lenne szükségem. Nem rég vettem egy 320d van benne gyári állófűtés, de igazából senki nem tudta elmondani,hogy hogyan is működik,mikor indul,áll le stb.
Ez teljesen automatikus? Manuálisan nem is lehet be/ki kapcsolni?
A választ előre is köszönöm.


csbalu
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz csbalu

BMWfanatic

Elismertség: 9% (91 pont) | Hozzászólások: 964

Elküldve: 2012. október 28. vasárnap, 20:30


Tano írta:
barbrady írta: Egyébként ilyet nem szereltek minden dízel e46-ba? Ez is valami víz fűtő.


Nem mindegyikbe. Ez ugyanazt a funkciót látja el, mint a webasto, csak elektromosan. Ha jól emlékszem '99 őszén volt váltás. Utána már ezt szerelték E46-ba az olajkályha helyett.


Ez oké, hogy benne van, de csak akkor működik ha már működik az autó, könnyebben nem fogod tőle beindítani és meleg sem lesz rögtön a hűtővized. Valami tuti van benne mert 3-4 km alatt bemelegíti a motort, de én azt szeretném ha már meleg lenne amikor beülök.

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2012. október 27. szombat, 21:34


barbrady írta: Egyébként ilyet nem szereltek minden dízel e46-ba? Ez is valami víz fűtő.


Nem mindegyikbe. Ez ugyanazt a funkciót látja el, mint a webasto, csak elektromosan. Ha jól emlékszem '99 őszén volt váltás. Utána már ezt szerelték E46-ba az olajkályha helyett.

barbrady
autója adatai
Széria: 5
Típus: E39
Kivitel: Sedan
Modell: 520d
Évjárat: 2002

státusz barbrady

Újonc

Elismertség: 5% (1 pont) | Hozzászólások: 20

Elküldve: 2012. október 27. szombat, 20:46


csbalu írta:
barbrady írta:
csbalu írta: A Webastorol az a véleményem hogy rettenetesen bonyolult utólag bekötni, és olcsóbb az ha árammal fűtöd a kocsit, nem pedig az egyre drágulóbb üzemanyagot használod erre órákon keresztül. Persze ha nem megoldható az embernek az áramfelvétel akkor csak az marad.


A webasto fogyasztása óránként fél liter gázolaj, és fél óra alatt felfűti a vizet 40 fokosra, ezzel együtt az utastérben is meleg lesz. Tehát kb 100 forintból megvan. Gyárilag kályhával szerelt e39-ről van szó.


Végülis nem vészes. Nekem egyszerűbbnek tűnik utólagosan ezeket a rendszereket beszerelni mint a webastot. Gyárilag beszerelt esetében nem gondolkodnék én sem.


Ez is felettébb szimpatikus mivel ez keringeti is a vizet ezért nem feltétlen szükséges a hűtőkör legalsó pontjára tenni (ami sokszor nem lehetséges).
http://www.ebay.de/itm/Standhe...460856097e

Kicsit drágább de aki hosszabb távra gondolkodik, mindenképpen megéri!


Egyébként ilyet nem szereltek minden dízel e46-ba? Ez is valami víz fűtő.


csbalu
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz csbalu

BMWfanatic

Elismertség: 9% (91 pont) | Hozzászólások: 964

Elküldve: 2012. október 27. szombat, 16:27


barbrady írta:
csbalu írta: A Webastorol az a véleményem hogy rettenetesen bonyolult utólag bekötni, és olcsóbb az ha árammal fűtöd a kocsit, nem pedig az egyre drágulóbb üzemanyagot használod erre órákon keresztül. Persze ha nem megoldható az embernek az áramfelvétel akkor csak az marad.


A webasto fogyasztása óránként fél liter gázolaj, és fél óra alatt felfűti a vizet 40 fokosra, ezzel együtt az utastérben is meleg lesz. Tehát kb 100 forintból megvan. Gyárilag kályhával szerelt e39-ről van szó.


Végülis nem vészes. Nekem egyszerűbbnek tűnik utólagosan ezeket a rendszereket beszerelni mint a webastot. Gyárilag beszerelt esetében nem gondolkodnék én sem.


Ez is felettébb szimpatikus mivel ez keringeti is a vizet ezért nem feltétlen szükséges a hűtőkör legalsó pontjára tenni (ami sokszor nem lehetséges).
http://www.ebay.de/itm/Standhe...460856097e

Kicsit drágább de aki hosszabb távra gondolkodik, mindenképpen megéri!

Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2012. október 27. szombat, 16:43

barbrady
autója adatai
Széria: 5
Típus: E39
Kivitel: Sedan
Modell: 520d
Évjárat: 2002

státusz barbrady

Újonc

Elismertség: 5% (1 pont) | Hozzászólások: 20

Elküldve: 2012. október 27. szombat, 16:12


csbalu írta: A Webastorol az a véleményem hogy rettenetesen bonyolult utólag bekötni, és olcsóbb az ha árammal fűtöd a kocsit, nem pedig az egyre drágulóbb üzemanyagot használod erre órákon keresztül. Persze ha nem megoldható az embernek az áramfelvétel akkor csak az marad.


A webasto fogyasztása óránként fél liter gázolaj, és fél óra alatt felfűti a vizet 40 fokosra, ezzel együtt az utastérben is meleg lesz. Tehát kb 100 forintból megvan. Gyárilag kályhával szerelt e39-ről van szó.


csbalu
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz csbalu

BMWfanatic

Elismertség: 9% (91 pont) | Hozzászólások: 964

Elküldve: 2012. október 27. szombat, 15:59


Szevasztok!

Én is épp ezen gondolkozom. Én a fagydugó helyére betehetőt nem preferálom, inkább a hűtőkört bontanám és tennék be egy vízmelegítőt.
Találtam egy magyar céget, eredetileg mezőgazdasági gépekbe készít előmelegítőket, de van neki egy személyautókba szánt típusa is.
12.000Ft-ba kerül. http://www.schriffert.hu/motor...is-16.html
Véleményem szerint a Defás fagydugó helyére rakható még gagyibb is mint ez. Ennek nincs márkája, meg biztos sokaknak gagyi barkácsnak tűnik, de nincs egyedi csatlakozója és egyéb szarságai amiket több 1000Ft-ért meg kell Venned. (amugy ugyan ilyeneket árulnak a németek is csak sokkal borsosabb árakon)

Az utastérfűtés nekem is mindenképp egy Defás melegítő lesz, mert nem hiányzik hogy felgyújtsa megolvassza az autómat valami ismeretlen típus.

A Webastorol az a véleményem hogy rettenetesen bonyolult utólag bekötni, és olcsóbb az ha árammal fűtöd a kocsit, nem pedig az egyre drágulóbb üzemanyagot használod erre órákon keresztül. Persze ha nem megoldható az embernek az áramfelvétel akkor csak az marad.

Most már csak ki kell nyomozni hogy melyik a kis hűtőköre a 320d-nek amibe bele tudom majd kötni ezt a csodát


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17583

Elküldve: 2012. október 27. szombat, 11:22


zolibmw írta:

El tudja valaki küldeni privátban Kasza számát? Megköszönném!!!


nem kell privizni, mindenki számára nyílvános:
KLIKK IDE

státusz zolibmw

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 16

Elküldve: 2012. október 27. szombat, 11:04


szotakdavid írta:
zolibmw írta:
szotakdavid írta:
zolibmw írta:
jrtom írta: Én is most akarok rendelni egy hasonlót. Mindenképpen elektromost mert garázsban áll a kocsi. Néztem én is a Defát, de az a kartermelegítő nem olyan szimpi.
Van egy svéd márka Calix ami olyat gyárt, hogy a vízkörbe kell bekötni.
Én erre kaptam 50 ezres árajánlatot. Ebben benne van a bekötéshez szükséges vízcsövek a kábelszett és persze a fűtőelem.
Viszont az a lengyel kütyü érdekel, ha megtudnád adni az elérhetőségüket.


e46f4n írta:
zolibmw írta:

Tudna valaki ajánlani valakit, mert közeleg a hideg.

Köszi!


Én most láttam hozzá egy hasonló projecthez! Webastotól kértem ajánlatot, viszont az ár miatt inkább más megoldás felé néztem. Ekkor találtam rá a DEFA-ra, akik norvégok! Jó minőség! Odakint szinte alap megoldás ez! Viszont ez hálózati csatlakozót igényel, de ezért is jóval olcsóbb!

A honlapjuk nagyon jó, típusonként leírja mit tudsz beleszerelni, coolant melegítő, vagy pl olajdeknire szerelhető változat, melyik típusra mit. Az én E46-osomra, az utóbbi fog felkerülni, lehet megspékelve egy belsőtér fűtéssel. Viszont miután be akartam szerezni, rá kellett jönni a magyar árak horrorisztikusan elszálltak, pl az én engine heater egységemre cirka 42K huf ajánlatot kaptam egy magyar cégtől, további 15K huf a kábelezésre.
Találtam egy lengyel céget, ahol viszont akcióban megkaptam 15K-ért. A kábelt meg használtan beszereztem 5K-ért itthonról.

Külföldi fórumokon szerint E46-ba gányolásmentesen be lehet szerelni pár óra alatt, ha vab egy kis technikai érzéked hozzá.

A munkához még nem láttam amúgy hozzá csak eléggé képbe kerültem!





Most elég sok információt kaptam. A márkákra még nem is térek ki, először annak kellene letisztulnia számomra, hogy a fűtéstípusok közül melyik a legmegfelelőbb. Ez alatt azt értem, hogy az olajdekni melegítő, coolant melegítő, kartelmelegítő, vízrendszert melegítő rendszerek között mi a különbség?

Mi a motor számára a legmegfelelőbb és mitől fogom a hidegindításkor keletkező iszonyatos kenés nélküli súrlódás megszűnni? Ez mellett jó lenne, ha a belső tér is felmelegedne

(UI.: Az e46-ban lévő elektromos fűtés rásegítés átalakítható valamelyikké vagy az helyére kell beszerelni a lehetőségeket?)

Köszi előre is a segítségeket!!


Sziasztok!

Miért nem vesztek egy bontott gyári webastót????



Megbízható bontottakat hol lehet találni? Tudtok valakit aki be is szereli megbízhatóan szakszerűen?


Hívd fel Kaszát holnap,neki volt 30 pénzért kompletten.


El tudja valaki küldeni privátban Kasza számát? Megköszönném!!!

szotakdavid
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz szotakdavid

BMWfanatic

Elismertség: 9% (168 pont) | Hozzászólások: 1808

Elküldve: 2012. október 21. vasárnap, 22:36


zolibmw írta:
szotakdavid írta:
zolibmw írta:
jrtom írta: Én is most akarok rendelni egy hasonlót. Mindenképpen elektromost mert garázsban áll a kocsi. Néztem én is a Defát, de az a kartermelegítő nem olyan szimpi.
Van egy svéd márka Calix ami olyat gyárt, hogy a vízkörbe kell bekötni.
Én erre kaptam 50 ezres árajánlatot. Ebben benne van a bekötéshez szükséges vízcsövek a kábelszett és persze a fűtőelem.
Viszont az a lengyel kütyü érdekel, ha megtudnád adni az elérhetőségüket.


e46f4n írta:
zolibmw írta:

Tudna valaki ajánlani valakit, mert közeleg a hideg.

Köszi!


Én most láttam hozzá egy hasonló projecthez! Webastotól kértem ajánlatot, viszont az ár miatt inkább más megoldás felé néztem. Ekkor találtam rá a DEFA-ra, akik norvégok! Jó minőség! Odakint szinte alap megoldás ez! Viszont ez hálózati csatlakozót igényel, de ezért is jóval olcsóbb!

A honlapjuk nagyon jó, típusonként leírja mit tudsz beleszerelni, coolant melegítő, vagy pl olajdeknire szerelhető változat, melyik típusra mit. Az én E46-osomra, az utóbbi fog felkerülni, lehet megspékelve egy belsőtér fűtéssel. Viszont miután be akartam szerezni, rá kellett jönni a magyar árak horrorisztikusan elszálltak, pl az én engine heater egységemre cirka 42K huf ajánlatot kaptam egy magyar cégtől, további 15K huf a kábelezésre.
Találtam egy lengyel céget, ahol viszont akcióban megkaptam 15K-ért. A kábelt meg használtan beszereztem 5K-ért itthonról.

Külföldi fórumokon szerint E46-ba gányolásmentesen be lehet szerelni pár óra alatt, ha vab egy kis technikai érzéked hozzá.

A munkához még nem láttam amúgy hozzá csak eléggé képbe kerültem!





Most elég sok információt kaptam. A márkákra még nem is térek ki, először annak kellene letisztulnia számomra, hogy a fűtéstípusok közül melyik a legmegfelelőbb. Ez alatt azt értem, hogy az olajdekni melegítő, coolant melegítő, kartelmelegítő, vízrendszert melegítő rendszerek között mi a különbség?

Mi a motor számára a legmegfelelőbb és mitől fogom a hidegindításkor keletkező iszonyatos kenés nélküli súrlódás megszűnni? Ez mellett jó lenne, ha a belső tér is felmelegedne

(UI.: Az e46-ban lévő elektromos fűtés rásegítés átalakítható valamelyikké vagy az helyére kell beszerelni a lehetőségeket?)

Köszi előre is a segítségeket!!


Sziasztok!

Miért nem vesztek egy bontott gyári webastót????



Megbízható bontottakat hol lehet találni? Tudtok valakit aki be is szereli megbízhatóan szakszerűen?


Hívd fel Kaszát holnap,neki volt 30 pénzért kompletten.

státusz zolibmw

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 16

Elküldve: 2012. október 21. vasárnap, 21:53


szotakdavid írta:
zolibmw írta:
jrtom írta: Én is most akarok rendelni egy hasonlót. Mindenképpen elektromost mert garázsban áll a kocsi. Néztem én is a Defát, de az a kartermelegítő nem olyan szimpi.
Van egy svéd márka Calix ami olyat gyárt, hogy a vízkörbe kell bekötni.
Én erre kaptam 50 ezres árajánlatot. Ebben benne van a bekötéshez szükséges vízcsövek a kábelszett és persze a fűtőelem.
Viszont az a lengyel kütyü érdekel, ha megtudnád adni az elérhetőségüket.


e46f4n írta:
zolibmw írta:

Tudna valaki ajánlani valakit, mert közeleg a hideg.

Köszi!


Én most láttam hozzá egy hasonló projecthez! Webastotól kértem ajánlatot, viszont az ár miatt inkább más megoldás felé néztem. Ekkor találtam rá a DEFA-ra, akik norvégok! Jó minőség! Odakint szinte alap megoldás ez! Viszont ez hálózati csatlakozót igényel, de ezért is jóval olcsóbb!

A honlapjuk nagyon jó, típusonként leírja mit tudsz beleszerelni, coolant melegítő, vagy pl olajdeknire szerelhető változat, melyik típusra mit. Az én E46-osomra, az utóbbi fog felkerülni, lehet megspékelve egy belsőtér fűtéssel. Viszont miután be akartam szerezni, rá kellett jönni a magyar árak horrorisztikusan elszálltak, pl az én engine heater egységemre cirka 42K huf ajánlatot kaptam egy magyar cégtől, további 15K huf a kábelezésre.
Találtam egy lengyel céget, ahol viszont akcióban megkaptam 15K-ért. A kábelt meg használtan beszereztem 5K-ért itthonról.

Külföldi fórumokon szerint E46-ba gányolásmentesen be lehet szerelni pár óra alatt, ha vab egy kis technikai érzéked hozzá.

A munkához még nem láttam amúgy hozzá csak eléggé képbe kerültem!





Most elég sok információt kaptam. A márkákra még nem is térek ki, először annak kellene letisztulnia számomra, hogy a fűtéstípusok közül melyik a legmegfelelőbb. Ez alatt azt értem, hogy az olajdekni melegítő, coolant melegítő, kartelmelegítő, vízrendszert melegítő rendszerek között mi a különbség?

Mi a motor számára a legmegfelelőbb és mitől fogom a hidegindításkor keletkező iszonyatos kenés nélküli súrlódás megszűnni? Ez mellett jó lenne, ha a belső tér is felmelegedne

(UI.: Az e46-ban lévő elektromos fűtés rásegítés átalakítható valamelyikké vagy az helyére kell beszerelni a lehetőségeket?)

Köszi előre is a segítségeket!!


Sziasztok!

Miért nem vesztek egy bontott gyári webastót????



Megbízható bontottakat hol lehet találni? Tudtok valakit aki be is szereli megbízhatóan szakszerűen?


szotakdavid
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz szotakdavid

BMWfanatic

Elismertség: 9% (168 pont) | Hozzászólások: 1808

Elküldve: 2012. október 20. szombat, 12:42


e46f4n írta: 100k korul latok vateran bontottat, biztos jok azok is, mondjuk azt mar lehet nem mernem magamnak beszerelni. Aki utcan parkol annak mas lehetosege nincs, mint a kalyha.


Ne vaterán keress,hívd fel Kaszát napokba volt nála komplett 30E.

e46f4n

státusz e46f4n

Újonc

Elismertség: 5% (3 pont) | Hozzászólások: 51

Elküldve: 2012. október 20. szombat, 11:43


100k korul latok vateran bontottat, biztos jok azok is, mondjuk azt mar lehet nem mernem magamnak beszerelni. Aki utcan parkol annak mas lehetosege nincs, mint a kalyha.

szotakdavid
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz szotakdavid

BMWfanatic

Elismertség: 9% (168 pont) | Hozzászólások: 1808

Elküldve: 2012. október 19. péntek, 10:06


zolibmw írta:
jrtom írta: Én is most akarok rendelni egy hasonlót. Mindenképpen elektromost mert garázsban áll a kocsi. Néztem én is a Defát, de az a kartermelegítő nem olyan szimpi.
Van egy svéd márka Calix ami olyat gyárt, hogy a vízkörbe kell bekötni.
Én erre kaptam 50 ezres árajánlatot. Ebben benne van a bekötéshez szükséges vízcsövek a kábelszett és persze a fűtőelem.
Viszont az a lengyel kütyü érdekel, ha megtudnád adni az elérhetőségüket.


e46f4n írta:
zolibmw írta:

Tudna valaki ajánlani valakit, mert közeleg a hideg.

Köszi!


Én most láttam hozzá egy hasonló projecthez! Webastotól kértem ajánlatot, viszont az ár miatt inkább más megoldás felé néztem. Ekkor találtam rá a DEFA-ra, akik norvégok! Jó minőség! Odakint szinte alap megoldás ez! Viszont ez hálózati csatlakozót igényel, de ezért is jóval olcsóbb!

A honlapjuk nagyon jó, típusonként leírja mit tudsz beleszerelni, coolant melegítő, vagy pl olajdeknire szerelhető változat, melyik típusra mit. Az én E46-osomra, az utóbbi fog felkerülni, lehet megspékelve egy belsőtér fűtéssel. Viszont miután be akartam szerezni, rá kellett jönni a magyar árak horrorisztikusan elszálltak, pl az én engine heater egységemre cirka 42K huf ajánlatot kaptam egy magyar cégtől, további 15K huf a kábelezésre.
Találtam egy lengyel céget, ahol viszont akcióban megkaptam 15K-ért. A kábelt meg használtan beszereztem 5K-ért itthonról.

Külföldi fórumokon szerint E46-ba gányolásmentesen be lehet szerelni pár óra alatt, ha vab egy kis technikai érzéked hozzá.

A munkához még nem láttam amúgy hozzá csak eléggé képbe kerültem!





Most elég sok információt kaptam. A márkákra még nem is térek ki, először annak kellene letisztulnia számomra, hogy a fűtéstípusok közül melyik a legmegfelelőbb. Ez alatt azt értem, hogy az olajdekni melegítő, coolant melegítő, kartelmelegítő, vízrendszert melegítő rendszerek között mi a különbség?

Mi a motor számára a legmegfelelőbb és mitől fogom a hidegindításkor keletkező iszonyatos kenés nélküli súrlódás megszűnni? Ez mellett jó lenne, ha a belső tér is felmelegedne

(UI.: Az e46-ban lévő elektromos fűtés rásegítés átalakítható valamelyikké vagy az helyére kell beszerelni a lehetőségeket?)

Köszi előre is a segítségeket!!


Sziasztok!

Miért nem vesztek egy bontott gyári webastót????

státusz zolibmw

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 16

Elküldve: 2012. október 19. péntek, 09:50


jrtom írta: Én is most akarok rendelni egy hasonlót. Mindenképpen elektromost mert garázsban áll a kocsi. Néztem én is a Defát, de az a kartermelegítő nem olyan szimpi.
Van egy svéd márka Calix ami olyat gyárt, hogy a vízkörbe kell bekötni.
Én erre kaptam 50 ezres árajánlatot. Ebben benne van a bekötéshez szükséges vízcsövek a kábelszett és persze a fűtőelem.
Viszont az a lengyel kütyü érdekel, ha megtudnád adni az elérhetőségüket.


e46f4n írta:
zolibmw írta:

Tudna valaki ajánlani valakit, mert közeleg a hideg.

Köszi!


Én most láttam hozzá egy hasonló projecthez! Webastotól kértem ajánlatot, viszont az ár miatt inkább más megoldás felé néztem. Ekkor találtam rá a DEFA-ra, akik norvégok! Jó minőség! Odakint szinte alap megoldás ez! Viszont ez hálózati csatlakozót igényel, de ezért is jóval olcsóbb!

A honlapjuk nagyon jó, típusonként leírja mit tudsz beleszerelni, coolant melegítő, vagy pl olajdeknire szerelhető változat, melyik típusra mit. Az én E46-osomra, az utóbbi fog felkerülni, lehet megspékelve egy belsőtér fűtéssel. Viszont miután be akartam szerezni, rá kellett jönni a magyar árak horrorisztikusan elszálltak, pl az én engine heater egységemre cirka 42K huf ajánlatot kaptam egy magyar cégtől, további 15K huf a kábelezésre.
Találtam egy lengyel céget, ahol viszont akcióban megkaptam 15K-ért. A kábelt meg használtan beszereztem 5K-ért itthonról.

Külföldi fórumokon szerint E46-ba gányolásmentesen be lehet szerelni pár óra alatt, ha vab egy kis technikai érzéked hozzá.

A munkához még nem láttam amúgy hozzá csak eléggé képbe kerültem!





Most elég sok információt kaptam. A márkákra még nem is térek ki, először annak kellene letisztulnia számomra, hogy a fűtéstípusok közül melyik a legmegfelelőbb. Ez alatt azt értem, hogy az olajdekni melegítő, coolant melegítő, kartelmelegítő, vízrendszert melegítő rendszerek között mi a különbség?

Mi a motor számára a legmegfelelőbb és mitől fogom a hidegindításkor keletkező iszonyatos kenés nélküli súrlódás megszűnni? Ez mellett jó lenne, ha a belső tér is felmelegedne

(UI.: Az e46-ban lévő elektromos fűtés rásegítés átalakítható valamelyikké vagy az helyére kell beszerelni a lehetőségeket?)

Köszi előre is a segítségeket!!