BoryG írta:
YELLOW írta:
BoryG írta:
Sziasztok!
Van egy 99-es e46 320D-m. Szeretnék szép alufelniket, a szervizesem nem igazán ajánlja még a 17-es görgőket sem az ültetett futóművemhez.
Általában vegyesen használom az autót naponta, 10-20 km városban, 20-30 km főúton. Az autót munkám során minden nap használom.
Kérdésem a következő:
- Milyen véleményetek van a gyári felnitől nagyobb görgőkről? Érdemes 17-es felniket vennem, a leírtak alapján?
Köszönöm a segítségeteket, válaszotokat!
Üdv.:
Gery
16-tól nagyobbat már megérezni. 17-18 között nem igazán van különbség komfortban. 19 már megint egy fokkal jobban érezhetőbb, ugye még peresebb gumi miatt.
mindennapi használat mellett, nem kiállításos autónál felesleges 18-tól nagyobb felni. komfort romlás, sérülékenyebb, drágább a felni és gumi is.
az ültetésnek nagyon nincs köze hozzá, hacsak annyi, hogy a keményebb rugók miatt, ésa peresebb gumik miatt még feszesebb, pattogósabb lesz.
szerintem 17-18 az egészséges, és mégis mutatós.
elég 1 helyre leírnod a kérdést!
Én is a 17-re voksolok! Igaz hogy hamarabb tönkremegy a futómű, mint a 16-os gyárinál?
Gery
szerintem ez nem teljesen egzakt következtetés. inkább az útminőség függvénye ez nálunk. ha normális az ET száma a felninek, nem extrém széles és extrém széle sgumikkal megy, akkor nem feltétlen. de tény, hogy a peresebb gumi miatt kevesebb a rugózó rész, így a szilentek nagyobb terhelést kapnak. főleg ha a futómű és feszes.
a tuning lényege ez lenne, hogy hangolás, összehangolás. azaz, egymáshoz kell igazítani az egy rendszerben lévő egységeket. mert ha van egy gyengébb láncszem, akkor úgyis az húzza a rövidebbet. ugyanez igaza hifi (hangfal, erősítő, fejegység, kábelek, minőségi zene egy egység), motor (szívórész, motor, kipuufogó rész, üzemanyagellátás, chip, megint egy egészet képez) tuningra is.