Fekete320d írta:
Üdv!
Mi lehet akkor ha az automata egyszer csak bekapcsol vészprogramba, és erötlenül megy. Kb 2Km után elértem a célom, elintéztem a dolgom kb. 10perc. És amikor indultam akkor mint ha mi sem történt volna. Hazaflé beugrottam a BMW szervízbe. Ott megnézték (nem tudom milyen komolyan mert a szalonban maradtamm a kocsit bevitték a műhelybe) és azt monták, hogy nincsen hibakód, és valszeg olyan kicsi kis probléma lehetett, hogy meg sem jegyezte a kocsi. Magátol javuló? Vagy mi? Amúgy német szaksszervízról van szó és már évek óta oda járok max. megelégedettésgel. Ezt már úgy havont egyszer eljátsza. 177'000Km van enne. Olajcsere kéne, vagy valami amit nem tudok? A szervzben azt mondták, hogy nem kell olajat cserélni mert örökéletű. Meg, meg sem csinálnák. Van valami amit nem tudok? Mindig rendszeresen, ahogy kéri a kocsi viszem a BMW-be.
Ui.: Piros lámpánál állva szinte mindig kiteszem üresbe, mert azt mondják nem szabad sokáig D-ben állni vele. Azt viszont senki nem tudja, hogy mi a sok.
Akinek van véleménye kérem ne kiméljen. Köszönöm.
Szia!
Ha bekapcsol vészüzemmódba, akkor általában beteszi 3-asba és otthagyja. Ezért is tűnik erőtlennek. Meg azért is, mert a motort sem szabadítja a váltóra.
Az biztos hogy a hibakódot nem felejti el. Örülök hogy elmúlt a hibakódod, de hogy nem felejtette el az biztos. Szerintem inkább törölték a szervízben vagy nem is olvasták ki, mert ők sem igazán akartak vele foglalkozni.
Attól még hogy német szervízbe jársz nem esek hasra sajnos, mert ott is tudnak kókler munkát végezni.
Így ez egy rég idejétmúlt sztereotípia, bár nagyságrendekben azért még mindig jobb állapotúak az ottani autók, de az autópiac is nagyságrendekkel nagyobb mint amiből itthon választani lehet. Ettől még természetesen maximálisan elégedett lehetsz ha eddig csak egy olajcserét csináltak. Most viszont belefutottál egy olyan problémába, ami valószínűleg náluk sem rutinmunka.
Olyan, hogy örökéletű olaj alapvetően nincs, legfeljebb lifetime, ami inkább élettartam olaj... Nos attól függ kinek mit jelent az élettartam.
Aki újként vesz egy ilyen autót, annak valószínűleg valóban élettartam, mert 3-4-5 év mulva eladja és azt az élettartamot kibírja féllábon is.
Majd már az x-edik tulajnál kezdődnek a gondok, de arra ki figyel már...
Gondolom némethonban is van automata váltó javítóműhely vagy szervíz, ott megmondják mit kell tenned. Vidd inkább egy olyan helyre.
Egyébiránt a legtöbb itthoni szakszervíz sem szívesen áll a mutatványhoz, ezért inkább ráfogják az örök életre...itt is, ott is. (persze mindig vannak üdítő kivételek)
Azon a véleményen vagyok hogy addig míg ki nem gyullad a vészüzemmód jelző, addig kell az olajat rendszeresen frissíteni benne.
Mivel ugye hivatalosan nem cserélendő ezért mindenkinek saját belátása szerint, de kb minden harmadik hivatalos olajcserénél. (ez nálam kb 70-90 ezer km)
Teljesen amúgy sem tudod kicsorgatni, csak ha váltó le és fel. Levenni meg nem érdemes a váltót emiatt. (bár ha valaki így csinálja az már nagyon pöpec) Ha megfelelő olajat teszel bele és csak annyit cserélsz amennyi kifolyik, akkor még az olajfrissítés is nagyon jól jön, nem beszélve a szűrőcseréről, amit nagyon fontosnak tartok ha még soha nem volt olaj cserélve.
Viszont ha már egyszer kigyulladt, akkor utána kellene járni mi okozta ezt a hibát és ha megoldódott akkor cserélni az olajat és a szűrőt (!)
Ha szerencséd van kevés az olaj vagy a szürő már nem megfelelő (eltömődött). Ezek viszonylag olcsón és könnyen javíthatóak.
Kicserélheted akár egy alaposabb szemrevételezés nélkül is akár most az olajat és lehet hogy még elmész vele évekig, de akkor is ott van a kisördög, hogy miért írhatta ki a vészüzemmódot.
Legalább annyit megtehettek volna a szervízben, hogy ellenörzik az olajszintet hogy megfelelő e.
Tényleg eltudod képzelni, hogy a hibakód programozásnál eleve úgy definiálták a hibákat, hogy:
nagy hiba -> marad
kis hiba -> törlődik, mert piti
Ha ez így lenne, kis hiba esetén a vészüzemmód jelző is felesleges lenne, hiszen úgyis elmúlik, nemde?
Utoljára szerkesztve (3 alkalommal): 2010. augusztus 01. vasárnap, 04:17