SP_323i
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz SP_323i

BMWfanatic

Elismertség: 5% (24 pont) | Hozzászólások: 432

Elküldve: 2011. március 11. péntek, 13:09


kempelen írta:
- vezérlés átnézése (szelepek) ha kell csere


Üdv!

Sajnos kérdeznem kell a témában

Ezt kifejtenéd bővebben? Addig ok, hogy olaj le, szűrő ki majd látnom kell a vezérlést, de mitől fogom tudni, hogy cserés e egy szelep vagy sem?
Amúgy erről van szó???
http://www.realoem.com/bmw/sho...&fg=15


előzmény:
Szerdán megkaptam a kis fogaskereket a műszerfalra sajnos nem tudtam egyből leállni, mert az M1-M7 bevezetőre felhajtva jött a hiba. Minden esetre az újra boot-olás segített és rendben haza tudtam menni. Tegnap voltam szerelőnél ahol kiolvastuk a hibakódot. A 3-as fokozatra regisztrált be, de semmi egyéb leírás nem volt...
Lehetséges, hogy azért érzékelt csúszást a 3-as fokozatban, mert nem tudtam leállni egyből az behajtón: Ha igen, akkor kérdés, hogy miért pakolta magát vészüzemmódba a váltó?
Azóta persze minden rezdülését figyelem a váltónak, mint vmi megszállott

Üdv
SP



anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2010. december 04. szombat, 02:44


Tano írta:
oli968 írta: Sziasztok!
kb egy hónapja vettem meg életem második BMW-ét. Eddig semmi baja nem volt a váltónak, tökéletesen és simán váltott minden fokozatba. egy hete kezdte el a vacakolást velem!Az autó elindulás után kb. 2 km-ig jól működik, de utána csak a 3-ik fokozatba vált át és abba is tartja magát! A hibakód amit a computerre ír ki ( TRANSM FAILSAFE PROG ). Elvittem egy szerelőhöz aki kiolvasta belőle, hogy izzítógyertya hiba, ki kellene tisztítani a turbót és a váltóban lévő mágnesszelep ami elromlott.
Szerintetek is ez lehet a baja, mert számomra hihetetlennek tűnik!
Kérlek benneteket, segítsetek, vajon mi is a probléma?

Köszi


Hm, azt is kiolvasta a szerelőd hogy ki kell tisztítani a turbót? Csak nem egy mentalistával van dolgod? Múkodj


Mentalista ez jó volt. Nekem is szokott vésztartalék üzemmódba kapcsolni, ha a hóba farolgatok sokat,hát automata váltót nem erre tervezték le állítom újra indítom és el is tűnik a fogaskerék a D jel mellől, ami jelzi. utána megy minden. Persze ha nincs nyúzva és csak úgy előjön simán akkor biztos van valami gond.

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2010. október 26. kedd, 15:21


oli968 írta: Sziasztok!
kb egy hónapja vettem meg életem második BMW-ét. Eddig semmi baja nem volt a váltónak, tökéletesen és simán váltott minden fokozatba. egy hete kezdte el a vacakolást velem!Az autó elindulás után kb. 2 km-ig jól működik, de utána csak a 3-ik fokozatba vált át és abba is tartja magát! A hibakód amit a computerre ír ki ( TRANSM FAILSAFE PROG ). Elvittem egy szerelőhöz aki kiolvasta belőle, hogy izzítógyertya hiba, ki kellene tisztítani a turbót és a váltóban lévő mágnesszelep ami elromlott.
Szerintetek is ez lehet a baja, mert számomra hihetetlennek tűnik!
Kérlek benneteket, segítsetek, vajon mi is a probléma?

Köszi


Hm, azt is kiolvasta a szerelőd hogy ki kell tisztítani a turbót? Csak nem egy mentalistával van dolgod? Múkodj

autója adatai
Széria: 5
Típus: E39
Kivitel: Touring
Modell: 525d
Évjárat: 2000

státusz oli968

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2010. október 26. kedd, 11:19


Sziasztok!
kb egy hónapja vettem meg életem második BMW-ét. Eddig semmi baja nem volt a váltónak, tökéletesen és simán váltott minden fokozatba. egy hete kezdte el a vacakolást velem!Az autó elindulás után kb. 2 km-ig jól működik, de utána csak a 3-ik fokozatba vált át és abba is tartja magát! A hibakód amit a computerre ír ki ( TRANSM FAILSAFE PROG ). Elvittem egy szerelőhöz aki kiolvasta belőle, hogy izzítógyertya hiba, ki kellene tisztítani a turbót és a váltóban lévő mágnesszelep ami elromlott.
Szerintetek is ez lehet a baja, mert számomra hihetetlennek tűnik!
Kérlek benneteket, segítsetek, vajon mi is a probléma?

Köszi

bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2010. szeptember 28. kedd, 18:13


limorent írta:
Fekete320d írta: Üdv!

Mi lehet akkor ha az automata egyszer csak bekapcsol vészprogramba, és erötlenül megy. Kb 2Km után elértem a célom, elintéztem a dolgom kb. 10perc. És amikor indultam akkor mint ha mi sem történt volna. Hazaflé beugrottam a BMW szervízbe. Ott megnézték (nem tudom milyen komolyan mert a szalonban maradtamm a kocsit bevitték a műhelybe) és azt monták, hogy nincsen hibakód, és valszeg olyan kicsi kis probléma lehetett, hogy meg sem jegyezte a kocsi. Magátol javuló? Vagy mi? Amúgy német szaksszervízról van szó és már évek óta oda járok max. megelégedettésgel. Ezt már úgy havont egyszer eljátsza. 177'000Km van enne. Olajcsere kéne, vagy valami amit nem tudok? A szervzben azt mondták, hogy nem kell olajat cserélni mert örökéletű. Meg, meg sem csinálnák. Van valami amit nem tudok? Mindig rendszeresen, ahogy kéri a kocsi viszem a BMW-be.

Ui.: Piros lámpánál állva szinte mindig kiteszem üresbe, mert azt mondják nem szabad sokáig D-ben állni vele. Azt viszont senki nem tudja, hogy mi a sok.

Akinek van véleménye kérem ne kiméljen. Köszönöm.



Szia.
Nekem a BMW ugyanezt produkálja 330 D tiptronic. 2004-es E 46
Szintén 172000 km van a kocsiban,állandón letilt.1-esbe marad.Aztán lehűl,megyek vele mintha mi sem történt volna vált rendesen.Megmelegszik,megint letilt.Rücki van.:
Neked van ötleted,illetve megoldódott a probléma.Még kint Németben sem tudtak mit mondani,csak azt ,hogy 2 ezres fordulat körül a váltóban nincs megfelelő nyomás (valahol) és letilt.
Én arra gondolok,hogy koszos a szűrő meg az olaj is szar,nem cserélték sajna.
Talán ez. De most már gyakran letilt pár km és kampec.max 30.cal lehet közlekedni.
Válaszodat várom.
Köszönöm.


Úgy elég nehéz lesz segíteni, ha egyszer "alacsony nyomásról" máskor meg "fordulatszájelről" írsz 2000 fordulat környékén.




státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2010. szeptember 28. kedd, 16:45


Mióta van nálad az autó?

Ha már egyszer kirakta a kis fogaskereket és utána el is alszik akkor is át kell nézni a váltót.

Elsőnek tuti kell olaj és szűrőkészlet, ez az alap.

Viszont hiába cserélsz olajat, ha egyszer bekrepált valamelyik szolenoid szelep (és/vagy nyomásszabályozó szelep), akkor azt ki kell cserélni, de lehet hogy az egész vezérlést, ami a váltó alján van, az olajteknő leszerelése után hozzáférhető. Ha ennyi a baja akkor "szerencsés" vagy (viszonylag).

Nem mondom hogy esélytelen csak a szűrő, de az itt a gond ha a szűrő nem enged át megfelelő mennyiségő olajat, hogy a nyomás felálljon, akkor ott elöbb utóbb nagyobb gond lesz.

Ahhoz képest, hogy mennyi váltót eladtak nem kell terjeszteni az általánosítást, hogy elég váltóproblémások a bmw-k, mert ez így egyáltalán nem igaz.

Olajat minden leeresztéskor csrélni kellene, úgyhogy szerintem
- hibakódolvasás
- olaj le, teknő le, szűrő ki
- vezérlés átnézése (szelepek) ha kell csere
- minden vissza
- új szűrő be, olaj be

Próba... elvileg siker.

Mindezt azért ajánlom így, mert ugyan kipróbálhatod csak a szűrő és olajcserét, de ha nem jön be, akkor szintén új olaj dukál az automatának és akkor már egy csere olaj elveszett. De végül is kipróbálhatod csak azt is nyugodtan. Nagyobb baj nem csinálsz vele és ha mákod van még jó is lesz.

Bízd olyan szakira a műveletet, aki ért is az automatákhoz.
Igényli a steril munkakörnyezetet, legalább annyira, mint egy műtőben. Persze ez túlzás, de van benne valami.

Sok szerencsét kívánok!







Utoljára szerkesztve (3 alkalommal): 2010. szeptember 28. kedd, 17:29

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 330d
Évjárat: 2004

státusz limorent

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 5

Elküldve: 2010. szeptember 28. kedd, 14:53


Fekete320d írta: Üdv!

Mi lehet akkor ha az automata egyszer csak bekapcsol vészprogramba, és erötlenül megy. Kb 2Km után elértem a célom, elintéztem a dolgom kb. 10perc. És amikor indultam akkor mint ha mi sem történt volna. Hazaflé beugrottam a BMW szervízbe. Ott megnézték (nem tudom milyen komolyan mert a szalonban maradtamm a kocsit bevitték a műhelybe) és azt monták, hogy nincsen hibakód, és valszeg olyan kicsi kis probléma lehetett, hogy meg sem jegyezte a kocsi. Magátol javuló? Vagy mi? Amúgy német szaksszervízról van szó és már évek óta oda járok max. megelégedettésgel. Ezt már úgy havont egyszer eljátsza. 177'000Km van enne. Olajcsere kéne, vagy valami amit nem tudok? A szervzben azt mondták, hogy nem kell olajat cserélni mert örökéletű. Meg, meg sem csinálnák. Van valami amit nem tudok? Mindig rendszeresen, ahogy kéri a kocsi viszem a BMW-be.

Ui.: Piros lámpánál állva szinte mindig kiteszem üresbe, mert azt mondják nem szabad sokáig D-ben állni vele. Azt viszont senki nem tudja, hogy mi a sok.

Akinek van véleménye kérem ne kiméljen. Köszönöm.



Szia.
Nekem a BMW ugyanezt produkálja 330 D tiptronic. 2004-es E 46
Szintén 172000 km van a kocsiban,állandón letilt.1-esbe marad.Aztán lehűl,megyek vele mintha mi sem történt volna vált rendesen.Megmelegszik,megint letilt.Rücki van.:
Neked van ötleted,illetve megoldódott a probléma.Még kint Németben sem tudtak mit mondani,csak azt ,hogy 2 ezres fordulat körül a váltóban nincs megfelelő nyomás (valahol) és letilt.
Én arra gondolok,hogy koszos a szűrő meg az olaj is szar,nem cserélték sajna.
Talán ez. De most már gyakran letilt pár km és kampec.max 30.cal lehet közlekedni.
Válaszodat várom.
Köszönöm.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2010. szeptember 28. kedd, 14:56


hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2010. augusztus 10. kedd, 21:53


Sziasztok!
Nem teljesen ide tartozik, de megkérdezem, mitől melegedik egy aut váltó? Inkább forr, mint melegedik, 900m táv, 1500 rpm-en és forr benne az olaj. Ez egy átalakított váltó, ami autóból származott és csak a semleges, valamint kézi kapcsolással a 2. fokozat és a hydrokuplung van benne használva és egy V8 kb 4000 ccm 350Le motorhoz kapcsolódik (Oldsmobil).

Fekete320d
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz Fekete320d

Újonc

Elismertség: 3% (3 pont) | Hozzászólások: 85

Elküldve: 2010. augusztus 02. hétfő, 20:48


kempelen írta:
Fekete320d írta: Sziastok!

Köszi a választ. Szétnézek automatás ügyben. Jó ötlet, csak elöször arra voltam kiváncs, hogy járt-e valaki így, illetve mit tett. A hibakód szisztáma az tetszik. Erre nem is gondoltam. Elhittem nekik. Hasra nem akartam senkit ejteni, csak azt akartam érzékeltetni, hogy nem sufniba buher volt, ahol minden előfordulhat. "bocsi ezt lekönyököltem de jó az anélkül is" helyzet. A német szervizröl annyit, hogy sok ezer €-t hagytam már szervízre ott, tehát nem csak olajcsere volt. Minden esetbe lemosva, folyadékszintek beállítva kaptam visza. Ezen az egy dolgon kívül bár mi gond, vagy időszakos dolog volt, karkulálható árakkal áltak elő, és azonnal mondták mi a baja. Mikorra lesz kész. Nem úgy mint pl a Székesfehérvári szervízbe. Idézek: "Hát majd meglátjuk. Szétszedem azt kiderül mi a rosz. Tudnád kerhálni a hibát, mert ilyet még nem láttam. Hát mi ilyet nem csináltunk még (ez lámpa csere volt!!!). Azt nem hiszem el."
Illetve nem ott történt hanem máshol, ahol olajos volt az A oszlop belölről és a kormány is mikor kiadták a kocsit.

Mégegyszer kösz a választ. Ha valaki járt még így azt meghalgatnám...
Üdv...


Konkrétan még én sem jártam így. (nem is akarok) Amikor megvettem az autót tisztában voltam azzal, hogy hamarosan sort kell keríteni egy olajcserére. Bár igazából nekem teljesen tökéletesen működött és működik mind a mai napig a váltóm, de az olajcserét megcsináltam.
Nem feltételezem a rosszat a németekről és alapjában véve biztosan nagyon jól csinálják a dolgukat. Azért gondolom, hogy inkább kimagyarázták a dolgot, mert a sok ezer euro után, amit otthagytál náluk nem merték azt mondani: drága uram ezt inkább nem csinálnánk meg...
Hasra pedig azért nem esek tőlük, mert bár nem egyformák, de az én autómon még kint az első tulajnál le kellett szedni a hátsó spoilert. Ez alatt van a gps és a sima antenna egy része. Ezt egy szép nagy fólia védi a nedvességtől. Mivel minden elvégzett javítást hivatalosan szakszervízben végeztek csodálkozva láttam amikor a gps antennát akartam betenni, hogy a gyári fólia helyén orvosi széles tapasz volt a nedvesség ellen felragasztva és az antennatartó pöcök le volt törve. De a legjobb az volt amikor az antennatartó műanyagkonzol három műanyag patentjának közepébe gyufaszál volt nyomva és az nyomta szét a patentet hogy megtartsa a konzolt...
Szóval ott sem mennek messze, ha pár eurot meg lehet spórolni ilyen 'maszek' módszerekkel... Egyébként mindez a szakszervíz által dokumentálva...



Szia!

Az igen. Így már értelek. De lehet valami a "kedves uram" dumában is! Ha netán nem találnék olyan automatás műhelyt, akkor mire kellene oda figyelni, ha valaki elvállalja, mert ért hozzá, csinált ilyet. Mit önthet bele? Vagyis mit kéne. Ugy is megvárom, ott leszek.

Üdv

státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2010. augusztus 01. vasárnap, 18:45


Fekete320d írta: Sziastok!

Köszi a választ. Szétnézek automatás ügyben. Jó ötlet, csak elöször arra voltam kiváncs, hogy járt-e valaki így, illetve mit tett. A hibakód szisztáma az tetszik. Erre nem is gondoltam. Elhittem nekik. Hasra nem akartam senkit ejteni, csak azt akartam érzékeltetni, hogy nem sufniba buher volt, ahol minden előfordulhat. "bocsi ezt lekönyököltem de jó az anélkül is" helyzet. A német szervizröl annyit, hogy sok ezer €-t hagytam már szervízre ott, tehát nem csak olajcsere volt. Minden esetbe lemosva, folyadékszintek beállítva kaptam visza. Ezen az egy dolgon kívül bár mi gond, vagy időszakos dolog volt, karkulálható árakkal áltak elő, és azonnal mondták mi a baja. Mikorra lesz kész. Nem úgy mint pl a Székesfehérvári szervízbe. Idézek: "Hát majd meglátjuk. Szétszedem azt kiderül mi a rosz. Tudnád kerhálni a hibát, mert ilyet még nem láttam. Hát mi ilyet nem csináltunk még (ez lámpa csere volt!!!). Azt nem hiszem el."
Illetve nem ott történt hanem máshol, ahol olajos volt az A oszlop belölről és a kormány is mikor kiadták a kocsit.

Mégegyszer kösz a választ. Ha valaki járt még így azt meghalgatnám...
Üdv...


Konkrétan még én sem jártam így. (nem is akarok) Amikor megvettem az autót tisztában voltam azzal, hogy hamarosan sort kell keríteni egy olajcserére. Bár igazából nekem teljesen tökéletesen működött és működik mind a mai napig a váltóm, de az olajcserét megcsináltam.
Nem feltételezem a rosszat a németekről és alapjában véve biztosan nagyon jól csinálják a dolgukat. Azért gondolom, hogy inkább kimagyarázták a dolgot, mert a sok ezer euro után, amit otthagytál náluk nem merték azt mondani: drága uram ezt inkább nem csinálnánk meg...
Hasra pedig azért nem esek tőlük, mert bár nem egyformák, de az én autómon még kint az első tulajnál le kellett szedni a hátsó spoilert. Ez alatt van a gps és a sima antenna egy része. Ezt egy szép nagy fólia védi a nedvességtől. Mivel minden elvégzett javítást hivatalosan szakszervízben végeztek csodálkozva láttam amikor a gps antennát akartam betenni, hogy a gyári fólia helyén orvosi széles tapasz volt a nedvesség ellen felragasztva és az antennatartó pöcök le volt törve. De a legjobb az volt amikor az antennatartó műanyagkonzol három műanyag patentjának közepébe gyufaszál volt nyomva és az nyomta szét a patentet hogy megtartsa a konzolt...
Szóval ott sem mennek messze, ha pár eurot meg lehet spórolni ilyen 'maszek' módszerekkel... Egyébként mindez a szakszervíz által dokumentálva...



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2010. augusztus 01. vasárnap, 18:46

Fekete320d
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz Fekete320d

Újonc

Elismertség: 3% (3 pont) | Hozzászólások: 85

Elküldve: 2010. augusztus 01. vasárnap, 17:43


Sziastok!

Köszi a választ. Szétnézek automatás ügyben. Jó ötlet, csak elöször arra voltam kiváncs, hogy járt-e valaki így, illetve mit tett. A hibakód szisztáma az tetszik. Erre nem is gondoltam. Elhittem nekik. Hasra nem akartam senkit ejteni, csak azt akartam érzékeltetni, hogy nem sufniba buher volt, ahol minden előfordulhat. "bocsi ezt lekönyököltem de jó az anélkül is" helyzet. A német szervizröl annyit, hogy sok ezer €-t hagytam már szervízre ott, tehát nem csak olajcsere volt. Minden esetbe lemosva, folyadékszintek beállítva kaptam visza. Ezen az egy dolgon kívül bár mi gond, vagy időszakos dolog volt, karkulálható árakkal áltak elő, és azonnal mondták mi a baja. Mikorra lesz kész. Nem úgy mint pl a Székesfehérvári szervízbe. Idézek: "Hát majd meglátjuk. Szétszedem azt kiderül mi a rosz. Tudnád kerhálni a hibát, mert ilyet még nem láttam. Hát mi ilyet nem csináltunk még (ez lámpa csere volt!!!). Azt nem hiszem el."
Illetve nem ott történt hanem máshol, ahol olajos volt az A oszlop belölről és a kormány is mikor kiadták a kocsit.

Mégegyszer kösz a választ. Ha valaki járt még így azt meghalgatnám...
Üdv...

státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2010. augusztus 01. vasárnap, 04:05


Fekete320d írta: Üdv!

Mi lehet akkor ha az automata egyszer csak bekapcsol vészprogramba, és erötlenül megy. Kb 2Km után elértem a célom, elintéztem a dolgom kb. 10perc. És amikor indultam akkor mint ha mi sem történt volna. Hazaflé beugrottam a BMW szervízbe. Ott megnézték (nem tudom milyen komolyan mert a szalonban maradtamm a kocsit bevitték a műhelybe) és azt monták, hogy nincsen hibakód, és valszeg olyan kicsi kis probléma lehetett, hogy meg sem jegyezte a kocsi. Magátol javuló? Vagy mi? Amúgy német szaksszervízról van szó és már évek óta oda járok max. megelégedettésgel. Ezt már úgy havont egyszer eljátsza. 177'000Km van enne. Olajcsere kéne, vagy valami amit nem tudok? A szervzben azt mondták, hogy nem kell olajat cserélni mert örökéletű. Meg, meg sem csinálnák. Van valami amit nem tudok? Mindig rendszeresen, ahogy kéri a kocsi viszem a BMW-be.

Ui.: Piros lámpánál állva szinte mindig kiteszem üresbe, mert azt mondják nem szabad sokáig D-ben állni vele. Azt viszont senki nem tudja, hogy mi a sok.

Akinek van véleménye kérem ne kiméljen. Köszönöm.



Szia!

Ha bekapcsol vészüzemmódba, akkor általában beteszi 3-asba és otthagyja. Ezért is tűnik erőtlennek. Meg azért is, mert a motort sem szabadítja a váltóra.

Az biztos hogy a hibakódot nem felejti el. Örülök hogy elmúlt a hibakódod, de hogy nem felejtette el az biztos. Szerintem inkább törölték a szervízben vagy nem is olvasták ki, mert ők sem igazán akartak vele foglalkozni.

Attól még hogy német szervízbe jársz nem esek hasra sajnos, mert ott is tudnak kókler munkát végezni.
Így ez egy rég idejétmúlt sztereotípia, bár nagyságrendekben azért még mindig jobb állapotúak az ottani autók, de az autópiac is nagyságrendekkel nagyobb mint amiből itthon választani lehet. Ettől még természetesen maximálisan elégedett lehetsz ha eddig csak egy olajcserét csináltak. Most viszont belefutottál egy olyan problémába, ami valószínűleg náluk sem rutinmunka.

Olyan, hogy örökéletű olaj alapvetően nincs, legfeljebb lifetime, ami inkább élettartam olaj... Nos attól függ kinek mit jelent az élettartam.
Aki újként vesz egy ilyen autót, annak valószínűleg valóban élettartam, mert 3-4-5 év mulva eladja és azt az élettartamot kibírja féllábon is.

Majd már az x-edik tulajnál kezdődnek a gondok, de arra ki figyel már...

Gondolom némethonban is van automata váltó javítóműhely vagy szervíz, ott megmondják mit kell tenned. Vidd inkább egy olyan helyre.
Egyébiránt a legtöbb itthoni szakszervíz sem szívesen áll a mutatványhoz, ezért inkább ráfogják az örök életre...itt is, ott is. (persze mindig vannak üdítő kivételek)

Azon a véleményen vagyok hogy addig míg ki nem gyullad a vészüzemmód jelző, addig kell az olajat rendszeresen frissíteni benne.
Mivel ugye hivatalosan nem cserélendő ezért mindenkinek saját belátása szerint, de kb minden harmadik hivatalos olajcserénél. (ez nálam kb 70-90 ezer km)
Teljesen amúgy sem tudod kicsorgatni, csak ha váltó le és fel. Levenni meg nem érdemes a váltót emiatt. (bár ha valaki így csinálja az már nagyon pöpec) Ha megfelelő olajat teszel bele és csak annyit cserélsz amennyi kifolyik, akkor még az olajfrissítés is nagyon jól jön, nem beszélve a szűrőcseréről, amit nagyon fontosnak tartok ha még soha nem volt olaj cserélve.

Viszont ha már egyszer kigyulladt, akkor utána kellene járni mi okozta ezt a hibát és ha megoldódott akkor cserélni az olajat és a szűrőt (!)
Ha szerencséd van kevés az olaj vagy a szürő már nem megfelelő (eltömődött). Ezek viszonylag olcsón és könnyen javíthatóak.
Kicserélheted akár egy alaposabb szemrevételezés nélkül is akár most az olajat és lehet hogy még elmész vele évekig, de akkor is ott van a kisördög, hogy miért írhatta ki a vészüzemmódot.

Legalább annyit megtehettek volna a szervízben, hogy ellenörzik az olajszintet hogy megfelelő e.

Tényleg eltudod képzelni, hogy a hibakód programozásnál eleve úgy definiálták a hibákat, hogy:

nagy hiba -> marad
kis hiba -> törlődik, mert piti

Ha ez így lenne, kis hiba esetén a vészüzemmód jelző is felesleges lenne, hiszen úgyis elmúlik, nemde?







Utoljára szerkesztve (3 alkalommal): 2010. augusztus 01. vasárnap, 04:17

Fekete320d
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz Fekete320d

Újonc

Elismertség: 3% (3 pont) | Hozzászólások: 85

Elküldve: 2010. augusztus 01. vasárnap, 00:46


Üdv!

Mi lehet akkor ha az automata egyszer csak bekapcsol vészprogramba, és erötlenül megy. Kb 2Km után elértem a célom, elintéztem a dolgom kb. 10perc. És amikor indultam akkor mint ha mi sem történt volna. Hazaflé beugrottam a BMW szervízbe. Ott megnézték (nem tudom milyen komolyan mert a szalonban maradtamm a kocsit bevitték a műhelybe) és azt monták, hogy nincsen hibakód, és valszeg olyan kicsi kis probléma lehetett, hogy meg sem jegyezte a kocsi. Magátol javuló? Vagy mi? Amúgy német szaksszervízról van szó és már évek óta oda járok max. megelégedettésgel. Ezt már úgy havont egyszer eljátsza. 177'000Km van enne. Olajcsere kéne, vagy valami amit nem tudok? A szervzben azt mondták, hogy nem kell olajat cserélni mert örökéletű. Meg, meg sem csinálnák. Van valami amit nem tudok? Mindig rendszeresen, ahogy kéri a kocsi viszem a BMW-be.

Ui.: Piros lámpánál állva szinte mindig kiteszem üresbe, mert azt mondják nem szabad sokáig D-ben állni vele. Azt viszont senki nem tudja, hogy mi a sok.

Akinek van véleménye kérem ne kiméljen. Köszönöm.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2010. augusztus 01. vasárnap, 01:27

InsectKiller
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Ci
Évjárat: 2001

státusz InsectKiller

BMWfanatic

Elismertség: 8% (127 pont) | Hozzászólások: 1505

Elküldve: 2010. július 27. kedd, 12:12


SoundkeY írta:
Andibaba írta: ...a lerobbant automata sebességváltós autót nem lehet vontatni. Az automatikus sebességváltó működéséhez elengedhetetlenül szükséges folyadékáramlást a motor biztosítja, így ha az áll, a kenőanyag nem jut el a megfelelő helyekre. Vontatás közben azonban a meghajtott kerekek mozgásba hozzák a váltó némely alkatrészét is, amelyek kenés hiányában végzetes károsodást szenvednek. (A helyzet azért mégsem reménytelen: ha autómentőt hívunk, az nagy valószínűséggel két keréken vontatja el a kocsit. Ilyenkor csak arra kell ügyelni, hogy ne a meghajtott kerekek legyenek az úton.)



....viszon az E60 gyari leirasaba az van hogy max 70km/h es max 150km-ig lehet....


Ilyet ír az E46 kézikönyv is!

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2010. július 27. kedd, 07:54


Brad85 írta: Más is mondta h lehet akku de én azért nem hiszem mert forgatja az önindítót csak nem kapja el...
Előzmény: Első hideg indításkor régóta csinálja ezt, miután kiálltam a garázsból és le állítottam és vissza akkor pöccre indult. Szóval csak a reggeli indításkor ha hideg van ha meleg kb 6 mp volt most meg végleg lehasalt ma délután...


A 6 mp nagyon sok, főleg melegben, de még hidegben sem szabadna annyinak lennie míg beröffen. Lehet az izzítórendszered is rossz, de melegben még ekkor sem szabadna enyinek lennie a beindulásnak.
Ha szerencséd van tényleg akksi gond, de szerintem inkább az üzemanyagellátással van problémád. Vagy szivattyú, vagy ha nincs szerencséd, akkor az adagolód adta meg magát.





Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2010. július 27. kedd, 07:54