
Elküldve: 2013. április 14. vasárnap, 00:22
BarG írta:nickname írta:MattM325 írta:
A benzin-dízel összehasonlításhoz szólnék hozzá. A kollégák arról szoktak megfeledkezni, hogy ha összehasonlítanak egy agyonbonyolított turbódízelt egy egyszerű benzinessel, akkor bizony a dízel sokkal problematikusabb, sokkal többet kell javítgatni. De ha a mai turbós benzineseket nézzük, azok tök ugyanúgy túlbonyolítottak, nagy nyomatékúak lettek, ezzel megkapták ugyanazokat a problémákat is, nagyjából kiegyenlítődnek a szervízdolgok. Egy pici különbség talán még van a dízelek korom által okozott bajai miatt, de arra meg ott van válaszként a vanos vagy mi a rák. Szóval ezek nem a megbízhatóság szobrai típusu motorok.
Igazad van, tényleg túl vannak már bonyolítva a benzinesek is. De még ami a dízel "hátránya", az a magyarországi gázolajminőség és ugye az üzemanyagrendszer a lelke.
Sword: Ha esetleg benzines mellett döntesz, valószínűleg jobban jársz valami turbó nélküli modellel.
Soha nem volt gondom a dizel BMW 320 al,pedig elég sokat megyek, odafigyelés és karbantartás kérdése, na meg persze egy megfontolt vásárlásé
Vásárlás előtt olyanhoz kell vinni aki csak BMW vel foglalkozik, vagy márkaszervizbe, inkább bukj el 3-4 autó átvizsgálásán 40-50e forintot minthogy százezreket keljen később szervizre.
Csak ez nem így múködik. A meghibásodások nagy része beépített tulajdonság, amit semmiféle odafigyeléssel sem lehet elkerülni. Vagyis el lehet, nagyfokú szerencsével. Én is azt hittem, hogy engem aztán el fog kerülni minden bajság, mert félidőben cserélek olajat mindig márkás folyadékra, jó minőségű olaj, levegő szűrőket rakattam be, ha megrezdült valami, egyből cseréltettem. Aztán mégis lett egy dugattyúgyűrű lágyulásom, ami miatt szét kellett szedni a gépet. Ez aztán megtanított két dologra. Egyrészt a dolgokat meg lehet javítani, másrészt ha tartasz a javítástól, 300e pénzért komplett motort lehet venni. Akkor mi a tökömnek rágódjak ezeken? Ha meg nincs 300e zsebben, akkor hogy mert az illető bmw-t venni?!
[/quote]
Nálam nem a pénzről szól ez a dolog. Ha lenne nagyobb választék itthon benzinesből tuti azt vennék. De sajna nincs. Külfölre meg nem akarok menni, napokat eltölteni, mert az idő pénz... Diesel kocsim soha nem volt, és nem szeretném sokat hordani a szervizbe a kocsimat a kötelező dolgokon kívül. Hozzá teszem én tényleg karban tartom a kocsit és nem hanyagolok el rajta semmit. Plusz iszonyatosan nem tudom milyenek ezek a 330d motorok...milyen a karakterisztikája, mennyire illik egy ilyen kupéhoz. Lehet beleülök és egyből megszeretem, megveszem. Hétfőn megyek megnézni egy 330d-t és reményeim szerint ki is próbálom...mondanom sem kell, már nagyon várom
