csbalu írta:
Coyote írta:
Mit gondoltok erről az OFF autóról?
Kicsi, ronda, de bejövős, egyedi. Az asszony KA-ját cserélnénk, és nagyjából ennyi a keret rá. Elgondolkodtam a hátsókerék-meghajtás és az alapvetően jó minőség miatt.
Van valakinél ilyen a családban? Mennyire horror a szervízelési költsége*? Típushibák? Tudtommal 600 köbcentis turbómotor van benne.
* azért nem hinném, hogy ez alapján választanék elsősorban, mert ha frankó alkatrészeket választ az ember, akkor a tapasztalatom alapján a Toyota veri a BMW árait, és a '98-as Ford KA szervízelése is zsebbenyúlós tud lenni.
Jó kis kocsik ezek, a váltójuk katasztrófa, fogyasztani is fogyasztanak, de biztonságosabb mint a KA. 6K-ért divatautót kapsz amiről nem mondják meg hogy 6k az ára, szerintem jó választás! Ennyiért egyébként németországból jobbat tudsz hozni, regadó minimális rá forgalombahelyezés "névreírással" regadóval cakkumpakli max 100e Ft. Ha van időd és kedved érdemes nézelődni és 2000Euroért venni egy 2001-2002-eset kintről.
Amúgy a 98-as KA szervízelésén mi a zsebbenyúlós? Nekem van egy Fiestám, vettem rá 2 küszöböt 2 hátsó sárvédőt, 4Liter Ford olajat, olajszűrőt, benzinszűrőt, fékcsöveket, fékfolyadékot, féltengely gumiharangokat, valeó ablaktörlő lapátokat előre és hátra mindezt a Bárdiban és 18.000Ft-ot fizettem érte Ford Fiesta = Ford Ka még a használati útmutatója is ugyanaz.
Smart: azért Németországig nem hiszem, hogy elmennénk érte, annyira nem életbevágó, és igazából ezt is csak az ára miatt néztem meg komolyabban. Automata váltós (állítólag kb. Babetta-szintű teljesítménnyel), de olyan fos talán nem lehet.
KA fenntartás: azért ez a 18.000 Ft elég durván hangzik, minden 1500 Ft volt?
Ezek új alkatrészek?? Mi rendberakattuk a futóművét (fékek, lengéscsillapító, összes szilent) és kértünk egy olajcserét, 80-at fizettünk. Relatíve olcsó így is...
Most beletolatott egy szőke picsa, és azon gondolkodunk, hogy telibe festetjük (mivel kiszívta a nap a citromsárga fényezést). Ez egy 170 ezres mutatvány, magába foglal néhány rohadást... de mivel motorikusan jó (1.3) és klímás, a futómű meg fel lett újítva, ráadásul sorszámozott, limitált K2 kiadás, azon filózunk, hogy megtartjuk - a másik opció meg ez a Smart lehetne.