on7air írta:
Amúgy követtem egy két itt zajlott párbeszédet tanulási jelleggel de még mindig minden autószerelőtől azt hallottam, hogy kinn máshogy állnak hozzá, ott cserélik ezt a kocsit, nem lelakják és eladják.
Köszönöm azért ,nézelődők természetesen, a tanácsokat pedig köszönöm !
Szia! Én vettem már kint is, itthon is autót. Tapasztalataim alapján nyugaton sokkal nagyobb esélyed van kifogni egy korrekt állapotban lévő, szervizelt autót. (Természetesen ott is vannak elhanyagolt példányok de ritkábban)
Az utak állapotáról, üzemanyagok minőségéről, tulajdonosok pénztárcájáról és a márkaszervizek hozzáállásáról/hozzáértéséről nem is beszélve.
A Francia határhoz közel, Mannheimben élnek rokonaim szóval van némi rálátásom a kinti viszonyokra...
Én azt mondom, hogy inkább vegyél egy szervizelt 285 000km-t futott német járgányt mint egy 134 000km-re visszatekert, kipucolt, frissen bőrözött kormányú itthonit.
Nagyon jó példa a kinti és itthoni viszonyok összehasonlítására a kartergáz szűrő cseréje (dízelek esetében) Németországban minden 2.-3. olajcserekor automatikusan cserélik!
Itthon meg csodálkozik mindenki, hogy miért döglik be a turbó, miért nyomja ki orrán száján az olajat a motor. Részben emiatt a kis szerencsétlen szűrő miatt...
Ja, és török/arab kereskedőtől csak nagyon körültekintően vegyél autót. Nem 100%, hogy átvernek de ha bemész egy török kereskedésbe meglátod, hogy miről beszélek... (Pl: Ali auto gmbh, Ahmed auto, Yusuf auto stb...)