petermover
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz petermover

Újonc

Elismertség: 4% (2 pont) | Hozzászólások: 47

Elküldve: 2012. augusztus 31. péntek, 16:29


YELLOW írta:
petermover írta:

Update: rákerestem, mégsem N40, hanem M43B16-os motor van az enyémben, úgyhogy nagyjából felejtős, amiket írtam




igen már majdnem felkaptam a vizet.... amúgy szerintem az M43TUB19, ami neked van...
az 1.6-os 102 lovas motorokat E36-ba tették, E46 ba már nem, azokba az 1.9-es 105 lovas ment


Maradjunk annyiban, hogy ritka autóm van, mert tényleg 1.6-os, nem 1.9-es. Ez egy olyan példány, ami már faceliftes, de még valami raktár mélyén maradt E36-ba való 1.6-os motor került bele. 77 kW, 1596 cm3 a forgalmi szerint is. Pár darab ilyen létezhet.

státusz Popi0910

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 11

Elküldve: 2012. augusztus 31. péntek, 11:01


batigol09 írta:
InsectKiller írta:
Popi0910 írta: sziasztok! Olyan kocsit szeretnek(E39) ami eros ha kell megy mint az allat, de kozben alkalmas utcai, hetkoznapi hasznalatra is. Az 540i alkalmas erre? vagy inkabb 528i vagy valami ilyesmi?


Akkor M5!


az attól függ mennyit akarsz a kúton hagyni... 30d javaslom...


Nekem azt mondtak hogy ha E39 et akarok akkor csak benzin...
Eredetlieg E60 akartam csak mondtak hogy azt 5-6 millioert vegyem meg ne 3 ert.. akkor inkabb egy E39..

bbali81

státusz bbali81

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 5% (21 pont) | Hozzászólások: 355

Elküldve: 2012. augusztus 30. csütörtök, 15:26


InsectKiller írta:
Popi0910 írta: sziasztok! Olyan kocsit szeretnek(E39) ami eros ha kell megy mint az allat, de kozben alkalmas utcai, hetkoznapi hasznalatra is. Az 540i alkalmas erre? vagy inkabb 528i vagy valami ilyesmi?


Akkor M5!


ja M5 plusz chipp + compressor + nitro minden... 5-600 LE alatt szóba se jöhet semmi...

E39? tű a szénakazalban egy jót kifogni... Sok sikert!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Coupe
Modell: 318is
Évjárat: 1998

státusz batigol09

Törzsvendég

Elismertség: 2% (4 pont) | Hozzászólások: 141

Elküldve: 2012. augusztus 30. csütörtök, 15:02


InsectKiller írta:
Popi0910 írta: sziasztok! Olyan kocsit szeretnek(E39) ami eros ha kell megy mint az allat, de kozben alkalmas utcai, hetkoznapi hasznalatra is. Az 540i alkalmas erre? vagy inkabb 528i vagy valami ilyesmi?


Akkor M5!


az attól függ mennyit akarsz a kúton hagyni... 30d javaslom...

InsectKiller
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Ci
Évjárat: 2001

státusz InsectKiller

BMWfanatic

Elismertség: 8% (127 pont) | Hozzászólások: 1505

Elküldve: 2012. augusztus 30. csütörtök, 14:50


Popi0910 írta: sziasztok! Olyan kocsit szeretnek(E39) ami eros ha kell megy mint az allat, de kozben alkalmas utcai, hetkoznapi hasznalatra is. Az 540i alkalmas erre? vagy inkabb 528i vagy valami ilyesmi?


Akkor M5!

státusz Popi0910

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 11

Elküldve: 2012. augusztus 30. csütörtök, 13:18


sziasztok! Olyan kocsit szeretnek(E39) ami eros ha kell megy mint az allat, de kozben alkalmas utcai, hetkoznapi hasznalatra is. Az 540i alkalmas erre? vagy inkabb 528i vagy valami ilyesmi?


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2000

státusz Atesz35

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 8

Elküldve: 2012. augusztus 26. vasárnap, 06:24


És a 318i, amik 1895 cm3 és 118Le-sek azok milyenek?


lalada
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60 LCI
Kivitel: Sedan
Modell: 525d
Évjárat: 2009

státusz lalada

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 13% (54 pont) | Hozzászólások: 387

Elküldve: 2012. augusztus 25. szombat, 20:52


itt nézz körül..

Popi0910 írta: Hello! Valakitol megkerdeztem hogy hany lovas 530i e39 meg 530d meg ilyenek is linkelt egy oldalt ahol mind levan irva! Betudna nekem valaki linkelni?





státusz Popi0910

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 11

Elküldve: 2012. augusztus 25. szombat, 16:03


Hello! Valakitol megkerdeztem hogy hany lovas 530i e39 meg 530d meg ilyenek is linkelt egy oldalt ahol mind levan irva! Betudna nekem valaki linkelni?



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2012. augusztus 25. szombat, 16:04

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17576

Elküldve: 2012. augusztus 25. szombat, 14:37


petermover írta:
Atesz35 írta:
YELLOW írta:
Atesz35 írta:

Tehát akkor van 1.6-os is 115Le-vel?


van az N40 ami csak 1.6-os. egy forrást most találtam, azt írja, csak görögök és portugáloknak gyártották, de ez nem igaz. ez 115 lovas 155Nm-es motor, ami SZAR. írtam miért. Ezt ne vedd meg!!! ha jót akarsz magadnak. amúgy sok helyen alig ismerik ezt a motorkódot.

az N42, N46 ugynaaz, dupla VANOS, valvetonic (N46 2004-től van)
N45 az sima VANOS-os moci (2005-től), E46 ba tették, meg E81, E87 (1-es BMW-be) ebből is volt 1.6-os, de ez nem olyan mint az N40 széria....

2001–2004 — 1.8/2.0 L N42 (DOHC, vanos, valvetronic)
2004–2007 — 1.8/2.0 L N46 (DOHC, vanos, valvetronic)
2004–2011 — 1.6/2.0 L N45 (DOHC, vanos)
2007–2011 — 1.6/2.0 L N43 (DOHC, direct injection)



Aha kezdem érteni 1600 cm3 akkor semmi képp se. az 1800 cm3-est N42-es motorkóddal



Én most direkt megnéztem realoem-en, hogy mit hoz ki nekem motorkód utolsó 7 karakterére. Nekem eszerint egy E30-as coupe-m van, 1988. 07. havi, M40-es motorkóddal, jobbkormányos, automata sebességváltós.
Valójában egy 2002-es faceliftes E46-os 316i, kézi váltós, balkormányos, nem tudom milyen motorkódos... Azt tudom, hogy az enyémbe még az E36/régi E46-os 1.6-os motorja került, valószínű pár darab ilyen faceliftes lehet ugyanilyen motorral.

Érdekelne egyébként, mire alapozod, hogy az 1.6-os N40-es motor szar. 103/105 lovas, mind a szervízkönyv, mind a forgalmi alapján (77kW). A gondjairól én nem tudok sokat, nekem nem hengerfejes, viszont ejti a fordulatot néha, és rá lett fogva, hogy ez a motor ilyen. Ebben lehet tehát valami, hogy nem túl jó konstrukció, ezt nem vitatom, de szimplán leszarozni azért nem kéne. Nem azért, mert az enyém, csak úgy. Rengeteg ilyen motorral szerelt BMW futkozik a környéken minden gond nélkül.

Bár amit mondasz, hogy vezérműlánc megugrás jellemzi... az enyémben nem lánc van, hanem szíj...

Update: rákerestem, mégsem N40, hanem M43B16-os motor van az enyémben, úgyhogy nagyjából felejtős, amiket írtam




igen már majdnem felkaptam a vizet.... amúgy szerintem az M43TUB19, ami neked van...
az 1.6-os 102 lovas motorokat E36-ba tették, E46 ba már nem, azokba az 1.9-es 105 lovas ment

petermover
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz petermover

Újonc

Elismertség: 4% (2 pont) | Hozzászólások: 47

Elküldve: 2012. augusztus 25. szombat, 14:19


Atesz35 írta:
YELLOW írta:
Atesz35 írta:

Tehát akkor van 1.6-os is 115Le-vel?


van az N40 ami csak 1.6-os. egy forrást most találtam, azt írja, csak görögök és portugáloknak gyártották, de ez nem igaz. ez 115 lovas 155Nm-es motor, ami SZAR. írtam miért. Ezt ne vedd meg!!! ha jót akarsz magadnak. amúgy sok helyen alig ismerik ezt a motorkódot.

az N42, N46 ugynaaz, dupla VANOS, valvetonic (N46 2004-től van)
N45 az sima VANOS-os moci (2005-től), E46 ba tették, meg E81, E87 (1-es BMW-be) ebből is volt 1.6-os, de ez nem olyan mint az N40 széria....

2001–2004 — 1.8/2.0 L N42 (DOHC, vanos, valvetronic)
2004–2007 — 1.8/2.0 L N46 (DOHC, vanos, valvetronic)
2004–2011 — 1.6/2.0 L N45 (DOHC, vanos)
2007–2011 — 1.6/2.0 L N43 (DOHC, direct injection)



Aha kezdem érteni 1600 cm3 akkor semmi képp se. az 1800 cm3-est N42-es motorkóddal



Én most direkt megnéztem realoem-en, hogy mit hoz ki nekem motorkód utolsó 7 karakterére. Nekem eszerint egy E30-as coupe-m van, 1988. 07. havi, M40-es motorkóddal, jobbkormányos, automata sebességváltós.
Valójában egy 2002-es faceliftes E46-os 316i, kézi váltós, balkormányos, nem tudom milyen motorkódos... Azt tudom, hogy az enyémbe még az E36/régi E46-os 1.6-os motorja került, valószínű pár darab ilyen faceliftes lehet ugyanilyen motorral.

Érdekelne egyébként, mire alapozod, hogy az 1.6-os N40-es motor szar. 103/105 lovas, mind a szervízkönyv, mind a forgalmi alapján (77kW). A gondjairól én nem tudok sokat, nekem nem hengerfejes, viszont ejti a fordulatot néha, és rá lett fogva, hogy ez a motor ilyen. Ebben lehet tehát valami, hogy nem túl jó konstrukció, ezt nem vitatom, de szimplán leszarozni azért nem kéne. Nem azért, mert az enyém, csak úgy. Rengeteg ilyen motorral szerelt BMW futkozik a környéken minden gond nélkül.

Bár amit mondasz, hogy vezérműlánc megugrás jellemzi... az enyémben nem lánc van, hanem szíj...

Update: rákerestem, mégsem N40, hanem M43B16-os motor van az enyémben, úgyhogy nagyjából felejtős, amiket írtam




Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2012. augusztus 25. szombat, 14:27

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2000

státusz Atesz35

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 8

Elküldve: 2012. augusztus 25. szombat, 12:52


YELLOW írta:
Atesz35 írta:

Tehát akkor van 1.6-os is 115Le-vel?


van az N40 ami csak 1.6-os. egy forrást most találtam, azt írja, csak görögök és portugáloknak gyártották, de ez nem igaz. ez 115 lovas 155Nm-es motor, ami SZAR. írtam miért. Ezt ne vedd meg!!! ha jót akarsz magadnak. amúgy sok helyen alig ismerik ezt a motorkódot.

az N42, N46 ugynaaz, dupla VANOS, valvetonic (N46 2004-től van)
N45 az sima VANOS-os moci (2005-től), E46 ba tették, meg E81, E87 (1-es BMW-be) ebből is volt 1.6-os, de ez nem olyan mint az N40 széria....

2001–2004 — 1.8/2.0 L N42 (DOHC, vanos, valvetronic)
2004–2007 — 1.8/2.0 L N46 (DOHC, vanos, valvetronic)
2004–2011 — 1.6/2.0 L N45 (DOHC, vanos)
2007–2011 — 1.6/2.0 L N43 (DOHC, direct injection)



Aha kezdem érteni 1600 cm3 akkor semmi képp se. az 1800 cm3-est N42-es motorkóddal

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17576

Elküldve: 2012. augusztus 25. szombat, 12:46


Atesz35 írta:

Tehát akkor van 1.6-os is 115Le-vel?


van az N40 ami csak 1.6-os. egy forrást most találtam, azt írja, csak görögök és portugáloknak gyártották, de ez nem igaz. ez 115 lovas 155Nm-es motor, ami SZAR. írtam miért. Ezt ne vedd meg!!! ha jót akarsz magadnak. amúgy sok helyen alig ismerik ezt a motorkódot.

az N42, N46 ugynaaz, dupla VANOS, valvetonic (N46 2004-től van)
N45 az sima VANOS-os moci (2005-től), E46 ba tették, meg E81, E87 (1-es BMW-be) ebből is volt 1.6-os, de ez nem olyan mint az N40 széria....

2001–2004 — 1.8/2.0 L N42 (DOHC, vanos, valvetronic)
2004–2007 — 1.8/2.0 L N46 (DOHC, vanos, valvetronic)
2004–2011 — 1.6/2.0 L N45 (DOHC, vanos)
2007–2011 — 1.6/2.0 L N43 (DOHC, direct injection)



autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2000

státusz Atesz35

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 8

Elküldve: 2012. augusztus 25. szombat, 12:32


YELLOW írta:
Atesz35 írta:
YELLOW írta:
Atesz35 írta:
YELLOW írta:
Atesz35 írta:
YELLOW írta:
Atesz35 írta: Sziasztok!
Autócsere előtt állunk, és most nézegetem a BMW-ket. Az E46-osokat nézegetem és az 1.6 vagy az 1.8 között vacilálok. Szerintetek melyiket lenne érdemesebb venni? Az hogy mennyire megy az nem igazán hoz lázba. Inkább tartósság megbízhatóság, és persze a fogyasztás. Nagyobb részt városi (miskolc) normális vezetési stílus mellet lenne használva az autó. Csak városi fogyasztása mennyi ezeknek az autóknak? Ki melyiket venné vagy választaná? Dieselt semmi képpen se akarok.
Előre is köszönöm a segítséget!


az 1.6 sehogy nem jó választás... facelift előttibe ráadásul 1.9-es sokat is eszik, viszont gyenge. facelift utániba pedig az N40 motorkódú egy rakás kaksi.
tehát mind a két esetben az 1.8-as a jobb választás. én azért venném csak az újabbat N42-es motorkódost, mert lehet vele úgy autózni, hogy jó alacsony fogyasztása legyen, és van benne tartalék is. bár a facelift elptti modellek "1.6"-os motorja is megbízható nem igazán van velük gond.


Tehát akkor az 1.6-os az mindenképpen felejtős? Akkor inkább nézelődök az 1.8 között. És mikortól vannak az N42-es motorkód? és ezeknek a városi fogyasztása hogy alakul?


2001 szeptembertől már lehetett kapni az N42-est, igaz főleg compact-ban, szerintem 2002 felett kell keresni akkor.
szerintem egész jó a városi fogyija, ha ügyes vagy 7-7,5 ből simán megvan.


7-7.5 ?? az igen nagyon jó egy 1.8-as 116 Le-s motortól. A mostani 1.4-es 82 Le-s autómmal vagyok el 7-8 literrel városba. És mi a különbség N40 és az N42 motor között?


az N40 az csak 1.6-os tehát 1596cm3. és nagyon szar motor. vezérműlánc megugrás jellemzi, szeret hengerfejes lenni. ezt a motort azért csinálták gyorsan, hogy szegényebb országokban, pl nálunk, románok, stb is el lehessen adni az autót, 1,5 millával olcsóbban. hiába egyszerűbb motor, nincs valvetronic meg stb, de sokkal több gond van vele. ezt nem szabad megvenni. amúgy a motorszám végéből mindig kiderül milyen motor van benne. a külföldi faceliftes 316i az mind 1.8-as általában. és N42 ennek a műanyag borításon aahol a BMW felirat van, ott van egy kis dudor, a valvetronic motorja, az N40-en nincs.


tehát az N40 az 1600 cm3 105Le, az N42 az pedig 1800 cm3 116Le, és az 1.8-as a valvetronic-os (változó szelepvezérléses ha jól olvastam). Bocs ha picit érthetetlen vagyok, csak elveszek a rengeteg szám között


az N40 is 115 lovas (bár valahol 105-nek írják), de csak 155Nm a nyomaték, az 1.8-asnak 175Nm.
a lényeg olyan motor legyen, amin van dudor a burkolaton


Tehát akkor van 1.6-os is 115Le-vel?

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17576

Elküldve: 2012. augusztus 25. szombat, 12:23


Atesz35 írta:
YELLOW írta:
Atesz35 írta:
YELLOW írta:
Atesz35 írta:
YELLOW írta:
Atesz35 írta: Sziasztok!
Autócsere előtt állunk, és most nézegetem a BMW-ket. Az E46-osokat nézegetem és az 1.6 vagy az 1.8 között vacilálok. Szerintetek melyiket lenne érdemesebb venni? Az hogy mennyire megy az nem igazán hoz lázba. Inkább tartósság megbízhatóság, és persze a fogyasztás. Nagyobb részt városi (miskolc) normális vezetési stílus mellet lenne használva az autó. Csak városi fogyasztása mennyi ezeknek az autóknak? Ki melyiket venné vagy választaná? Dieselt semmi képpen se akarok.
Előre is köszönöm a segítséget!


az 1.6 sehogy nem jó választás... facelift előttibe ráadásul 1.9-es sokat is eszik, viszont gyenge. facelift utániba pedig az N40 motorkódú egy rakás kaksi.
tehát mind a két esetben az 1.8-as a jobb választás. én azért venném csak az újabbat N42-es motorkódost, mert lehet vele úgy autózni, hogy jó alacsony fogyasztása legyen, és van benne tartalék is. bár a facelift elptti modellek "1.6"-os motorja is megbízható nem igazán van velük gond.


Tehát akkor az 1.6-os az mindenképpen felejtős? Akkor inkább nézelődök az 1.8 között. És mikortól vannak az N42-es motorkód? és ezeknek a városi fogyasztása hogy alakul?


2001 szeptembertől már lehetett kapni az N42-est, igaz főleg compact-ban, szerintem 2002 felett kell keresni akkor.
szerintem egész jó a városi fogyija, ha ügyes vagy 7-7,5 ből simán megvan.


7-7.5 ?? az igen nagyon jó egy 1.8-as 116 Le-s motortól. A mostani 1.4-es 82 Le-s autómmal vagyok el 7-8 literrel városba. És mi a különbség N40 és az N42 motor között?


az N40 az csak 1.6-os tehát 1596cm3. és nagyon szar motor. vezérműlánc megugrás jellemzi, szeret hengerfejes lenni. ezt a motort azért csinálták gyorsan, hogy szegényebb országokban, pl nálunk, románok, stb is el lehessen adni az autót, 1,5 millával olcsóbban. hiába egyszerűbb motor, nincs valvetronic meg stb, de sokkal több gond van vele. ezt nem szabad megvenni. amúgy a motorszám végéből mindig kiderül milyen motor van benne. a külföldi faceliftes 316i az mind 1.8-as általában. és N42 ennek a műanyag borításon aahol a BMW felirat van, ott van egy kis dudor, a valvetronic motorja, az N40-en nincs.


tehát az N40 az 1600 cm3 105Le, az N42 az pedig 1800 cm3 116Le, és az 1.8-as a valvetronic-os (változó szelepvezérléses ha jól olvastam). Bocs ha picit érthetetlen vagyok, csak elveszek a rengeteg szám között


az N40 is 115 lovas (bár valahol 105-nek írják), de csak 155Nm a nyomaték, az 1.8-asnak 175Nm.
a lényeg olyan motor legyen, amin van dudor a burkolaton