hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2009. december 21. hétfő, 16:35


YELLOW írta: hát bexarok...

a termosztát azárt van legfõképp, hogy ne melegedjen túl a motor, viszont biztos van minusz értéke, ahol visszazár, de az ezek szerint nem a 70 fok környéke... teljesen normálisak a mért értékek kár ezen rágódni...
ráadásul szerintem a termosztát (saját vélemény) már nyitnia kellene, amikor a mutató elhagyja a kék sávot, hogy a nagy körbe is juttasson a melegebb hûtõvízbõl, hogy minél hamarabb egyenlítse ki a hengerek belsõ falának, és külsõ falának hõmérsékletét...



Bocs Yellow, de szerintem a termosztát pont azért van, hogy amíg a motor nincs üzemi hõm tartományban, addig a hûtõ folyadékot ne keringtesse a hûtõ felé, tehát abba az irányba elzárja az útját, hogy hamarabb bemelegedjen. A hûtõ általában úgy van méretezve, hogy normál üzemben+ némi bizt. ráhagyással el tudja vinni a meleget a motorból. Régen (Lada korszak) ha rossz volt a termosztát, nyáron egyszerûen kivették.

A második részt érdemes lenne újra gondolnod

hil

bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2009. december 21. hétfő, 14:32


George írta: Azt gondoltam hogy szervízba melozol, de akkor bocs
Nekem sajnos Gyõr és Fehérvár van csak, Nyíregyhátára ezért már nem éri meg

Az AW valami BMW egység, vagy mi?!

bmw320d4 írta:
George írta: Mondjuk nekem 2 termosztát van /Facelift/ de két órát számoltak rá gyõreb, és 25e munkadijjat...
Te hol dolgozol ahol csak 8e az óradíj??


Én nem írtam olyat, hogy ott dolgozok ahol ennyi a rezsióradíj.
Itt Nyíregyházán a Magisznál 417Ft + áfa /AW, és ez egy hivatalos BMW szervíz.


Szervízben melózok, de nem a hivatalos BMW szervízben, mi csak erre szakosodtunk

1AW=5perc

George
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz George

Törzsvendég

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 172

Elküldve: 2009. december 21. hétfő, 14:17


Azt gondoltam hogy szervízba melozol, de akkor bocs
Nekem sajnos Gyõr és Fehérvár van csak, Nyíregyhátára ezért már nem éri meg

Az AW valami BMW egység, vagy mi?!

bmw320d4 írta:
George írta: Mondjuk nekem 2 termosztát van /Facelift/ de két órát számoltak rá gyõreb, és 25e munkadijjat...
Te hol dolgozol ahol csak 8e az óradíj??


Én nem írtam olyat, hogy ott dolgozok ahol ennyi a rezsióradíj.
Itt Nyíregyházán a Magisznál 417Ft + áfa /AW, és ez egy hivatalos BMW szervíz.


bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2009. december 21. hétfő, 13:41


George írta: Mondjuk nekem 2 termosztát van /Facelift/ de két órát számoltak rá gyõreb, és 25e munkadijjat...
Te hol dolgozol ahol csak 8e az óradíj??


Én nem írtam olyat, hogy ott dolgozok ahol ennyi a rezsióradíj.
Itt Nyíregyházán a Magisznál 417Ft + áfa /AW, és ez egy hivatalos BMW szervíz.

George
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz George

Törzsvendég

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 172

Elküldve: 2009. december 21. hétfő, 13:34


Mondjuk nekem 2 termosztát van /Facelift/ de két órát számoltak rá gyõreb, és 25e munkadijjat...
Te hol dolgozol ahol csak 8e az óradíj??

George

bmw320d4 írta:
hil írta:


2 év gari van minden gyári BMW alkatrészen, cserélik is szó nélkül ha tudod igazolni, hogy szakmûhelyben szerelték be.
Természetesen a számla is kell.


Tudok a 2 évrõl, de én tettem bele, a gari ügyintézés eléggé bonyolult, nekem azt mondták el kell vinni az autót a rossz termosztáttal, erre pedig nincs idõm, inkább vettem másikat és beraktam hamar. Most mit szarozzak 17800 Ft-ért, az egész nem ér annyit, az idõm drágább.
hil[/quote]

Nem akarom védeni a hivatalos márkaszervizeket, de:

Egy AGR termosztát cseréje 7 AW, ami még 8000 Ft-os rezsióradíjnál is csak 4000 Ft munkadíj.
A számlád termosztáttal, munkadíjjal 11.000 Ft, 2 év garanciával.

Ha elromlik, a garis ügyintézés ilyen esetben nem több 2 óránál.[/quote]

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2009. december 21. hétfő, 09:00


hát bexarok...

gondoljátok már végig, beszéltek a semmirõl ha mész 90-el és a motoron állandó tempó mellett az erõtartalék 15%-át használod, tehát a motort dolgoztatod így melegszik (a termosztát szintet tart), de amikor elveszed a gázról a lábad (fõleg ha még lejtõn is gurulsz) a motor kihasználtsága lemegy 2%-ra, az autó tehetetlensége miatt nehezen lassul, tehát a menetszél hûti, logikus, hogy visszahül... a termosztát azárt van legfõképp, hogy ne melegedjen túl a motor, viszont biztos van minusz értéke, ahol visszazár, de az ezek szerint nem a 70 fok környéke... teljesen normálisak a mért értékek kár ezen rágódni...
ráadásul szerintem a termosztát (saját vélemény) már nyitnia kellene, amikor a mutató elhagyja a kék sávot, hogy a nagy körbe is juttasson a melegebb hûtõvízbõl, hogy minél hamarabb egyenlítse ki a hengerek belsõ falának, és külsõ falának hõmérsékletét...

[quote="Csum"]
bmw320d4 írta:
pati írta: az enyém még soha nem érte el a 70 et -5 fok alatt. ha városban gyorsan elváltva használom akkor 50-64 között mozog. :


Anno gépészetbõl azt tanították, hogy a belsõégésû motor hengerében akkor nem keletkezek abnormális kopás, ha a hengerfal hõmérséklete legalább 70C.
A 70 C kevés, az 50 pedig nagyon kevés. Azon felül, hogy sokat eszik, még gyorsabban is kopik.

Ma én is megnéztem, itt -19C volt egy órája, és 88C +2-1C volt a motor hõmérséklete, 90-120km/h-s haladásnál.[/quote

annál a temponál nekem is fel megy addig azzal nincs is gond!!!
viszont ha lassulok nincs gázadás akkor el kezd vissza hûlni majd gázadásnál ismét melegedni!! de max 78ra hûl vissza és az is akkor van ha sokáig nincs gáz adás csak gurulás állás


Csum
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Csum

BMWfanatic

Elismertség: 1% (9 pont) | Hozzászólások: 576

Elküldve: 2009. december 21. hétfő, 07:36


[quote="bmw320d4"]
pati írta: az enyém még soha nem érte el a 70 et -5 fok alatt. ha városban gyorsan elváltva használom akkor 50-64 között mozog. :


Anno gépészetbõl azt tanították, hogy a belsõégésû motor hengerében akkor nem keletkezek abnormális kopás, ha a hengerfal hõmérséklete legalább 70C.
A 70 C kevés, az 50 pedig nagyon kevés. Azon felül, hogy sokat eszik, még gyorsabban is kopik.

Ma én is megnéztem, itt -19C volt egy órája, és 88C +2-1C volt a motor hõmérséklete, 90-120km/h-s haladásnál.[/quote

annál a temponál nekem is fel megy addig azzal nincs is gond!!!
viszont ha lassulok nincs gázadás akkor el kezd vissza hûlni majd gázadásnál ismét melegedni!! de max 78ra hûl vissza és az is akkor van ha sokáig nincs gáz adás csak gurulás állás


bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2009. december 21. hétfő, 00:21


pati írta: az enyém még soha nem érte el a 70 et -5 fok alatt. ha városban gyorsan elváltva használom akkor 50-64 között mozog. :


Anno gépészetbõl azt tanították, hogy a belsõégésû motor hengerében akkor nem keletkezek abnormális kopás, ha a hengerfal hõmérséklete legalább 70C.
A 70 C kevés, az 50 pedig nagyon kevés. Azon felül, hogy sokat eszik, még gyorsabban is kopik.

Ma én is megnéztem, itt -19C volt egy órája, és 88C +2-1C volt a motor hõmérséklete, 90-120km/h-s haladásnál.

státusz pati

Fórumlakó

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 213

Elküldve: 2009. december 21. hétfő, 00:15


az enyém még soha nem érte el a 70 et -5 fok alatt. ha városban gyorsan elváltva használom akkor 50-64 között mozog. :

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz lacaca

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 2% (8 pont) | Hozzászólások: 355

Elküldve: 2009. december 21. hétfő, 00:12


Látom sikerült teljesen félremagyaráznod a hozzászólásomat ! Gratula

Hori
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Hori

BMWfanatic

Elismertség: 8% (305 pont) | Hozzászólások: 3578

Elküldve: 2009. december 20. vasárnap, 23:15


lacaca írta:
Hori írta:
lacaca írta:
Hori írta:
lacaca írta: ezek szerint akkor a tied is ingadozik, és gondolom nálad is úgy van hogy ha mész és fordulaton van akkor 84-85 fokos amikor meg lejtõn gurulsz lefelé és nem kell gázt nyomnod akkor el kezd lassan vissza hûlni!!!!
más 320d nél is így van ez?? kiváncsi lennék mások tapasztalatára is...


Ilyen hidegben teljesen normális, amíg a mutató a két fehér jelölés között marad!





Nekem akkor ingadozott mikor rossz volt a termosztát, most az ujakkal 88on + - 1-2fok áll ha gurulok ha száguldozok lényegében mindegy.
/ez a -11fokban is így van szfvár-bécs-szfvár 450km és szakadó hoesésben -9be szfvár-pest-szigethalom-kamarerdõ-szigethalom-pest-szfvár280km/
amúgy a mutató 75töl 105ig áll középen


Mindkét termosztát tökéletesen mûködik ,hidd el!





Akkor az enyém szar hogy -11be tartja a 88fokot
még jó hogy nem olyan helyen élünk ahol van -25 mert akkor lehet az is normális lenne ha a kékben maradna


Én ezt nem mondtam ,de nyugodtan magyarázd be magadnak ,ha így jobban érzed magad. [/quote]




Gondold végig 1kicsit van a motor körbeburkolva minden iránybol még a hütõzsanér is zárva zárva a 2 termosztátod a motorban kering az a 3-4liter vizecskéd azt csak fel tudja melegiteni 90fok környékére. ha nyit a termosztátod ok hogy visszamegy ilyen hidegbe 80fok környékére de utána pár percre megint 90körül van és ez a normális nem a 70fok
de ha neked az jó hogy nem éri el a 90 fokot akkor hajrá biztos az a jó

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz lacaca

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 2% (8 pont) | Hozzászólások: 355

Elküldve: 2009. december 20. vasárnap, 23:06


Hori írta:
lacaca írta:
Hori írta:
lacaca írta: ezek szerint akkor a tied is ingadozik, és gondolom nálad is úgy van hogy ha mész és fordulaton van akkor 84-85 fokos amikor meg lejtõn gurulsz lefelé és nem kell gázt nyomnod akkor el kezd lassan vissza hûlni!!!!
más 320d nél is így van ez?? kiváncsi lennék mások tapasztalatára is...


Ilyen hidegben teljesen normális, amíg a mutató a két fehér jelölés között marad!





Nekem akkor ingadozott mikor rossz volt a termosztát, most az ujakkal 88on + - 1-2fok áll ha gurulok ha száguldozok lényegében mindegy.
/ez a -11fokban is így van szfvár-bécs-szfvár 450km és szakadó hoesésben -9be szfvár-pest-szigethalom-kamarerdõ-szigethalom-pest-szfvár280km/
amúgy a mutató 75töl 105ig áll középen


Mindkét termosztát tökéletesen mûködik ,hidd el!





Akkor az enyém szar hogy -11be tartja a 88fokot
még jó hogy nem olyan helyen élünk ahol van -25 mert akkor lehet az is normális lenne ha a kékben maradna[/quote]

Én ezt nem mondtam ,de nyugodtan magyarázd be magadnak ,ha így jobban érzed magad.

Hori
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Hori

BMWfanatic

Elismertség: 8% (305 pont) | Hozzászólások: 3578

Elküldve: 2009. december 20. vasárnap, 22:29


lacaca írta:
Hori írta:
lacaca írta: ezek szerint akkor a tied is ingadozik, és gondolom nálad is úgy van hogy ha mész és fordulaton van akkor 84-85 fokos amikor meg lejtõn gurulsz lefelé és nem kell gázt nyomnod akkor el kezd lassan vissza hûlni!!!!
más 320d nél is így van ez?? kiváncsi lennék mások tapasztalatára is...


Ilyen hidegben teljesen normális, amíg a mutató a két fehér jelölés között marad!





Nekem akkor ingadozott mikor rossz volt a termosztát, most az ujakkal 88on + - 1-2fok áll ha gurulok ha száguldozok lényegében mindegy.
/ez a -11fokban is így van szfvár-bécs-szfvár 450km és szakadó hoesésben -9be szfvár-pest-szigethalom-kamarerdõ-szigethalom-pest-szfvár280km/
amúgy a mutató 75töl 105ig áll középen


Mindkét termosztát tökéletesen mûködik ,hidd el![/quote]




Akkor az enyém szar hogy -11be tartja a 88fokot
még jó hogy nem olyan helyen élünk ahol van -25 mert akkor lehet az is normális lenne ha a kékben maradna

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz lacaca

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 2% (8 pont) | Hozzászólások: 355

Elküldve: 2009. december 20. vasárnap, 20:40


Hori írta:
lacaca írta: ezek szerint akkor a tied is ingadozik, és gondolom nálad is úgy van hogy ha mész és fordulaton van akkor 84-85 fokos amikor meg lejtõn gurulsz lefelé és nem kell gázt nyomnod akkor el kezd lassan vissza hûlni!!!!
más 320d nél is így van ez?? kiváncsi lennék mások tapasztalatára is...


Ilyen hidegben teljesen normális, amíg a mutató a két fehér jelölés között marad!





Nekem akkor ingadozott mikor rossz volt a termosztát, most az ujakkal 88on + - 1-2fok áll ha gurulok ha száguldozok lényegében mindegy.
/ez a -11fokban is így van szfvár-bécs-szfvár 450km és szakadó hoesésben -9be szfvár-pest-szigethalom-kamarerdõ-szigethalom-pest-szfvár280km/
amúgy a mutató 75töl 105ig áll középen[/quote]

Mindkét termosztát tökéletesen mûködik ,hidd el!

Hori
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Hori

BMWfanatic

Elismertség: 8% (305 pont) | Hozzászólások: 3578

Elküldve: 2009. december 20. vasárnap, 18:36


lacaca írta: ezek szerint akkor a tied is ingadozik, és gondolom nálad is úgy van hogy ha mész és fordulaton van akkor 84-85 fokos amikor meg lejtõn gurulsz lefelé és nem kell gázt nyomnod akkor el kezd lassan vissza hûlni!!!!
más 320d nél is így van ez?? kiváncsi lennék mások tapasztalatára is...


Ilyen hidegben teljesen normális, amíg a mutató a két fehér jelölés között marad![/quote]




Nekem akkor ingadozott mikor rossz volt a termosztát, most az ujakkal 88on + - 1-2fok áll ha gurulok ha száguldozok lényegében mindegy.
/ez a -11fokban is így van szfvár-bécs-szfvár 450km és szakadó hoesésben -9be szfvár-pest-szigethalom-kamarerdõ-szigethalom-pest-szfvár280km/
amúgy a mutató 75töl 105ig áll középen