m_attila
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320si
Évjárat: 2006

státusz m_attila

BMWfanatic

Elismertség: 9% (70 pont) | Hozzászólások: 729

Elküldve: 2007. december 06. csütörtök, 15:06


fogyasztás: bmw323i

õszintén:
város klímával nyáron 12,6-12,8
országut klímával 110-120km ig 6,9 -7,1

státusz paci

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 311

Elküldve: 2007. december 06. csütörtök, 13:47


SoundkeY írta: Kitalalta ki hogy a dizel hasznaltba dragabb, nezz mar utana

Perszehogy en is szivesebben vettem volna 328i-t, feeling, 6 henger, benyakpower stb.......


de az tuti hogy a paci fele 320i-t a 320d chippelt elveri


Csak látnám már azt a csippelt 20d-t...

Én igazából szinte csak pályán használom a vasat, na meg Bp, és bevallom, a benzines nem a legjobb választás erre a célra..Város 12l, pálya 9,5 liter(ez a haladós tempó). Vegyesben még soha nem jött ki 10 liternél nagyobb átlag, pedig beleraktam már néhány km-t, és nem kímélem.
Mostanában munkaügyben muszály voltam elég sokat fõútvonalakon járkáni, és meglepõdve tapasztaltam, hogy 8 liter körül alakult a fogyasztás. Ennyit errõl.

Ellenben ha abból indulok ki, hogy ez 6 hengeres, akkor összehasonlításnak dízelbõl is 6 hengerest választanék(mondjuk 25d). Ismerve a vezetési stílusomat, tudom, hogy max 1-1,5 literrel enne kevesebbet a lábam alatt, viszont félnék attól, hogy nem bírná a strapát. 2 éve hajtom ezt az autót, és motorikusan sem volt még problémám vele. Igaz, hogy a szervizeket magamnak, 8 ezrenként csinálom, de úgy veszem észre, meghálálja a törõdést
Amikor vettem, sokáig hezitáltam, hogy benzinest avagy dízelt vegyek. Aztán megtaláltam a népítéleteket, szörnyûlködve olvastam végig a dízelekrõl alkotott véleményeket, a hibaforrásokat, és nem utolsó sorban az összegeket, amiket a tulajok ráköltöttek az autójukra. Ha abból indulok ki, márpedig jó alapnak tartom, olcsóbb a benzines fenntartása, nem kerreg mint egy traktor, és nem kell álladóan szervízbe hordani, javíttatni súlyos százezrekért a turbót, porlasztót, nagynyomású szivattyút, légtömegmérõt és még isten tudja mennyi mindent, ami elromlik rajtuk.
Egy szónak is száz a vége, a dízel jó ha nem éppen a szervízben áll és nem kell költeni rá, de a benzinessel fele annyi probléma sincs!!!

Zotyi35d
autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 535d
Évjárat: 2006

státusz Zotyi35d

BMWfanatic

Elismertség: 0% (8 pont) | Hozzászólások: 913

Elküldve: 2007. december 06. csütörtök, 11:29


alfatone írta: 330d, 328i. Azonos teljesítményûek. A kettõ közül szerintetek melyiket lehet olcsóbban kapni?

Szerintem a 28i-t.Nekem mindkettõ volt(van).

státusz alfatone

BMWfanatic

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 662

Elküldve: 2007. december 06. csütörtök, 11:24


330d, 328i. Azonos teljesítményûek. A kettõ közül szerintetek melyiket lehet olcsóbban kapni?

Zotyi35d
autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 535d
Évjárat: 2006

státusz Zotyi35d

BMWfanatic

Elismertség: 0% (8 pont) | Hozzászólások: 913

Elküldve: 2007. december 06. csütörtök, 11:14


csu2 írta: Üdv!

A calibra vs bmw-hez egy video...


YouTube videó

Szerintem a kalyiba nem egy gyári széria... az m3-ban meg valszeg béna a sofõr vagy dieselt tankolt...

Egyébként ha szavaszni is kell ebben a topicban, akkor legyen a benzines!

Ezt nagyon rossz volt látni

státusz Hiko

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 45

Elküldve: 2007. december 06. csütörtök, 11:12


Nem vitázunk. Hiszen mindenki rajong a márkáért.
Nekem spec. tényleg ~750-800km-t megy el egy tankkal (60l, 323i). Igaz ebben alig van város (Bp.) Csak városban nem tudom használni, remélem nem is fogom. Fõleg nem Bp-en.

Üdv.Hiko

SoundkeY

státusz SoundkeY

BMWfanatic

Elismertség: 3% (40 pont) | Hozzászólások: 1255

Elküldve: 2007. december 06. csütörtök, 10:13


Nem vitazunk, beszelgetunk a BMW a lenyeg, mindenki tudja hogy nem suzuki meg nem is opel......

Azert "abrand fogyasztasokat ne talaljunk ki"......ezt birom mindenki szepiti , senki nem vallja be, miert is ?
Nekem 20d 150l csak varos 8-8,5l nem kevesebb es ez valos adat. ( orszagut 5,6 )

Haverom 1,8T benyak leonja varos 14-16l , peugeot 307 2.0 szivo 11-12l,
323i sztem vagy 11-15l.


státusz Szabb1

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 112

Elküldve: 2007. december 06. csütörtök, 10:11


peetie írta: Öcsém most vett 1.8as F astrát, több mint 10 éves gép, de igencsak küzdeni fogok vele a 20dvel. Bár sztem egy hajszállal le fogom hagyni Ezzel csak azt akarom mondani, hogy nyilván egy könnyebb erõsebb autóval le lehet gyorsulni simán a bmw-ket, nem ez a lényeg, hanem a feeling!!!! Meg az, hogy mikor kimegyek és ránézek az autóra egy gyöngyszem áll elõttem, nem egy banya

Na és hogy ON is legyek, szerintem fölös a dízel vs benzinen vitázni, vegye mindenki azt amelyik tetszik, meg amire pénze van. A 316-ot kivéve minden BMW-t elfogadnék Nekem dízel van ugye, én szeretem, a hangját is, persze szívesen mennék egy erõsebb benzinessel is, de erre még nem volt lehetõségem. És szívesen mennék a 30dvel is 1 kört az összehasonlítás kedvéért.

Én több ok miatt vettem ezt a gépet:
- Külsõre ez tetszett. És ennyi pénzem volt rá.
- Ebbõl a legnagyobb idehaza a választék. Hiába akartam volna 320i-t, ha abból 2-t hirdetnek
- Tetszik hogy annyit eszik mint egy opel corsa.


Igen a külsõ engem is megragad! Fõleg az E46 coupe-jé! na meg a belseje is jó, minõségi anyagok, igényes kidolgozás, stb.

Itthon tényleg karcsú a kínálat, fõleg coupek-ból. Ezért nézelõdöm németországban. Az sem érdekel ha nem lesz olcsóbb semmivel mint itthon, de legalább van esély arra hogy kifogjak egy normál állapotút.

Persze 318-ból kint is nagyobb a választék mint 20-asból (coupek) de azért 20-asból is van szép számmal.

státusz Hiko

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 45

Elküldve: 2007. december 06. csütörtök, 09:36


Hi Mindenki!
Örülök, hogy nyílt ez a topic
Szóval én részemrõl benzin fun vagyok. A deiselest én meghagyom a traktroroknak. Minden elismerésem és tiszteletem a mai diesel motoroknak, kiváltképp a bmw-nek, de nekem ezek már túl high-tech kategóriájúak. x1000 bar nyomások, turbó stb. Csomó kényes dolog, ami mind-mind el is romolhat. A diesel egyébként is legyen sima szívó diesel, az mondjuk egy mtz-be is elmegy ~1 mill km-et gond nélkül biztos. Talán egy szerelõ ismerõsöm fogalmazott jól: A benzines akkor is elmegy ha a ”dugók keresztbe járnak” csak legyen meg az égés három alap feltétele: szikra, levegõ, benya. A dieselnél ugye az elsõ, kicsit nyûgös ügy.
A fogyasztásokban sem jobbak szerintem a mai dieselesek. Nem tudom, hogy mondjuk az én 323-asom teljesítményével (LE) “egyenrangú” dieselesek mennyit fogyasztanak. Nem hiszem, hogy olyan õrült sok a különbség, sõt. (Enyém 7,5-8 l/100km és nem szoktam mindig kímélni.) Ráadásul ott az üa. ára is. Mintha a gázolaj drágább lenne a benzinnél, vagy ugyan annyi. Akkor meg minek is? Jó, tudom ott a tonnányi nyomaték. Menetem már 30d-vel is, brutálist tolt az enyémhez képest az biztos, de nekem spec. zavaró volt a majd mp-kénti váltogatás indulásnál. Elég hamar leforogta magát.
Az, hogy drágábbak használtban a benzines autók, természetes. Ergo megbízhatóbb is. Illetve, hogy is van? A drágább az mindig jobb is! Kinek van kedve szívni csomót az LMM-mel a “halom” szûrõvel, stb. Én megmondom õszintén mikor vettem a kocsim sokat gondolkoztam ezen, de picit elriadtam a sok dieseles problémán. Keresésénél is húsz találat 320-asból max. egy ha benzines az már jó. Hogy lehet ez? Olyan sokat hoznak be belõle az országba, vagy ennyivel többet adnak el újonnan belõlük? Furcsa, na. Én inkább maradok a jó öreg benyásnál, az a biztos, abból olyan nagy baj nem lehet. Annak a mûködése még mindig egyszerûbb (nekem), mint egy dieselesé.
Még egy. Nincs kiábrándítóbb, mint egy kerregõ, enyhén feketés füstöt eregetõ csilli-villi személyautó. A traktorban ez nem tûnik fel, az úgy is ilyen volt mindig is.
Tudom, elég konzervatív a szemléletem, de ez van. Szóval inkább benzin.

Üdv.Hiko

státusz peetie

BMWfanatic

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 520

Elküldve: 2007. december 06. csütörtök, 09:27


Öcsém most vett 1.8as F astrát, több mint 10 éves gép, de igencsak küzdeni fogok vele a 20dvel. Bár sztem egy hajszállal le fogom hagyni Ezzel csak azt akarom mondani, hogy nyilván egy könnyebb erõsebb autóval le lehet gyorsulni simán a bmw-ket, nem ez a lényeg, hanem a feeling!!!! Meg az, hogy mikor kimegyek és ránézek az autóra egy gyöngyszem áll elõttem, nem egy banya

Na és hogy ON is legyek, szerintem fölös a dízel vs benzinen vitázni, vegye mindenki azt amelyik tetszik, meg amire pénze van. A 316-ot kivéve minden BMW-t elfogadnék Nekem dízel van ugye, én szeretem, a hangját is, persze szívesen mennék egy erõsebb benzinessel is, de erre még nem volt lehetõségem. És szívesen mennék a 30dvel is 1 kört az összehasonlítás kedvéért.

Én több ok miatt vettem ezt a gépet:
- Külsõre ez tetszett. És ennyi pénzem volt rá.
- Ebbõl a legnagyobb idehaza a választék. Hiába akartam volna 320i-t, ha abból 2-t hirdetnek
- Tetszik hogy annyit eszik mint egy opel corsa.

státusz csu2

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 0% (2 pont) | Hozzászólások: 394

Elküldve: 2007. december 06. csütörtök, 09:00


Üdv!

A calibra vs bmw-hez egy video...


YouTube videó

Szerintem a kalyiba nem egy gyári széria... az m3-ban meg valszeg béna a sofõr vagy dieselt tankolt...

Egyébként ha szavaszni is kell ebben a topicban, akkor legyen a benzines!

státusz Szabb1

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 112

Elküldve: 2007. december 06. csütörtök, 08:27


Doen írta: Ha már benzines, akkor legalább a 28i, a 20i-t a 20d simán kenterbe veri teljesítményben is(ha már ez számít), fogyasztásban meg össze se lehet hasonlítani! 12l-14l vs. 5l-6l!
Arról nem beszélve, hogy a 20i fogyaszt annyit, mint a nála lényegesen erõsebb 28i!
Persze ha már benzines, legyen minél nagyobb!
Félreértés ne essék én kamálom a benzines verdákat(már csak azom van), de ez, hogy a dízel ilyen béna mert nagy a hangja, meg csak 4 hengeres, ez szánalmas!
A BMW csinálja a legjobb dízelmotorokat ma a világban!


Hát valóban többet fogyaszt a benzines mint a diesel társa (bár a 14 egy 20-astól kicsit soknak tünik, 8.9 litert írnak vegyes használatban...az 5 liter meg kevésnek a dieseltõl...)

Amúgy a totalcar népítéletet olvasva az látszik, hogy a dieselek igen problémásak.

Ha csak a fogyasztást nézzük akkor a diesel mellett szól a dolog, de hát megannyi mást is figyelembe kell venni.

Tankoláskor ugyanannyi, sõt van ahol drágább a gázolaj mint a benzin (kúton tankolás) és a meghibásodás lehetõsége is nagyobb a dieselnél (turbo, adagoló, stb.) ráadásul a motorja is hangosabb. Ennek ellenére biztosan lehet szeretni.

Én a benzines mellett teszem le a voksomat. Nem megyek egy évben 30-40-50 ezer km.-t...
Megyek olyan 20 körûl, azt meg kibírom benzinnel

státusz rdesign

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 21

Elküldve: 2007. december 06. csütörtök, 07:42


Nekem 330d-m van de el sem tudnék képzelni egy benzinest.
Számomra qrva szép a hat hengeres diesel hangja is, és 7 lityibõl eljárok vele.
Ez a nagy átlag! A Calibra turbo 6.8 alatt ugrik százra ez pedig 7.1.
Ezen a 0.3 sec -on már nem fog múlni a boldogságom. Ja és én egy bömösben ülök, a calibrás pedig egy opelben. :o
Ha már ennyire a lovakat hajhásszuk akkar essen néhány szó az új ikerturbós 335 d-rõl is.
Volt szerencsém a 286 pacihoz! Na az brutál! Száraz aszfalton 100 km/h alatt nem tapad meg az autó! Csak radíroz a 255-ös hátul és bõszen fékezget a kipiörgésgátló. Az egyetlen baja, hogy tudomásom szerint nincsen, csak automata váltós változatban. A totalcaron van róla egy teszt. Antidepresszáns antidiesel címen.

Száz szónak is egy a vége! Nekem az autó 10 literes fogyasztásig autó! Az felett felesleges luxus!

BMW 4ever

Rudus
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Rudus

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 1% (6 pont) | Hozzászólások: 347

Elküldve: 2007. december 05. szerda, 22:46


SoundkeY írta: Kitalalta ki hogy a dizel hasznaltba dragabb, nezz mar utana

Perszehogy en is szivesebben vettem volna 328i-t, feeling, 6 henger, benyakpower stb.......


de az tuti hogy a paci fele 320i-t a 320d chippelt elveri



Nos megnéztem és az elsõ 10 ben 1 db benzines van és az is drágább. Viszont Rhantos 330d-je igazán tetszik. Szép lett.

m_attila
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320si
Évjárat: 2006

státusz m_attila

BMWfanatic

Elismertség: 9% (70 pont) | Hozzászólások: 729

Elküldve: 2007. december 05. szerda, 21:43


Üdv minden bmw-nek!

Mintha ez a topic nyitás az én ötletem lett volna...

Féltem hogy leveszitek a fejem!

Pedig itt nem vitát kéne nyitni hanem ÕSZINTE vélemenyeket várnék én!

Nekem volt benzines és diesel is egyaránt. Remélem a sok vélemény között lesz olyan is aki mindkettõvel átélt egy-két évet használat során...
Mert ne az alapján alkossunk véleményt, hogy 0-100 ra hány sec? hanem komplett véleményeket írjatok.

Szeretném leszögezni nekem volt 325tds em is, most (323i e46), és imádtam ... leszámítva a ráköltött százezreket.

Üdv, minden dieseles és benzines bmw õrültnek....

Attila
[/list]