státusz singletrack

Fórumlakó

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 261

Elküldve: 2008. január 01. kedd, 10:41


csu2 írta: Újraéled a vita... Azért zárjuk le idén!

A soros6-os nem 3000tõl kezd el húzni, összekeverted valamivel, legyen mondjuk toyota yaris.


Hát bezony ott kezd csak rendesen nyomatékot kapni... sõt!

E60 530i:

Lóerõ: 231 bhp / 172 KW @ 5900 rpm
Nyomaték: 300 Nm @ 3500 rpm

E46 320d:

Lóerõ: 110 kW (150 PS) @ 4.000 rpm
Nyomaték: 330 Nm @ 2.000 rpm

Azért ez csúnya alázás sztem szegény benzinesnek
Amúgy azért ezt a kettõt raktam be, mert ezeket vezetem nap mint nap, és ez különbség rohadtul érezhetõ... Ja és súlyban az E60 csak pár kilóval nehezebb.

De egy szívóbenzint egy turbodízellel nem lehet érdemileg hasonlítgatni

Én egy dolgot sajnálok a dízelben... hogy sokkal hamarabb elõjönnek bajok, és ezzel a fogyasztáson megspóroltak egybõl el is vesznek.

Na BUÉK mindenkinek!

státusz kyncza

Fórumlakó

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 205

Elküldve: 2007. december 31. hétfő, 18:02


Azt hiszem nem dízeles emberke kezdte, hogy hú de jó a dízel és de nem jó a benzines...
2x is írtam, hogy ugyanmár ne vitatkozzunk ezen, de mostanra már kicsit elszaladt a ló. Néhányan itt szívgörcsöt kapnának, ha nem lehetne benzines motorral kapni bmw-t.
Hangja miatt tetszik? klassz!! szép is, az biztos. De ha bent is hallom, az 100km után idegesítõ, ha nem hallom, akkor meg kinek dübörög?? az utcán bámészkodóknak??? kit érdekel...

Totalcar népítélet:
http://totalcar.hu/nepitelet/?...at_id=1077

Meg lehet nézni az oldalon 85%ban dízelt visznek az emberek. 1-2kivétellel a vélemények is egyeznek. Ahol fikázzák, ott sem a motor miatt...

Igazad van, a dízel a teljesítmény miatt jobb... NEKEM ENNYI PONT ELÉG IS!!!!

B.U.É.K Mindenkinek!

státusz VBetty

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 47

Elküldve: 2007. december 31. hétfő, 17:56


csu2 írta: Újraéled a vita... Azért zárjuk le idén!

A soros6-os nem 3000tõl kezd el húzni, összekeverted valamivel, legyen mondjuk toyota yaris.

Nos én még személyautóban nem hallottam V12-est. V8-ast, V6-ost igen. Nagyon szép hangjuk van,de más mint a bmw benyás soros 6-osnak! Szerintem ennek a motornak gyönyörû egyedi hangja van, szvsz, senki más nem tudott ilyet csinálni. Ha a tévében egy bmw-t hajtanak mocsokul, a konyhából háttal felismerhetõ, ezt teszik minden bmw alá - kobra 11 vagy miarák. A hangjáról egyértelmûen felismerhetõ! Van jól eltalált motorja a bmw-nek, meg kevésbé eltalált is. A bmw szervizes kollegák tudnának mesélni... De mind1. Kinek a pap kinek a papné. Diesel motorok terén, csak teljesítményben vezet a bmw (SZVSZ!)! Meg szervizigényben!

BUÉK mindenkinek!


Szerintem meg a Subaru Impreza STI boxer hangja az igazi annál nincs gyönyövûbb a világon!Megjegyzem nekem sornégyes dieselem van közlekedni az is megfelel! BUÉK minden propelleres szívû kollégának!

státusz csu2

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 0% (2 pont) | Hozzászólások: 394

Elküldve: 2007. december 31. hétfő, 15:40


Újraéled a vita... Azért zárjuk le idén!

A soros6-os nem 3000tõl kezd el húzni, összekeverted valamivel, legyen mondjuk toyota yaris.

Nos én még személyautóban nem hallottam V12-est. V8-ast, V6-ost igen. Nagyon szép hangjuk van,de más mint a bmw benyás soros 6-osnak! Szerintem ennek a motornak gyönyörû egyedi hangja van, szvsz, senki más nem tudott ilyet csinálni. Ha a tévében egy bmw-t hajtanak mocsokul, a konyhából háttal felismerhetõ, ezt teszik minden bmw alá - kobra 11 vagy miarák. A hangjáról egyértelmûen felismerhetõ! Van jól eltalált motorja a bmw-nek, meg kevésbé eltalált is. A bmw szervizes kollegák tudnának mesélni... De mind1. Kinek a pap kinek a papné. Diesel motorok terén, csak teljesítményben vezet a bmw (SZVSZ!)! Meg szervizigényben!

BUÉK mindenkinek!

státusz singletrack

Fórumlakó

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 261

Elküldve: 2007. december 31. hétfő, 01:00


kyncza írta:

Szia Szemy,

Igazán nem veszekedni meg vitatkozni akarok, de mi az hogy AZ IGAZI BMW SOROS 6 HENGERES BENZINES???

akkor nekem nem igazi BMW-m van? én nem vagyok igazi BMW-s?

És akinek 8 hengerese van, annak meg az az igazi, akkor Te is kiesel!!

hagyjuk már ezt a benzines istenítést...nekem qrvára bejött a diesel!

Nem az az igazi BMW-s, akinek soros 6hengeres benzinese van, hanem aki a kék-fehér propellert szereti függetlenül a külsõ, belsõ megjelenéstõl...


Nem, én kijelentem, hogy a NÉGYHENGERES DÍZEL AZ IGAZI BMW!

Amúgy tényleg semmi értelme az összehasonlításnak, mert a legtöbb szempont szubjektív. Valakit a fogyasztás érdekel, meg, hogy már 1800on mocsokul húz a kocsi, valakit meg a hang és megelégszik ha csak 3000 felett kezd el húzni...

Az igazi BMW az egy 635CSI

státusz kyncza

Fórumlakó

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 205

Elküldve: 2007. december 30. vasárnap, 19:07


Szemy írta: Kedves BMW-s kollégák!

Valahol a topic elején olvastam, hogy ez a topic azért nyílt, hogy tapasztalatokat lehessen cserélni. Nekem egy 2 literes benzines E46-osom van, csak nemrég vásároltam. 3 hete jöttem haza Kölnbõl a következõ paraméterekkel: Németországban 150 km/h tempomattal, Ausztirában és Magyarországon 140 km/h tempomattal. Németországban 2 dugóba beleszaladtam és a határon is álltam kb. 15 percet. Így az átlagsebességem 119 km/h-ra és az átlagfogyasztás pedig 7,1 l/100-re jött ki a számítógép szerint. Utánaszámoltam és stimmeltek az adatok. Ezzel nagyon meg vagyok elégedve! Hozzá kell tennem, hogy nyugodt, kényelmes sofõr vagyok, és nem szoktam száguldozni sem (csak ha valaki felbosszant, de ez csak Magyarországon fordul elõ sajnos). Kölnben városi közlekedésben 8,5 l/100km-nél többet még nem fogyasztott az autó, igaz Kölnben valóban lehet közlekedni és nem csak dugóban állni. Összegezve az autó fogyasztása engem nagyon meglepett, nem is gondoltam volna, hogy ilyen jó lesz. Viszont azt meg kell említenem, hogy a magyar benzinnel sajnos majdnem 1 literrel többet eszik...ez viszont nem lepett meg, eddig is tudtam, hogy a honi benzin elég vacak minõségû!

Nekem ez az elsõ autóm és a német szabályok miatt vettem benzineset, ugyanis kint még a kötelezõ biztosítás is jelentõsen drágább a dieselre mint a benzinesre. Szerintem nagyon sok embernél számít a költséghatékonyság, és ezt én teljesen megértem. 2-3 év múlva már jóval kedvezõbb biztosítási kategóriában lehetek, és akkor már a diesel autó is számításba jön.

Egyébként osztom a véleményt: az igazi BMW soros 6 hengeres benzines! Csak ezt ma nagyon kevés ember engedheti meg magának, speciell nekem nem is célom egy ilyen autó!

Szemy


Szia Szemy,

Igazán nem veszekedni meg vitatkozni akarok, de mi az hogy AZ IGAZI BMW SOROS 6 HENGERES BENZINES???

akkor nekem nem igazi BMW-m van? én nem vagyok igazi BMW-s?

És akinek 8 hengerese van, annak meg az az igazi, akkor Te is kiesel!!

hagyjuk már ezt a benzines istenítést...nekem qrvára bejött a diesel!

Nem az az igazi BMW-s, akinek soros 6hengeres benzinese van, hanem aki a kék-fehér propellert szereti függetlenül a külsõ, belsõ megjelenéstõl...

Szemy

státusz Szemy

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 11% (45 pont) | Hozzászólások: 397

Elküldve: 2007. december 28. péntek, 11:11


Kedves BMW-s kollégák!

Valahol a topic elején olvastam, hogy ez a topic azért nyílt, hogy tapasztalatokat lehessen cserélni. Nekem egy 2 literes benzines E46-osom van, csak nemrég vásároltam. 3 hete jöttem haza Kölnbõl a következõ paraméterekkel: Németországban 150 km/h tempomattal, Ausztirában és Magyarországon 140 km/h tempomattal. Németországban 2 dugóba beleszaladtam és a határon is álltam kb. 15 percet. Így az átlagsebességem 119 km/h-ra és az átlagfogyasztás pedig 7,1 l/100-re jött ki a számítógép szerint. Utánaszámoltam és stimmeltek az adatok. Ezzel nagyon meg vagyok elégedve! Hozzá kell tennem, hogy nyugodt, kényelmes sofõr vagyok, és nem szoktam száguldozni sem (csak ha valaki felbosszant, de ez csak Magyarországon fordul elõ sajnos). Kölnben városi közlekedésben 8,5 l/100km-nél többet még nem fogyasztott az autó, igaz Kölnben valóban lehet közlekedni és nem csak dugóban állni. Összegezve az autó fogyasztása engem nagyon meglepett, nem is gondoltam volna, hogy ilyen jó lesz. Viszont azt meg kell említenem, hogy a magyar benzinnel sajnos majdnem 1 literrel többet eszik...ez viszont nem lepett meg, eddig is tudtam, hogy a honi benzin elég vacak minõségû!

Nekem ez az elsõ autóm és a német szabályok miatt vettem benzineset, ugyanis kint még a kötelezõ biztosítás is jelentõsen drágább a dieselre mint a benzinesre. Szerintem nagyon sok embernél számít a költséghatékonyság, és ezt én teljesen megértem. 2-3 év múlva már jóval kedvezõbb biztosítási kategóriában lehetek, és akkor már a diesel autó is számításba jön.

Egyébként osztom a véleményt: az igazi BMW soros 6 hengeres benzines! Csak ezt ma nagyon kevés ember engedheti meg magának, speciell nekem nem is célom egy ilyen autó!

Szemy


BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2007. december 26. szerda, 11:22


rdesign írta:
BarG írta:
rdesign írta:
BarG írta:
rdesign írta: Nem hiszek a csodatuningokban!

Egyébként is, a motor, erõátvitel, futómû, fék és az ezeket összhangban mûködtetõ és korlátozó DSC úgy lettek tervezve, hogy az összhangban tudjanak dolgozni. Sokan csak pakolják befelé a plussz lovakat, de semmit nem igazítanak hozzá, ami csorbítja az egészet.
Minden egyes plussz lovacska elsõként a dugattyúfenéken és a hengerfejen fejti ki jótékony hatását plussz HÕ és NYOMÁS formájában. (mert ugye a dugattyús gépekben keletkezõ nyomatékot az égéstérben létrehozott nyomás hozza létre) Ezután a hajtókar és a fõtengely csapágyazását piszkálják. Utánna a plussz csavaró nyomaték a fõtengelyen, majd jön a kuplung. Talán a leghamarabb elgyengülõ elem.

A profi tuningcégek ezért cserélik kapásból a fõtengelyt a hajtókarokat, a csapágyait, dugattyúkat,hûtõrendszert és a kenõolaj szivattyút is. Mindezt a növelt teljesítményhez illesztve végzik el, plussz a felügyeleti ezközöket, féket és futómûvet is illesztik.

Ezek nélkül csupán illuzió, hogy élettartam ROHAMOS csökkentése nélkül plussz lovakat kaphatunk!
Ezért is érzem úgy, hogy a CHIP tuning csupán egy csipetnyi különc-ség.
Számomra ez, egy kicsit a "szegény ember vízzel fõz" tipikus esete.
Pár ezresért varázsolnak néhány + lovat. De milyen áron?

Ezért is maradok a 204 pacinál
Majd ha ezt kinövöm, és megengedhetem magamnak akkor 335 D.


Én se csodatuningról írtam, hanem mondjuk ha már a motorom (és a Tiéd is!) megegyezik pl az 530d 218LE 500Nm-es motorjával, akkor a miénkbe miért nem tették bele ezt a teljesítményt? Több Volvonál is hallottam olyat, hogy az erõsebb és a gyengébb modell között kizárólag programozási különbség volt - amit üzletpolitikai szempontok miatt képeztek meg úgy egyáltalán, mi meg itt ideológiákat gyártunk rájuk. Néha azt hiszem, egyszerûen annyira visszavették a 204-es teljesítményét, nehogy már gyorsabb legyen az 5-ösnél.


A hozzászólásomat nem a felvetésedre reagálva fogalmaztam, hanem csupán nagy általánosságban. A csodatuning az én értelmezésemben azt takarja, amikor egy X-Y-Z tuningcég azzal akar megetetni, hogy jobban fog menni a gép + kevesebbet fog fogyasztani + még a motort is kíméli!
Csaképp az orromat nem tiszticcsa Az 530 vs 330 stratégia pedig ott bukik meg, hogy az 530D kompresszió viszonya 18 : 1 amíg a 330D 17 : 1 sûrít.
Ez fakadhat eltérõ hengerfej geometriából, illetve eltérõ szelepvezérlésbõl, azaz vezérmûtengely. Szvsz. a vezérmûtengelyben van eltérés a két motor között.


Szerintem nem azt a két verziót hasonlítottad össze, amit írtam! Ha elõvetted volna mondjuk a realoem.com-ot, és kiírod a két motor hengerfejének, dugójának, blokköntvényének, fõtengelyének a cikkszámát - akkor meglepõdve tapasztalhattad volna, hogy azonosak! Én megtettem! Szerintem Te a régebbi 5-öst hasonlítottad a 204-essel, a 193 lovas ötöst.


Röviden:
http://www.carfolio.com/specif...car=107789
http://www.carfolio.com/specif...car=113201

x5 3.0 d (216Le/500Nm) VS. 330d (204Le/410Nm)


Sajnos az általad linkelt oldalak több tárgyi tévedést is tartalmaznak!!! 2002-ben még nem is volt 204LE, 2003-tól vehetõ, én az online ETK-nak jobban hiszek, de mindenkinek szíve joga abban hinni, amiben akar.

státusz rdesign

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 21

Elküldve: 2007. december 26. szerda, 01:34


BarG írta:
rdesign írta:
BarG írta:
rdesign írta: Nem hiszek a csodatuningokban!

Egyébként is, a motor, erõátvitel, futómû, fék és az ezeket összhangban mûködtetõ és korlátozó DSC úgy lettek tervezve, hogy az összhangban tudjanak dolgozni. Sokan csak pakolják befelé a plussz lovakat, de semmit nem igazítanak hozzá, ami csorbítja az egészet.
Minden egyes plussz lovacska elsõként a dugattyúfenéken és a hengerfejen fejti ki jótékony hatását plussz HÕ és NYOMÁS formájában. (mert ugye a dugattyús gépekben keletkezõ nyomatékot az égéstérben létrehozott nyomás hozza létre) Ezután a hajtókar és a fõtengely csapágyazását piszkálják. Utánna a plussz csavaró nyomaték a fõtengelyen, majd jön a kuplung. Talán a leghamarabb elgyengülõ elem.

A profi tuningcégek ezért cserélik kapásból a fõtengelyt a hajtókarokat, a csapágyait, dugattyúkat,hûtõrendszert és a kenõolaj szivattyút is. Mindezt a növelt teljesítményhez illesztve végzik el, plussz a felügyeleti ezközöket, féket és futómûvet is illesztik.

Ezek nélkül csupán illuzió, hogy élettartam ROHAMOS csökkentése nélkül plussz lovakat kaphatunk!
Ezért is érzem úgy, hogy a CHIP tuning csupán egy csipetnyi különc-ség.
Számomra ez, egy kicsit a "szegény ember vízzel fõz" tipikus esete.
Pár ezresért varázsolnak néhány + lovat. De milyen áron?

Ezért is maradok a 204 pacinál
Majd ha ezt kinövöm, és megengedhetem magamnak akkor 335 D.


Én se csodatuningról írtam, hanem mondjuk ha már a motorom (és a Tiéd is!) megegyezik pl az 530d 218LE 500Nm-es motorjával, akkor a miénkbe miért nem tették bele ezt a teljesítményt? Több Volvonál is hallottam olyat, hogy az erõsebb és a gyengébb modell között kizárólag programozási különbség volt - amit üzletpolitikai szempontok miatt képeztek meg úgy egyáltalán, mi meg itt ideológiákat gyártunk rájuk. Néha azt hiszem, egyszerûen annyira visszavették a 204-es teljesítményét, nehogy már gyorsabb legyen az 5-ösnél.


A hozzászólásomat nem a felvetésedre reagálva fogalmaztam, hanem csupán nagy általánosságban. A csodatuning az én értelmezésemben azt takarja, amikor egy X-Y-Z tuningcég azzal akar megetetni, hogy jobban fog menni a gép + kevesebbet fog fogyasztani + még a motort is kíméli!
Csaképp az orromat nem tiszticcsa Az 530 vs 330 stratégia pedig ott bukik meg, hogy az 530D kompresszió viszonya 18 : 1 amíg a 330D 17 : 1 sûrít.
Ez fakadhat eltérõ hengerfej geometriából, illetve eltérõ szelepvezérlésbõl, azaz vezérmûtengely. Szvsz. a vezérmûtengelyben van eltérés a két motor között.


Szerintem nem azt a két verziót hasonlítottad össze, amit írtam! Ha elõvetted volna mondjuk a realoem.com-ot, és kiírod a két motor hengerfejének, dugójának, blokköntvényének, fõtengelyének a cikkszámát - akkor meglepõdve tapasztalhattad volna, hogy azonosak! Én megtettem! Szerintem Te a régebbi 5-öst hasonlítottad a 204-essel, a 193 lovas ötöst.


Röviden:
http://www.carfolio.com/specif...car=107789
http://www.carfolio.com/specif...car=113201

x5 3.0 d (216Le/500Nm) VS. 330d (204Le/410Nm)

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2007. december 24. hétfő, 11:48


rdesign írta:
BarG írta:
rdesign írta: Nem hiszek a csodatuningokban!

Egyébként is, a motor, erõátvitel, futómû, fék és az ezeket összhangban mûködtetõ és korlátozó DSC úgy lettek tervezve, hogy az összhangban tudjanak dolgozni. Sokan csak pakolják befelé a plussz lovakat, de semmit nem igazítanak hozzá, ami csorbítja az egészet.
Minden egyes plussz lovacska elsõként a dugattyúfenéken és a hengerfejen fejti ki jótékony hatását plussz HÕ és NYOMÁS formájában. (mert ugye a dugattyús gépekben keletkezõ nyomatékot az égéstérben létrehozott nyomás hozza létre) Ezután a hajtókar és a fõtengely csapágyazását piszkálják. Utánna a plussz csavaró nyomaték a fõtengelyen, majd jön a kuplung. Talán a leghamarabb elgyengülõ elem.

A profi tuningcégek ezért cserélik kapásból a fõtengelyt a hajtókarokat, a csapágyait, dugattyúkat,hûtõrendszert és a kenõolaj szivattyút is. Mindezt a növelt teljesítményhez illesztve végzik el, plussz a felügyeleti ezközöket, féket és futómûvet is illesztik.

Ezek nélkül csupán illuzió, hogy élettartam ROHAMOS csökkentése nélkül plussz lovakat kaphatunk!
Ezért is érzem úgy, hogy a CHIP tuning csupán egy csipetnyi különc-ség.
Számomra ez, egy kicsit a "szegény ember vízzel fõz" tipikus esete.
Pár ezresért varázsolnak néhány + lovat. De milyen áron?

Ezért is maradok a 204 pacinál
Majd ha ezt kinövöm, és megengedhetem magamnak akkor 335 D.


Én se csodatuningról írtam, hanem mondjuk ha már a motorom (és a Tiéd is!) megegyezik pl az 530d 218LE 500Nm-es motorjával, akkor a miénkbe miért nem tették bele ezt a teljesítményt? Több Volvonál is hallottam olyat, hogy az erõsebb és a gyengébb modell között kizárólag programozási különbség volt - amit üzletpolitikai szempontok miatt képeztek meg úgy egyáltalán, mi meg itt ideológiákat gyártunk rájuk. Néha azt hiszem, egyszerûen annyira visszavették a 204-es teljesítményét, nehogy már gyorsabb legyen az 5-ösnél.


A hozzászólásomat nem a felvetésedre reagálva fogalmaztam, hanem csupán nagy általánosságban. A csodatuning az én értelmezésemben azt takarja, amikor egy X-Y-Z tuningcég azzal akar megetetni, hogy jobban fog menni a gép + kevesebbet fog fogyasztani + még a motort is kíméli!
Csaképp az orromat nem tiszticcsa Az 530 vs 330 stratégia pedig ott bukik meg, hogy az 530D kompresszió viszonya 18 : 1 amíg a 330D 17 : 1 sûrít.
Ez fakadhat eltérõ hengerfej geometriából, illetve eltérõ szelepvezérlésbõl, azaz vezérmûtengely. Szvsz. a vezérmûtengelyben van eltérés a két motor között.


Szerintem nem azt a két verziót hasonlítottad össze, amit írtam! Ha elõvetted volna mondjuk a realoem.com-ot, és kiírod a két motor hengerfejének, dugójának, blokköntvényének, fõtengelyének a cikkszámát - akkor meglepõdve tapasztalhattad volna, hogy azonosak! Én megtettem! Szerintem Te a régebbi 5-öst hasonlítottad a 204-essel, a 193 lovas ötöst.

státusz kyncza

Fórumlakó

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 205

Elküldve: 2007. december 24. hétfő, 09:24


Zotyi30d írta: Köszi még 1* Kyncza!
Januárban felhívom.
Még 1 kérdés.Õ is Szomobathelyi?


Nagyon szívesen! igen, õ is szombathelyi, igaz ausztriában dolgozik, de majd egyeztetsz vele. Kicsit várni kell rá, míg megírja, mert nem összecsapja, nem másolja, hanem egyénileg "személyreszabja".
sztem kb, 1,5-2 óra, míg megcsinálja, nézheted közben
Nekem marhára nem mondott semmit, amit láttam, pedig nagyon érdekel a dolog...

Zotyi35d
autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 535d
Évjárat: 2006

státusz Zotyi35d

BMWfanatic

Elismertség: 0% (8 pont) | Hozzászólások: 913

Elküldve: 2007. december 24. hétfő, 08:57


Köszi még 1* Kyncza!
Januárban felhívom.
Még 1 kérdés.Õ is Szomobathelyi?

státusz kyncza

Fórumlakó

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 205

Elküldve: 2007. december 24. hétfő, 02:25


Zotyi30d írta:
kyncza írta: Nekem akkor húzódik mosolyra a szám, amikor emelkedõnek felfele mellettem a sávban a benzinesek 2esével pakolnak visszafele sebességet...

Az enyém nem pamacsol...kicsit sem, pedig chip-es.

Én ezt én sem fikázásból mondtam.

Minden gyönyörû BMW-t megcsodálok, sõt szeretem a benzines mély hangját egy jól hangolt sportkipufogóval, pláne a nagyköbcentisekét.

Szia!

Látom chip-es a verdád.
Most kérdésekkel foglak bombázni:
-milyen chipet raktál bele?
-mennyibe került?
-mennyivel lett jobb az autó?
-ha jól emlékszem a Tied is 184Le-s?
-kb.hány lovas igy?
Elõre is köszi a válaszokat


Szia!

akkor sorban:
-egyénileg lett beleírva, Gali csinálta. telószámát már megírtam, ha kell, megadom megint.
-semennyibe, mert én csinálom évek óta a sz.gépét, telepítem, töröm a programokat, frissítek, karbantartom. Kéz kezet mos alapon., de ha rám hivatkozol, tuti olcsóbban csinálja, mint különben.
-Sokkal jobban megy. nem kicsit, nagyon de tényleg. beleülsz és nem azt mondod, hogy: hmm, hát ja, vmivel jobb...hanem: vazze...kurvára megy
-mivel mondtam neki, hogy a váltó hamar tönkremegy, ezért vmi. kíméletesebb legyen, kb. 200-210re írta, füst nincs semennyi.
Nyomaték is tuti felment +60-70Nm-el, nagyon szorít ülésbe.

Más: ma hallottam valamit, nem tudom, tudtok e róla. Ugye azt mondják, hogy az autómata váltó gyengus, de nem mind1, hol csinálták. mert a négyszög aljú az német gyártmány, az ovál aljú GM gyártmány. Ez tényleg így van? és akkor a német erõssebb? az amerikairól rosszat hallottam (bár nem tudtam, hogy van német is)

státusz rdesign

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 21

Elküldve: 2007. december 24. hétfő, 00:58


BarG írta:
rdesign írta: Nem hiszek a csodatuningokban!

Egyébként is, a motor, erõátvitel, futómû, fék és az ezeket összhangban mûködtetõ és korlátozó DSC úgy lettek tervezve, hogy az összhangban tudjanak dolgozni. Sokan csak pakolják befelé a plussz lovakat, de semmit nem igazítanak hozzá, ami csorbítja az egészet.
Minden egyes plussz lovacska elsõként a dugattyúfenéken és a hengerfejen fejti ki jótékony hatását plussz HÕ és NYOMÁS formájában. (mert ugye a dugattyús gépekben keletkezõ nyomatékot az égéstérben létrehozott nyomás hozza létre) Ezután a hajtókar és a fõtengely csapágyazását piszkálják. Utánna a plussz csavaró nyomaték a fõtengelyen, majd jön a kuplung. Talán a leghamarabb elgyengülõ elem.

A profi tuningcégek ezért cserélik kapásból a fõtengelyt a hajtókarokat, a csapágyait, dugattyúkat,hûtõrendszert és a kenõolaj szivattyút is. Mindezt a növelt teljesítményhez illesztve végzik el, plussz a felügyeleti ezközöket, féket és futómûvet is illesztik.

Ezek nélkül csupán illuzió, hogy élettartam ROHAMOS csökkentése nélkül plussz lovakat kaphatunk!
Ezért is érzem úgy, hogy a CHIP tuning csupán egy csipetnyi különc-ség.
Számomra ez, egy kicsit a "szegény ember vízzel fõz" tipikus esete.
Pár ezresért varázsolnak néhány + lovat. De milyen áron?

Ezért is maradok a 204 pacinál
Majd ha ezt kinövöm, és megengedhetem magamnak akkor 335 D.


Én se csodatuningról írtam, hanem mondjuk ha már a motorom (és a Tiéd is!) megegyezik pl az 530d 218LE 500Nm-es motorjával, akkor a miénkbe miért nem tették bele ezt a teljesítményt? Több Volvonál is hallottam olyat, hogy az erõsebb és a gyengébb modell között kizárólag programozási különbség volt - amit üzletpolitikai szempontok miatt képeztek meg úgy egyáltalán, mi meg itt ideológiákat gyártunk rájuk. Néha azt hiszem, egyszerûen annyira visszavették a 204-es teljesítményét, nehogy már gyorsabb legyen az 5-ösnél.


A hozzászólásomat nem a felvetésedre reagálva fogalmaztam, hanem csupán nagy általánosságban. A csodatuning az én értelmezésemben azt takarja, amikor egy X-Y-Z tuningcég azzal akar megetetni, hogy jobban fog menni a gép + kevesebbet fog fogyasztani + még a motort is kíméli!
Csaképp az orromat nem tiszticcsa Az 530 vs 330 stratégia pedig ott bukik meg, hogy az 530D kompresszió viszonya 18 : 1 amíg a 330D 17 : 1 sûrít.
Ez fakadhat eltérõ hengerfej geometriából, illetve eltérõ szelepvezérlésbõl, azaz vezérmûtengely. Szvsz. a vezérmûtengelyben van eltérés a két motor között.

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2007. december 23. vasárnap, 21:54


rdesign írta: Nem hiszek a csodatuningokban!

Egyébként is, a motor, erõátvitel, futómû, fék és az ezeket összhangban mûködtetõ és korlátozó DSC úgy lettek tervezve, hogy az összhangban tudjanak dolgozni. Sokan csak pakolják befelé a plussz lovakat, de semmit nem igazítanak hozzá, ami csorbítja az egészet.
Minden egyes plussz lovacska elsõként a dugattyúfenéken és a hengerfejen fejti ki jótékony hatását plussz HÕ és NYOMÁS formájában. (mert ugye a dugattyús gépekben keletkezõ nyomatékot az égéstérben létrehozott nyomás hozza létre) Ezután a hajtókar és a fõtengely csapágyazását piszkálják. Utánna a plussz csavaró nyomaték a fõtengelyen, majd jön a kuplung. Talán a leghamarabb elgyengülõ elem.

A profi tuningcégek ezért cserélik kapásból a fõtengelyt a hajtókarokat, a csapágyait, dugattyúkat,hûtõrendszert és a kenõolaj szivattyút is. Mindezt a növelt teljesítményhez illesztve végzik el, plussz a felügyeleti ezközöket, féket és futómûvet is illesztik.

Ezek nélkül csupán illuzió, hogy élettartam ROHAMOS csökkentése nélkül plussz lovakat kaphatunk!
Ezért is érzem úgy, hogy a CHIP tuning csupán egy csipetnyi különc-ség.
Számomra ez, egy kicsit a "szegény ember vízzel fõz" tipikus esete.
Pár ezresért varázsolnak néhány + lovat. De milyen áron?

Ezért is maradok a 204 pacinál
Majd ha ezt kinövöm, és megengedhetem magamnak akkor 335 D.


Én se csodatuningról írtam, hanem mondjuk ha már a motorom (és a Tiéd is!) megegyezik pl az 530d 218LE 500Nm-es motorjával, akkor a miénkbe miért nem tették bele ezt a teljesítményt? Több Volvonál is hallottam olyat, hogy az erõsebb és a gyengébb modell között kizárólag programozási különbség volt - amit üzletpolitikai szempontok miatt képeztek meg úgy egyáltalán, mi meg itt ideológiákat gyártunk rájuk. Néha azt hiszem, egyszerûen annyira visszavették a 204-es teljesítményét, nehogy már gyorsabb legyen az 5-ösnél.