YELLOW írta:
hil írta:
Huzagolás a csőben (lőfegyver) azért van, hogy ezzel megpörgetve a lövedéket annak hossztengelye körül azt, a giró elvet használva stabillá tegye a röppályát. A huzag nélküli csövekből kibúlyó lövedéken kinyíló szárnyak stabilizálják azt. Én így hallottam.
Egyszerű kisérlet a gázokra is alkalmazható: tölts tele egy 2 literes pl Colás palackot. Fogj egy stoppert. A palackot fordítsd fejjel lefelé, mérd az időt, hogy mennyi idő alatt ürül ki a palack. Töltsd tele újra és most úgy öntsd ki, hogy a palackot először a hossztengelye körül néhányszor megtekered. Az eredmény az lesz, hogy a második esetben majdnem fele idő alatt fog kiürülni a palackod. Na most erre lehet alkotni elméleteket, (határréteg, áramlási veszteségek, gáznyomás, gázdinamika turbulencia, lamináris áramlás területén) de hasonlóan működhet a kipuf gázgyorsító is, de csak bizonyos gázsebesség tartományban, ami elég szűk.
Én régen csináltam (Opel) úgynevezett Tornádó csövet (ennek primitív változata kapható is talán)a légszűrő és a lev beömlő közé. Sokat kisérleteztem vele, rengeteg variáció (legalább 20 példány) készült és sokan (kb 15 ember)próbálták ki. Volt, hogy érezhetően rosszabbul ment tőle az autó, de volt, hogy sokkal jobban. Ott elég hosszú cső volt a szűrő és a beömlő között, így működött a dolog, a BMW-nél nem is próbálkoztam, mert nem elég a rendelkezésre álló csőhossz.
de pont erről pampogok a kezdetektől, ezért írtam cirka kb méreteket, hogy működne a dolog, ha nem 30 centis szakaszról beszélnénk, hanem 1-1,5 méteres hosszról ilyen átmérőnél. mondjuk bmw esetén a középdobtól a végéig... az meg tény, hogy angyobb motorfordulatnál lenne csak értelme, mert akkor tud olyan nyomást előállítani a rendszer kipuff gázból, ami kihasználja ezt a "huzagolás" elvét. de akkor sem 30 centis szakaszon fog működni.
szerk.: az meg, hogy leálljak itt elméletekkel bizonygatni tiszta hülyeség, józan paraszti ésszel is érthető, ahhoz nem kell egyetemistának lenni, de ha már egyetemista és anynira nagyra van vele valaki, akkor legalább értse meg azt is amit a másik ír, mégha zanzásítva akkor is.
nem vagyok vele nagyra, te hoztad fel a témát. nem kell egyetem ahhoz, hogy ne legyek segg és ne szóljak bele olyan tudományokba amihez bár közöm nincsen, de nagyon magabiztosan tudom mondani, hogy nem úgy van.
nem vitatkozom veled, mert bizonyítottad, hogy vágod a témát. fogtál már a kezedben nyomásmérő műszereket. meg tudod mondani, hogy "de az arányok" egyébként ennyi, de ez bőven elég
![](http://static.bmwfanatics.hu/images/smiles/icon_smile.gif)
az okos embert érvekkel meg lehet győzni. téged semmivel.
magyarázol összevissza. lehet bármi a téma, Te otthon vagy benne. elektronika, mechanika, áramlástan, ügyintézés, regadó, te vágod a témát. baromságokat én is tudok mondani. azt is tudom szajkózni, hogy lásd má be, nem úgy van, de figyejjmá az arányok!!
figyelj ez a ragadó kikerülés hogy van? 2 hónapja kérdezed a barátnődet, aki azt mondta, hogy van (mert ő is vágja a témát, mert az okmányirodában dolgozik). nagy nehezen kiderítette, hogy nincs, csak nem merted odaírni?
![](http://static.bmwfanatics.hu/images/smiles/icon_smile.gif)
))))) biztos azért tart minden hetekig egy szaros ügyintézésen, mert ilyen okosak ülnek ott.
gyorsan találj ki valamit, hogy van, csak ez meg az.... vagy inkább tagadd le az egészet
![](http://static.bmwfanatics.hu/images/smiles/icon_smile.gif)
)))))))))))))))))))))))))))))