Elküldve: 2015. december 30. szerda, 14:21
Elküldve: 2015. december 30. szerda, 13:25
YELLOW írta:
viszont az E85-ös inkább hanyagold szerintem. én is agyaltam ezen, szűrőcsere előtt, vagy 30 literhez tankoltam 10 liter E85-öt, már pontosan nem emlékszem, de nem tűnt fel semmi. viszont ahogy olvastam, tud roncsolni az anyag. így is van az üzemanyagban kb 4% vagy nem is tudom mennyi, nem kérek többet belőle. tudom külföldön még több van benne.
én tényleg nem értem, lehet velem van baj (nem tudom), de nekem az N42B18 totál elég. sosem éreztem, hogy kevés lenne, lehet vele nagyon spórolósan járni. én a lassan 9év alatt sosem éreztem azt, hogy erősebb motor kellene, még ha valóban élvezném a nagyobb motort. ha havi 3ezer km-t autópályáznák, akkor kellene egy nagyobb motor, meg inkább oda már dízel, de ez is tud menni pályán szépen. magyarországra a mostani viszonyokra tekintettel 2 literestől nagyobb motor felesleges, ha ép ész érveket keresel.
Elküldve: 2015. december 30. szerda, 12:55
tusi_ írta:YELLOW írta:sutius írta:hil írta: Sziasztok!
N42B20 tulajdonosokat kérdeznék: korábban M43TU (118le) motoros autóm volt, ahhoz tudom hasonlítani a mostani N42 motort.
Ott, ahol a 118le-s motorral 5-ben tudtam menni (hegyek-völgyek, Bp-Zsámbék útvonal például), ennél bizony gyakran vissza kell váltogatni akár még 3-ba is. A 4. fokozat szinte semmire nem használható a motor rugalmatlansága miatt, sokkal ,többet kell váltogatni. Fogyasztása, noha a gyári adatokat nézve kevesebbet adnak meg mint az M43-nál, valójában úgy 1 literrel magasabb.
Ha városban gyorsítok 5-ben a pillanatnyi fogyasztás mérő egyből a 20-on van.Ez igaz 4-ban is. Amúgy kb 80 fölött már jobban gyorsul mint az M43.
Korábbi tanulmányaimból néhány emlékképem még van, miszerint alacsonyabb fordulaton erősebb a 2 szelepes motor, mert jobb a hengerben a keveredés. Ezt a dolgot már más autóknál is észrevettem, megtapasztaltam a 2/4 szeleppel kapcsolatban és nálam mindig a 2 szelepes tűnt jobbnak. (Az Opel pl. ennek a problémának a megoldására találta ki a Twinport rendszert: alacsony fordulaton 2 szelepesként működik az egyébként 4 szelepes motor)
Vagy és ezért kérdezek, más vezetési stílust kéne alkalmaznom, hogy az élmény élmény lehessen? Ezért kérném a véleményeteket, tapasztalatotokat.
Nagyon, nagyon nem vagyok elégedett ezzel a motorral a menet tulajdonsági miatt, már felmerült az is, hogy eladom és veszek egy M43-as motorral szerelt autót. Gondolom, az N42B18, vagy az N40 motorok esetében meg még sokkal rosszabb lehet a helyzet.
Félreértés ne essék, nem autó versenyzésre használom és nem is olyan a stílusom.
Előre köszönöm a válaszokat,
bye:hil
Nekem N42B18 van és nagyon meg vagyok vele elégedve. A pillanatnyi fogyasztás mérő az nállam is hamar kiakad, városban ritkán szoktam 5-be tenni de ha kell birja.
2, 3, 4-ben 2500 körül már elég szépen húz de 3500 körül már bebasz az ülésbe.
Nekem elég rugalmasnak tünik ez a motor, nem kell agyon pörgetni, hogy menjen.
Ki kellene próbálj egy olyan B18/20 motort ami tökéletesen müködik és azzal összehasonlitani, ugy könnyebb véleményt formálni
mi hil-el inkább e-mail-ezni szoktunk, kb hasonlót írtam ott neki pár hete, csak jóval bővebben. én simán 50-eztem 5ödikben, de rájöttem, hogy -esben is ugyanúgy fogyaszt, viszont mégis jobban pörög egy picit, kevésbbé terhelődik a főtengely. illetve mégis csak rugalmasabb ha kell. most már csak akkor hagyom 5-ben ha pl egy településen megyek át és nem kell kb megállnom sehol kereszteződés miatt, akkor szépen 90-ről lelassulok 50-re, majd onnan gyorsulok óvatosban. feleslegesen váltogatni sem jó.
igen valóban az év motorja lett a N42B18. viszont a B20-al pont az a baj, mint az N45-ös szériával. mert ugyanaz minden, csak nagyobbra van fúrva, így bizonyos helyen ugye elvesz a falvastagságból. én továbbra is azt tudom mondani, hogy a B20-asokkal több baj van, mint a B18-al.
a legnagyobb előnye ennek a motornak szerintem, mint írtam sokszor és hil-nek is, hogy ha kell lehet nagyon spórolósan járni, de tud is menni. teljesen elégnek érzem. mivel autó és BMW b.zi vagyok, egyértelmű, hogy én is szívesebben vezetnék nagyobb vasat, de ez kielégít teljesen egyenlőre.
csipsz tuningot meg hagyjuk meg a dízeleseknek. azoknál van nagyobb értelme. egy szívó motornál nem sok értelme van, főleg önmagában.
én még azt tudom tanácsolni, hogy egy kis OMV MaxxMotion 95-öt tankolni érdemes lehet. én tényleg nem placebo miatt mondom, de marhára érezni, hogy mi plusz van még a motorban. ha valahol lehetne ingyen méretni, én beméretném normál és emilyen anyaggal.
még valami eszembe jutott. gázreakció. nem lesz oylan, mint egy bowdenes. az direkt vezérlés. ez pedig elektromos gáz, szabályozott vezérlés.
viszont ha kikapcsolod full-ra a DSC-t, meg fogsz lepődni. poersze száraz úton nézd, de sokkal jobban gyorsul, és jobb a gázreakció. M43 meg nem így működik, meg abban ASC van. ASC = Analóg, DSC = Digitális. tudom, hogy nem azt jelenti!!! épp ez a hátránya, túl sok jelet kap, túl sok mindenbe szól bele, ezek mind, mind időbe kerülnek, még ha ezred másodpercekről is van szó, de több ezredről, amik összeadódnak, de akkor is ennyit számít. nyilván a technika E46 óta sokat fejlődött, pl egy off sport autóban, olyan gyors a váltás és minden, amit pont nem lehetne már máshogy megoldani. de ugye ehhez gyorsabb, drágább technika is kell.
En kiprobaltam az osszes premium benyat itt Nemetorszagban, ahol mondanom sem kell, sokkal jobb minosegu a benzin, mint Mo-n. A 95 Super E10 itt jobb, mint otthon a Vpower szutyok. De az itteni ARAL 102, meg Vmotion is rosszabb, nem hiaba, hisz kisebb a futorteke. En most ethanollal keverem a benyat olyan 25-30% ban es jobba a nyomatek alul es szebben fut a motor.
Ezeket a premiumokat el lehet felejteni szvsz, csak nagyon feltuningolt, turbos motorokat etetnek vele, de azt is csak akkor, ha nyaron, vollgazon mesz az autopalyan. Akkor talan konnyeben menne el a kopogas iranyaba a motor. Ezenkiul nem vszinu.
Szerk: bocsi, Te a 95 Vmotiont irtad, nem a 100-t. Probaltam azt is egyszer Mo-n, nem voltam elajulva tole. Akkor mar inkabb a Shell 95 Nitro, az jobban bejott. En mindig megtankolok a Magyar hatar elott meg kannaba is, hogy otthon ne keljen tankolnom, vagy csak annyit, hogy aterjek vele a labancokhoz
Elküldve: 2015. december 30. szerda, 10:51
YELLOW írta:sutius írta:hil írta: Sziasztok!
N42B20 tulajdonosokat kérdeznék: korábban M43TU (118le) motoros autóm volt, ahhoz tudom hasonlítani a mostani N42 motort.
Ott, ahol a 118le-s motorral 5-ben tudtam menni (hegyek-völgyek, Bp-Zsámbék útvonal például), ennél bizony gyakran vissza kell váltogatni akár még 3-ba is. A 4. fokozat szinte semmire nem használható a motor rugalmatlansága miatt, sokkal ,többet kell váltogatni. Fogyasztása, noha a gyári adatokat nézve kevesebbet adnak meg mint az M43-nál, valójában úgy 1 literrel magasabb.
Ha városban gyorsítok 5-ben a pillanatnyi fogyasztás mérő egyből a 20-on van.Ez igaz 4-ban is. Amúgy kb 80 fölött már jobban gyorsul mint az M43.
Korábbi tanulmányaimból néhány emlékképem még van, miszerint alacsonyabb fordulaton erősebb a 2 szelepes motor, mert jobb a hengerben a keveredés. Ezt a dolgot már más autóknál is észrevettem, megtapasztaltam a 2/4 szeleppel kapcsolatban és nálam mindig a 2 szelepes tűnt jobbnak. (Az Opel pl. ennek a problémának a megoldására találta ki a Twinport rendszert: alacsony fordulaton 2 szelepesként működik az egyébként 4 szelepes motor)
Vagy és ezért kérdezek, más vezetési stílust kéne alkalmaznom, hogy az élmény élmény lehessen? Ezért kérném a véleményeteket, tapasztalatotokat.
Nagyon, nagyon nem vagyok elégedett ezzel a motorral a menet tulajdonsági miatt, már felmerült az is, hogy eladom és veszek egy M43-as motorral szerelt autót. Gondolom, az N42B18, vagy az N40 motorok esetében meg még sokkal rosszabb lehet a helyzet.
Félreértés ne essék, nem autó versenyzésre használom és nem is olyan a stílusom.
Előre köszönöm a válaszokat,
bye:hil
Nekem N42B18 van és nagyon meg vagyok vele elégedve. A pillanatnyi fogyasztás mérő az nállam is hamar kiakad, városban ritkán szoktam 5-be tenni de ha kell birja.
2, 3, 4-ben 2500 körül már elég szépen húz de 3500 körül már bebasz az ülésbe.
Nekem elég rugalmasnak tünik ez a motor, nem kell agyon pörgetni, hogy menjen.
Ki kellene próbálj egy olyan B18/20 motort ami tökéletesen müködik és azzal összehasonlitani, ugy könnyebb véleményt formálni
mi hil-el inkább e-mail-ezni szoktunk, kb hasonlót írtam ott neki pár hete, csak jóval bővebben. én simán 50-eztem 5ödikben, de rájöttem, hogy -esben is ugyanúgy fogyaszt, viszont mégis jobban pörög egy picit, kevésbbé terhelődik a főtengely. illetve mégis csak rugalmasabb ha kell. most már csak akkor hagyom 5-ben ha pl egy településen megyek át és nem kell kb megállnom sehol kereszteződés miatt, akkor szépen 90-ről lelassulok 50-re, majd onnan gyorsulok óvatosban. feleslegesen váltogatni sem jó.
igen valóban az év motorja lett a N42B18. viszont a B20-al pont az a baj, mint az N45-ös szériával. mert ugyanaz minden, csak nagyobbra van fúrva, így bizonyos helyen ugye elvesz a falvastagságból. én továbbra is azt tudom mondani, hogy a B20-asokkal több baj van, mint a B18-al.
a legnagyobb előnye ennek a motornak szerintem, mint írtam sokszor és hil-nek is, hogy ha kell lehet nagyon spórolósan járni, de tud is menni. teljesen elégnek érzem. mivel autó és BMW b.zi vagyok, egyértelmű, hogy én is szívesebben vezetnék nagyobb vasat, de ez kielégít teljesen egyenlőre.
csipsz tuningot meg hagyjuk meg a dízeleseknek. azoknál van nagyobb értelme. egy szívó motornál nem sok értelme van, főleg önmagában.
én még azt tudom tanácsolni, hogy egy kis OMV MaxxMotion 95-öt tankolni érdemes lehet. én tényleg nem placebo miatt mondom, de marhára érezni, hogy mi plusz van még a motorban. ha valahol lehetne ingyen méretni, én beméretném normál és emilyen anyaggal.
még valami eszembe jutott. gázreakció. nem lesz oylan, mint egy bowdenes. az direkt vezérlés. ez pedig elektromos gáz, szabályozott vezérlés.
viszont ha kikapcsolod full-ra a DSC-t, meg fogsz lepődni. poersze száraz úton nézd, de sokkal jobban gyorsul, és jobb a gázreakció. M43 meg nem így működik, meg abban ASC van. ASC = Analóg, DSC = Digitális. tudom, hogy nem azt jelenti!!! épp ez a hátránya, túl sok jelet kap, túl sok mindenbe szól bele, ezek mind, mind időbe kerülnek, még ha ezred másodpercekről is van szó, de több ezredről, amik összeadódnak, de akkor is ennyit számít. nyilván a technika E46 óta sokat fejlődött, pl egy off sport autóban, olyan gyors a váltás és minden, amit pont nem lehetne már máshogy megoldani. de ugye ehhez gyorsabb, drágább technika is kell.
Elküldve: 2015. december 30. szerda, 10:34
hil írta: Sziasztok!
N42B20 tulajdonosokat kérdeznék: korábban M43TU (118le) motoros autóm volt, ahhoz tudom hasonlítani a mostani N42 motort.
Ott, ahol a 118le-s motorral 5-ben tudtam menni (hegyek-völgyek, Bp-Zsámbék útvonal például), ennél bizony gyakran vissza kell váltogatni akár még 3-ba is. A 4. fokozat szinte semmire nem használható a motor rugalmatlansága miatt, sokkal ,többet kell váltogatni. Fogyasztása, noha a gyári adatokat nézve kevesebbet adnak meg mint az M43-nál, valójában úgy 1 literrel magasabb.
Ha városban gyorsítok 5-ben a pillanatnyi fogyasztás mérő egyből a 20-on van.Ez igaz 4-ban is. Amúgy kb 80 fölött már jobban gyorsul mint az M43.
Korábbi tanulmányaimból néhány emlékképem még van, miszerint alacsonyabb fordulaton erősebb a 2 szelepes motor, mert jobb a hengerben a keveredés. Ezt a dolgot már más autóknál is észrevettem, megtapasztaltam a 2/4 szeleppel kapcsolatban és nálam mindig a 2 szelepes tűnt jobbnak. (Az Opel pl. ennek a problémának a megoldására találta ki a Twinport rendszert: alacsony fordulaton 2 szelepesként működik az egyébként 4 szelepes motor)
Vagy és ezért kérdezek, más vezetési stílust kéne alkalmaznom, hogy az élmény élmény lehessen? Ezért kérném a véleményeteket, tapasztalatotokat.
Nagyon, nagyon nem vagyok elégedett ezzel a motorral a menet tulajdonsági miatt, már felmerült az is, hogy eladom és veszek egy M43-as motorral szerelt autót. Gondolom, az N42B18, vagy az N40 motorok esetében meg még sokkal rosszabb lehet a helyzet.
Félreértés ne essék, nem autó versenyzésre használom és nem is olyan a stílusom.
Előre köszönöm a válaszokat,
bye:hil
Elküldve: 2015. december 30. szerda, 10:11
Bitu79 írta:
Ha késöbb is elégedetlen vagy vele,max elviszed chip tuningra.
Izmosítanak rajta 10-15 pacit simán.
De szerintem csak érzetre tűnik lassabbnak.
Én amikor első napokban vezettem a Mömböst,észre sem vettem h. 100-akkal tépek
Sokkal lassabbnak tűnt
Elküldve: 2015. december 24. csütörtök, 13:26
sutius írta: A B16/18/20 furatbeli különbségéhez egy kérdés:
én ugye nemrég szedtem szét a motort és szinte minden alkatrész kompatibilis mindhárom motorral( hengerfej tömités, szelepfedél tömités,sőt még a gyürük is ugyanazok).
Most ha 1.6 nak és 2.0 ugyanz pl a hengerfejtömitése, nem kellene ugyanaz legyen a furat mérete is?
Vagy lehet, hogy a furat méret ugyanaz csak a dugatyuk hosszabb uton mozognak? és innen van a lökettérfogatbeli kölönbség?
Elküldve: 2015. december 24. csütörtök, 13:08
sutius írta: A B16/18/20 furatbeli különbségéhez egy kérdés:
én ugye nemrég szedtem szét a motort és szinte minden alkatrész kompatibilis mindhárom motorral( hengerfej tömités, szelepfedél tömités,sőt még a gyürük is ugyanazok).
Most ha 1.6 nak és 2.0 ugyanz pl a hengerfejtömitése, nem kellene ugyanaz legyen a furat mérete is?
Vagy lehet, hogy a furat méret ugyanaz csak a dugatyuk hosszabb uton mozognak? és innen van a lökettérfogatbeli kölönbség?
Elküldve: 2015. december 24. csütörtök, 08:59
Elküldve: 2015. december 24. csütörtök, 07:17
sutius írta:hil írta: Sziasztok!
N42B20 tulajdonosokat kérdeznék: korábban M43TU (118le) motoros autóm volt, ahhoz tudom hasonlítani a mostani N42 motort.
Ott, ahol a 118le-s motorral 5-ben tudtam menni (hegyek-völgyek, Bp-Zsámbék útvonal például), ennél bizony gyakran vissza kell váltogatni akár még 3-ba is. A 4. fokozat szinte semmire nem használható a motor rugalmatlansága miatt, sokkal ,többet kell váltogatni. Fogyasztása, noha a gyári adatokat nézve kevesebbet adnak meg mint az M43-nál, valójában úgy 1 literrel magasabb.
Ha városban gyorsítok 5-ben a pillanatnyi fogyasztás mérő egyből a 20-on van.Ez igaz 4-ban is. Amúgy kb 80 fölött már jobban gyorsul mint az M43.
Korábbi tanulmányaimból néhány emlékképem még van, miszerint alacsonyabb fordulaton erősebb a 2 szelepes motor, mert jobb a hengerben a keveredés. Ezt a dolgot már más autóknál is észrevettem, megtapasztaltam a 2/4 szeleppel kapcsolatban és nálam mindig a 2 szelepes tűnt jobbnak. (Az Opel pl. ennek a problémának a megoldására találta ki a Twinport rendszert: alacsony fordulaton 2 szelepesként működik az egyébként 4 szelepes motor)
Vagy és ezért kérdezek, más vezetési stílust kéne alkalmaznom, hogy az élmény élmény lehessen? Ezért kérném a véleményeteket, tapasztalatotokat.
Nagyon, nagyon nem vagyok elégedett ezzel a motorral a menet tulajdonsági miatt, már felmerült az is, hogy eladom és veszek egy M43-as motorral szerelt autót. Gondolom, az N42B18, vagy az N40 motorok esetében meg még sokkal rosszabb lehet a helyzet.
Félreértés ne essék, nem autó versenyzésre használom és nem is olyan a stílusom.
Előre köszönöm a válaszokat,
bye:hil
Nekem N42B18 van és nagyon meg vagyok vele elégedve. A pillanatnyi fogyasztás mérő az nállam is hamar kiakad, városban ritkán szoktam 5-be tenni de ha kell birja.
2, 3, 4-ben 2500 körül már elég szépen húz de 3500 körül már bebasz az ülésbe.
Nekem elég rugalmasnak tünik ez a motor, nem kell agyon pörgetni, hogy menjen.
Ki kellene próbálj egy olyan B18/20 motort ami tökéletesen müködik ésBMWfanatics.hu - A rajongói portál Ójaj! Valami hiba történt az oldal feldolgozása közben!