Bero írta:
Sparta írta:
Bero írta:
Sparta írta:
Bero írta:
Sparta írta:
Valaki hallott már chip tuning körökben a Bunkoczi nevü szakiról? vagy esetleg dolgoztatott vele?
vagy valaki az MMC tuningosokkal?
Szia! A Te autódba szerintem teljesen felesleges,mert kb 10% pluszt fogsz elérni és ki tudja mit hogy állítgatnak át neked... én plusz 10 lóerőért tuti nem adnék ki pénzt vagy hagynám hogy belenyúljanak. Dízelnél más tészta,ott már többet kitudnak hozni,bár én nem vagyok chip párti. Vegyél egy sportvezérműtengelyt,az többet ér,bár nem olcsó játék... Itt már írták páran,hogy a jó tuning a nagyobb motor!
utánanéztem ennek a 10Le-nek, nem sok, de olvastam hogy optimalizálja a motor működését.
inkább ez a része érdekel. Vélemény??
szerintem a bolond német mérnök nem véletlenül úgy állítja be ahogy... Rengeteg idő és tudás kell ezekhez,maximum annyi lehet a dologban,hogy a gyári autóknak plusz 40 fokban és minusz 30 fokban is menni kell és sokfajta üzemanyaggal. Ezzel lehet játszani,de el ne hidd, erősebb lesz és még kevesebbet is fog fogyasztani! Tíz lóerőt szerintem meg se lehet érezni,max elhiszed. Ezek sok esetben letöltött programok és csak rátöltik a tiedre.. hidd el 50-70 ezer Ft-ból nincs jó chip. Ami tényleg jó és a Te kocsidra egyedileg írnak és profi az illető és hat is az pedig kemény száz ezer Ft-okba kerül...
aham, igen ezek nekem is megfordultak a fejemben, de egyenlőre ezek csak gondolati uúton járnak, de lehet parkolóba állítom. hát köszi a hozzászólásodat..
Szívesen! Én is eljátszottam anno ezekkel a gondolatokkal,mert az enyém még gyengébb mint a Tied Nekem,ha úgy alakul akkor veszek egy 325I vagy 330I E46-ot. Azok már szépen mennek Én a chiptuningra szánt pénzem inkább vettem ültető rugókat
A turbós dízelekkel jött be nagyon divatba a chiptuning, mivel itt viszonylag jól érezhető eredményeket lehet elérni, kis "melóval" (ami az esetek 80%-ban függetlenül a porlasztóid vagy a turbó állapotától egy előre megírt vásárolt vagy free letöltött programot jelent). Véleményem szerint benzines autóknál akkor éri meg ezzel foglalkozni, ha komolyabb fizikai módosítást végzel az autó motorjában, és ezek mellett a módosítások mellett a gyári rendszer már nem tudja megfelelően kiszolgálni a motor üzemanyag ellátását, gyújtását, stb.. stb..
Egy viszont biztos aki bármilyen chipben gondolkozik, csak és kizárólag TÖKÉLETES műszaki állapotú motorral érdemes gondolkoznia rajta! (Szerintem)
Aztán van az a tény is hogy mióta orrba szájba bontanak relatív "fillérek" egy új motor amit beépíteni fél napos meló, tehát ki a pöcsfaszt érdekel ha elromlik, nem éri meg megbontani vagy foglalkozni vele..
Szét kell hajtani ahogy akarja az ember aztán venni egy másikat ha ez az igénye valakinek!
Vagy venni egy 30i, 30d-t