YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2009. október 08. csütörtök, 20:41


de mennyivel koptatja jobban a kevlár a lendkereket? illetve a kevlár tartósságból? hogy bírja a sok kuplungolást?

BarG írta:
YELLOW írta: akkor azt mondjátok, hogy a régi, tegyük fel elkopott kuplungot, fel lehet kevlároztatni? és mondjuk max kinyomó szerkezetet cserélni? ez a kevlározás, mennyire van hatással a lendkerékre?
és mondjuk milyen ároba kerül egy kevlároztatás?


Úgy tudom, hogy felébõl, harmadából megvan, mint az új gyári tárcsa. Valójában nem sokkal drágább, mint a hagyományos kopóanyag. Ha érdekel, hívd fel a TDIEXTREME.com-ot, úgy tudom, õk foglalkoznak ilyennel.

hil,
ha csak évente egy kuplungról lenne szó, akkor már holnap rohannék csiptuningra! De én is láttam már szétszedett 20d motort, amit elõzõleg 200 lóra toltak fel, utána meg kitolták a haszonvas telepre, fémforgácsként.


Hori
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Hori

BMWfanatic

Elismertség: 8% (305 pont) | Hozzászólások: 3578

Elküldve: 2009. október 08. csütörtök, 20:28


hil írta:
BarG írta: Egy picit visszakanyarodva az eredeti topik témához - hogy ki mit mikor cserél az autóján, az erõsen használatfüggõ, némi szerencsével megfûszerezve. Volt olyan topiktársunk, aki megtuningolta a gépét, itt dicsekedett vele, hogy mennyivel jobban megy. Aztán néhány hónap elteltével egy másik topikban komlett váltót keresett, vagy csak felújítást? Rákérdeztem, hogy mi történt, de mély hallgatásba burkolózott. Mivel nem közölt semmit, ezért csak találgatni tudok, vajon a tuningnak volt-e köze a késõbbi bajhoz. Nyilván senki se dicsekszik el szívesen azzal, hogy kárt tett a gépében, még névtelenül sem. Többek között ezért tartok a komoly erõsítéstõl, mert közvetlenül a tuning után persze mindenki boldog, hogy egy kategóriával erõsebb lett a gépe, de ha egy idõ után baj lesz, akkor meg elsunnyog és elhallgatja az eseményeket. Pedig ebbõl tudnánk tanulni.

Nagyon el tudnék viselni még 20-30LE-t a mostaniak fölött! Még azt is bevállalnám, hogy 100e-ként kéne kuplungot, hardyt, egyéb nem fõdarabokat cserélnem, de pl váltócserét azért már nem.


Kollegám a népautóját chipeltette, elég rendesen, füstöl mint állat gázadáskor (igaz megy is) de a kevlár kuplung is csak 50 000Km-t bír. Valamit valamiért
hil


Saját tapasztalat!!!/ haveromé volt eggyütt épitettük!/ leon 1.9tdi 110le gyárilag. elsõ körben blokk szét dugosor ki pdtdi dugosor be! turbo kuka gt17le gt20fel/2.5tdi-é/!!! cooler le nagyonnagy cooler fel!!! elektromos adagolo le mechanikus fel 12es!!! kuplung ki szinter be! chip megirva! keréken mérve 204le és 420nm!!! ez után folyamatossan féltengely kuplung difi és váltócsere!!!! DE a 260as órát akasztja!!! pénzben a motor átalakitása 600eft a folyamatos alkatrész és gumicseréket mindenki képzelje hozzá!!

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2009. október 08. csütörtök, 20:41

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2009. október 08. csütörtök, 19:50


YELLOW írta: akkor azt mondjátok, hogy a régi, tegyük fel elkopott kuplungot, fel lehet kevlároztatni? és mondjuk max kinyomó szerkezetet cserélni? ez a kevlározás, mennyire van hatással a lendkerékre?
és mondjuk milyen ároba kerül egy kevlároztatás?


Úgy tudom, hogy felébõl, harmadából megvan, mint az új gyári tárcsa. Valójában nem sokkal drágább, mint a hagyományos kopóanyag. Ha érdekel, hívd fel a TDIEXTREME.com-ot, úgy tudom, õk foglalkoznak ilyennel.

hil,
ha csak évente egy kuplungról lenne szó, akkor már holnap rohannék csiptuningra! De én is láttam már szétszedett 20d motort, amit elõzõleg 200 lóra toltak fel, utána meg kitolták a haszonvas telepre, fémforgácsként.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2009. október 08. csütörtök, 15:03


akkor azt mondjátok, hogy a régi, tegyük fel elkopott kuplungot, fel lehet kevlároztatni? és mondjuk max kinyomó szerkezetet cserélni? ez a kevlározás, mennyire van hatással a lendkerékre?
és mondjuk milyen ároba kerül egy kevlároztatás?

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2009. október 08. csütörtök, 14:42


BarG írta: Egy picit visszakanyarodva az eredeti topik témához - hogy ki mit mikor cserél az autóján, az erõsen használatfüggõ, némi szerencsével megfûszerezve. Volt olyan topiktársunk, aki megtuningolta a gépét, itt dicsekedett vele, hogy mennyivel jobban megy. Aztán néhány hónap elteltével egy másik topikban komlett váltót keresett, vagy csak felújítást? Rákérdeztem, hogy mi történt, de mély hallgatásba burkolózott. Mivel nem közölt semmit, ezért csak találgatni tudok, vajon a tuningnak volt-e köze a késõbbi bajhoz. Nyilván senki se dicsekszik el szívesen azzal, hogy kárt tett a gépében, még névtelenül sem. Többek között ezért tartok a komoly erõsítéstõl, mert közvetlenül a tuning után persze mindenki boldog, hogy egy kategóriával erõsebb lett a gépe, de ha egy idõ után baj lesz, akkor meg elsunnyog és elhallgatja az eseményeket. Pedig ebbõl tudnánk tanulni.

Nagyon el tudnék viselni még 20-30LE-t a mostaniak fölött! Még azt is bevállalnám, hogy 100e-ként kéne kuplungot, hardyt, egyéb nem fõdarabokat cserélnem, de pl váltócserét azért már nem.


Kollegám a népautóját chipeltette, elég rendesen, füstöl mint állat gázadáskor (igaz megy is) de a kevlár kuplung is csak 50 000Km-t bír. Valamit valamiért
hil

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2009. október 07. szerda, 21:18


Egy picit visszakanyarodva az eredeti topik témához - hogy ki mit mikor cserél az autóján, az erõsen használatfüggõ, némi szerencsével megfûszerezve. Volt olyan topiktársunk, aki megtuningolta a gépét, itt dicsekedett vele, hogy mennyivel jobban megy. Aztán néhány hónap elteltével egy másik topikban komlett váltót keresett, vagy csak felújítást? Rákérdeztem, hogy mi történt, de mély hallgatásba burkolózott. Mivel nem közölt semmit, ezért csak találgatni tudok, vajon a tuningnak volt-e köze a késõbbi bajhoz. Nyilván senki se dicsekszik el szívesen azzal, hogy kárt tett a gépében, még névtelenül sem. Többek között ezért tartok a komoly erõsítéstõl, mert közvetlenül a tuning után persze mindenki boldog, hogy egy kategóriával erõsebb lett a gépe, de ha egy idõ után baj lesz, akkor meg elsunnyog és elhallgatja az eseményeket. Pedig ebbõl tudnánk tanulni.

Nagyon el tudnék viselni még 20-30LE-t a mostaniak fölött! Még azt is bevállalnám, hogy 100e-ként kéne kuplungot, hardyt, egyéb nem fõdarabokat cserélnem, de pl váltócserét azért már nem.

Hori
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Hori

BMWfanatic

Elismertség: 8% (305 pont) | Hozzászólások: 3578

Elküldve: 2009. október 07. szerda, 15:01


Petike írta:
Hori írta:
Robinson írta:
Hori írta: és akkor nézzünk 1 kis közelmultat Fiat stilo jtd 270ekm nél hullot szét az ékszijtárcsa 310ekm-nél adtam el még gyári kuplunggal.


Kezdünk nagyon off lenni már megint, de azért leírom
Nekem 1,6 benzin volt a stilom, 80e-nél elõírás a vezmûszíj csere, én 110e-nél azért már biztos ami biztos alapon cseréltettem fékbetét, tárcsa egyszer volt cserélve, 140e-el adtam el, 150e-nél hívott a srác, hogy cserélte a kuplungot, mert széthullott Így aztán nem értem, Te hogy mész ennyit a verdáiddal Mondjuk a 90% pálya nyilván sokat rádob az élettartamra!



Nem értem mit csináltok a kuplunggal / folymatossan nyomjátok a pedált vagy azon pihentetitek a lábatokat/ jó mondjuk te csak vrosban használod ez igy naggyábol érthetö de akkor is. Mondtam én neked hogy vasárnap este hüvös és párás volt az idõ a párás levegõben több az oxigén több a ló is. Ha megnézel 1 Nardoi tesztet ahol tuningcégk mérik le mit tudna ott ha leszál az este és jön a hüvös meg a pára akkor a turbos-kompresszoros gépek megelevenednek 1 kicsit igaz ott 7-800leök mennek de gondolom ez kicsiben is igaz



...ha beraknál egy új kuplungot, lehet rájönnél, mégsem olyan tuti az ami bent van, 200e km alatt elfogy símán, ha használod is a váltót. Ha csak pályázol valóban egy örök élet lesz. Nekem is volt kuplung cserém 1,5 éve és az új leírhatatlan volt a régi után, pedig az sem csúszott.

petike



kb a megtett út 70-80%-a pálya vagy országút. a kuplungom nem csúszik és nem is indul ugrálva az autó. most csak azért hogy elmondhassam hogy új van benne nem igazán akarom kicserélni


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Petike

BMWfanatic

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 859

Elküldve: 2009. október 07. szerda, 08:35


Hori írta:
Robinson írta:
Hori írta: és akkor nézzünk 1 kis közelmultat Fiat stilo jtd 270ekm nél hullot szét az ékszijtárcsa 310ekm-nél adtam el még gyári kuplunggal.


Kezdünk nagyon off lenni már megint, de azért leírom
Nekem 1,6 benzin volt a stilom, 80e-nél elõírás a vezmûszíj csere, én 110e-nél azért már biztos ami biztos alapon cseréltettem fékbetét, tárcsa egyszer volt cserélve, 140e-el adtam el, 150e-nél hívott a srác, hogy cserélte a kuplungot, mert széthullott Így aztán nem értem, Te hogy mész ennyit a verdáiddal Mondjuk a 90% pálya nyilván sokat rádob az élettartamra!



Nem értem mit csináltok a kuplunggal / folymatossan nyomjátok a pedált vagy azon pihentetitek a lábatokat/ jó mondjuk te csak vrosban használod ez igy naggyábol érthetö de akkor is. Mondtam én neked hogy vasárnap este hüvös és párás volt az idõ a párás levegõben több az oxigén több a ló is. Ha megnézel 1 Nardoi tesztet ahol tuningcégk mérik le mit tudna ott ha leszál az este és jön a hüvös meg a pára akkor a turbos-kompresszoros gépek megelevenednek 1 kicsit igaz ott 7-800leök mennek de gondolom ez kicsiben is igaz



...ha beraknál egy új kuplungot, lehet rájönnél, mégsem olyan tuti az ami bent van, 200e km alatt elfogy símán, ha használod is a váltót. Ha csak pályázol valóban egy örök élet lesz. Nekem is volt kuplung cserém 1,5 éve és az új leírhatatlan volt a régi után, pedig az sem csúszott.

petike

Hori
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Hori

BMWfanatic

Elismertség: 8% (305 pont) | Hozzászólások: 3578

Elküldve: 2009. október 07. szerda, 07:41


Robinson írta:
Hori írta: és akkor nézzünk 1 kis közelmultat Fiat stilo jtd 270ekm nél hullot szét az ékszijtárcsa 310ekm-nél adtam el még gyári kuplunggal.


Kezdünk nagyon off lenni már megint, de azért leírom
Nekem 1,6 benzin volt a stilom, 80e-nél elõírás a vezmûszíj csere, én 110e-nél azért már biztos ami biztos alapon cseréltettem fékbetét, tárcsa egyszer volt cserélve, 140e-el adtam el, 150e-nél hívott a srác, hogy cserélte a kuplungot, mert széthullott Így aztán nem értem, Te hogy mész ennyit a verdáiddal Mondjuk a 90% pálya nyilván sokat rádob az élettartamra!



Nem értem mit csináltok a kuplunggal / folymatossan nyomjátok a pedált vagy azon pihentetitek a lábatokat/ jó mondjuk te csak vrosban használod ez igy naggyábol érthetö de akkor is. Mondtam én neked hogy vasárnap este hüvös és párás volt az idõ a párás levegõben több az oxigén több a ló is. Ha megnézel 1 Nardoi tesztet ahol tuningcégk mérik le mit tudna ott ha leszál az este és jön a hüvös meg a pára akkor a turbos-kompresszoros gépek megelevenednek 1 kicsit igaz ott 7-800leök mennek de gondolom ez kicsiben is igaz

Robinson
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 530d
Évjárat: 2005

státusz Robinson

BMWfanatic

Elismertség: 20% (662 pont) | Hozzászólások: 3229

Elküldve: 2009. október 07. szerda, 00:44


Hori írta: és akkor nézzünk 1 kis közelmultat Fiat stilo jtd 270ekm nél hullot szét az ékszijtárcsa 310ekm-nél adtam el még gyári kuplunggal.


Kezdünk nagyon off lenni már megint, de azért leírom
Nekem 1,6 benzin volt a stilom, 80e-nél elõírás a vezmûszíj csere, én 110e-nél azért már biztos ami biztos alapon cseréltettem fékbetét, tárcsa egyszer volt cserélve, 140e-el adtam el, 150e-nél hívott a srác, hogy cserélte a kuplungot, mert széthullott Így aztán nem értem, Te hogy mész ennyit a verdáiddal Mondjuk a 90% pálya nyilván sokat rádob az élettartamra!

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2009. október 06. kedd, 22:48


Hori írta: szomszédnak 320d 136le többmint 600ekm és még bontatlan a blokk 580nál cseréltek láncot meg kuplungot mondjuk zömében én is pályázok meg õ is


Ez megnyugtatóan hangzik a lelkemnek, hogy azért még ezekben (mert az enyém is ilyen ) a vasakban is van tartalék...

Hori
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Hori

BMWfanatic

Elismertség: 8% (305 pont) | Hozzászólások: 3578

Elküldve: 2009. október 06. kedd, 21:57


BarG írta: Nem tudom mi számít hipersûrû cserének, ha kicsit balra elviszed a tekinteted, akkor akár meg is nézheted, mit vezetek. Most 177e km-nél tartok és minden km-t én tettem meg ezzel a jármûvel. 3x cseréltem féktárcsát, betéteket, 2x ékszíjtárcsát, egyszer hobbiból turbót, mert olyan hangja volt, hogy nem keresgettem én semmi hibát, hanem felrakattam egy újat mint a szél. Aztán kiderült, hogy csak egy tömítés adta meg magát. Mindezzel azt mondom, hogy a legkisebb probléma esetén kidobom, ami nem tetszik, amivel más még akár többtízezer km-t menne. Tudom, hogy ez nem egy gazdaságos hozzáállás, de inkább ezt vállalom, mint a szervízben hagyást. Hányszor olvasom, hogy zúg-zörög-zakatol - mi lehet a baj? Ezt inkább szeretném elkerülni.

Egy kollégám 600e-nél többet futott TDI Toledója kevesebb alkatrészt evett meg, mint az én BMW-m. De nem ez a lényeg.


Szoktam olvasni miket szoktál rajta cserélni és milyen sürün azt is tudom hogy 30d az áldozat. én is cserélek idöben mident amit kell de feleslegessen nem igazán szeretem mivel évente 60-70ekm-t megyek nem igazán lenne jó ha hobbibol cserélgetnék mindent annyi km-nél mint a gyári elõirás. szomszédnak 320d 136le többmint 600ekm és még bontatlan a blokk 580nál cseréltek láncot meg kuplungot mondjuk zömében én is pályázok meg õ is

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2009. október 06. kedd, 21:48


Nem tudom mi számít hipersûrû cserének, ha kicsit balra elviszed a tekinteted, akkor akár meg is nézheted, mit vezetek. Most 177e km-nél tartok és minden km-t én tettem meg ezzel a jármûvel. 3x cseréltem féktárcsát, betéteket, 2x ékszíjtárcsát, egyszer hobbiból turbót, mert olyan hangja volt, hogy nem keresgettem én semmi hibát, hanem felrakattam egy újat mint a szél. Aztán kiderült, hogy csak egy tömítés adta meg magát. Mindezzel azt mondom, hogy a legkisebb probléma esetén kidobom, ami nem tetszik, amivel más még akár többtízezer km-t menne. Tudom, hogy ez nem egy gazdaságos hozzáállás, de inkább ezt vállalom, mint a szervízben hagyást. Hányszor olvasom, hogy zúg-zörög-zakatol - mi lehet a baj? Ezt inkább szeretném elkerülni.

Egy kollégám 600e-nél többet futott TDI Toledója kevesebb alkatrészt evett meg, mint az én BMW-m. De nem ez a lényeg.

Hori
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Hori

BMWfanatic

Elismertség: 8% (305 pont) | Hozzászólások: 3578

Elküldve: 2009. október 06. kedd, 21:30


és akkor nézzünk 1 kis közelmultat Fiat stilo jtd 270ekm nél hullot szét az ékszijtárcsa 310ekm-nél adtam el még gyári kuplunggal. Seat leon tdi 480ekm nél hulott szét az ékszijtárcsa és akkor cseréltünk kuplungot is. elötte benzinesek voltak azokrol nem irok inkább pl: 535i ,RS turbo
de ha te ezeket hiper sürün cseréled akkor nem tudom milyen ipari hulladékot vezetsz vagy épp szántóföldön közlekedsz hogy lepusztitod az autót

Hori
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Hori

BMWfanatic

Elismertség: 8% (305 pont) | Hozzászólások: 3578

Elküldve: 2009. október 06. kedd, 21:25


BarG írta:
Hori írta:
BarG írta:
Robinson írta: Halihaw,

Nos a chipelést egy srác csinálta, aki a román bmw klubnak chipelte az autóit. Egy ideje csinálja mint vállalkozó, és csak most lett mûhelye. Hamarosan egyébként a kedvezményt nyújtó partnerek közt is szerepelni fog, és nagyon jó áron dolgozik.
A kuplunk gyári, és ilyen áron van! 50-60e forint. Akkor drágább, ha kettõ tömegût cserélsz, azzal szoktak ugye egy idõben kuplungot is, úgy tényleg 100 fölött van, plusz ne felejtsük el, hogy az én vasam facelift elõtti.
Amúgy most 240e km van a drágában



240 az szép, akkor már amúgy is esélyes volt a csere. Nem gondolkodtál kevlároztatáson? Állítólag sokkal nagyobb nyomatékot tud onnantól a kuplung, meg még olcsóbb is, mint az új tárcsa. De szerkezetet akkor is újat szoktak javallani, hogy a szorítóerõ meglegyen.



Nem tom mi a szép abban hogy ha 240nél cserélni kell a kuplungot én spec sirva is fakadnék ha ennyinél vége lenne az életének


Hát akkor Te igen komoly papírzsepi fogyasztó lehetsz
Mert ha hasonló futásteljesítményt tudsz a hátad mögött, akkor tuti túl vagy néhány komplett fékcserén, ékszíjtárcsa cserén, stb. Ezeket is megkönnyezted? Tu -tu-turbócsere???? Az egy kész sírógörcs



Hát Te 190ekm van most benne. nézzük ékszijtárcsa gyári féktárcsa gyári fékbetétek 2x cserélve ezzel ami most van benn eddig 70ekm-t mentem turbo gyári /pedig évente elindulok vagy 2gyorsulásin is hopp még kupám is van róla/ Ja és 19"on gurulok most ugranak ki a gyári lengõkarok