Tjani írta:
hil írta:
Tjani írta:
Szia Srácok!
Elfogadom amit a tuning káros hatásairól írtatok, mivel nagyobb teljesítmény logikus, hogy jobban használódnak az alkatrészek
Tudom, hogy sok mindent írtatok, de összefoglalva ha nekem tuningolva van az autóm / mert túl nehéz volt a kaszni a motorhoz teljesítményhez képest / mit javasoltok amit feltétlenül ki kell cserélni ahhoz, hogy az autó tartósabb legyen
Elõre is köszi a válaszokat ![](http://static.bmwfanatics.hu/images/smiles/icon_sad.gif)
Vegyél nagyobb motorral rendelkezõ autót, az a korrekt, vagy szállítsd le az igényeidet.
De komolyabban: fõtengely csapágyakkal, hajtókarok, dugattyúk, szelepek, kuplung, váltó, Hardy, kardán, diffi, féltengelyek, fékek(tárcsa, betét, nyereg) röviden...
![](http://static.bmwfanatics.hu/images/smiles/46.gif)
KÖSZI hIL a hozászolást csak az a gond, hogy amikor autót kellett vennem sürgõsen sajna nem találtam nekem megfelelõ felszereltségû
autót 3d-t manuál váltóval lehet bunkó vagyok, de szeretem a manuális váltót
Sokat járok Romániába / Nagybánya / és környékére azért vettem BMW of road cart hátha jobban bírja a futómûve a fasza utakat ![](http://static.bmwfanatics.hu/images/smiles/icon_cry.gif)
Kb. 6-7 hóhap végzek a melóval aztán jöhet az M 5 bömös és nem sírok a lovak után
![](http://static.bmwfanatics.hu/images/smiles/icon_wink.gif)
Gondolom olvastad a nemrég lecsendesült vitát, kérdésedre is benne van a válasz. Mivel élettartamra méreteznek tervezéskor, nincs, vagy nagyon kevés tartalék van benne, buta dolog azt gondolni, hogy a tuningal megnövelt teljesítményt a hajtáslánc hosszú távon is tolerálja. Jó, azt mondják, hogy nem tapossák szét az autót. Igen, szándékosan nem, mert észre sem veszik a túlterhelést, pl induláskor, emelkedõn felefelé haladva, stb, amire hamarabb reményre kerül valami és akkor azt mondják: szar ez a márka (nem feltétlen BMW). Na ez az többek között, amit egyik gyártó sem vállal be feleslegesen, túlméretezni pedig nem akar, nem is fog, mert az a saját nyereségét csökkentené.
Az E36-ok még 20 évesen is mûködõ autók, a 46 is viszonylag hosszabb élettartamra lett méretezve, de az újabb autók talán 20 éves korukra már csak emlékek lesznek.... De az nem csak a BMW-nél van így, ezt az élettartamosdit a Japánok kezdték igen hatékonyan alkalmazni.
Én magam már bocsánat, de erõsen motortuning ellenes vagyok, de mindenki azt csinál az autójával, amit akar, az az õ döntése, az õ pénztárcája bánja, de hülyeséggel nem kéne traktálnia másokat.