Zsomby írta:
kempelen írta:
Akkor úgy fogalmazok, hogy lehet találni olyan motorcsaládot, mint például a mostani 18d, 20d, 23d ahol a motorblokk (beleértve dugattyú, hajtókar, a blokk a 23d esetében már más cikkszámon fut) melyet lehet tuningolni a 23d teljesítményéig. Ez eddig igaz. Aki tehát úgy tuningol, hogy ezeket meghagyja, annak igaza van, legalább a 23d teljesítményéig tuningolhat. Nos csipp fanok, így tuningoltok? Vagy elég ha csak a blokk marad épen? Egy rosszúl írt program nem odaillõ a fenti felsoroltak kivételével nem okozhat galibát? Nem?
Kis csúsztatást érzek akkor ha a hartge és az alpina tuningjait idekeverjük... Õk is csippelnek, oszt mehet mindenki tovább?
A többi részegységgel akkor mi lesz? Mert itt eddig nem arról volt szó, hogy úgy tuningolok, hogy közben más dolgokat, egységeket hozzáigazítok az elérni kívánt teljesítményhez...
Hogy csak a program lenne más a D3nál?
"Two turbochargers of different sizes force-feed the engine. The smaller of the two provides boost from tick-over and helps the four-cylinder yield an impressive 400Nm (295lb-ft) of torque at 1500rpm, reaching a peak torque of 450Nm (332lb-ft) at a mere 2000rpm. The larger turbocharger is fully engaged from approximately 3000rpm onwards, enabling the engine to reach a peak performance of 214hp.
Extensive development work and thousands' of miles of testing have resulted in optimised turbo charger and fuel injection system mapping. The new D3 Bi-Turbo unit revs freely up to 5200rpm, while most diesel aggregates today don't even contemplate going past 4500rpm."
A régebbi 18d, 20d persze más, azt gyorsan el is felejtettük, a hathengeresek szintén mások már az új motornál is.
Személyes példára hivatkoznak, akkor megkérdezhetem, hogy saját esetben hova tuningolhatnám az automata váltós 320d-met ha nem bírná ki a 20%-os teljesítménynövekedést sem? Jah, próbáljam ki személyesen igaz vajon ha elhagyom a 390 Nm-t és imádkozok, akkor vajon meddig bírja. Eljárok 160-nal az ótópályán és ha nem megy szét, akkor már megvan a személyes tapasztalat. Oszt ha nem jött be hát akkor sorry...
Vajon az itthoni csipptuninggal és egyéni házi programírással foglalkozók is követik az alpina módszerét, mielött kiadják a csodáikat? Nevezetesen:"Extensive development work and thousands' of miles of testing have resulted"?
Bocsánat, ha egyszerûen fogalmazok, de ha nem költhetek még egy vagyont a motorra igazi tuningra - ha már tuningolok -, akkor mit ér az egész? Akkor már csináltassam meg rendesen azt a motortuningot.
Egyébként ez tényleg szélmalomharc a két fanatikus tábor között, soha nem lesz egység ebben az esetben, bár lehet hogy nem is baj. Csippeltessen aki szeretne nyugodtan...
"thousands' of miles of testing " pár ezer mérföldet vagy kilómétert tesztelni nem nehéz. Még ha milliókat írnának. Szerintem nincsen tudásban különbség egy jó chippelõ, mint Minya Misi és egy Hartge tuning között. Nekem legalábbis bejött, amit csinált és a párezer kilómétert már én is bõven letudtam. Nem füstöl, jól fogyaszt, szépen indul stb, stb, stb.
-neked a Misi bácsi mit csippelt,mit tuningolt?!
-megmondom!-a vezérlõdet felhuzta,aztán mehetsz isten hirével?!-nem??
-vagy a plusz loerõkhõz igazitottátok a futomûvet,féket,hardyt-és mindent??-hát a nagy szart!!
-és ezek után azt mondod hogy nincsen különbség a te csippelésed,és egy gyári-mindenre kiterjedt tuningra,csippre?!
-ezt ugye nem is gondoltad komolyan,hogy a több tucatbol állo,éveken át kisérletezõ mérnök urak,akiknek a bmw.-tuning részlegei milliárdokat költenek a fejlesztésekre,és5-ször anyiba kerül egy gyárilag tuningolt bmw,akkor az ugyan olyan,mint az általad irt Misi bácsié?!!
-lehet hogy jo csippet irtz neked,és elégettt vagy vele,ezt én nem vitatom.
-de hogy a gyárit-egy lapon emlited a mezitlábas tuningal!
-akkor majd egyszer,ha "szépen"-megkérsz,szivesen viszlek egy kört,egy gyári!!!-tuningolt,mindenre kiterjedõ tuningolt bmw.-vel,hogy tudjál különbséget tenni!!
-GARANTÁLOM,HOGY LE FOGOD FOSNI A BOKÁDAT.
-beszarsz,behugyozol,meg bõgsz!