SoundkeY

státusz SoundkeY

BMWfanatic

Elismertség: 3% (40 pont) | Hozzászólások: 1255

Elküldve: 2010. március 14. vasárnap, 09:49


KASZAMester írta: Akkor úgy -akkor majd egyszer,ha "szépen"-megkérsz,szivesen viszlek egy kört,egy gyári!!!-tuningolt,mindenre kiterjedõ tuningolt bmw.-vel,hogy tudjál különbséget tenni!!
-GARANTÁLOM,HOGY LE FOGOD FOSNI A BOKÁDAT.
-beszarsz,behugyozol,meg bõgsz!



Engem is vigyel legyszi !

státusz KASZAMester

Törzsvendég

Elismertség: 10% (12 pont) | Hozzászólások: 111

Elküldve: 2010. március 14. vasárnap, 09:38


Zsomby írta:
kempelen írta: Akkor úgy fogalmazok, hogy lehet találni olyan motorcsaládot, mint például a mostani 18d, 20d, 23d ahol a motorblokk (beleértve dugattyú, hajtókar, a blokk a 23d esetében már más cikkszámon fut) melyet lehet tuningolni a 23d teljesítményéig. Ez eddig igaz. Aki tehát úgy tuningol, hogy ezeket meghagyja, annak igaza van, legalább a 23d teljesítményéig tuningolhat. Nos csipp fanok, így tuningoltok? Vagy elég ha csak a blokk marad épen? Egy rosszúl írt program nem odaillõ a fenti felsoroltak kivételével nem okozhat galibát? Nem?

Kis csúsztatást érzek akkor ha a hartge és az alpina tuningjait idekeverjük... Õk is csippelnek, oszt mehet mindenki tovább?
A többi részegységgel akkor mi lesz? Mert itt eddig nem arról volt szó, hogy úgy tuningolok, hogy közben más dolgokat, egységeket hozzáigazítok az elérni kívánt teljesítményhez...

Hogy csak a program lenne más a D3nál?
"Two turbochargers of different sizes force-feed the engine. The smaller of the two provides boost from tick-over and helps the four-cylinder yield an impressive 400Nm (295lb-ft) of torque at 1500rpm, reaching a peak torque of 450Nm (332lb-ft) at a mere 2000rpm. The larger turbocharger is fully engaged from approximately 3000rpm onwards, enabling the engine to reach a peak performance of 214hp.

Extensive development work and thousands' of miles of testing have resulted in optimised turbo charger and fuel injection system mapping. The new D3 Bi-Turbo unit revs freely up to 5200rpm, while most diesel aggregates today don't even contemplate going past 4500rpm."

A régebbi 18d, 20d persze más, azt gyorsan el is felejtettük, a hathengeresek szintén mások már az új motornál is.

Személyes példára hivatkoznak, akkor megkérdezhetem, hogy saját esetben hova tuningolhatnám az automata váltós 320d-met ha nem bírná ki a 20%-os teljesítménynövekedést sem? Jah, próbáljam ki személyesen igaz vajon ha elhagyom a 390 Nm-t és imádkozok, akkor vajon meddig bírja. Eljárok 160-nal az ótópályán és ha nem megy szét, akkor már megvan a személyes tapasztalat. Oszt ha nem jött be hát akkor sorry...

Vajon az itthoni csipptuninggal és egyéni házi programírással foglalkozók is követik az alpina módszerét, mielött kiadják a csodáikat? Nevezetesen:"Extensive development work and thousands' of miles of testing have resulted"?

Bocsánat, ha egyszerûen fogalmazok, de ha nem költhetek még egy vagyont a motorra igazi tuningra - ha már tuningolok -, akkor mit ér az egész? Akkor már csináltassam meg rendesen azt a motortuningot.

Egyébként ez tényleg szélmalomharc a két fanatikus tábor között, soha nem lesz egység ebben az esetben, bár lehet hogy nem is baj. Csippeltessen aki szeretne nyugodtan...


"thousands' of miles of testing " pár ezer mérföldet vagy kilómétert tesztelni nem nehéz. Még ha milliókat írnának. Szerintem nincsen tudásban különbség egy jó chippelõ, mint Minya Misi és egy Hartge tuning között. Nekem legalábbis bejött, amit csinált és a párezer kilómétert már én is bõven letudtam. Nem füstöl, jól fogyaszt, szépen indul stb, stb, stb.

-neked a Misi bácsi mit csippelt,mit tuningolt?!
-megmondom!-a vezérlõdet felhuzta,aztán mehetsz isten hirével?!-nem??
-vagy a plusz loerõkhõz igazitottátok a futomûvet,féket,hardyt-és mindent??-hát a nagy szart!!
-és ezek után azt mondod hogy nincsen különbség a te csippelésed,és egy gyári-mindenre kiterjedt tuningra,csippre?!
-ezt ugye nem is gondoltad komolyan,hogy a több tucatbol állo,éveken át kisérletezõ mérnök urak,akiknek a bmw.-tuning részlegei milliárdokat költenek a fejlesztésekre,és5-ször anyiba kerül egy gyárilag tuningolt bmw,akkor az ugyan olyan,mint az általad irt Misi bácsié?!!
-lehet hogy jo csippet irtz neked,és elégettt vagy vele,ezt én nem vitatom.
-de hogy a gyárit-egy lapon emlited a mezitlábas tuningal!
-akkor majd egyszer,ha "szépen"-megkérsz,szivesen viszlek egy kört,egy gyári!!!-tuningolt,mindenre kiterjedõ tuningolt bmw.-vel,hogy tudjál különbséget tenni!!
-GARANTÁLOM,HOGY LE FOGOD FOSNI A BOKÁDAT.
-beszarsz,behugyozol,meg bõgsz!

státusz Zsomby

Újonc

Elismertség: 15% (2 pont) | Hozzászólások: 13

Elküldve: 2010. március 14. vasárnap, 09:03


kempelen írta: Akkor úgy fogalmazok, hogy lehet találni olyan motorcsaládot, mint például a mostani 18d, 20d, 23d ahol a motorblokk (beleértve dugattyú, hajtókar, a blokk a 23d esetében már más cikkszámon fut) melyet lehet tuningolni a 23d teljesítményéig. Ez eddig igaz. Aki tehát úgy tuningol, hogy ezeket meghagyja, annak igaza van, legalább a 23d teljesítményéig tuningolhat. Nos csipp fanok, így tuningoltok? Vagy elég ha csak a blokk marad épen? Egy rosszúl írt program nem odaillõ a fenti felsoroltak kivételével nem okozhat galibát? Nem?

Kis csúsztatást érzek akkor ha a hartge és az alpina tuningjait idekeverjük... Õk is csippelnek, oszt mehet mindenki tovább?
A többi részegységgel akkor mi lesz? Mert itt eddig nem arról volt szó, hogy úgy tuningolok, hogy közben más dolgokat, egységeket hozzáigazítok az elérni kívánt teljesítményhez...

Hogy csak a program lenne más a D3nál?
"Two turbochargers of different sizes force-feed the engine. The smaller of the two provides boost from tick-over and helps the four-cylinder yield an impressive 400Nm (295lb-ft) of torque at 1500rpm, reaching a peak torque of 450Nm (332lb-ft) at a mere 2000rpm. The larger turbocharger is fully engaged from approximately 3000rpm onwards, enabling the engine to reach a peak performance of 214hp.

Extensive development work and thousands' of miles of testing have resulted in optimised turbo charger and fuel injection system mapping. The new D3 Bi-Turbo unit revs freely up to 5200rpm, while most diesel aggregates today don't even contemplate going past 4500rpm."

A régebbi 18d, 20d persze más, azt gyorsan el is felejtettük, a hathengeresek szintén mások már az új motornál is.

Személyes példára hivatkoznak, akkor megkérdezhetem, hogy saját esetben hova tuningolhatnám az automata váltós 320d-met ha nem bírná ki a 20%-os teljesítménynövekedést sem? Jah, próbáljam ki személyesen igaz vajon ha elhagyom a 390 Nm-t és imádkozok, akkor vajon meddig bírja. Eljárok 160-nal az ótópályán és ha nem megy szét, akkor már megvan a személyes tapasztalat. Oszt ha nem jött be hát akkor sorry...

Vajon az itthoni csipptuninggal és egyéni házi programírással foglalkozók is követik az alpina módszerét, mielött kiadják a csodáikat? Nevezetesen:"Extensive development work and thousands' of miles of testing have resulted"?

Bocsánat, ha egyszerûen fogalmazok, de ha nem költhetek még egy vagyont a motorra igazi tuningra - ha már tuningolok -, akkor mit ér az egész? Akkor már csináltassam meg rendesen azt a motortuningot.

Egyébként ez tényleg szélmalomharc a két fanatikus tábor között, soha nem lesz egység ebben az esetben, bár lehet hogy nem is baj. Csippeltessen aki szeretne nyugodtan...


Szerintem érdeklõdjél csippelõknél, hogy õk mit mondanak és utána döntsél. Aki jó programozó, az amúgy is csak annyit emel, amennyit szeretnél. Ha jól tudom, akkor az e46 320d és 330dben ugyanaz az autómata váltó van benne, de ennek nézzél utána.
Az viszont mostmár megnyugtató, hogy a motorblokkoknak bírniuk kell a tuningot, hiszen ugyanaz az alap 316-323d-ig.

státusz Zsomby

Újonc

Elismertség: 15% (2 pont) | Hozzászólások: 13

Elküldve: 2010. március 14. vasárnap, 08:53


kempelen írta: Akkor úgy fogalmazok, hogy lehet találni olyan motorcsaládot, mint például a mostani 18d, 20d, 23d ahol a motorblokk (beleértve dugattyú, hajtókar, a blokk a 23d esetében már más cikkszámon fut) melyet lehet tuningolni a 23d teljesítményéig. Ez eddig igaz. Aki tehát úgy tuningol, hogy ezeket meghagyja, annak igaza van, legalább a 23d teljesítményéig tuningolhat. Nos csipp fanok, így tuningoltok? Vagy elég ha csak a blokk marad épen? Egy rosszúl írt program nem odaillõ a fenti felsoroltak kivételével nem okozhat galibát? Nem?

Kis csúsztatást érzek akkor ha a hartge és az alpina tuningjait idekeverjük... Õk is csippelnek, oszt mehet mindenki tovább?
A többi részegységgel akkor mi lesz? Mert itt eddig nem arról volt szó, hogy úgy tuningolok, hogy közben más dolgokat, egységeket hozzáigazítok az elérni kívánt teljesítményhez...

Hogy csak a program lenne más a D3nál?
"Two turbochargers of different sizes force-feed the engine. The smaller of the two provides boost from tick-over and helps the four-cylinder yield an impressive 400Nm (295lb-ft) of torque at 1500rpm, reaching a peak torque of 450Nm (332lb-ft) at a mere 2000rpm. The larger turbocharger is fully engaged from approximately 3000rpm onwards, enabling the engine to reach a peak performance of 214hp.

Extensive development work and thousands' of miles of testing have resulted in optimised turbo charger and fuel injection system mapping. The new D3 Bi-Turbo unit revs freely up to 5200rpm, while most diesel aggregates today don't even contemplate going past 4500rpm."

A régebbi 18d, 20d persze más, azt gyorsan el is felejtettük, a hathengeresek szintén mások már az új motornál is.

Személyes példára hivatkoznak, akkor megkérdezhetem, hogy saját esetben hova tuningolhatnám az automata váltós 320d-met ha nem bírná ki a 20%-os teljesítménynövekedést sem? Jah, próbáljam ki személyesen igaz vajon ha elhagyom a 390 Nm-t és imádkozok, akkor vajon meddig bírja. Eljárok 160-nal az ótópályán és ha nem megy szét, akkor már megvan a személyes tapasztalat. Oszt ha nem jött be hát akkor sorry...

Vajon az itthoni csipptuninggal és egyéni házi programírással foglalkozók is követik az alpina módszerét, mielött kiadják a csodáikat? Nevezetesen:"Extensive development work and thousands' of miles of testing have resulted"?

Bocsánat, ha egyszerûen fogalmazok, de ha nem költhetek még egy vagyont a motorra igazi tuningra - ha már tuningolok -, akkor mit ér az egész? Akkor már csináltassam meg rendesen azt a motortuningot.

Egyébként ez tényleg szélmalomharc a két fanatikus tábor között, soha nem lesz egység ebben az esetben, bár lehet hogy nem is baj. Csippeltessen aki szeretne nyugodtan...


"thousands' of miles of testing " pár ezer mérföldet vagy kilómétert tesztelni nem nehéz. Még ha milliókat írnának. Szerintem nincsen tudásban különbség egy jó chippelõ, mint Minya Misi és egy Hartge tuning között. Nekem legalábbis bejött, amit csinált és a párezer kilómétert már én is bõven letudtam. Nem füstöl, jól fogyaszt, szépen indul stb, stb, stb.

hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2010. március 14. vasárnap, 07:56


kempelen írta:

Bocsánat, ha egyszerûen fogalmazok, de ha nem költhetek még egy vagyont a motorra igazi tuningra - ha már tuningolok -, akkor mit ér az egész? Akkor már csináltassam meg rendesen azt a motortuningot.

Egyébként ez tényleg szélmalomharc a két fanatikus tábor között, soha nem lesz egység ebben az esetben, bár lehet hogy nem is baj. Csippeltessen aki szeretne nyugodtan...


teljesen igazad van. biztos vannak olyan motorok a BMW kínálatában ami tuningolható. DE a tunernek nagyon utánna kell néznie az alkatrészeknek mi az amit még elbír, ill. mire akarja használni. állandóan padlógázzal gyorsítgat, vagy csak biztonsági erõtartalék kell neki egy elb@szott elõzés miatt.
és az is igaz, hogy a tuning sokba kerül. nem elég a motort piszkálni. hozzá kell építeni a féket a futómûvet hajtásláncot./meg is kell állni az autóval, ha már sikerült úton tartani/
mindíg lesznek olyanok akik utánna néznek és felelõsen /esetleg alkatrészek cserélyével is/ piszkálják az autót, és lesznek akik minden elõképzetség nélkül állítják: "bírja ez húúzzáá méég a motoron, füstöl? falura jóóóó ez"

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2010. március 14. vasárnap, 08:57

státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2010. március 14. vasárnap, 01:57


Akkor úgy fogalmazok, hogy lehet találni olyan motorcsaládot, mint például a mostani 18d, 20d, 23d ahol a motorblokk (beleértve dugattyú, hajtókar, a blokk a 23d esetében már más cikkszámon fut) melyet lehet tuningolni a 23d teljesítményéig. Ez eddig igaz. Aki tehát úgy tuningol, hogy ezeket meghagyja, annak igaza van, legalább a 23d teljesítményéig tuningolhat. Nos csipp fanok, így tuningoltok? Vagy elég ha csak a blokk marad épen? Egy rosszúl írt program nem odaillõ a fenti felsoroltak kivételével nem okozhat galibát? Nem?

Kis csúsztatást érzek akkor ha a hartge és az alpina tuningjait idekeverjük... Õk is csippelnek, oszt mehet mindenki tovább?
A többi részegységgel akkor mi lesz? Mert itt eddig nem arról volt szó, hogy úgy tuningolok, hogy közben más dolgokat, egységeket hozzáigazítok az elérni kívánt teljesítményhez...

Hogy csak a program lenne más a D3nál?
"Two turbochargers of different sizes force-feed the engine. The smaller of the two provides boost from tick-over and helps the four-cylinder yield an impressive 400Nm (295lb-ft) of torque at 1500rpm, reaching a peak torque of 450Nm (332lb-ft) at a mere 2000rpm. The larger turbocharger is fully engaged from approximately 3000rpm onwards, enabling the engine to reach a peak performance of 214hp.

Extensive development work and thousands' of miles of testing have resulted in optimised turbo charger and fuel injection system mapping. The new D3 Bi-Turbo unit revs freely up to 5200rpm, while most diesel aggregates today don't even contemplate going past 4500rpm."

A régebbi 18d, 20d persze más, azt gyorsan el is felejtettük, a hathengeresek szintén mások már az új motornál is.

Személyes példára hivatkoznak, akkor megkérdezhetem, hogy saját esetben hova tuningolhatnám az automata váltós 320d-met ha nem bírná ki a 20%-os teljesítménynövekedést sem? Jah, próbáljam ki személyesen igaz vajon ha elhagyom a 390 Nm-t és imádkozok, akkor vajon meddig bírja. Eljárok 160-nal az ótópályán és ha nem megy szét, akkor már megvan a személyes tapasztalat. Oszt ha nem jött be hát akkor sorry...

Vajon az itthoni csipptuninggal és egyéni házi programírással foglalkozók is követik az alpina módszerét, mielött kiadják a csodáikat? Nevezetesen:"Extensive development work and thousands' of miles of testing have resulted"?

Bocsánat, ha egyszerûen fogalmazok, de ha nem költhetek még egy vagyont a motorra igazi tuningra - ha már tuningolok -, akkor mit ér az egész? Akkor már csináltassam meg rendesen azt a motortuningot.

Egyébként ez tényleg szélmalomharc a két fanatikus tábor között, soha nem lesz egység ebben az esetben, bár lehet hogy nem is baj. Csippeltessen aki szeretne nyugodtan...

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2010. március 13. szombat, 23:21


Zsomby írta:

Akkor az elõzetes vélemények ellenére mégis csak bõven túl vannak méretezve a motorban terhelt alkatrészek.


Hát ezt meg mibõl integráltad ki???!!!

Ma a CAD korában elég pontosan lehet az alkatrészeket méretezni, nem szükségszerû a durva túltervezés. Persze a célértékeket nem publikálják, sõt szvsz szorulnának is a tisztelt marketingesek, ha kiderülne, mire is szánják a gépeinket. De mégis besikerül néha egy-egy rosszul méretezett alkatrész, abból jönnek jó esetben a visszahívások. Rossz esetben meg a kiszakadó hátsó futómûvek, amiket a tisztelt bmw teljesen tisztességtelenül kezelt. Vagy rövid az emlékezet?! Én azért elég messze állok a bmw mérnökök istenítésétõl, mert számtalan kisebb-nagyobb hibát elkövettek, egyetlen mentségük, hogy más autógyárak mérnökei még többet hibáztak.

Emlékeztek még az Alfás Walter da Silva nyilatkozatára, amikor céget váltott? Állítólag azon lepõdött meg, hogy a biztonsági tartalék az alfánál 50% volt, a vag-nál meg 100%. Ezekben a számokban azért enyhén kételkedem, de azt olvastam a dízel tuning fórumon, hogy onnan valaki részt vett az elsõ pdtdi motorok tesztelésében és csak akkor adták ki utcára az autót 115 LE-vel, amikor a motor megbízhatóan mûködött 225 LE-vel a nyúzópróbán. No ilyen tapasztalati számokat szeretnék én látni bmw-s viszonylatokban.


státusz MenyusBMW

Újonc

Elismertség: 2% (1 pont) | Hozzászólások: 34

Elküldve: 2010. március 13. szombat, 23:01


vsop14 írta:
Zsomby írta:
hancurozo írta:
kempelen írta:
Nem csak a kuplung, a dugattyú esetében nemhogy a cikkszámok (bár ez még nem lenne nagy dolog) de a dugattyúban az égéstér kialakítások is mások a 318d, 320d és a 123d esetében...
Ez pedig viszi a porlasztási képet is, a befecskendezõnél... az meg majdnem minden mást....


nem vitaindítás /nem vagyok sem a tuning mellett sem ellene/
az e46-nál sok eltérés van ill. a manual váltóknál.
a 118d 120d és a 123d automata váltója ugyan az.
ezek pedig a dugók: /mind egyforma/
http://www.realoem.com/bmw/sho...;amp;fg=20
http://www.realoem.com/bmw/sho...;amp;fg=20
http://www.realoem.com/bmw/sho...;amp;fg=20


Mondtam, hogy ugyanaz a motorok java. Megnéztem a Hartge Tuningon és az 535d-t 328 lóerõre és 675nmre tuningolja a Hartge. Az Alpina is tuningol és õk sem változtatnak a blokkon. Szerintem tényleg csak a gyári bennehagyott tartalékokat tudja egy tuningos amúgy is csak kihozni.
ja, a blokkon nem, minden mason igen, de biztos hulyeseg, h egy alpina tuningnal fotengelyt, csapagyakat, stb-t cserelnek, hiszen olcsojanos muhelyeben ugyanazt kinaljak egy csipppp atirassal....


Rosszul gondolod. Az Alpinánál is csak a computeren állítanak, befecskendezést és turbónyomást. Ebben a tesztben le is van írva.
http://www.autobild.de/artikel...53488.html
Ráadásul úgy fogyaszt, mint a széria, de sokkal jobban megy.
Az új biturbó D3 meg igaziból egy 323d, amit a BMWnél nem kapsz meg.
Ezt csak annyira húzták fel, hogy LE-ben pont beilleszkedjen a 320d és a 330d között, mivel a folytott 330d-t 325d elnevezéssel amúgy sem veszi szinte senki. De már összel beteszi a BMW is a 323d-t a palettára, akkortól a D3 is erõsebb lehet majd, 240 LE-re húzva.
Szóval az Alpina is csak szoftverben huzogat. Minek mást, ha elég ennyi?
Minden csak marketing. Jól ki van ez találva!

vsop14
autója adatai
Széria: 5
Típus: E39
Kivitel: Touring
Modell: 530d
Évjárat: 2003

státusz vsop14

BMWfanatic

Elismertség: 7% (62 pont) | Hozzászólások: 876

Elküldve: 2010. március 13. szombat, 22:26


Zsomby írta:
hancurozo írta:
kempelen írta:
Nem csak a kuplung, a dugattyú esetében nemhogy a cikkszámok (bár ez még nem lenne nagy dolog) de a dugattyúban az égéstér kialakítások is mások a 318d, 320d és a 123d esetében...
Ez pedig viszi a porlasztási képet is, a befecskendezõnél... az meg majdnem minden mást....


nem vitaindítás /nem vagyok sem a tuning mellett sem ellene/
az e46-nál sok eltérés van ill. a manual váltóknál.
a 118d 120d és a 123d automata váltója ugyan az.
ezek pedig a dugók: /mind egyforma/
http://www.realoem.com/bmw/sho...;amp;fg=20
http://www.realoem.com/bmw/sho...;amp;fg=20
http://www.realoem.com/bmw/sho...;amp;fg=20


Mondtam, hogy ugyanaz a motorok java. Megnéztem a Hartge Tuningon és az 535d-t 328 lóerõre és 675nmre tuningolja a Hartge. Az Alpina is tuningol és õk sem változtatnak a blokkon. Szerintem tényleg csak a gyári bennehagyott tartalékokat tudja egy tuningos amúgy is csak kihozni.
ja, a blokkon nem, minden mason igen, de biztos hulyeseg, h egy alpina tuningnal fotengelyt, csapagyakat, stb-t cserelnek, hiszen olcsojanos muhelyeben ugyanazt kinaljak egy csipppp atirassal....

státusz Zsomby

Újonc

Elismertség: 15% (2 pont) | Hozzászólások: 13

Elküldve: 2010. március 13. szombat, 22:20


BarG írta: Csak hogy én is beleszóljak:
Nagy valószínûséggel a sarkos véleményeket megfogalmazóknak van a legkevesebb igazuk chiptuning ügyben. Van két szélsõ tábor:
- az egyik szélén vannak, akik szerint a gyár az isten, minden változtatás magától az ördögtõl származik és ezért üldözendõ, követõik megégetendõk. Akik szerelnek, általában ide tartoznak, mert látják, hogy szériában is hullanak szét a gépek, hátmégha tuningot is kapnak.
- másik szélsõ tábor szerint meg "bírja az, még több lóerõt akarok". Megtuningolták a gépüket, elmentek vele x ezer, tízezer, százezer km-t, oszt semmi baja sincsen. Én nem tudom, hogy egy bmw motort hány km-re terveztek, de remélem, hogy 4-500e-re. Ha tuninggal elmegy 300e-et, akkor a delikvens tökéletesen meg lehet gyõzõdve, hogy a tuning ártalmatlan. De ha valaki tényleg azt hiszi, hogy egy erõteljesebben igénybe vett gép ugyanaddig bírja, mint egy gyengébben igénybe vett, annak súlyos kihívásokkal kell megküzdenie az életben.

A tuning azonban lehet bevállalható is, ha a kedves tuner tudja, hogy mit is csinál és közli a delikvenssel, hogy mire is lehet számítani. Ekkor lehet tervezni a plusz költségekkel, mondjuk 2-3 évente egy leesõ turbóval, etc... Csak én még ilyen tunert nem láttam, csak olyat, aki azt mondja, hogy "nem lesz itt semmi baj, bírja az...."

Én is nézegettem a realoem-en a gépem alkatrészeit, hogy milyen hasonlóságot mutatnak az 530d alkatrészeivel. Fõtengely, dugók, hajtókarok, befecskendezõk egyeztek, de pl a váltó, lendkerék, kuplung, difi teljesen más. Na most akkor én mekkora kockázatokkal tuningolhatok? Erre nem találtam már 6 éve senkit, aki hitelt érdemlõen tudott volna mondani valamit, csak olyat, aki az elõítéleteit mondta.

Mindazonáltal azt hiszem, 10% plusz nyomaték és teljesítmény nem változtatja meg lényegesen a gépek élettartamát, talán gyakoribb olajcserével, kis odafigyeléssel kompenzálható.


Akkor az elõzetes vélemények ellenére mégis csak bõven túl vannak méretezve a motorban terhelt alkatrészek. Én a tuningolás óta amúgy nem is huzatom úgy az autót, mint elõtte, mert nem kell.
Végülis a csúcson éri el csak a maximális erõt. A fogyasztásom is csökkent fél litert átlagban, gondolom ez is ebbõl ered. Ha meg kevesebbet kell pörgetnem, akkor az még kíméletesebb is szerintem a motornak.

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2010. március 13. szombat, 21:56


Csak hogy én is beleszóljak:
Nagy valószínûséggel a sarkos véleményeket megfogalmazóknak van a legkevesebb igazuk chiptuning ügyben. Van két szélsõ tábor:
- az egyik szélén vannak, akik szerint a gyár az isten, minden változtatás magától az ördögtõl származik és ezért üldözendõ, követõik megégetendõk. Akik szerelnek, általában ide tartoznak, mert látják, hogy szériában is hullanak szét a gépek, hátmégha tuningot is kapnak.
- másik szélsõ tábor szerint meg "bírja az, még több lóerõt akarok". Megtuningolták a gépüket, elmentek vele x ezer, tízezer, százezer km-t, oszt semmi baja sincsen. Én nem tudom, hogy egy bmw motort hány km-re terveztek, de remélem, hogy 4-500e-re. Ha tuninggal elmegy 300e-et, akkor a delikvens tökéletesen meg lehet gyõzõdve, hogy a tuning ártalmatlan. De ha valaki tényleg azt hiszi, hogy egy erõteljesebben igénybe vett gép ugyanaddig bírja, mint egy gyengébben igénybe vett, annak súlyos kihívásokkal kell megküzdenie az életben.

A tuning azonban lehet bevállalható is, ha a kedves tuner tudja, hogy mit is csinál és közli a delikvenssel, hogy mire is lehet számítani. Ekkor lehet tervezni a plusz költségekkel, mondjuk 2-3 évente egy leesõ turbóval, etc... Csak én még ilyen tunert nem láttam, csak olyat, aki azt mondja, hogy "nem lesz itt semmi baj, bírja az...."

Én is nézegettem a realoem-en a gépem alkatrészeit, hogy milyen hasonlóságot mutatnak az 530d alkatrészeivel. Fõtengely, dugók, hajtókarok, befecskendezõk egyeztek, de pl a váltó, lendkerék, kuplung, difi teljesen más. Na most akkor én mekkora kockázatokkal tuningolhatok? Erre nem találtam már 6 éve senkit, aki hitelt érdemlõen tudott volna mondani valamit, csak olyat, aki az elõítéleteit mondta.

Mindazonáltal azt hiszem, 10% plusz nyomaték és teljesítmény nem változtatja meg lényegesen a gépek élettartamát, talán gyakoribb olajcserével, kis odafigyeléssel kompenzálható.

státusz Zsomby

Újonc

Elismertség: 15% (2 pont) | Hozzászólások: 13

Elküldve: 2010. március 13. szombat, 21:26


hancurozo írta:
kempelen írta:

Én azonos évjáratú (2004/6) 318d és 320d-t néztem. Mindkettõ M47N.
De mint elöbb is írtam ha csak az E88 vagy E81-et nézem a blokkon kívül minden más, kezdve a befecskendezõvel....


szerintem elbeszéltünk egymás mellett. én tudom, hogy az e46-ban nem ugyanazok az alkatrészek vannak a 318d-ben és a 320d-ben.
de összehasonlítottam a 118d 120d és a 123d motorját. és mivel ott a fõbb alkatrészek egyeznek, elvileg el bírnak nagyobb teljesítményt. /elvileg, mivel még sajna nem láttam 350-400e km-t futott 123d-t/
én csak keresem a hasonlóságokat a kükönbözö években gyártott motoroknál és próbálom megkeresni melyik bír el nagyobb terhelést és melyik nem. /mik azok az alkatrészek amit a késõbb nagyobb teljesítményû motoroknál is használtak és mi az amit erõsebbre cseréltek/


Akkor a fõtengely, a csapágyak és a hajtókarok ugyanazok 316d-320d-ig?

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2010. március 13. szombat, 20:55


kempelen írta:
én csak keresem a hasonlóságokat a kükönbözö években gyártott motoroknál és próbálom megkeresni melyik bír el nagyobb terhelést és melyik nem. /mik azok az alkatrészek amit a késõbb nagyobb teljesítményû motoroknál is használtak és mi az amit erõsebbre cseréltek/


A motor alkatrészeknél az eltérés esetleg pont a telj. növelést célozza. A terhelés esetében a hajtókar, a fõtengely, a csapágyak lehetnek érdekesek. Az eltéréseket érdemesebb a hajtáslánc oldaláról vizsgálni, mert ott nem szól bele, hogy 4 vagy 6 hengeres a motor.. Pl a 318D és a 320D ugyanazt a kuplung tárcsát használja, jelentõsnek mondható motor teljesitmény különbség ellenére. Ebbõl belátható: a 318D (errõl az oldalról nézve) még felhúzható, de a 320D (és inkább ezt tuningolják), már a végsõkig kiélezetten lehet igénybe véve. A következõ D motor már más kuplungot használ, pedig nem nagy a telj különbség.

státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2010. március 13. szombat, 20:42


hancurozo írta:
kempelen írta:

Én azonos évjáratú (2004/6) 318d és 320d-t néztem. Mindkettõ M47N.
De mint elöbb is írtam ha csak az E88 vagy E81-et nézem a blokkon kívül minden más, kezdve a befecskendezõvel....


szerintem elbeszéltünk egymás mellett. én tudom, hogy az e46-ban nem ugyanazok az alkatrészek vannak a 318d-ben és a 320d-ben.
de összehasonlítottam a 118d 120d és a 123d motorját. és mivel ott a fõbb alkatrészek egyeznek, elvileg el bírnak nagyobb teljesítményt. /elvileg, mivel még sajna nem láttam 350-400e km-t futott 123d-t/
én csak keresem a hasonlóságokat a kükönbözö években gyártott motoroknál és próbálom megkeresni melyik bír el nagyobb terhelést és melyik nem. /mik azok az alkatrészek amit a késõbb nagyobb teljesítményû motoroknál is használtak és mi az amit erõsebbre cseréltek/


Értelek. Ha szigorúan csak ezeket a motorokat nézzük, akkor igazad van.
(de csak halkan jegyzem meg, ha már új tipusú motorokról beszélünk, akkor a hathengereseknél az M57N2 (pedig azonos kód) 330d és 335d esetében különbözik. Például a dugó.)

hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2010. március 13. szombat, 20:35


kempelen írta:

Én azonos évjáratú (2004/6) 318d és 320d-t néztem. Mindkettõ M47N.
De mint elöbb is írtam ha csak az E88 vagy E81-et nézem a blokkon kívül minden más, kezdve a befecskendezõvel....


szerintem elbeszéltünk egymás mellett. én tudom, hogy az e46-ban nem ugyanazok az alkatrészek vannak a 318d-ben és a 320d-ben.
de összehasonlítottam a 118d 120d és a 123d motorját. és mivel ott a fõbb alkatrészek egyeznek, elvileg el bírnak nagyobb teljesítményt. /elvileg, mivel még sajna nem láttam 350-400e km-t futott 123d-t/
én csak keresem a hasonlóságokat a kükönbözö években gyártott motoroknál és próbálom megkeresni melyik bír el nagyobb terhelést és melyik nem. /mik azok az alkatrészek amit a késõbb nagyobb teljesítményû motoroknál is használtak és mi az amit erõsebbre cseréltek/