BalaBMW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz BalaBMW

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 8% (31 pont) | Hozzászólások: 369

Elküldve: 2012. március 26. hétfő, 18:26


Eljátszottam a gondolattal, hogy valamit kéne kezdeni az autóval... Igazából úgy veszem észre, hogy az autómatám alacsony fordulaton nincs mindig a helyzet magaslatán és ezen a szálon kezdtem el kattogni... Persze elképzelhető, hogy minden tök normális, csak sohasem volt a családban autómata váltós autó így mindent tanulok az alapoktól. A kérdésem az lenne, hogy egy 150 lovas 20D-t meddig lehetne gond nélkül húzni? Az nekem is egyértelmű, hogy nem kéne 200 lóig, de mégis mennyi az annyi? 170? 180? És mekkora nyomatékot bír el az autómatám? Tud valaki erről valami bővebb felvilágosítást adni?

ZoliE36Compact
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Compact
Modell: 318tds
Évjárat: 2000

státusz ZoliE36Compact

Törzsvendég

Elismertség: 4% (7 pont) | Hozzászólások: 158

Elküldve: 2012. március 19. hétfő, 15:49


bbubbuka írta: Egy jó barátomnak, Ausztriában Chipfactory-ban felhúzták az 530D-jét.
210-ről 250-260LE-ig. Pár hónapja történt, tegnapelőtt elkezdett neki elhagyni az ereje.
2-3ba még húz rendesen, de 4-ben csak 4ezer felett kezd el húzni.
Valaki ötlet? Lehet csak valami cső, vagy kuka lesz a turbó?


sajnos könnyen lehet h kuka lesz a vége....
de ez benne van a pakliban vhol vmikor meg kell fizetni azt a plussz teljesítményt...
én már jártam így, turbócsere lett belőle. de mivel nehezen tanulok, illetve szeretem az ERŐT 2szer is cseréltek. nálam 1 turbó 40.000km-t bírt ki.
de ennek ellenére azt mondom chiptuning forever!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
(csak győzze az ember a kipöngetni)

bbubbuka
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 318Ci
Évjárat: 2003

státusz bbubbuka

Törzsvendég

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 155

Elküldve: 2012. március 18. vasárnap, 20:35


Egy jó barátomnak, Ausztriában Chipfactory-ban felhúzták az 530D-jét.
210-ről 250-260LE-ig. Pár hónapja történt, tegnapelőtt elkezdett neki elhagyni az ereje.
2-3ba még húz rendesen, de 4-ben csak 4ezer felett kezd el húzni.
Valaki ötlet? Lehet csak valami cső, vagy kuka lesz a turbó?

lorand007
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2004

státusz lorand007

Törzsvendég

Elismertség: 5% (9 pont) | Hozzászólások: 180

Elküldve: 2012. március 18. vasárnap, 20:00


ute107 írta:
lorand007 írta:
chiptuning van a gepben,miotta megvettem, allitolag 150re nyomtak fel, de szerintem egy 130 réálissabb, kisebb fogyasztás nagyobb erö, 1000 euro németben csinálták




1000 ! Euro! ???? Az kemény...

4 eve volt...

ute107
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2001

státusz ute107

BMWfanatic

Elismertség: 6% (64 pont) | Hozzászólások: 1056

Elküldve: 2012. március 18. vasárnap, 16:19


lorand007 írta:
chiptuning van a gepben,miotta megvettem, allitolag 150re nyomtak fel, de szerintem egy 130 réálissabb, kisebb fogyasztás nagyobb erö, 1000 euro németben csinálták




1000 ! Euro! ???? Az kemény...

lorand007
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2004

státusz lorand007

Törzsvendég

Elismertség: 5% (9 pont) | Hozzászólások: 180

Elküldve: 2012. március 18. vasárnap, 15:27


ZoliE36Compact írta:
Szabi46 írta: Chiptuning vs. Tuningdoboz
Valaki használ ilyet?


részemről leszavazom a dobozokat.
csak a JÓL megírt chiptuning ér vmit.
(ez csak az én véleményem)


chiptuning van a gepben,miotta megvettem, allitolag 150re nyomtak fel, de szerintem egy 130 réálissabb, kisebb fogyasztás nagyobb erö, 1000 euro németben csinálták

ZoliE36Compact
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Compact
Modell: 318tds
Évjárat: 2000

státusz ZoliE36Compact

Törzsvendég

Elismertség: 4% (7 pont) | Hozzászólások: 158

Elküldve: 2012. március 14. szerda, 20:53


Szabi46 írta: Chiptuning vs. Tuningdoboz
Valaki használ ilyet?


részemről leszavazom a dobozokat.
csak a JÓL megírt chiptuning ér vmit.
(ez csak az én véleményem)


Szabi46
autója adatai
Széria: X5
Típus: E53
Kivitel: SAV
Modell: X5 3.0d
Évjárat: 2004

státusz Szabi46

Törzsvendég

Elismertség: 2% (3 pont) | Hozzászólások: 142

Elküldve: 2012. március 14. szerda, 20:33


Chiptuning vs. Tuningdoboz
Valaki használ ilyet?

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2012. február 28. kedd, 17:10


ZoliE36Compact írta:
YELLOW írta:
ZoliE36Compact írta:
YELLOW írta:
ZoliE36Compact írta: Sziasztok!

Visszaolvasgattam, de végülis nem találtam konkrét infót...
Felteszem,(gondolom ezredszerre ezért bocsi) a kérdést ,hogy hol van az a hely ahol
teljesítménymérés is van(előtte-utánna) és tisztességes programot írnak(akár 3-4 óra szenvedés árán is) arra a motorra???!!! Konkrét címet nevet helyet szeretnék ha vki tud ilyet?!
Sajnos tényleg szükséges mert egy 318tds dízelről van szó..


Egyébként meg a visszaolvasott dolgokhoz :

Nekem eddig több régi autómban is volt "chiptuning" és van ilyen olyan tapasztalatom is.


sima benzines 2.0 autó - chippel simán gond nélkül kétszáz-kétszázötvenezer és tényleg sokkal élvezetesebb lett a kocsi!

benzines turbós - ("chip?"bent volt a kocsiban)ment mint az őrült, bár ordenáré módon kontrollálatlanul adta le a teljesítményt...( nekem tetszett ) de 40.000kmenként kicsinált egy turbót... tehát turbó csere...40.000km...megint szétment....de a kocsi állat volt!

tdi dízel fosvágen - szintén már csippesen vettem ....ment mint a kisangyal!..jó volt..
vmi ilyesmit szeretnék most is.
Konklúzió. A chiptuning jó! de szigorúan csak a megfelelő helyen készült!

üdv mindenkinek
Zoli


fosvágeneknél jó szokott lenni, de ne hasonlítsuk össze egy BMW-vel


oké oké mind német autó volt egyébként (audi-vw)
de végülis címet te sem mondtál?!
valaki csak tud olyan műhelyt ahova örömmel megy az ember?!


az én véleményem az, hogy itt az országban nem fog neked normális progit írni rá senki.
hiába van nagyműhely, meg mérőpad, a nagyrésze szemfényvesztés, vásárló meggyőző. a másik nem ajánlatos a sufnis emberek. viszont az ellenpélda erre, hogy ritka, de ilyen esetekben van több hozzáértő emberke. de ezeklet csak ismerettség alapján fogod megtalálni.
én szerintem ilyen teljesítményeknél, normál használatban nem érdemes csip-pel foglalkozni. nagy teljesítmény esetén ér valamit, meg verseny szinten.
szerintem feletsd el, vagy vegyél nagyobb motoros autót


de attól függetlenül h nem megy , imádom a kocsit!!! gyönyörű! belül is!
törve se volt.soha.(remélem ) meg tetszik h ilyen rövid. utolsó szériás,
fekete plafonnal... nekem tök jó! szóval nem igazán válnék meg tőle.
még az is megfordult már a fejemben h inkább beszereltetek egy háromezres dízelmotort, de a kocsi marad!
de ezt addig minek meglépni amig a kocsi hibátlan??? igaz?


így van felesleges cserélni ha nincs baja. én akkor sem csippelném. bőven elég az a 90 ló, most amit kapsz valami boxot, max lesz 110 lovad. sokat nem jelent, max többet fog enni. én címekben nem tudok segíteni. én nem bíznám rá senkire az autót, max külföldön, vagy itthoni valami vereseny csapat emberére. mint írták visszább elég összetett ez a dolog, egy jó progihoz sok idő kell és tesztelni. talán a AC Schnitzer-nek vannak boxai, még talán azt tenném be legnyugodtabban.

ZoliE36Compact
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Compact
Modell: 318tds
Évjárat: 2000

státusz ZoliE36Compact

Törzsvendég

Elismertség: 4% (7 pont) | Hozzászólások: 158

Elküldve: 2012. február 28. kedd, 16:55


YELLOW írta:
ZoliE36Compact írta:
YELLOW írta:
ZoliE36Compact írta: Sziasztok!

Visszaolvasgattam, de végülis nem találtam konkrét infót...
Felteszem,(gondolom ezredszerre ezért bocsi) a kérdést ,hogy hol van az a hely ahol
teljesítménymérés is van(előtte-utánna) és tisztességes programot írnak(akár 3-4 óra szenvedés árán is) arra a motorra???!!! Konkrét címet nevet helyet szeretnék ha vki tud ilyet?!
Sajnos tényleg szükséges mert egy 318tds dízelről van szó..


Egyébként meg a visszaolvasott dolgokhoz :

Nekem eddig több régi autómban is volt "chiptuning" és van ilyen olyan tapasztalatom is.


sima benzines 2.0 autó - chippel simán gond nélkül kétszáz-kétszázötvenezer és tényleg sokkal élvezetesebb lett a kocsi!

benzines turbós - ("chip?"bent volt a kocsiban)ment mint az őrült, bár ordenáré módon kontrollálatlanul adta le a teljesítményt...( nekem tetszett ) de 40.000kmenként kicsinált egy turbót... tehát turbó csere...40.000km...megint szétment....de a kocsi állat volt!

tdi dízel fosvágen - szintén már csippesen vettem ....ment mint a kisangyal!..jó volt..
vmi ilyesmit szeretnék most is.
Konklúzió. A chiptuning jó! de szigorúan csak a megfelelő helyen készült!

üdv mindenkinek
Zoli


fosvágeneknél jó szokott lenni, de ne hasonlítsuk össze egy BMW-vel


oké oké mind német autó volt egyébként (audi-vw)
de végülis címet te sem mondtál?!
valaki csak tud olyan műhelyt ahova örömmel megy az ember?!


az én véleményem az, hogy itt az országban nem fog neked normális progit írni rá senki.
hiába van nagyműhely, meg mérőpad, a nagyrésze szemfényvesztés, vásárló meggyőző. a másik nem ajánlatos a sufnis emberek. viszont az ellenpélda erre, hogy ritka, de ilyen esetekben van több hozzáértő emberke. de ezeklet csak ismerettség alapján fogod megtalálni.
én szerintem ilyen teljesítményeknél, normál használatban nem érdemes csip-pel foglalkozni. nagy teljesítmény esetén ér valamit, meg verseny szinten.
szerintem feletsd el, vagy vegyél nagyobb motoros autót


de attól függetlenül h nem megy , imádom a kocsit!!! gyönyörű! belül is!
törve se volt.soha.(remélem ) meg tetszik h ilyen rövid. utolsó szériás,
fekete plafonnal... nekem tök jó! szóval nem igazán válnék meg tőle.
még az is megfordult már a fejemben h inkább beszereltetek egy háromezres dízelmotort, de a kocsi marad!
de ezt addig minek meglépni amig a kocsi hibátlan??? igaz?

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2012. február 28. kedd, 16:47


ZoliE36Compact írta:
YELLOW írta:
ZoliE36Compact írta: Sziasztok!

Visszaolvasgattam, de végülis nem találtam konkrét infót...
Felteszem,(gondolom ezredszerre ezért bocsi) a kérdést ,hogy hol van az a hely ahol
teljesítménymérés is van(előtte-utánna) és tisztességes programot írnak(akár 3-4 óra szenvedés árán is) arra a motorra???!!! Konkrét címet nevet helyet szeretnék ha vki tud ilyet?!
Sajnos tényleg szükséges mert egy 318tds dízelről van szó..


Egyébként meg a visszaolvasott dolgokhoz :

Nekem eddig több régi autómban is volt "chiptuning" és van ilyen olyan tapasztalatom is.


sima benzines 2.0 autó - chippel simán gond nélkül kétszáz-kétszázötvenezer és tényleg sokkal élvezetesebb lett a kocsi!

benzines turbós - ("chip?"bent volt a kocsiban)ment mint az őrült, bár ordenáré módon kontrollálatlanul adta le a teljesítményt...( nekem tetszett ) de 40.000kmenként kicsinált egy turbót... tehát turbó csere...40.000km...megint szétment....de a kocsi állat volt!

tdi dízel fosvágen - szintén már csippesen vettem ....ment mint a kisangyal!..jó volt..
vmi ilyesmit szeretnék most is.
Konklúzió. A chiptuning jó! de szigorúan csak a megfelelő helyen készült!

üdv mindenkinek
Zoli


fosvágeneknél jó szokott lenni, de ne hasonlítsuk össze egy BMW-vel


oké oké mind német autó volt egyébként (audi-vw)
de végülis címet te sem mondtál?!
valaki csak tud olyan műhelyt ahova örömmel megy az ember?!


az én véleményem az, hogy itt az országban nem fog neked normális progit írni rá senki.
hiába van nagyműhely, meg mérőpad, a nagyrésze szemfényvesztés, vásárló meggyőző. a másik nem ajánlatos a sufnis emberek. viszont az ellenpélda erre, hogy ritka, de ilyen esetekben van több hozzáértő emberke. de ezeklet csak ismerettség alapján fogod megtalálni.
én szerintem ilyen teljesítményeknél, normál használatban nem érdemes csip-pel foglalkozni. nagy teljesítmény esetén ér valamit, meg verseny szinten.
szerintem feletsd el, vagy vegyél nagyobb motoros autót

ZoliE36Compact
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Compact
Modell: 318tds
Évjárat: 2000

státusz ZoliE36Compact

Törzsvendég

Elismertség: 4% (7 pont) | Hozzászólások: 158

Elküldve: 2012. február 28. kedd, 16:42


YELLOW írta:
ZoliE36Compact írta: Sziasztok!

Visszaolvasgattam, de végülis nem találtam konkrét infót...
Felteszem,(gondolom ezredszerre ezért bocsi) a kérdést ,hogy hol van az a hely ahol
teljesítménymérés is van(előtte-utánna) és tisztességes programot írnak(akár 3-4 óra szenvedés árán is) arra a motorra???!!! Konkrét címet nevet helyet szeretnék ha vki tud ilyet?!
Sajnos tényleg szükséges mert egy 318tds dízelről van szó..


Egyébként meg a visszaolvasott dolgokhoz :

Nekem eddig több régi autómban is volt "chiptuning" és van ilyen olyan tapasztalatom is.


sima benzines 2.0 autó - chippel simán gond nélkül kétszáz-kétszázötvenezer és tényleg sokkal élvezetesebb lett a kocsi!

benzines turbós - ("chip?"bent volt a kocsiban)ment mint az őrült, bár ordenáré módon kontrollálatlanul adta le a teljesítményt...( nekem tetszett ) de 40.000kmenként kicsinált egy turbót... tehát turbó csere...40.000km...megint szétment....de a kocsi állat volt!

tdi dízel fosvágen - szintén már csippesen vettem ....ment mint a kisangyal!..jó volt..
vmi ilyesmit szeretnék most is.
Konklúzió. A chiptuning jó! de szigorúan csak a megfelelő helyen készült!

üdv mindenkinek
Zoli


fosvágeneknél jó szokott lenni, de ne hasonlítsuk össze egy BMW-vel


oké oké mind német autó volt egyébként (audi-vw)
de végülis címet te sem mondtál?!
valaki csak tud olyan műhelyt ahova örömmel megy az ember?!

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2012. február 28. kedd, 16:39


ZoliE36Compact írta: Sziasztok!

Visszaolvasgattam, de végülis nem találtam konkrét infót...
Felteszem,(gondolom ezredszerre ezért bocsi) a kérdést ,hogy hol van az a hely ahol
teljesítménymérés is van(előtte-utánna) és tisztességes programot írnak(akár 3-4 óra szenvedés árán is) arra a motorra???!!! Konkrét címet nevet helyet szeretnék ha vki tud ilyet?!
Sajnos tényleg szükséges mert egy 318tds dízelről van szó..


Egyébként meg a visszaolvasott dolgokhoz :

Nekem eddig több régi autómban is volt "chiptuning" és van ilyen olyan tapasztalatom is.


sima benzines 2.0 autó - chippel simán gond nélkül kétszáz-kétszázötvenezer és tényleg sokkal élvezetesebb lett a kocsi!

benzines turbós - ("chip?"bent volt a kocsiban)ment mint az őrült, bár ordenáré módon kontrollálatlanul adta le a teljesítményt...( nekem tetszett ) de 40.000kmenként kicsinált egy turbót... tehát turbó csere...40.000km...megint szétment....de a kocsi állat volt!

tdi dízel fosvágen - szintén már csippesen vettem ....ment mint a kisangyal!..jó volt..
vmi ilyesmit szeretnék most is.
Konklúzió. A chiptuning jó! de szigorúan csak a megfelelő helyen készült!

üdv mindenkinek
Zoli


fosvágeneknél jó szokott lenni, de ne hasonlítsuk össze egy BMW-vel

ZoliE36Compact
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Compact
Modell: 318tds
Évjárat: 2000

státusz ZoliE36Compact

Törzsvendég

Elismertség: 4% (7 pont) | Hozzászólások: 158

Elküldve: 2012. február 28. kedd, 16:13


Sziasztok!

Visszaolvasgattam, de végülis nem találtam konkrét infót...
Felteszem,(gondolom ezredszerre ezért bocsi) a kérdést ,hogy hol van az a hely ahol
teljesítménymérés is van(előtte-utánna) és tisztességes programot írnak(akár 3-4 óra szenvedés árán is) arra a motorra???!!! Konkrét címet nevet helyet szeretnék ha vki tud ilyet?!
Sajnos tényleg szükséges mert egy 318tds dízelről van szó..


Egyébként meg a visszaolvasott dolgokhoz :

Nekem eddig több régi autómban is volt "chiptuning" és van ilyen olyan tapasztalatom is.


sima benzines 2.0 autó - chippel simán gond nélkül kétszáz-kétszázötvenezer és tényleg sokkal élvezetesebb lett a kocsi!

benzines turbós - ("chip?"bent volt a kocsiban)ment mint az őrült, bár ordenáré módon kontrollálatlanul adta le a teljesítményt...( nekem tetszett ) de 40.000kmenként kicsinált egy turbót... tehát turbó csere...40.000km...megint szétment....de a kocsi állat volt!

tdi dízel fosvágen - szintén már csippesen vettem ....ment mint a kisangyal!..jó volt..
vmi ilyesmit szeretnék most is.
Konklúzió. A chiptuning jó! de szigorúan csak a megfelelő helyen készült!

üdv mindenkinek
Zoli

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2012. február 28. kedd, 15:34


b_imi írta:
Bero írta:
Robinson írta:
hil írta:
BarG írta:

Hogy mennyi plusz lóerőt sikerült ráerőszakolni a motorra, az nem jelenti azt, hogy a tuning jó vagy rossz, mert lehet, hogy annyi plusz lóerőt sikerült kiszorítani, hogy egy nagyobb reccsenéssel oda lesz a váltó, vagy valamelyik egyéb gépelem. A kicsi lóerőnövekményes gép meg simán többszázezer km-t mehet még a tuning után. Akkor melyik is a jó tuning?! Egy biztos dolog van csak - az a gép, amelyikből több erőt vettünk ki, az hamarabb kopik és hamarabb megy tönkre.



Sziasztok!
Bocs, de most bezárom a "piramist". Emlékeim szerint ezt magam is megfogalmaztam annak idején, de sokan szinte lehülyéztek érte.



Őszintén ajánlok minden érdeklődőnek egy komoly személyes beszélgetést bmw320d4-el. Nem azért, mert most jól benyalok neki, hanem azért, mert marha sokat beszélgetünk, és közben folyamatosan derülnek ki dolgok, amiket tud a gépünk. Olyan komoly program van belenyomorítva abba a pár KB-ba, hogy csak úgy lesek. Rákérdezek Mikinél egy-két dologra amit tapasztalok, és tud rá válaszolni, hogy azt miért csinálja az autó. Rengeteg dolog le van kezelve, le van szabályozva, be van hangolva stb. Nem véletlenül. ezek között van olyan is, amire még Miki sem tud mit mondani, tudja, hogy van, de nem tudja, hogy pontosan mi módon.

Megdöbbentően részletes programja van ezeknek az autóknak, és ezen infók alapján amiket eddig összegyűjtöttem, nincs az a cég ACS-en és Hamann-on kívül, akik hozzányúlhatnak a kocsimhoz.


Egyetértek,de engem meggyőztek még a g-power munkái és a HPF is. Tudom ők sok mindent cserélnek is a verdába,de ő rájuk is rámerném bízni a gépem (nem mintha,ha az enyémet akarnám)


Az Alpina is ide tartozik
Komoly helyeken szétszedik a motort, átalakítják, erősebb alkatrészeket építenek be, és több millió eurós tesztpadokon állítják be. Na ehhez képest a sámlira rakott laptop nevetséges A különbséget (jó magyar szokás szerint) a "szakszöveggel" próbálják kompenzálni...


ami "szakszöveg" minden ilyen tutyingosnál ugyanaz. arra sem veszik a fáradságot sokszor, hogy átírják, de a történet mindig ugyanaz... a sok hülye meg beveszi