
- autója adatai
- Széria: 3
- Típus: E91
- Kivitel: Touring
- Modell: 318d
- Évjárat: 2008
Elküldve: 2010. március 13. szombat, 17:31
Tano írta: Tényleg Miki, végül elmentél megméretni a vasat?
Nem. Nincs a közelben pad, és a szoftvert is visszatettem.
Elküldve: 2010. március 13. szombat, 17:31
Tano írta: Tényleg Miki, végül elmentél megméretni a vasat?
Elküldve: 2010. március 13. szombat, 17:29
Elküldve: 2010. március 13. szombat, 17:12
MenyusBMW írta: Olyanokat talász ki barátom, hogy a röhögéstõl alig kapok levegõt.
Elküldve: 2010. március 13. szombat, 16:44
MenyusBMW írta:
Ez megint mekkora egy hülyeség!![]()
Nézzél már utána vagy kérdezz meg egy mérnököt, esetleg írjál a BMWnek egy levelet, hogy mekkora túlterhelést KELL kibírnia a motor komponenseinek! Tervezéskor erõsen túlméreteznek mindent még egy suzukiban is.
Olyanokat talász ki barátom, hogy a röhögéstõl alig kapok levegõt.
A gyártók ott spórolnak, ahol csak tudnak. A BMW legújabb szokása, hogy fantázianévvel látja el minden kétezres dízelmotorját. 16d-tõl 23d-ig minden motor magja ugyanaz. 316d most 115Le, egy vicc!
Egy 20%-os erõnöveléstõl, amit egy dízelchip ad nem lesz senkinek semmi baja. Ezt a TÉNYEK bizonyítják. Persze lehet, hogy csak elfelejtett csúszni a kuplungom 170ezer km óta.
Elküldve: 2010. március 13. szombat, 16:41
YELLOW írta: nah én abban sem lennék biztos, amit "hivatalosan" leközöl a BMW, vagy amit el kell kell mondaniuk az ügyfélszolgálatos kollégáknak, hogy az fedi a valóságot. de ez nem csak a BMW-re igaz hanem minden más gyártóra, akár porszívóra is.
én pl aki már 2 gyárban dolgozott, tudom mi a valóság, ami a színfalak mögött van, és mi az ami kintre kerül infó. Miki úgy tudom te szervízben dolgozol a BMW-nél... de ez nem jelenti azt, hogy minden apró kis titkot tudsz, ami fõhadiszállásokon van, argó mit, hogy gyártanak, ezt valóban csak a fõmérnökök, gyártók tudják, sok esetben talán a fõvezér sem, aki a tulajdonos, mert õt talán nem is érdekli.
az, hogy mit mondanak, mit válaszólnak levélben, vagy máshogy, az inkább marketing, természetes, hogy azt fogják mondani, hogy csak az eredeti gyári, hisz abból van még pénz, inkább rémhírekkel riogatnak képesek rá, csak, hogy ne vegyél kisipar által gyártott cuccot...
én azt mondom, lehet azok is vannak olyan jók, de inkább maguk malmára hajtanak
ezt ne vedd támadásnak, én értem mit mondasz, de sokkal mögébb kell látni egyes dolgoknak... a marketing nagyúr, és sokszor egy BMW szervíz vezetõ se tudja a valós benfentes infókat
Elküldve: 2010. március 13. szombat, 16:37
hancurozo írta:bmw320d4 írta:hancurozo írta: az automata 118d-bõl miért nem lehet 120d-t csinálni?
De lehet, csak nem 2 forint.
a turbón és a programon kívül mi a különbség?
Elküldve: 2010. március 13. szombat, 16:36
bmw320d4 írta:hancurozo írta: az automata 118d-bõl miért nem lehet 120d-t csinálni?
De lehet, csak nem 2 forint.
Elküldve: 2010. március 13. szombat, 16:35
hancurozo írta: az automata 118d-bõl miért nem lehet 120d-t csinálni?
Elküldve: 2010. március 13. szombat, 16:35
vsop14 írta: Te mondd csak, hány gépalkatrészt méreteztél már életedben? hány technológiai utasítást írtál már le? hány mûszaki dokumentációt?
általános esetben 1,2-max 1,5ös biztonsági tényezõvel méretezünk. nyilván ez változik a gépalkatrész fontossága, ára, biztonsága függvényében. pl ha egy biztonsági alkatrészrõl van szó, akkor azt akár többszörös biztonsági tényezõvel is illik méretezni, a baleset elkerülése miatt.
véletlenül se gondold, hogy feleslegesen tulmeretezett alkatreszek vannak az autokban. minek?
pl van egy csapagy, melyben ebred X newton radialis, Y newton axialis ero ezt a megfelelo biztonsagi tenyezovel meretezik szilardsagilag es varhato elettartamra aztan szevasz. X és Y newton erot Z uzemoraig el tud viselni, EL KELL tudnia viselni, ettol tobbet nem kell. erre van meretezve es pont. es a kutya se foglalkozik azzal, hogy mivan, ha MenyusBMW user ezt nagyobb terhelessel terheli meg... Ja kerem? hat akkor Menyusbmw vagy vesz egy masikat ami adott terhelesre van meretezve vagy MenyusBMW szarul jar, ha esetleg nem birja ki azt a terhelest amit Õ raadott. Senkit nem erdekel, hogy ki hogyan hasznal adott alkatreszt. Van egy adott terheles, amit el kell viselnie, aztan koszonjuk.
mielott felreertened az 1,2 biztonsagi tenyezo nem azt jelenti, hogy akkor peldaul 20%kal nagyobb nyomatekot kepes elviselni. Az alkatrészben ébredõ feszültségre méreteznek. tehat ha pl egy adott alkatresznek el kell viselnie 100Nm nyomatekot, akkor nem a 120Nm igenybevetelre mereteznek, hanem ha 100Nm mellett 150MPa feszultseg ebred, akkor 150*1,2MPa feszultsegre meretezik, utana pedig ellenorzik kifáradásra, élettartamra! es bizony szilardsagilag birja a nagyobb terhelest mondjuk, de az elettartama csokken nyilvanvaloan, hiszen elettartamra tervezik!
arrol nem beszelve, h minden a penz korul forog, kinek kellene egy tobbszorosen tulmeretezett valami tobbszoros aron? minek vegyem meg X-et, ha Y feleannyiba kerul? vagy a masik oldalrol? hogy adjak el valamit ami tobbszorosebe kerul, mint amennyi a masik gyartonal? es ugyanarra valo, csak husszor annyi anyagot raktam bele......
es gondlj bele, ha sokszorosan tul vannak meretezve az alkatreszek, akkor minek van mindenbol kulon sportra kifejlesztett? hiszen akkor birnia kell a gyarinak is.... KOPP
lehet nem volt tul vilagos, de nem is az volt a lenyeg, remelem az uzenet atjott: ne beszelj olyanrol amihez total nem is ertesz.
semmilyen alkatresznek SEMEKKORA TULTERHELEST NEM KELL KIBIRNIA!! van egy max terheles, amire mereteznek, ami normal uzemi korulmenyek kozt fellephet, ettol tobbet nem kell birnia, mert ettol tobb nem tud fellepni.
Elküldve: 2010. március 13. szombat, 16:34
Elküldve: 2010. március 13. szombat, 16:34
bmw320d4 írta: Köszönöm, megfogadom a tanácsod!
Ha kapnál egy teljes mûszaki dokumentációt az autód motorjáról, lehet hogy a 3. oldalnál hanyattesnél, aztán meg gondolkodnál 6 napig rajta, úgy fekve..
Majd ha a "tuner" is tesztel 1 évig egy motort, és megmagyarázza hogy az összeborított adaptáció miért is jó, talán én is beállok a sorba.
Addig maradok a jó öreg gyári 136 lovas szaromnál, amiben már lassan félmillió km van, és még soha nem volt levéve a hengerfej, nem zabál 6 liter olajat 100km-enként, -20-ban is indul, és bizonyára van itt olyan fórumtag aki tudja, hogy elég jól megy.YELLOW írta: nah én abban sem lennék biztos, amit "hivatalosan" leközöl a BMW, vagy amit el kell kell mondaniuk az ügyfélszolgálatos kollégáknak, hogy az fedi a valóságot. de ez nem csak a BMW-re igaz hanem minden más gyártóra, akár porszívóra is.
én pl aki már 2 gyárban dolgozott, tudom mi a valóság, ami a színfalak mögött van, és mi az ami kintre kerül infó. Miki úgy tudom te szervízben dolgozol a BMW-nél... de ez nem jelenti azt, hogy minden apró kis titkot tudsz, ami fõhadiszállásokon van, argó mit, hogy gyártanak, ezt valóban csak a fõmérnökök, gyártók tudják, sok esetben talán a fõvezér sem, aki a tulajdonos, mert õt talán nem is érdekli.
az, hogy mit mondanak, mit válaszólnak levélben, vagy máshogy, az inkább marketing, természetes, hogy azt fogják mondani, hogy csak az eredeti gyári, hisz abból van még pénz, inkább rémhírekkel riogatnak képesek rá, csak, hogy ne vegyél kisipar által gyártott cuccot...
én azt mondom, lehet azok is vannak olyan jók, de inkább maguk malmára hajtanak
ezt ne vedd támadásnak, én értem mit mondasz, de sokkal mögébb kell látni egyes dolgoknak... a marketing nagyúr, és sokszor egy BMW szervíz vezetõ se tudja a valós benfentes infókat
Elküldve: 2010. március 13. szombat, 16:27
YELLOW írta: nah én abban sem lennék biztos, amit "hivatalosan" leközöl a BMW, vagy amit el kell kell mondaniuk az ügyfélszolgálatos kollégáknak, hogy az fedi a valóságot. de ez nem csak a BMW-re igaz hanem minden más gyártóra, akár porszívóra is.
én pl aki már 2 gyárban dolgozott, tudom mi a valóság, ami a színfalak mögött van, és mi az ami kintre kerül infó. Miki úgy tudom te szervízben dolgozol a BMW-nél... de ez nem jelenti azt, hogy minden apró kis titkot tudsz, ami fõhadiszállásokon van, argó mit, hogy gyártanak, ezt valóban csak a fõmérnökök, gyártók tudják, sok esetben talán a fõvezér sem, aki a tulajdonos, mert õt talán nem is érdekli.
az, hogy mit mondanak, mit válaszólnak levélben, vagy máshogy, az inkább marketing, természetes, hogy azt fogják mondani, hogy csak az eredeti gyári, hisz abból van még pénz, inkább rémhírekkel riogatnak képesek rá, csak, hogy ne vegyél kisipar által gyártott cuccot...
én azt mondom, lehet azok is vannak olyan jók, de inkább maguk malmára hajtanak
ezt ne vedd támadásnak, én értem mit mondasz, de sokkal mögébb kell látni egyes dolgoknak... a marketing nagyúr, és sokszor egy BMW szervíz vezetõ se tudja a valós benfentes infókat
Elküldve: 2010. március 13. szombat, 16:17
Elküldve: 2010. március 13. szombat, 16:15
bmw320d4 írta:MenyusBMW írta: Olyanokat talász ki barátom, hogy a röhögéstõl alig kapok levegõt.
A gyártók ott spórolnak, ahol csak tudnak. A BMW legújabb szokása, hogy fantázianévvel látja el minden kétezres dízelmotorját. 16d-tõl 23d-ig minden motor magja ugyanaz. 316d most 115Le, egy vicc!
Egy 20%-os erõnöveléstõl, amit egy dízelchip ad nem lesz senkinek semmi baja. Ezt a TÉNYEK bizonyítják. Persze lehet, hogy csak elfelejtett csúszni a kuplungom 170ezer km óta.
Én nem találok ki semmit, ezek tények....
Mindent, amit beírtam, megtalálsz a hivatalos BMW oktatási anyagokban, vagy éppen a BMW Magyarország, vagy a BMW AG hivatalos válasza.
Na, te ezekkel vitatkozol, és õket röhögöd pofán, nem engem...
A 16d és 23d motor "magja" ugyanaz, és?
Más a
-lendkerék
-kuplungszerkezet
-kuplungtárcsa
-befecskendezõk
-motorvezérlõ
-turbó (ja, véletlenül kettõt tettek a 23d-be)
-DPF
-töltõlevegõhûtõ
-és még egy halom apróalkatrész, amit ugye chiptuninggal meg lehet oldani...
Annyit chipelsz amennyit akarsz,engem nem zavar....
Azt szeretném, ha mindenki tisztán láthatná a dolgokat, és eszerint döntene.
Írkálhatunk még itt egy évig, akkor sem lesz jobb egy Chiptuning.
Azt meg végképp nem értem, hogy a csudába tudja a "tuner" több 100 autó teljes mûszaki adatait megtanulni, és mindegyikhez "profi" chipet készíteni.
ui.biztos az is véletlen, hogy a 30d-ben 2x olyan vastag a féltengely, mint a 20d-ben...
Vagy az M6 kuplungja is véletlenül ég szarrá, ha beleváltanak a rajtprogramba....
Elküldve: 2010. március 13. szombat, 16:01
hancurozo írta: Én amit nem értek, hogy a BMW ilyen pazarló lenne?
minden 2000ccm-es diesel motorjához külön terveztet mindent?
vagy hogyan oldja meg, hogy a 3 teljesítménylépcsõben kapható motorja nem esik szét? /gondolok itt a fõtengelyre stb./