státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2010. március 13. szombat, 20:31


hil írta:
kempelen írta:

Én azonos évjáratú (2004/6) 318d és 320d-t néztem. Mindkettõ M47N.
De mint elöbb is írtam ha csak az E88 vagy E81-et nézem a blokkon kívül minden más, kezdve a befecskendezõvel....


Vajon miért is???


Mert mondjuk különbözõ befecskendezõkkel, különbözõ teljesítményeket lehet elérni. Ha jól tudom ezt elõszeretettel használják benzines autók tuningolásánál is. Már úgyértve, hogy nem a dízel befecskendezõjét, hanem a benzines sajátját más más paraméterekkel.

Ha már ezeröcsi 75rõl 120-ra, ott is ugye a karbival kezdték és még egyéb más dolgokkal...

státusz Zsomby

Újonc

Elismertség: 15% (2 pont) | Hozzászólások: 13

Elküldve: 2010. március 13. szombat, 20:27


hancurozo írta:
kempelen írta:
Nem csak a kuplung, a dugattyú esetében nemhogy a cikkszámok (bár ez még nem lenne nagy dolog) de a dugattyúban az égéstér kialakítások is mások a 318d, 320d és a 123d esetében...
Ez pedig viszi a porlasztási képet is, a befecskendezõnél... az meg majdnem minden mást....


nem vitaindítás /nem vagyok sem a tuning mellett sem ellene/
az e46-nál sok eltérés van ill. a manual váltóknál.
a 118d 120d és a 123d automata váltója ugyan az.
ezek pedig a dugók: /mind egyforma/
http://www.realoem.com/bmw/sho...;amp;fg=20
http://www.realoem.com/bmw/sho...;amp;fg=20
http://www.realoem.com/bmw/sho...;amp;fg=20


Mondtam, hogy ugyanaz a motorok java. Megnéztem a Hartge Tuningon és az 535d-t 328 lóerõre és 675nmre tuningolja a Hartge. Az Alpina is tuningol és õk sem változtatnak a blokkon. Szerintem tényleg csak a gyári bennehagyott tartalékokat tudja egy tuningos amúgy is csak kihozni.

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2010. március 13. szombat, 20:24


kempelen írta:

Én azonos évjáratú (2004/6) 318d és 320d-t néztem. Mindkettõ M47N.
De mint elöbb is írtam ha csak az E88 vagy E81-et nézem a blokkon kívül minden más, kezdve a befecskendezõvel....


Vajon miért is???

státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2010. március 13. szombat, 20:17


hancurozo írta:
kempelen írta:

Az ETK-t néztem, de ha a realOAM-be megyek már ott mások az adatok:

http://www.realoem.com/bmw/sho...;amp;fg=20

http://www.realoem.com/bmw/sho...;amp;fg=20


igen az e46 nem egyforma motorokkal készült mivel az elsõ 318d a régi 136 lovas motor felhasználásával készült.
én az új motorokat hasonlítottam össze /118d 120d 123d ill. a 320d 2002 utáni motorját/


Én azonos évjáratú (2004/6) 318d és 320d-t néztem. Mindkettõ M47N.
De mint elöbb is írtam ha csak az E88 vagy E81-et nézem a blokkon kívül minden más, kezdve a befecskendezõvel....

hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2010. március 13. szombat, 20:14


kempelen írta:

Az ETK-t néztem, de ha a realOAM-be megyek már ott mások az adatok:

http://www.realoem.com/bmw/sho...;amp;fg=20

http://www.realoem.com/bmw/sho...;amp;fg=20


igen az e46 nem egyforma motorokkal készült mivel az elsõ 318d a régi 136 lovas motor felhasználásával készült.
én az új motorokat hasonlítottam össze /118d 120d 123d ill. a 320d 2002 utáni motorját/

státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2010. március 13. szombat, 20:06


hancurozo írta:
kempelen írta:
Nem csak a kuplung, a dugattyú esetében nemhogy a cikkszámok (bár ez még nem lenne nagy dolog) de a dugattyúban az égéstér kialakítások is mások a 318d, 320d és a 123d esetében...
Ez pedig viszi a porlasztási képet is, a befecskendezõnél... az meg majdnem minden mást....


nem vitaindítás /nem vagyok sem a tuning mellett sem ellene/
az e46-nál sok eltérés van ill. a manual váltóknál.
a 118d 120d és a 123d automata váltója ugyan az.
ezek pedig a dugók: /mind egyforma/
http://www.realoem.com/bmw/sho...;amp;fg=20
http://www.realoem.com/bmw/sho...;amp;fg=20
http://www.realoem.com/bmw/sho...;amp;fg=20


Az ETK-t néztem, de ha a realOAM-be megyek már ott mások az adatok:

http://www.realoem.com/bmw/sho...;amp;fg=20

http://www.realoem.com/bmw/sho...;amp;fg=20

De ha az E88-nál akarunk maradni, akkor a blokk és a dugók azonosak, ahogy írod, de a befecskendezõ és a hozzá tartozó dolgok más mások... Szóval így sem állja meg a helyét a "különben is egyformák" állítás... a turbót direkt nem is kevertem ide....

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2010. március 13. szombat, 20:15

státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2010. március 13. szombat, 20:03


bmw320d4 írta: És végül:

"The power output is 200 kW/272 hp.
Peak torque of 560 Nm is achieved at 2000 rpm.
In 1st, 2nd and reverse gear, torque is limited to 500 Nm."

Ezt a "marhaságot" írták a gyárból az 535d-re, vajon miért?


Pedig nemzetközileg neves tuningszakemberek a "vidámparki garázssorról" aztat mondták, hogy túl van méretezve és bírja azt'!


hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2010. március 13. szombat, 20:03


kempelen írta:
Nem csak a kuplung, a dugattyú esetében nemhogy a cikkszámok (bár ez még nem lenne nagy dolog) de a dugattyúban az égéstér kialakítások is mások a 318d, 320d és a 123d esetében...
Ez pedig viszi a porlasztási képet is, a befecskendezõnél... az meg majdnem minden mást....


nem vitaindítás /nem vagyok sem a tuning mellett sem ellene/
az e46-nál sok eltérés van ill. a manual váltóknál.
a 118d 120d és a 123d automata váltója ugyan az.
ezek pedig a dugók: /mind egyforma/
http://www.realoem.com/bmw/sho...;amp;fg=20
http://www.realoem.com/bmw/sho...;amp;fg=20
http://www.realoem.com/bmw/sho...;amp;fg=20

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2010. március 13. szombat, 20:04

bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2010. március 13. szombat, 20:00


És végül:

"The power output is 200 kW/272 hp.
Peak torque of 560 Nm is achieved at 2000 rpm.
In 1st, 2nd and reverse gear, torque is limited to 500 Nm."

Ezt a "marhaságot" írták a gyárból az 535d-re, vajon miért?

státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2010. március 13. szombat, 19:56


hil írta: Sziasztok!
Minden további vita nélkül, érdemes megnézni a RealOm-ben különbözõ motorokhoz tartozó alkatrészek (pl kuplung tárcsa) rendelési számát. Én megnéztem, nem azonosak, illetve: 318D=320D. Ez azt is jelentheti, hogy a 318D még bír nagyobb terhelést, de a 320D-ben már ez határeset lehet. A 330D-ben már más a kuplung száma. És ez csak a kuplung, más alkatrészt is össze lehetne vetni, azok bizony nem egyformák. Csak a trakikat néztem, mert benyást úgysem érdemes chipelni, arról nem szól a vita.

Vajon miért is van ez így, miért nem raknak minden autóba azonos kuplungot??? lehet gondolkodni ezen.



Nem csak a kuplung, a dugattyú esetében nemhogy a cikkszámok (bár ez még nem lenne nagy dolog) de a dugattyúban az égéstér kialakítások is mások a 318d, 320d és a 123d esetében...
Ez pedig viszi a porlasztási képet is, a befecskendezõnél... az meg majdnem minden mást....

Mondjuk a 123d más motorkód, de hengerürtartalomra egyformák és hajlamosak vagyunk egy kalap alá venni õket, mert ugye "csak le van fojtva". De ha csak a 318d és a 320d-t nézem azok is különböznek. Más dugó, más befecskendezõ... Gondolom az eltérõ égéstér miatt...

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz lacaca

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 2% (8 pont) | Hozzászólások: 355

Elküldve: 2010. március 13. szombat, 19:47


Burns írta:
Zsomby írta: Szerintem csak maga egy motortervezõ mondhatja meg hitelesen, hogy mekkora a túlméretezés gyárilag. De tuti, hogy a BMW ezen nem spórol. A szerelõm szerint a Merci a BMW és a Volvo gyártja a leg strapabíróbb motorokat. Még a 30-40 éves ezeröcsiket is 75 lóról 120 ra húzzák sokan és ott sincs gond. A 316d is egy 320d csak lefolytották, kisebb turbóval meg ilyenek, de tuti, hogy nincs benne más fõtengely, meg hajtókar meg csapágy, meg dugattyú. Minya Misi nagyon jó tuning szakember és õ is azt mondta, hogy kibírja a többletet a motorom és igaza volt. Nyáron autópályán klímával 160-nál sem volt gondom.
Meg ha ilyen veszélyes lenne a chiptuning, akkor senki nem csinálná. Szinte minden haveromnak az elsõ dolga, hogy viszi chippelni a kocsiját és ezek zömme nem mai autó. Soha nem volt még gond egyiküknek sem és nekem sem.

Szerintem is csak az mondjon véleményt chiptuningról, akiknek személyes, hosszú távú tapasztalata van.


Egy alap (110kW) 320d a 200-at is simán tudja nyáron klímával. Ezért nem kell megcsippelni.
Láttál már "tyuning" motort szétszedve? Elégett dugók, szelepek, repedt hengerfej, stb. Pedig Kontár Béla tutira azt állította, hogy kibírja... hát nem bírta ki.



Így van!

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2010. március 13. szombat, 19:29


Sziasztok!
Minden további vita nélkül, érdemes megnézni a RealOm-ben különbözõ motorokhoz tartozó alkatrészek (pl kuplung tárcsa) rendelési számát. Én megnéztem, nem azonosak, illetve: 318D=320D. Ez azt is jelentheti, hogy a 318D még bír nagyobb terhelést, de a 320D-ben már ez határeset lehet. A 330D-ben már más a kuplung száma. És ez csak a kuplung, más alkatrészt is össze lehetne vetni, azok bizony nem egyformák. Csak a trakikat néztem, mert benyást úgysem érdemes chipelni, arról nem szól a vita.

Vajon miért is van ez így, miért nem raknak minden autóba azonos kuplungot??? lehet gondolkodni ezen.

bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2010. március 13. szombat, 19:23


Dr. Anisits Ferenc magyar is, mérnök is.

1998-ban nürburgring-en indult egy 320d is.
Az a motor 180Lovat tudott, viszont volt rajta egy hatalmas töltõlevegõhûtõ és 2 turbó,módosított dugattyúk és csökkentett kompresszióviszony. Pedig csak azt a 24 órát kellett kibirnia.

Még mindig nem értem, miért nem volt elég a chiptuning...
Az meg már örök rejtély marad, hogy miért nem Jóska Pista írta rá a programot, mondjuk egy 50-esért...

Most a tuningmûhelyek ugyanerre a motorra hasonló teljesítményeket kínálnak, pusztán chipeléssel.
Akkor Dr. Anisits Ferenc tudása kevés volt, miközben Õ a "BMW diesel motor atyja"?


Hagyjuk már Rózsikát aludni.....

státusz Vendég

Újonc

Elismertség: 24750% (495 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2010. március 13. szombat, 19:04


Zsomby írta: Szerintem csak maga egy motortervezõ mondhatja meg hitelesen, hogy mekkora a túlméretezés gyárilag. De tuti, hogy a BMW ezen nem spórol. A szerelõm szerint a Merci a BMW és a Volvo gyártja a leg strapabíróbb motorokat. Még a 30-40 éves ezeröcsiket is 75 lóról 120 ra húzzák sokan és ott sincs gond. A 316d is egy 320d csak lefolytották, kisebb turbóval meg ilyenek, de tuti, hogy nincs benne más fõtengely, meg hajtókar meg csapágy, meg dugattyú. Minya Misi nagyon jó tuning szakember és õ is azt mondta, hogy kibírja a többletet a motorom és igaza volt. Nyáron autópályán klímával 160-nál sem volt gondom.
Meg ha ilyen veszélyes lenne a chiptuning, akkor senki nem csinálná. Szinte minden haveromnak az elsõ dolga, hogy viszi chippelni a kocsiját és ezek zömme nem mai autó. Soha nem volt még gond egyiküknek sem és nekem sem.

Szerintem is csak az mondjon véleményt chiptuningról, akiknek személyes, hosszú távú tapasztalata van.


Egy alap (110kW) 320d a 200-at is simán tudja nyáron klímával. Ezért nem kell megcsippelni.
Láttál már "tyuning" motort szétszedve? Elégett dugók, szelepek, repedt hengerfej, stb. Pedig Kontár Béla tutira azt állította, hogy kibírja... hát nem bírta ki.


státusz Zsomby

Újonc

Elismertség: 15% (2 pont) | Hozzászólások: 13

Elküldve: 2010. március 13. szombat, 18:39


Szerintem csak maga egy motortervezõ mondhatja meg hitelesen, hogy mekkora a túlméretezés gyárilag. De tuti, hogy a BMW ezen nem spórol. A szerelõm szerint a Merci a BMW és a Volvo gyártja a leg strapabíróbb motorokat. Még a 30-40 éves ezeröcsiket is 75 lóról 120 ra húzzák sokan és ott sincs gond. A 316d is egy 320d csak lefolytották, kisebb turbóval meg ilyenek, de tuti, hogy nincs benne más fõtengely, meg hajtókar meg csapágy, meg dugattyú. Minya Misi nagyon jó tuning szakember és õ is azt mondta, hogy kibírja a többletet a motorom és igaza volt. Nyáron autópályán klímával 160-nál sem volt gondom.
Meg ha ilyen veszélyes lenne a chiptuning, akkor senki nem csinálná. Szinte minden haveromnak az elsõ dolga, hogy viszi chippelni a kocsiját és ezek zömme nem mai autó. Soha nem volt még gond egyiküknek sem és nekem sem.

Szerintem is csak az mondjon véleményt chiptuningról, akiknek személyes, hosszú távú tapasztalata van.