státusz Enkozpont74

BMWfanatic

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 782

Elküldve: 2009. január 21. szerda, 13:55


Raven írta: Lehet nem volt egyértelmû amit írtam én a finomhangolásra gondoltam...
Lovagolhatunk szavakon de a lényegen nem változtat semmit...


Nagyjából hasonló a véleményünk errõl... Így tényleg nincs értelme...

De az biztos, hogy azt az 5 autót amit a haverjaim chipelve használnak, egyenlõre problémamentesek...

Ettõl én még tartok az egésztõl és tavaszig még erõsen gondolkozom rajta...
Viszont tavasszal meg jönnek az M6 style felnik+gumik, úgyhogy vszínûleg nem költök chipre...

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2009. január 21. szerda, 13:58

Raven
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz Raven

Törzsvendég

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 177

Elküldve: 2009. január 21. szerda, 13:50


Lehet nem volt egyértelmû amit írtam én a finomhangolásra gondoltam...
Lovagolhatunk szavakon de a lényegen nem változtat semmit...

státusz Enkozpont74

BMWfanatic

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 782

Elküldve: 2009. január 21. szerda, 12:01


Kb leírtad azt amit én 1 mondatban elintéztem...
Idézet: Mindenki (nagyjából) tisztában van a kockázatokkal...



Idézet: Itt nincs ésszel chippelés, amirõl te beszélsz..finomhangolásról , lehet olyat is csinálni , de azt te nem veszed észre az pár % változást eredményez

Én nem beszélek ésszel chipelésrõl, aki ezzel foglalkozik az beszél ésszel chippelésrõl...
Én ezt írtam... (értelmezd)
Idézet: Aki megcsinálja és neves cégnek számít, azt mondja, hogy ha ésszel van chippelve nem lehet baj és nem csökken az autó élettartama


Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2009. január 21. szerda, 14:00

Raven
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz Raven

Törzsvendég

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 177

Elküldve: 2009. január 21. szerda, 11:40


Enkozpont74 írta: Mindenki (nagyjából) tisztában van a kockázatokkal...
Én nem vitatkoznék senkivel a helyetekben ez ügyben, mert ez saját döntés.
A chip ellen szól az, hogy az autó nem gyári beállításokkal fut tovább és félünk tõle, mert igazi, teljesen meggyõzõ infónk nincs róla.
Aki megcsinálja és neves cégnek számít, azt mondja, hogy ha ésszel van chippelve nem lehet baj és nem csökken az autó élettartama. Sokan ezzel vitatkoznak, mert nem tudják elképzelni,h egy gyári beállításnál lehet egy jobb beállítás, finomhangolás is.
Én is pont ezért gondolkozom ezen annyit és lehet,h meg sem csináltatom. Majd ha kiélveztem ezt tényleg veszek egy 330d-t.



Mint már egyszer régebben is írtam mindig jobb döntés venni nagyobbat mint bármit átalakítani az eredetiben.... Nem vita tárgya ez egyébként 1-2 ember van aki nem látja be ezeket a dolgokat.... Minden normális gondolkodású belátja... nagyobb igénybevétel kisebb élettartam és ez nem csak a chiptuningra igaz hanem sok mindenre.... Itt nincs ésszel chippelés, amirõl te beszélsz..finomhangolásról , lehet olyat is csinálni , de azt te nem veszed észre az pár % változást eredményez.
Régebben valaki belinkelt ide egy oldalt ahol írtak a tuningokról...ott nagyon jól leírták mivel jár....

Nem kell nekem hinned... nem is érdekel elhiszed e vagy nem amit írok...
Elég sokat foglalkoztam ezzel a témával régebben , ha éppen tudni akarod a szakdolgozatom is pont errõl szólt, egy rally autóba csináltam programozható gyújtáselektronikát. Mai napig sokat segítek cimboráimnak. Õk verseny autókkal foglalkoznak, építés tuningolás ,nem egy tuningboxot csináltam már magam ezekbe az autókba , ha választanom kellene akkor inkább a boxra szavazok mint az átprogramozásra...és azt is kapcsolhatóra csinálnám...minek legyen állandóan kitéve nagyobb igénybevételnek...
A véleményem leírom megint Nem mumus a tuning csak költséggel jár...ennyi

Egy dolog még a boxokról...minél több paraméterhez nyúl hozzá annál jobb.

státusz Enkozpont74

BMWfanatic

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 782

Elküldve: 2009. január 21. szerda, 10:34


Petike írta:
Enkozpont74 írta:
Idézet: nem mindenki örül egy idõ elõtti kuplung vagy turbó cserének. és itt nem egy tízezres szilentrõl van szó, hanem ezek több tíz vagy akár százeres tételek (turbo) de amúgy se a fõtengely, se a kardán, se a diffi és még sok alkatrész nem erre a terhelésre van tervezve


A turbón kívül sztem ki kell bírni a többi cuccnak a nagyobb terhelést...
Pl ford focus 2.0tdci van 110PS és van 136PS, a különbség a nagyobb turbo.

Vagy BMW 530d és 535d,
530d-- 218PS, 535d---231PS
A különbség a dupla turbó...

Ha nem így van javítsatok



.....530d (e60/e61) 218 és 2005 év végétõl 233le 1db turbóval mindkét változatnál.
.....535d (e60/e61) 272/286le 2db turbó (1kicsi és 1 nagy sorba kötve)

petike


Igen....
bocsi elírtam... 535d---272PS

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Petike

BMWfanatic

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 859

Elküldve: 2009. január 21. szerda, 10:08


Enkozpont74 írta:
Idézet: nem mindenki örül egy idõ elõtti kuplung vagy turbó cserének. és itt nem egy tízezres szilentrõl van szó, hanem ezek több tíz vagy akár százeres tételek (turbo) de amúgy se a fõtengely, se a kardán, se a diffi és még sok alkatrész nem erre a terhelésre van tervezve


A turbón kívül sztem ki kell bírni a többi cuccnak a nagyobb terhelést...
Pl ford focus 2.0tdci van 110PS és van 136PS, a különbség a nagyobb turbo.

Vagy BMW 530d és 535d,
530d-- 218PS, 535d---231PS
A különbség a dupla turbó...

Ha nem így van javítsatok



.....530d (e60/e61) 218 és 2005 év végétõl 233le 1db turbóval mindkét változatnál.
.....535d (e60/e61) 272/286le 2db turbó (1kicsi és 1 nagy sorba kötve)

petike

státusz Enkozpont74

BMWfanatic

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 782

Elküldve: 2009. január 21. szerda, 09:44


Idézet: nem mindenki örül egy idõ elõtti kuplung vagy turbó cserének. és itt nem egy tízezres szilentrõl van szó, hanem ezek több tíz vagy akár százeres tételek (turbo) de amúgy se a fõtengely, se a kardán, se a diffi és még sok alkatrész nem erre a terhelésre van tervezve


A turbón kívül sztem ki kell bírni a többi cuccnak a nagyobb terhelést...
Pl ford focus 2.0tdci van 110PS és van 136PS, a különbség a nagyobb turbo.

Vagy BMW 530d és 535d,
530d-- 218PS, 535d---231PS
A különbség a dupla turbó...

Ha nem így van javítsatok


státusz Enkozpont74

BMWfanatic

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 782

Elküldve: 2009. január 21. szerda, 09:02


Mindenki (nagyjából) tisztában van a kockázatokkal...
Én nem vitatkoznék senkivel a helyetekben ez ügyben, mert ez saját döntés.
A chip ellen szól az, hogy az autó nem gyári beállításokkal fut tovább és félünk tõle, mert igazi, teljesen meggyõzõ infónk nincs róla.
Aki megcsinálja és neves cégnek számít, azt mondja, hogy ha ésszel van chippelve nem lehet baj és nem csökken az autó élettartama. Sokan ezzel vitatkoznak, mert nem tudják elképzelni,h egy gyári beállításnál lehet egy jobb beállítás, finomhangolás is.
Én is pont ezért gondolkozom ezen annyit és lehet,h meg sem csináltatom. Majd ha kiélveztem ezt tényleg veszek egy 330d-t.

Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2009. január 21. szerda, 10:59

státusz csu2

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 0% (2 pont) | Hozzászólások: 394

Elküldve: 2009. január 21. szerda, 08:39


ducati:
tényleg, a 20d helyett mé nem vetté 30d-t vagy 30i vagy m3-at, vagy 5ösökbõl hasonlót? és mikor már kívûrõl tudod az alattad levõ lovak számát, akkor mé nem veszel egy nagyobb ménest? mér spuroskodsz ilyenolyan tuning szarokkal? spuroskodsz a gázolajjal, meg mindenféle prolong szarságot raksz bele. tegyél már fel egy nagyfelbontású képet a verdádról, kivulrõl belülrõl. de asszem alólad én nem vennék autót...

Raven
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz Raven

Törzsvendég

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 177

Elküldve: 2009. január 20. kedd, 21:08


ducati113 írta: Ezt a sok okostojást
Hihetetlen megnõ a szervizköltség, turbó kuplung
Szerintem ne is üljünk az autóba 2-nél többen mert tönkremegy.
Ne húzunk utánfutót,ne elõzünk emelkedõnek sõt ne is álljunk ki a garázsból!Igy biztos nemnõ a szervizköltség.
Mert ha nincs az autóba chip akkor nem megy tönkre.Igaz?
Én vagyok az autóért vagy az autó értem?Én élvezni szeretném az autózást és ha ezt lehet fokozni akkor igen.
De természetes az autónak megadok mindent,10000km olaj csere prolong,különbözõ adalékok.mert,hogy énis legyek érte.
Na és a vezetési stílus az nem bax oda az autónak?
Idáig minden autóm chipelve volt és semmi bajuk.Tönkremegy! és ha így is volna, akkor is élveztem a vezetést.Egyszer élünk!
Mert a 18-as felni a 255-ös gumi meg a leültette autó az egészséges!
Mért vetél BMW.t : : : :


Nagyon jól írtad...
Látod tudsz Te ha akarsz... ha pl állandóan 15 személlyel járnál igen hamar tönkretennéd a felfüggesztéseket... ha nehezebb súlyt vontatsz vele mint ami a megengedett akkor is hamarabb elfogy a kuplung...
A vezetési stílus nagyon befolyásolja a futásteljesítményt.
Mint írtam a chippel sincs semmi gond... csak tudd mivel jár.
és a 18 as felninek is köszönhetõ legalább évente 1 lengõkar...persze ez is függ még sok mindentõl mert a garázsban a 18 as felni sem tesz kárt a kocsiban...
Látod tudod te mi a helyzet... csak azt nem értem mit nem értesz akkor

vsop14
autója adatai
Széria: 5
Típus: E39
Kivitel: Touring
Modell: 530d
Évjárat: 2003

státusz vsop14

BMWfanatic

Elismertség: 7% (62 pont) | Hozzászólások: 876

Elküldve: 2009. január 20. kedd, 20:24


ducati113 írta: Azért vetem mert a 2000-benzines lónyál,meg míg olajat tudok szer addig benzint nem.Benzinesben is csak turbóst.


lónyál...

státusz ducati113

Fórumlakó

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 208

Elküldve: 2009. január 20. kedd, 20:10


Azért vetem mert a 2000-benzines lónyál,meg míg olajat tudok szer addig benzint nem.Benzinesben is csak turbóst.

vsop14
autója adatai
Széria: 5
Típus: E39
Kivitel: Touring
Modell: 530d
Évjárat: 2003

státusz vsop14

BMWfanatic

Elismertség: 7% (62 pont) | Hozzászólások: 876

Elküldve: 2009. január 20. kedd, 20:02


ducati113 írta: Ezt a sok okostojást
Hihetetlen megnõ a szervizköltség, turbó kuplung
Szerintem ne is üljünk az autóba 2-nél többen mert tönkremegy.
Ne húzunk utánfutót,ne elõzünk emelkedõnek sõt ne is álljunk ki a garázsból!Igy biztos nemnõ a szervizköltség.
Mert ha nincs az autóba chip akkor nem megy tönkre.Igaz?
Én vagyok az autóért vagy az autó értem?Én élvezni szeretném az autózást és ha ezt lehet fokozni akkor igen.
De természetes az autónak megadok mindent,10000km olaj csere prolong,különbözõ adalékok.mert,hogy énis legyek érte.
Na és a vezetési stílus az nem bax oda az autónak?
Idáig minden autóm chipelve volt és semmi bajuk.Tönkremegy! és ha így is volna, akkor is élveztem a vezetést.Egyszer élünk!
Mert a 18-as felni a 255-ös gumi meg a leültette autó az egészséges!
Mért vetél BMW.t : : : :


oké okostojás, csak szóltunk, hogy nem mind arany ami fénylik. Lehet, hogy te szarod a pénzt, bár akkor nem hinném, hogy dízeltraktorral járnál, de nem mindenki örül egy idõ elõtti kuplung vagy turbó cserének. és itt nem egy tízezres szilentrõl van szó, hanem ezek több tíz vagy akár százeres tételek (turbo) de amúgy se a fõtengely, se a kardán, se a diffi és még sok alkatrész nem erre a terhelésre van tervezve.. Attól még, hogy 5en ültök benne, vagy mert utánfutót húzol a motort jobban terheled, de ez bele is van tervezve, az viszont nincs bele tervezve a hajtásláncba, hogy sok %-kal több nyomatékot kell átvinnie! Okostojás!

Annyira utálom ezt a miért vettél bmw-t ha blablabla... Miért vettél bmw-t ha spurkodsz a benzinnel? Okostojás
Miért vettem bmw-t? Azért vettem bmw-t, mert tetszik, mert megbízható, mert imádom. Csakis jó minõségû alkatrésszel szervizelem, ezen nem spurkodom, ha kell inkább lemondok másról de csak minõségi cuccot rakok bele. Ez nem jelenti azt, hogy ingem-gatyám rá akarom költeni ilyen hülye tuningok miatt.... De ha már a miért vettél? Miért vettél 20d-t, ha kevés? Okostojás....
Nem kéne egybõl letámadni az embert, csak azért írtam le a lenti dolgokat, hogy azért ezeket is figyelembe kell venni és ne csodálkozzon senki, ha valami idõ elõtt elromlik....

státusz ducati113

Fórumlakó

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 208

Elküldve: 2009. január 20. kedd, 19:49


Ezt a sok okostojást
Hihetetlen megnõ a szervizköltség, turbó kuplung
Szerintem ne is üljünk az autóba 2-nél többen mert tönkremegy.
Ne húzunk utánfutót,ne elõzünk emelkedõnek sõt ne is álljunk ki a garázsból!Igy biztos nemnõ a szervizköltség.
Mert ha nincs az autóba chip akkor nem megy tönkre.Igaz?
Én vagyok az autóért vagy az autó értem?Én élvezni szeretném az autózást és ha ezt lehet fokozni akkor igen.
De természetes az autónak megadok mindent,10000km olaj csere prolong,különbözõ adalékok.mert,hogy énis legyek érte.
Na és a vezetési stílus az nem bax oda az autónak?
Idáig minden autóm chipelve volt és semmi bajuk.Tönkremegy! és ha így is volna, akkor is élveztem a vezetést.Egyszer élünk!
Mert a 18-as felni a 255-ös gumi meg a leültette autó az egészséges!
Mért vetél BMW.t : : : :

Raven
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz Raven

Törzsvendég

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 177

Elküldve: 2009. január 20. kedd, 14:26


Azért még annyit hozzátennék, hogy nem kell azért ettõl megijedni csak tudni kell azt hogy megnõnek a szervízköltségek és sok dolgot idõ elõtt kell majd cserélni.(turbót,kuplungszerkezetet...etc)