John írta:
John írta:
bricktopm írta:
John írta:
bricktopm írta:
Hali,
INPA-val hogy tudom a légtömegmérőt adaptálni, vagy az adaptációt törölni?
Az a lényeg, hogy cserélve lett, mivel az előző besz rt. Most kicsit magasabb a fogyasztásom és rendszeresen túlvezérli az OX szenzorokat. Gondolom egy újratanítást igényelne.
Szia.Error-nál (hibák)és mellette kb (Nálam asszem F7) "Adaptation".De az is biztos hogy kell neki bizonyos minimum Km amíg menni kell vele leállítás nélkül míg megtanulja a dolgokat. Hogy mennyi a minimális Km- amit menni kell vele azt mai napig senki nem árulta el nekem,tippem szerint minimum 25-30 Km de majd a régiek el mondják,ezt én is szeretném tudni egyébként.
Szerintem 3,-5 km a szerviz táv. Nost logijus ha javitanak nem fognak pestig menni vele h nornalisan feltanuljon egy szenzor. Joszi hetvegen ugyis megyek vagy 30at egybe meg vissza is majd akkor torlom.
Úgy csináld hogy amikor törölted és be indítod vagy járó motornál addig le ne kapcsold míg nem mentél vele mit tom én hány Km-t ami nem tom miért de titok és jó lenne tudni.Csak azért jelzem mert E39 fórumon mondták a minimum 25-30 Km-et..
Idézem:"A motor adaptáció törlés kevésbé brutális mint az automata váltó-é. Csak ott is legalább 20-30km kéne menni utána folyamatosan (tehát motor lekapcsolás nélkül). " (Mi előtt kapnám a savat hogy álmodtam az egészet.. )http://www.e39.hu/viewtopic.ph...start=1600
savat az audót kapott, rohad is szépen
egyébként jogos. de az autó folyamatosan tanul. az tény, hogy bizonyos távok, után elemez a rendszer. nézi a gázreakciókat, fordulat tartományokat, és egyéb dolgokat a motorvezérlésben. ezért van az, hogy motorok képesek belustulni, ha nagypapásan járatják. Opelék ECOTEC motorjai pont ilyenek.
annyia lényeg, hogy ha adaptáció törlés van, vagy épp egy SW újrahúzás, akkor rögtön pár km alatt nem szabad csodát várni, változást. általában, ilyen esetekben 100-150km után célszerű élő adatokat is nézni, ami olyan 100-150 km, hogy vegyes üzemű szakasz. autópálya nem feltétlen kell bele. egyébként sem a sebesség a lényeg, hanem a fordulatszámok és a terhelések. alacsonyabb fokozatban is lehet nagyobb fordulatszámot elérni úgy, hogy közben 90-nel megyünk.