John
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2000

státusz John

BMWfanatic

Elismertség: 0% (4 pont) | Hozzászólások: 767

Elküldve: 2023. február 07. kedd, 11:31



Sziasztok.Nem tudom jó helyre írok-e de Óracsoportom semmit nem mutat kivéve az Asc és az öv csatolás ikont.Nem tudok semmi vezérlővel kommunikálni még a rádióval sem se az Lsz-el talán az Asc-vel igen meg a légzsákkal kb.Kérdésem lényege hogy úgy tudom a műszerfal egy getaway is egyben és elvileg azért sem tudok belépni a vezérlőkbe viszont leginkább a kérdésem lényege az lenne hogy:Melyik megoldás gazdaságosabb? Venni bontva egy óracsoportot vagy van-e olyan lehetőség hogy kimondottan az óracsoport nyáklapján a hibás egységet kicseréltetni,illetve egy teszterre rá dugni? A gyakorlat mit mutat? 7-év után ilyen bosszantó hibát,bár állítólag típusbetegség de ennél nagyobb baja ne legyen

bricktopm
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 1999

státusz bricktopm

Törzsvendég

Elismertség: 3% (7 pont) | Hozzászólások: 181

Elküldve: 2017. augusztus 27. vasárnap, 14:13


YELLOW írta:

én meg azt vettem észre, hogy az INPA, mintha nem mutatna minden shadow hibát. vagy lehet a scenner generálja be magának, esetleg valami megmaradt bitek alapján.


Mire gondolsz, miylen hiba?
Én is figyeltem, hogy a BMW scanner hoz egy ASC CAN hibát, amit az INPA nem. Viszont nem is élő hiba, ABS szenzoros időkből való. De a scanner hozzá....Plusz a világítás modulomban is szokott lenni egy, mivel az egyik hátsó index foglalatom néha kihagy, tudod a cold scannbe bedobja, ég a műszerfalon, majd ha felkapcsolom a lámpát kimegy. És ezt sem mutatja az INPA, vagy még nem találtam meg.



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2017. augusztus 27. vasárnap, 14:04


bricktopm írta:
John írta:
YELLOW írta:
bricktopm írta:
YELLOW írta:
bricktopm írta: Még egy kérdés.
InPA-val csak modulonként egyesével lehet kiszüttyögni a hibűkat, vagy valami trükkel ki lehet csalni belőle egybe az összeset?
Öcsémnek mennék autót nézni, de nem akarok egyesével minden modult végig scannelgetni, akkor inkább a bmw scannert viszem az egybe kihozza a modulokból az errort.


van rá megoldás, de nekem sem akart működni. át kell írni fájlt, amivel a menübe egy plusz pont kerül bele. de nekem nem működött.
erre jobb a scenner.


Értem, köszi,
Akkor marad a BMW scanner is. Azzal kiolvasom mikben van hiba, inpa-val meg hogy konkrétan mi.
agy szórakozok a DIS-el, ha jól láttam az tudja ezt a funkciót is. Bár attól meg egyszerűbb meghagyni a scannert is.


a scenner ugyanazt olvassa ki, mint az INPA. annyi, hogy az INPA kilistáz egyéb adatokat, de nem feltétlen mérvadóak azok.
scenner viszont a árnyék hibákat is mutat. lehet rá hivatkozni vásárlásnál illetve az elején kiolvassa a vezérlőket, a lementett LOG file-ban pedig meg tudod nézni, történt-e valami modul csere, egyeznek-e a km-ek, alvázszámok.

(Inpában is van shadow-hiba.Bár tudnám mi a különbség a sima meg a Shadow között. )



A shadowban az van, amit begyűjtött, de közben inaktívvá vált. Pl ha lehúzod a légtömegmérőt akkor beáll hibába, amit ha törölsz is visszaír, de ha közbe visszadugod akkor shadowba teszi, tehát hiba VOLT, de megoldódott. Egyik legrosszabb dolog bizonyos autómárkáknál, hogy ha megszűnik egy hiba nyomtalanul eltűnik. Szerintem...

Nekem pl olajszenzorom hibás most, az élő hiba,hiába törlöm megmarad. Majd olajcserénél kicserélem és akkor bemegy shadowba, míg onnan is ki nem törlöm.

BMW scannerrel amúgy a DME shadow-t nem lehet törölni eddigi megfigyeléseim alapján. INPA kell hozzá. Meg ugye szenzorokat se lehet adaptálni. De végülis megtartom a scannert is, mert ha hirtelen ki kell olvasni mindent a kocsiból akkor sokkal szaporább.


én meg azt vettem észre, hogy az INPA, mintha nem mutatna minden shadow hibát. vagy lehet a scenner generálja be magának, esetleg valami megmaradt bitek alapján.

bricktopm
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 1999

státusz bricktopm

Törzsvendég

Elismertség: 3% (7 pont) | Hozzászólások: 181

Elküldve: 2017. augusztus 27. vasárnap, 13:53


John írta:
YELLOW írta:
bricktopm írta:
YELLOW írta:
bricktopm írta: Még egy kérdés.
InPA-val csak modulonként egyesével lehet kiszüttyögni a hibűkat, vagy valami trükkel ki lehet csalni belőle egybe az összeset?
Öcsémnek mennék autót nézni, de nem akarok egyesével minden modult végig scannelgetni, akkor inkább a bmw scannert viszem az egybe kihozza a modulokból az errort.


van rá megoldás, de nekem sem akart működni. át kell írni fájlt, amivel a menübe egy plusz pont kerül bele. de nekem nem működött.
erre jobb a scenner.


Értem, köszi,
Akkor marad a BMW scanner is. Azzal kiolvasom mikben van hiba, inpa-val meg hogy konkrétan mi.
agy szórakozok a DIS-el, ha jól láttam az tudja ezt a funkciót is. Bár attól meg egyszerűbb meghagyni a scannert is.


a scenner ugyanazt olvassa ki, mint az INPA. annyi, hogy az INPA kilistáz egyéb adatokat, de nem feltétlen mérvadóak azok.
scenner viszont a árnyék hibákat is mutat. lehet rá hivatkozni vásárlásnál illetve az elején kiolvassa a vezérlőket, a lementett LOG file-ban pedig meg tudod nézni, történt-e valami modul csere, egyeznek-e a km-ek, alvázszámok.

(Inpában is van shadow-hiba.Bár tudnám mi a különbség a sima meg a Shadow között. )



A shadowban az van, amit begyűjtött, de közben inaktívvá vált. Pl ha lehúzod a légtömegmérőt akkor beáll hibába, amit ha törölsz is visszaír, de ha közbe visszadugod akkor shadowba teszi, tehát hiba VOLT, de megoldódott. Egyik legrosszabb dolog bizonyos autómárkáknál, hogy ha megszűnik egy hiba nyomtalanul eltűnik. Szerintem...

Nekem pl olajszenzorom hibás most, az élő hiba,hiába törlöm megmarad. Majd olajcserénél kicserélem és akkor bemegy shadowba, míg onnan is ki nem törlöm.

BMW scannerrel amúgy a DME shadow-t nem lehet törölni eddigi megfigyeléseim alapján. INPA kell hozzá. Meg ugye szenzorokat se lehet adaptálni. De végülis megtartom a scannert is, mert ha hirtelen ki kell olvasni mindent a kocsiból akkor sokkal szaporább.

John
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2000

státusz John

BMWfanatic

Elismertség: 0% (4 pont) | Hozzászólások: 767

Elküldve: 2017. augusztus 26. szombat, 18:40


YELLOW írta:
bricktopm írta:
YELLOW írta:
bricktopm írta: Még egy kérdés.
InPA-val csak modulonként egyesével lehet kiszüttyögni a hibűkat, vagy valami trükkel ki lehet csalni belőle egybe az összeset?
Öcsémnek mennék autót nézni, de nem akarok egyesével minden modult végig scannelgetni, akkor inkább a bmw scannert viszem az egybe kihozza a modulokból az errort.


van rá megoldás, de nekem sem akart működni. át kell írni fájlt, amivel a menübe egy plusz pont kerül bele. de nekem nem működött.
erre jobb a scenner.


Értem, köszi,
Akkor marad a BMW scanner is. Azzal kiolvasom mikben van hiba, inpa-val meg hogy konkrétan mi.
agy szórakozok a DIS-el, ha jól láttam az tudja ezt a funkciót is. Bár attól meg egyszerűbb meghagyni a scannert is.


a scenner ugyanazt olvassa ki, mint az INPA. annyi, hogy az INPA kilistáz egyéb adatokat, de nem feltétlen mérvadóak azok.
scenner viszont a árnyék hibákat is mutat. lehet rá hivatkozni vásárlásnál illetve az elején kiolvassa a vezérlőket, a lementett LOG file-ban pedig meg tudod nézni, történt-e valami modul csere, egyeznek-e a km-ek, alvázszámok.

(Inpában is van shadow-hiba.Bár tudnám mi a különbség a sima meg a Shadow között. )



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2017. augusztus 26. szombat, 16:18


bricktopm írta:
YELLOW írta:
bricktopm írta: Még egy kérdés.
InPA-val csak modulonként egyesével lehet kiszüttyögni a hibűkat, vagy valami trükkel ki lehet csalni belőle egybe az összeset?
Öcsémnek mennék autót nézni, de nem akarok egyesével minden modult végig scannelgetni, akkor inkább a bmw scannert viszem az egybe kihozza a modulokból az errort.


van rá megoldás, de nekem sem akart működni. át kell írni fájlt, amivel a menübe egy plusz pont kerül bele. de nekem nem működött.
erre jobb a scenner.


Értem, köszi,
Akkor marad a BMW scanner is. Azzal kiolvasom mikben van hiba, inpa-val meg hogy konkrétan mi.
agy szórakozok a DIS-el, ha jól láttam az tudja ezt a funkciót is. Bár attól meg egyszerűbb meghagyni a scannert is.


a scenner ugyanazt olvassa ki, mint az INPA. annyi, hogy az INPA kilistáz egyéb adatokat, de nem feltétlen mérvadóak azok.
scenner viszont a árnyék hibákat is mutat. lehet rá hivatkozni vásárlásnál illetve az elején kiolvassa a vezérlőket, a lementett LOG file-ban pedig meg tudod nézni, történt-e valami modul csere, egyeznek-e a km-ek, alvázszámok.

bricktopm
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 1999

státusz bricktopm

Törzsvendég

Elismertség: 3% (7 pont) | Hozzászólások: 181

Elküldve: 2017. augusztus 26. szombat, 15:42


YELLOW írta:
bricktopm írta: Még egy kérdés.
InPA-val csak modulonként egyesével lehet kiszüttyögni a hibűkat, vagy valami trükkel ki lehet csalni belőle egybe az összeset?
Öcsémnek mennék autót nézni, de nem akarok egyesével minden modult végig scannelgetni, akkor inkább a bmw scannert viszem az egybe kihozza a modulokból az errort.


van rá megoldás, de nekem sem akart működni. át kell írni fájlt, amivel a menübe egy plusz pont kerül bele. de nekem nem működött.
erre jobb a scenner.


Értem, köszi,
Akkor marad a BMW scanner is. Azzal kiolvasom mikben van hiba, inpa-val meg hogy konkrétan mi.
agy szórakozok a DIS-el, ha jól láttam az tudja ezt a funkciót is. Bár attól meg egyszerűbb meghagyni a scannert is.


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2017. augusztus 26. szombat, 13:42


bricktopm írta: Még egy kérdés.
InPA-val csak modulonként egyesével lehet kiszüttyögni a hibűkat, vagy valami trükkel ki lehet csalni belőle egybe az összeset?
Öcsémnek mennék autót nézni, de nem akarok egyesével minden modult végig scannelgetni, akkor inkább a bmw scannert viszem az egybe kihozza a modulokból az errort.


van rá megoldás, de nekem sem akart működni. át kell írni fájlt, amivel a menübe egy plusz pont kerül bele. de nekem nem működött.
erre jobb a scenner.

bricktopm
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 1999

státusz bricktopm

Törzsvendég

Elismertség: 3% (7 pont) | Hozzászólások: 181

Elküldve: 2017. augusztus 26. szombat, 10:30


Még egy kérdés.
InPA-val csak modulonként egyesével lehet kiszüttyögni a hibűkat, vagy valami trükkel ki lehet csalni belőle egybe az összeset?
Öcsémnek mennék autót nézni, de nem akarok egyesével minden modult végig scannelgetni, akkor inkább a bmw scannert viszem az egybe kihozza a modulokból az errort.

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2017. augusztus 25. péntek, 19:07


YELLOW írta:
Bitu79 írta: John.Nem csesztetésből mondom ezt,de azt a pár képet elnézve amiket múltkor feltettél a kocsidról,nekem a többi része sem tetszett.Az ugye már más kérdés,hogy kinek mi a szép,és irigylésre méltó.Az ülés foltos,a kéderek szinte már szürkék.És ugye ez csak pár részlet volt.Ha elfogadod a tanácsát egy e46-os márkatársnak,akkor hidd el,hogy a kocsid messze van az irigylésre méltó állapottól.Arra az agyon használt kocsira nem is lehetsz nagyképű.


ebből ne legyen vita, mert mindenki önérzetes egy picit. igazad van, de valószínű az ő értékrendjébe, az ő színvonalán tökéletes az autó. ezt nem csesztetésből írom. csak van akinek más a küszöb. (küszöb, ez jó ) van aki dicséri az enyém is, én még sem vagyok elégedett. viszont van összehasonlítási alapom, mert tudok olyat, aki agyon dicsérte a sajátját, aztán, amikor megláttam, magamban felkacagtam és szívem szerint visszazártam volna az ajtót.
ezek relatív dolgok.
javaslom ha erről akartok társalogni, akkor a társalgóban mehet, normális hangnemben.
én poénból hoztam fel, de azért írtam a témával kapcsolatban főleg.

Szia Y, Remélem az én régim nem olyan volt, a mostanit még nem láttad



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2017. augusztus 25. péntek, 17:01


Bitu79 írta: John.Nem csesztetésből mondom ezt,de azt a pár képet elnézve amiket múltkor feltettél a kocsidról,nekem a többi része sem tetszett.Az ugye már más kérdés,hogy kinek mi a szép,és irigylésre méltó.Az ülés foltos,a kéderek szinte már szürkék.És ugye ez csak pár részlet volt.Ha elfogadod a tanácsát egy e46-os márkatársnak,akkor hidd el,hogy a kocsid messze van az irigylésre méltó állapottól.Arra az agyon használt kocsira nem is lehetsz nagyképű.


ebből ne legyen vita, mert mindenki önérzetes egy picit. igazad van, de valószínű az ő értékrendjébe, az ő színvonalán tökéletes az autó. ezt nem csesztetésből írom. csak van akinek más a küszöb. (küszöb, ez jó ) van aki dicséri az enyém is, én még sem vagyok elégedett. viszont van összehasonlítási alapom, mert tudok olyat, aki agyon dicsérte a sajátját, aztán, amikor megláttam, magamban felkacagtam és szívem szerint visszazártam volna az ajtót.
ezek relatív dolgok.
javaslom ha erről akartok társalogni, akkor a társalgóban mehet, normális hangnemben.
én poénból hoztam fel, de azért írtam a témával kapcsolatban főleg.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz Bitu79

BMWfanatic

Elismertség: 5% (48 pont) | Hozzászólások: 843

Elküldve: 2017. augusztus 25. péntek, 16:42


John.Nem csesztetésből mondom ezt,de azt a pár képet elnézve amiket múltkor feltettél a kocsidról,nekem a többi része sem tetszett.Az ugye már más kérdés,hogy kinek mi a szép,és irigylésre méltó.Az ülés foltos,a kéderek szinte már szürkék.És ugye ez csak pár részlet volt.Ha elfogadod a tanácsát egy e46-os márkatársnak,akkor hidd el,hogy a kocsid messze van az irigylésre méltó állapottól.Arra az agyon használt kocsira nem is lehetsz nagyképű.


Utoljára szerkesztve (5 alkalommal): 2017. augusztus 25. péntek, 16:54

John
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2000

státusz John

BMWfanatic

Elismertség: 0% (4 pont) | Hozzászólások: 767

Elküldve: 2017. augusztus 25. péntek, 11:46


YELLOW írta:
John írta:
John írta:
bricktopm írta:
John írta:
bricktopm írta: Hali,
INPA-val hogy tudom a légtömegmérőt adaptálni, vagy az adaptációt törölni?
Az a lényeg, hogy cserélve lett, mivel az előző besz rt. Most kicsit magasabb a fogyasztásom és rendszeresen túlvezérli az OX szenzorokat. Gondolom egy újratanítást igényelne.

Szia.Error-nál (hibák)és mellette kb (Nálam asszem F7) "Adaptation".De az is biztos hogy kell neki bizonyos minimum Km amíg menni kell vele leállítás nélkül míg megtanulja a dolgokat. Hogy mennyi a minimális Km- amit menni kell vele azt mai napig senki nem árulta el nekem,tippem szerint minimum 25-30 Km de majd a régiek el mondják,ezt én is szeretném tudni egyébként.



Szerintem 3,-5 km a szerviz táv. Nost logijus ha javitanak nem fognak pestig menni vele h nornalisan feltanuljon egy szenzor. Joszi hetvegen ugyis megyek vagy 30at egybe meg vissza is majd akkor torlom.

Úgy csináld hogy amikor törölted és be indítod vagy járó motornál addig le ne kapcsold míg nem mentél vele mit tom én hány Km-t ami nem tom miért de titok és jó lenne tudni.Csak azért jelzem mert E39 fórumon mondták a minimum 25-30 Km-et..


Idézem:"A motor adaptáció törlés kevésbé brutális mint az automata váltó-é. Csak ott is legalább 20-30km kéne menni utána folyamatosan (tehát motor lekapcsolás nélkül). " (Mi előtt kapnám a savat hogy álmodtam az egészet.. )http://www.e39.hu/viewtopic.ph...start=1600


savat az audót kapott, rohad is szépen
egyébként jogos. de az autó folyamatosan tanul. az tény, hogy bizonyos távok, után elemez a rendszer. nézi a gázreakciókat, fordulat tartományokat, és egyéb dolgokat a motorvezérlésben. ezért van az, hogy motorok képesek belustulni, ha nagypapásan járatják. Opelék ECOTEC motorjai pont ilyenek.
annyia lényeg, hogy ha adaptáció törlés van, vagy épp egy SW újrahúzás, akkor rögtön pár km alatt nem szabad csodát várni, változást. általában, ilyen esetekben 100-150km után célszerű élő adatokat is nézni, ami olyan 100-150 km, hogy vegyes üzemű szakasz. autópálya nem feltétlen kell bele. egyébként sem a sebesség a lényeg, hanem a fordulatszámok és a terhelések. alacsonyabb fokozatban is lehet nagyobb fordulatszámot elérni úgy, hogy közben 90-nel megyünk.

Az hogy rohad nem az egész autóra értendő csak a jobb hátsó küszöb,ha kérhetném ne ragadjuk ki a hibáját,a többi része szép és már le is beszéltem a javítás időpontját.Ha kész,bármelyik Fl utáni is meg irigyelheti majd. Pedig még nem garázsban tartott és nincs szét polírozva,de ezen könnyen javíthatunk.. (Tudom nagyképűen hangzik de ne ragadjuk ki a hibáját köszi. )


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2017. augusztus 25. péntek, 02:45


John írta:
John írta:
bricktopm írta:
John írta:
bricktopm írta: Hali,
INPA-val hogy tudom a légtömegmérőt adaptálni, vagy az adaptációt törölni?
Az a lényeg, hogy cserélve lett, mivel az előző besz rt. Most kicsit magasabb a fogyasztásom és rendszeresen túlvezérli az OX szenzorokat. Gondolom egy újratanítást igényelne.

Szia.Error-nál (hibák)és mellette kb (Nálam asszem F7) "Adaptation".De az is biztos hogy kell neki bizonyos minimum Km amíg menni kell vele leállítás nélkül míg megtanulja a dolgokat. Hogy mennyi a minimális Km- amit menni kell vele azt mai napig senki nem árulta el nekem,tippem szerint minimum 25-30 Km de majd a régiek el mondják,ezt én is szeretném tudni egyébként.



Szerintem 3,-5 km a szerviz táv. Nost logijus ha javitanak nem fognak pestig menni vele h nornalisan feltanuljon egy szenzor. Joszi hetvegen ugyis megyek vagy 30at egybe meg vissza is majd akkor torlom.

Úgy csináld hogy amikor törölted és be indítod vagy járó motornál addig le ne kapcsold míg nem mentél vele mit tom én hány Km-t ami nem tom miért de titok és jó lenne tudni.Csak azért jelzem mert E39 fórumon mondták a minimum 25-30 Km-et..


Idézem:"A motor adaptáció törlés kevésbé brutális mint az automata váltó-é. Csak ott is legalább 20-30km kéne menni utána folyamatosan (tehát motor lekapcsolás nélkül). " (Mi előtt kapnám a savat hogy álmodtam az egészet.. )http://www.e39.hu/viewtopic.ph...start=1600


savat az audót kapott, rohad is szépen
egyébként jogos. de az autó folyamatosan tanul. az tény, hogy bizonyos távok, után elemez a rendszer. nézi a gázreakciókat, fordulat tartományokat, és egyéb dolgokat a motorvezérlésben. ezért van az, hogy motorok képesek belustulni, ha nagypapásan járatják. Opelék ECOTEC motorjai pont ilyenek.
annyia lényeg, hogy ha adaptáció törlés van, vagy épp egy SW újrahúzás, akkor rögtön pár km alatt nem szabad csodát várni, változást. általában, ilyen esetekben 100-150km után célszerű élő adatokat is nézni, ami olyan 100-150 km, hogy vegyes üzemű szakasz. autópálya nem feltétlen kell bele. egyébként sem a sebesség a lényeg, hanem a fordulatszámok és a terhelések. alacsonyabb fokozatban is lehet nagyobb fordulatszámot elérni úgy, hogy közben 90-nel megyünk.

John
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2000

státusz John

BMWfanatic

Elismertség: 0% (4 pont) | Hozzászólások: 767

Elküldve: 2017. augusztus 24. csütörtök, 20:22


John írta:
bricktopm írta:
John írta:
bricktopm írta: Hali,
INPA-val hogy tudom a légtömegmérőt adaptálni, vagy az adaptációt törölni?
Az a lényeg, hogy cserélve lett, mivel az előző besz rt. Most kicsit magasabb a fogyasztásom és rendszeresen túlvezérli az OX szenzorokat. Gondolom egy újratanítást igényelne.

Szia.Error-nál (hibák)és mellette kb (Nálam asszem F7) "Adaptation".De az is biztos hogy kell neki bizonyos minimum Km amíg menni kell vele leállítás nélkül míg megtanulja a dolgokat. Hogy mennyi a minimális Km- amit menni kell vele azt mai napig senki nem árulta el nekem,tippem szerint minimum 25-30 Km de majd a régiek el mondják,ezt én is szeretném tudni egyébként.



Szerintem 3,-5 km a szerviz táv. Nost logijus ha javitanak nem fognak pestig menni vele h nornalisan feltanuljon egy szenzor. Joszi hetvegen ugyis megyek vagy 30at egybe meg vissza is majd akkor torlom.

Úgy csináld hogy amikor törölted és be indítod vagy járó motornál addig le ne kapcsold míg nem mentél vele mit tom én hány Km-t ami nem tom miért de titok és jó lenne tudni.Csak azért jelzem mert E39 fórumon mondták a minimum 25-30 Km-et..


Idézem:"A motor adaptáció törlés kevésbé brutális mint az automata váltó-é. Csak ott is legalább 20-30km kéne menni utána folyamatosan (tehát motor lekapcsolás nélkül). " (Mi előtt kapnám a savat hogy álmodtam az egészet.. )http://www.e39.hu/viewtopic.ph...start=1600