- autója adatai
- Széria: 3
- Típus: E46
- Kivitel: Sedan
- Modell: 316i
- Évjárat: 2002
Elküldve: 2017. március 21. kedd, 09:14
Dutch írta:YELLOW írta:lalada írta:Johnnie84 írta: Sziasztok!
Visszaolvasgattam a fórumot és most nem tudom, hogy jól értettem, de E9x-ből egyáltalán ne vegyek benzinest? 325i-ben gondolkodom, de jót senki nem mond róla, mert hogy N-es motorkód stb. Van itt olyan akinek tartós ideje van ilyen benzines? Mik voltak a problémák vele? Akár a 330i is érdekelhet. Mennyi a fenntartása éves szinten egy ilyennek? Mindenki lebeszél róla. Tudom, hogy ez attól függ kitől milyen állapotban vettük, de mégis. A jelenlegi kocsimra 5 év alatt közel 1 milla ment el minden szervizt beleértve + tankolás. Ennél is többre számoljak éves szinten? A kocsival több évet tervezek. E46 nem játszik nálam..
Az N5x-ek közül még az N52 a legjobb mert nem direkt befecskendezős. Szerintem itt kevés embernek van ilyen kocsija, ha megvan, lehet nem mondja meg Olvasgass sok fórumot, tele van az internet az N motorokkal én is ilyet akartam, de miközben megbízhatatlan többet is eszik mint egy dízel.. akkor meg minek, a hangjáért? Ha kabrióm lenne vagy roadster, abba talán bevállalnám, mondjuk egy Z4 25i vagy 30i formájában, de talán a nagyobbat akkor.
lehet nem direkt befecskendezéses, de ott a dupla Vanos + a Valvetronic. ezek jó dolgok, de ha baj van, akkor drágább. míg a direkt befecsis motorknál, max tisztítani kell dolgokat, mert kokszolódik
a lényeg, hogy az összes N motorkódos motor már nem arra vannak gyártva, hogy sok 100ezret elmenjenek. aki oafigyel, és félidőkben cserél olajat, szűrőt, annak viszont sokáig gond nélkül elmehetnek. a legtöbb esetben a felhazsnálón dől el a dolog. sajnos ezek már kényes motorok. ezt kell elfogadni és odafigyelni alapvető dolgokra.
Az N53ban nincs vanos és valvetronic? Nekem is N52B25 van én sem panaszkodom rá, nem értem mitől megbízhatatlan??? Itt nem kokszolodik semmi, motortól függően pár ezer km után kell egy liter olaj, Nekem 7ezrenként. Az N53 ban van egy nagynyomású pumpa + piezo befecskendezők. Próbáltam anno nem egyet. Jol fogyasztanak de több a hibalehetőség. Vezérműlánc lehet nem olyan "vastag " mint egy E39-ben de szerintem az ujabb dizelekkel is ugyanigy van. Sőt ott szakadnak is bizonyos típusokban
szövegértési problémákat vélek felfedezni.
attól, hogy te nem tapasztalsz gondot az N52-vel, attól még problémásabb, mint egy N53. összetettebb a motor is. ezért írtam azt, hogy a legtöbb motornál függ a használó és tulaj felhasználási, karbantartási hozzáállása.
azért nincs problémád vele, mert te vagy az előző tulaj/ok normális emberek voltak, odafigyeltek rá, karbantartották.
de hidd el az N52-t javítani motorikusan komolyabb és drágább is. hogy jó a fogyasztása, de ha kell tud menni, az köszönhető a Vanos-Valvetronic párosításnak. de ezek plusz alkatrészek, plusz hibaforrások. ezen nem fogunk vitatkozni, mert így van.
N53 hátránya, hogy használattól függően, de kb 100ezrenként érdemes áttisztítani az egészet a szívó részen. és ez nem bonyolultabb, mint az N52.