- autója adatai
- Széria: 1
- Típus: E87
- Kivitel: 5ajtos
- Modell: 118d
- Évjárat: 2007
Elküldve: 2021. szeptember 12. vasárnap, 23:59
YELLOW írta:Szani írta: Sziasztok
Tippet, tanácsot kérnék! E87-118d-m42 motor főtengely szíjtárcsát szeretnék cserélni. Sajnos a csavarján nem sikerült lazitani. 1/2 colos hajtószár és csillagkulcs törés már megtörtént, a csavar nem mozdult. Kb 1500 NM-es légkulcs sem segített. Jelenleg colos dugókulccsal próbálom, de most a hajtószáram görbül. Az autó elejét nem akarom leszerelni és a hűtőt sem akarom kivenni. Nyilván egy komolyabb légkulcs vagy nyomaték sokszorozó eredményt hozna, de ezek jelenleg nem férnek be. Hasznos tanácsot tudna adni valaki? Hűtsem vagy esetleg melegítsem a csavart. Csúszó colos adapterem van. Úgy is próbáltam már, hogy a szár egyik oldalán feszítek a másik végét kalapáccsal ütöm, de sajnos nem mozdul a csavar.
Talán valaki tudja a megoldást, addig is szép napot…
lehet melegíteni, de akkor garantáltan főtengely szimmeringet is cserélni kell.
én fújkálnám csavarlazítóval. többször, akár több napig.
fura, hogy ennyire nem engedi.
Ma szerencsére sikerült. Igen, valószínűleg a csavarlazító is segített megoldani a problémát. Azzal még tegnap jól eláztattam a csavart, a sikertelen próbálkozás után.
Valamint tákoltam egy erősebb hajtószárat, ami már csak kismértékben görbült, így át tudta adni a nyomatékot a csavarnak. Na meg a szomszéd is segített. Egyikünk húzta másikunk tolta aztán végre kattant egyet. Vissza gondolva , rém egyszerűnek tűnik a folyamat. Elsőre is csinálhattam volna így. Köszönöm a tanácsot. Szép napot