csavitouring írta:
Kedves 320d és 320d touring tulajok
Szeretném kérni a véleményeteket, tanácsotokat, tapasztalatotokat. Jelenleg egy 320i e36 touring van. Diesel autóm még sosem volt, és szeretnék vásárolni e46 320d vagy 330d, nagy valószínűséggel 320d lesz belőle.
Mennyire hangos a motor alapjáraton, illetve mentközben, mennyire rázkódik a 4 henger miatt. Hogy megy az én autómhoz képest, lehet, hogy hülyeségeket kérdezek, de még nem volt tapasztalatom. Kívülről már hallottam 320d-t elég hangos a motorja, de belülről nem. 330d- vel mentem, de gondolom, egy 20d az teljesen más más.
Egy szemtelen kérésem lenne még hozzátok, akinek 320d 6 seb touring-a van és Budapesten lakik, esetleg lenne-e lehetőségem rá, hogy megnézzem, kipróbáljam(nem szét hajtani) mi hogyan működik benne beszélgetni tapasztalatokat gyűjteni az autóról.
Válaszotokat előre is köszönöm!
Nekem is ez az első dízelem (320D), de kellemesen csalódtam benne. Alapjáraton kívülről kerti traktor hang, de belülről legfeljebb indítózáskor vagy leállításkor ránt egyet a kasznin (hogy érezd, hogy az erő veled van
)
Menet közben belülről egy álom, nagyon csendes az autó, egészen 140-ig szélhang sincs. 30-40 km/h-tól felejtős a dízelhang kivülről is, inkább a gumik zúgnak, és persze a turbó fütyül - ez viszont ajándék a fülnek, én perverz módon néha még az ablakot is lehúzom, hogy halljam a süvítést, amikor kigyorsítok. Komolyan mondom, ez a suhanás egy élmény. Nem ugyanaz az élmény, amit a Mazdámon a Remus adott, nem is az, amit a TRD rendszer és VVTi motor a Toyotámon, de egy kicsivel sem rosszabb. Olyan nagyautós, elegáns, erőteljes süvítés... szerintem neked is tetszeni fog.
A menettulajdonságok persze mások, a benzineshez képest nem a felső tartományban jön a nyomaték, hanem már lentről, és érzésem szerint 4000 felett már jobb felkapcsolni a nyomatékhoz, ezt kicsit szokni kell. Ahogy azt is, hogy a dinamikus vezetők benzinessel 3500 rpm körül járnak, míg dízelnél a 2000 rpm is megteszi (természetesen jóval kevesebb üzemanyaggal).
Nekem bejött, pedig mindig is olajkályha-ellenes voltam egy picit. Fontos, hogy én nem az olcsóbb gázolaj és az alacsonyabb fogyasztás miatt választottam ezt az autót, hanem a menettulajdonságok győztek meg.