hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2014. június 27. péntek, 17:59


ute107 írta: Én eddig nem panaszkodtam a Zimmermann tárcsákra.
Na eljött az idő. Nagyobb fékezésnél elmelegedik, belilul. Érdekes, észrevehető kiemelt kopás nincs rajt, nem vállasodott, nem deformálódott, de ennek ellenére egy kalap szar lett.
20.000 km van benne...

Most agyalok, hogy mi legyen helyette...


Szia!
Én a Juridban nem csalódtam.
hil



ute107
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2001

státusz ute107

BMWfanatic

Elismertség: 6% (64 pont) | Hozzászólások: 1056

Elküldve: 2014. június 27. péntek, 16:04


Én eddig nem panaszkodtam a Zimmermann tárcsákra.
Na eljött az idő. Nagyobb fékezésnél elmelegedik, belilul. Érdekes, észrevehető kiemelt kopás nincs rajt, nem vállasodott, nem deformálódott, de ennek ellenére egy kalap szar lett.
20.000 km van benne...

Most agyalok, hogy mi legyen helyette...

Prof
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz Prof

BMWfanatic

Elismertség: 7% (31 pont) | Hozzászólások: 426

Elküldve: 2014. június 27. péntek, 06:11


valter320d írta:
Prof írta: Mostanában elég sokan panaszkodnak az ATE tárcsák vetemedésére és repedésére.

Egyébiránt ma mondták hogy az ATE soha nem volt gyári beszállító a BMW részre féktárcsák területén, mivel a BMW a tárcsákat saját üzemében gyártja.


ÉS TEXTAR



TEXTAR = Fékbetét

Szerintem a legjobb után gyártott fékbetét "normál felhasználásra"


valter320d
autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 525d
Évjárat: 2004

státusz valter320d

BMWfanatic

Elismertség: 4% (28 pont) | Hozzászólások: 673

Elküldve: 2014. június 26. csütörtök, 21:54


Prof írta: Mostanában elég sokan panaszkodnak az ATE tárcsák vetemedésére és repedésére.

Egyébiránt ma mondták hogy az ATE soha nem volt gyári beszállító a BMW részre féktárcsák területén, mivel a BMW a tárcsákat saját üzemében gyártja.


ÉS TEXTAR

Prof
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz Prof

BMWfanatic

Elismertség: 7% (31 pont) | Hozzászólások: 426

Elküldve: 2014. június 26. csütörtök, 17:46


Mostanában elég sokan panaszkodnak az ATE tárcsák vetemedésére és repedésére.

Egyébiránt ma mondták hogy az ATE soha nem volt gyári beszállító a BMW részre féktárcsák területén, mivel a BMW a tárcsákat saját üzemében gyártja.

autója adatai
Széria: 5
Típus: E39
Kivitel: Touring
Modell: 525i
Évjárat: 2001

státusz Imicsiba

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2014. május 24. szombat, 15:07


anubisz írta:
Imicsiba írta: Sziasztok!

Meg uj vagyok itt es a bmwk teren is! Szoval vettem egy 525i m pack kombit a gazos is 2001! A fek hagya volt es razott is! Vettem ra textar tarcsakat es betetet, jobb oldali kerek csapagyat is mert bugott. Szoval a razas megszunt amikor fekezek. Viszont a fekek elol rettenetesen melegszenek! Ujra szetszereltem megjarattam a munka hengert le szettem es kezzel vissza lehet tolni! De meg mindig melekszik nagyon! Mind a ket oldal talan a jobboldali kicsit jobban!
Van valakinek otlete mi lehet? En arra gondolok, hogy a flexicso el oregedett es nem engedi a feknyerget rendesen mukodni! Vagy a feknyereg nem lelegzik rendesen kb 1mm mozog vissza mikor megfeszul!
Elore is koszonom a segitseget!
Imi


Szét kel szedni, most csináltam az enyémen, ha szarok a dugattyúk rendelni kell bele ujjakat, mert ha rozsdás megszorul, nem megy lazán vissza fékezés után, és neki feszül mindig a tárcsának, ha 57 es van benne azt csak kintről tudsz mert itthon nem találtam még. Én Angliából vettem. Akkor meg már ki kell cserélni a tömítést, porvédőket,meg van az a 2 fényes csapszag csavar amin kúszik a nyereg abban a gumi perselyben, azt is le kell tisztítani, a gumiperselyt cserélni ( felújító készletbe benne van ) és meg kel kenni valami hőálló kenceficével, ami nem zabálja a gumit, hogy simán kússzon rajta. Ezek után biztos jó lesz. Vigyázz mert 2 fajta fék van, 54 es és 57 es dugóval. Ezekre gondoltam.
http://alkatreszek.hu/cikkkepe...25.bmp.jpg

Van a képeim között egy bár az még a balos volt, most a jobb oldaliba cseréltem dugót, polírozás ritkán segít, pár mikron lecsiszolása,és már köpi is az olajat, nekem lepolírozták először a rozsdát, már engedte is az olajat.

Annyit még hozzátennék, olyat sose fogsz látni, hogy kiszállsz, és hidegek lesznek a tárcsák. Ott mindig van minimális súrlódás, ha jók a fékek akkor is.

Így néztek ki a régi dugattyú,



Koszi a tippet megnezem!



anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2014. május 24. szombat, 09:54


Imicsiba írta: Sziasztok!

Meg uj vagyok itt es a bmwk teren is! Szoval vettem egy 525i m pack kombit a gazos is 2001! A fek hagya volt es razott is! Vettem ra textar tarcsakat es betetet, jobb oldali kerek csapagyat is mert bugott. Szoval a razas megszunt amikor fekezek. Viszont a fekek elol rettenetesen melegszenek! Ujra szetszereltem megjarattam a munka hengert le szettem es kezzel vissza lehet tolni! De meg mindig melekszik nagyon! Mind a ket oldal talan a jobboldali kicsit jobban!
Van valakinek otlete mi lehet? En arra gondolok, hogy a flexicso el oregedett es nem engedi a feknyerget rendesen mukodni! Vagy a feknyereg nem lelegzik rendesen kb 1mm mozog vissza mikor megfeszul!
Elore is koszonom a segitseget!
Imi


Szét kel szedni, most csináltam az enyémen, ha szarok a dugattyúk rendelni kell bele ujjakat, mert ha rozsdás megszorul, nem megy lazán vissza fékezés után, és neki feszül mindig a tárcsának, ha 57 es van benne azt csak kintről tudsz mert itthon nem találtam még. Én Angliából vettem. Akkor meg már ki kell cserélni a tömítést, porvédőket,meg van az a 2 fényes csapszag csavar amin kúszik a nyereg abban a gumi perselyben, azt is le kell tisztítani, a gumiperselyt cserélni ( felújító készletbe benne van ) és meg kel kenni valami hőálló kenceficével, ami nem zabálja a gumit, hogy simán kússzon rajta. Ezek után biztos jó lesz. Vigyázz mert 2 fajta fék van, 54 es és 57 es dugóval. Ezekre gondoltam.
http://alkatreszek.hu/cikkkepe...25.bmp.jpg

Van a képeim között egy bár az még a balos volt, most a jobb oldaliba cseréltem dugót, polírozás ritkán segít, pár mikron lecsiszolása,és már köpi is az olajat, nekem lepolírozták először a rozsdát, már engedte is az olajat.

Annyit még hozzátennék, olyat sose fogsz látni, hogy kiszállsz, és hidegek lesznek a tárcsák. Ott mindig van minimális súrlódás, ha jók a fékek akkor is.

Így néztek ki a régi dugattyú,




Utoljára szerkesztve (4 alkalommal): 2014. május 24. szombat, 11:18


autója adatai
Széria: 5
Típus: E39
Kivitel: Touring
Modell: 525i
Évjárat: 2001

státusz Imicsiba

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2014. május 24. szombat, 08:41


Sziasztok!

Meg uj vagyok itt es a bmwk teren is! Szoval vettem egy 525i m pack kombit a gazos is 2001! A fek hagya volt es razott is! Vettem ra textar tarcsakat es betetet, jobb oldali kerek csapagyat is mert bugott. Szoval a razas megszunt amikor fekezek. Viszont a fekek elol rettenetesen melegszenek! Ujra szetszereltem megjarattam a munka hengert le szettem es kezzel vissza lehet tolni! De meg mindig melekszik nagyon! Mind a ket oldal talan a jobboldali kicsit jobban!
Van valakinek otlete mi lehet? En arra gondolok, hogy a flexicso el oregedett es nem engedi a feknyerget rendesen mukodni! Vagy a feknyereg nem lelegzik rendesen kb 1mm mozog vissza mikor megfeszul!
Elore is koszonom a segitseget!
Imi

Zolee
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz Zolee

BMWfanatic

Elismertség: 6% (53 pont) | Hozzászólások: 819

Elküldve: 2014. május 22. csütörtök, 23:39


SirToma írta: Sziasztok.

Betétet kell elöl cserélnem,olvastam már itt a fórumon is az ebc-röl.
Használ valaki????

Ez a standard betét ha jól gondolom, valakinek tapasztalata?
http://ebcbrakes.hu/auto-model...itura.html

Előre is köszi:Toma

Szia,
Elöl EBC a tárcsa is betét is, a betét mondjuk piros. Beszerelés előtt nem gondoltam, hogy ennyire jó fékem lesz, sztem a feketével (igen ez a standard) sem fogsz mellé fogni!


SirToma
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz SirToma

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 6% (19 pont) | Hozzászólások: 306

Elküldve: 2014. május 22. csütörtök, 10:59


Sziasztok.

Betétet kell elöl cserélnem,olvastam már itt a fórumon is az ebc-röl.
Használ valaki????

Ez a standard betét ha jól gondolom, valakinek tapasztalata?
http://ebcbrakes.hu/auto-model...itura.html

Előre is köszi:Toma

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2005

státusz copygrandee

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 8

Elküldve: 2014. április 26. szombat, 17:56


YELLOW írta:
copygrandee írta: Én pont a gyárival jártam így!
Nem azért kell cserélnem mert elkopott, hanem mert hullámos, pedig nem vagyok egy versenyző típus...


biztos, hogy a tárcsa hullámos? megemelve, pörgetve a kereket beleér, megszorul?
nekem is ATE van, nekem is rázott, én is azt hittem biztos szar, aztán kiderült a az első lengőkar szilentje volt rossz.


Igazad lehet. Mivel van még egy-két gyenge pont, ezért azok orvoslásával kezdünk. Ha minden ok kiderül, hogy a féknek is mennie kell-e. Köszönöm!

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17576

Elküldve: 2014. április 24. csütörtök, 14:28


copygrandee írta: Én pont a gyárival jártam így!
Nem azért kell cserélnem mert elkopott, hanem mert hullámos, pedig nem vagyok egy versenyző típus...


biztos, hogy a tárcsa hullámos? megemelve, pörgetve a kereket beleér, megszorul?
nekem is ATE van, nekem is rázott, én is azt hittem biztos szar, aztán kiderült a az első lengőkar szilentje volt rossz.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2005

státusz copygrandee

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 8

Elküldve: 2014. április 24. csütörtök, 14:24


Én pont a gyárival jártam így!
Nem azért kell cserélnem mert elkopott, hanem mert hullámos, pedig nem vagyok egy versenyző típus...

Szemy

státusz Szemy

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 11% (45 pont) | Hozzászólások: 397

Elküldve: 2014. április 23. szerda, 10:52


MattM325 írta:
copygrandee írta: Sziasztok!
Szükségem lenne egy kis segítségre...
2005-ös évjáratú 318d-s Bencében esedékessé vált többek között az első fékek cseréje. Betét+tárcsa. A gyári szett árát kissé borsosnak találom, főleg hogy lassacskán eladósorba is kerül a kicsike. Az hallottam, hogy a Zimmermann féle szettek ár-érték arányban egész jók. Belevághatok? Az ár szettben kevesebb, mint a fele a gyárinak...
Köszönöm előre is!


Jók a Zimmermann fékek, de ha úgyis nemsokára eladod én néznék a helyedben sima Ate tárcsát és betétet, az is hozza a minőséget.


Nekem annak idejen az E46-omon elöl-hatul a tarcsak es betetek ATE-re lettek cserelve. 1 even belül 2x hullamosodtak fel az elsö tarcsak, pedig sem veszfekezest, sem intenziv fekezest nem csinaltam egyetlen egy alkalommal sem. Mivel mar elado sorban volt az auto, igy nem orvosoltam a problemat.

A kollegam ugyan igy jart az E39-es BMW-jen az ATE tarcsakkal, neki is 2x hullamosodott fel. Nala az eredeti BMW tarcsak oldottak meg örökre a problemat.

En nagyot csalodtam az ATE minösegeben, es ha csak 50-60 eurot dobtam volna a komplett ATE szett arara, akkor mindenböl gyari BMW-t vehettem volna. Sebaj, tanulopenz megfizetve.

Szemy

MattM325
autója adatai
Széria: 1
Típus: E82
Kivitel: Coupe
Modell: 125i
Évjárat: 2009

státusz MattM325

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 14% (52 pont) | Hozzászólások: 364

Elküldve: 2014. április 22. kedd, 23:27


copygrandee írta: Sziasztok!
Szükségem lenne egy kis segítségre...
2005-ös évjáratú 318d-s Bencében esedékessé vált többek között az első fékek cseréje. Betét+tárcsa. A gyári szett árát kissé borsosnak találom, főleg hogy lassacskán eladósorba is kerül a kicsike. Az hallottam, hogy a Zimmermann féle szettek ár-érték arányban egész jók. Belevághatok? Az ár szettben kevesebb, mint a fele a gyárinak...
Köszönöm előre is!


Jók a Zimmermann fékek, de ha úgyis nemsokára eladod én néznék a helyedben sima Ate tárcsát és betétet, az is hozza a minőséget.