autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Coupe
Modell: 318is
Évjárat: 1994

státusz gabesz97

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 4

Elküldve: 2018. december 01. szombat, 18:47


Sziasztok!Fékcsere előtt állok,és egy olyan kérdésem lenne hogy ezeknek a lyugatott meg mart tárcsáknak van-e valami élettani hatása?(rövidebb fékút,hosszabb élettartam)Vagy ugyanaz kb mint a sima Brembo?
E36 318is.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2018. augusztus 19. vasárnap, 20:07


jtomas írta: Sziasztok. Olyan gondom lenne, hogy van egy 2008-as évjáratú n47d20a motorkódú e91 320d autóm. Rendeltem rá előre gyári bmw féktárcsákat, de a rajta levő régi tárcsám 312mm átmérőjű, az új 300mm átmérőjű. A 300mm-es szerintem elég necces, a fékbetét teljesen kiér a tárcsa széléig. Nézegettem minden féle webshopot, 2 helyen láttam 300mm-es tárcsát az én autómra, de azt lehet csak elírták, szinte mindenütt a 312mm-es tárcsát írják hozzá. A kérdésem az lenne hogy van e valakinek tapasztalata ezen a téren, rajta hagyjam-e a 300mm-es tárcsát, vagy vegyek rá 312mm-est?


én úgy tudom mind a kettővel szerelték. alvázszám alapján kell lekérni, hogy milyennel szerelték. igazából csak egy vékony csíkot kell hagynia. olyan 1 mm-t.
meg olyat vegyél, ami rajta volt.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2008

státusz jtomas

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2018. augusztus 19. vasárnap, 14:11


Sziasztok. Olyan gondom lenne, hogy van egy 2008-as évjáratú n47d20a motorkódú e91 320d autóm. Rendeltem rá előre gyári bmw féktárcsákat, de a rajta levő régi tárcsám 312mm átmérőjű, az új 300mm átmérőjű. A 300mm-es szerintem elég necces, a fékbetét teljesen kiér a tárcsa széléig. Nézegettem minden féle webshopot, 2 helyen láttam 300mm-es tárcsát az én autómra, de azt lehet csak elírták, szinte mindenütt a 312mm-es tárcsát írják hozzá. A kérdésem az lenne hogy van e valakinek tapasztalata ezen a téren, rajta hagyjam-e a 300mm-es tárcsát, vagy vegyek rá 312mm-est?

autója adatai
Széria: 5
Típus: E39
Kivitel: Sedan
Modell: 520i
Évjárat: 1998

státusz csaba1020

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 20

Elküldve: 2018. június 24. vasárnap, 12:15


YELLOW írta:
csaba1020 írta:
YELLOW írta:
csaba1020 írta: Üdv mindenkinek !
A fékemmel lenne egy kis gond. Pár napja észrevettem , hogy fékezéskor mikor már az autó éppen kezd megállni kattogó hang jön a bal elejéből . Pedálon nem érezhető semmi . betétek , tárcsák még 10.000km mentek (textar). Ha a kocsi álló helyben van és nyomkodom a féket akkor is hallok nyöszörgést ugyan onnan ! Szerintetek ?


az csak az ahogy a tárcsa és a betét ragadva, de elcsúsznak egymáson. ha puhább a betét, akkor jobban érezhető.
én inkább akkor tapasztalom, amikor lejtőn vagy huplin engedem le az autót és fékezgetem.


Eddig nem volt semmi hang ! De ez a kattogás elég bosszantó . És csak egy oldalt .


esetleg fellazult a féknyereg, mozog a betét. feszítőrugója a helyén?

Ezt meg kell néznem .Rugó a helyén . A nyerget
megnézem . Köszönöm a segítségeket .

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2018. június 24. vasárnap, 10:34


csaba1020 írta:
YELLOW írta:
csaba1020 írta: Üdv mindenkinek !
A fékemmel lenne egy kis gond. Pár napja észrevettem , hogy fékezéskor mikor már az autó éppen kezd megállni kattogó hang jön a bal elejéből . Pedálon nem érezhető semmi . betétek , tárcsák még 10.000km mentek (textar). Ha a kocsi álló helyben van és nyomkodom a féket akkor is hallok nyöszörgést ugyan onnan ! Szerintetek ?


az csak az ahogy a tárcsa és a betét ragadva, de elcsúsznak egymáson. ha puhább a betét, akkor jobban érezhető.
én inkább akkor tapasztalom, amikor lejtőn vagy huplin engedem le az autót és fékezgetem.


Eddig nem volt semmi hang ! De ez a kattogás elég bosszantó . És csak egy oldalt .


esetleg fellazult a féknyereg, mozog a betét. feszítőrugója a helyén?

autója adatai
Széria: 5
Típus: E39
Kivitel: Sedan
Modell: 520i
Évjárat: 1998

státusz csaba1020

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 20

Elküldve: 2018. június 23. szombat, 22:40


YELLOW írta:
csaba1020 írta: Üdv mindenkinek !
A fékemmel lenne egy kis gond. Pár napja észrevettem , hogy fékezéskor mikor már az autó éppen kezd megállni kattogó hang jön a bal elejéből . Pedálon nem érezhető semmi . betétek , tárcsák még 10.000km mentek (textar). Ha a kocsi álló helyben van és nyomkodom a féket akkor is hallok nyöszörgést ugyan onnan ! Szerintetek ?


az csak az ahogy a tárcsa és a betét ragadva, de elcsúsznak egymáson. ha puhább a betét, akkor jobban érezhető.
én inkább akkor tapasztalom, amikor lejtőn vagy huplin engedem le az autót és fékezgetem.


Eddig nem volt semmi hang ! De ez a kattogás elég bosszantó . És csak egy oldalt .

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2018. június 23. szombat, 22:23


csaba1020 írta: Üdv mindenkinek !
A fékemmel lenne egy kis gond. Pár napja észrevettem , hogy fékezéskor mikor már az autó éppen kezd megállni kattogó hang jön a bal elejéből . Pedálon nem érezhető semmi . betétek , tárcsák még 10.000km mentek (textar). Ha a kocsi álló helyben van és nyomkodom a féket akkor is hallok nyöszörgést ugyan onnan ! Szerintetek ?


az csak az ahogy a tárcsa és a betét ragadva, de elcsúsznak egymáson. ha puhább a betét, akkor jobban érezhető.
én inkább akkor tapasztalom, amikor lejtőn vagy huplin engedem le az autót és fékezgetem.


autója adatai
Széria: 5
Típus: E39
Kivitel: Sedan
Modell: 520i
Évjárat: 1998

státusz csaba1020

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 20

Elküldve: 2018. június 23. szombat, 21:18


Üdv mindenkinek !
A fékemmel lenne egy kis gond. Pár napja észrevettem , hogy fékezéskor mikor már az autó éppen kezd megállni kattogó hang jön a bal elejéből . Pedálon nem érezhető semmi . betétek , tárcsák még 10.000km mentek (textar). Ha a kocsi álló helyben van és nyomkodom a féket akkor is hallok nyöszörgést ugyan onnan ! Szerintetek ?

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2018. május 24. csütörtök, 06:45


mici1974 írta: Sziasztok!Az autó kiírta az első fékbetét cseréjét tárcsa fékbetétek kicserélve de a hibát még mindig kiírja ki kell üttetni vagy majd eltűnik a hibakód?


néha érdemes olvasgatni a fórumot, más topic-okat is, azért lehet sokat tanulni...
sokat nem kellett volna visszanézni:
Mi lehet a baj? topic

mici1974
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2008

státusz mici1974

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 25

Elküldve: 2018. május 23. szerda, 23:01


Sziasztok!Az autó kiírta az első fékbetét cseréjét tárcsa fékbetétek kicserélve de a hibát még mindig kiírja ki kell üttetni vagy majd eltűnik a hibakód?

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2018. május 13. vasárnap, 08:12


pot írta: Sziasztok olyan problémám lenne ,hogy kézifék betéteket és az összes rugót ki kell cseréjem . Mert a régi szétesett benne . De észrevettem ,hogy amire rá kell szerelni a betéteket , az a kör fekete porvédő lemez a tárcsa mögött van , az szét van rohadva, ezt a lemezt is ki kell cserélnem mind a két oldalon . Az lenne a kérdésem , hogy ezt porvédő lemez úgy lehet levenni ,hogy az agyat is ki kell venni, attól félek hogy a csapágy is tönkre megy, vagy nem mehet tönkre????????????? Válaszokat előre is köszi.


sajnos ahhoz le kell venni az agyat. de akkor már cserélni kell a csapágyat, mert idő kérdése és tönkre megy az is. legalábbis szétszerelésnél tönkre fog az biztos, tehát csapágy legyen bekészítve. ráadásul szívás lesz a levétel.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz pot

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 82

Elküldve: 2018. május 13. vasárnap, 00:21


Sziasztok olyan problémám lenne ,hogy kézifék betéteket és az összes rugót ki kell cseréjem . Mert a régi szétesett benne . De észrevettem ,hogy amire rá kell szerelni a betéteket , az a kör fekete porvédő lemez a tárcsa mögött van , az szét van rohadva, ezt a lemezt is ki kell cserélnem mind a két oldalon . Az lenne a kérdésem , hogy ezt porvédő lemez úgy lehet levenni ,hogy az agyat is ki kell venni, attól félek hogy a csapágy is tönkre megy, vagy nem mehet tönkre????????????? Válaszokat előre is köszi.

Pitykoo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2003

státusz Pitykoo

BMWfanatic

Elismertség: 1% (16 pont) | Hozzászólások: 854

Elküldve: 2018. április 25. szerda, 09:35


YELLOW írta:
Pitykoo írta:
YELLOW írta:
Pitykoo írta:
Tano írta:
Pitykoo írta: Hali!
Egy olyan kérdésem lenne, hogy tudtok e arra megoldást, hogy ha 1-2 hetet áll az autó tiszta rozsda a féktárcsa.
Valamit lehet tenni ellene?
Előre is köszönöm!


Igen, lehet: Használni kell az autót!


Egynek nem rossz ötlet!


de hogy? nekem állt már többet is, és semmi nem volt rajta. kint áll?
mosás után álltam már be a garázsba ahol állt 1-2 hetet, de csak fátyol szerű rozsda volt rajta. még a betétet is alig fogta oda.
rozsda ellen megoldás? kerámia, vagy karbon tárcsa.
mondom nekem az ATE nagyon kegyes ebből a szempontból.


Kint áll állandóan sajna.
Leteszem és kb. 1 hét és összeragad a rozsdától az egész. Alig bírok elindulni vele..
Lehet szar ez a tárcsa. Ha jól emlékszem Jurid a márkája.


nekem is Jurid a gyárija. de sosem volt gondom, pedig mikor megvettem egy darabig nekem is kint állt.
én arra tudok gondolni,hogy talán túl sokat és sokáig hevülhetett a fék, emiatt átalakult egy kicsit a szerkezete. vagy épp ellenkezőleg, lehet meg kellene néha fékezni keményebben.
mind a négy tárcsa ilyen? nem lehet, hogy kutya levizeli? mert az oszt érdekes tud lenni.


Sajna mind a 4 ilyen....
Nem tudom mitől. Fékezni szoktam néha erőseket is direkt.
Amivel megvettem anno azok nem rozsdálltak be sose..

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2018. április 24. kedd, 22:50


Pitykoo írta:
YELLOW írta:
Pitykoo írta:
Tano írta:
Pitykoo írta: Hali!
Egy olyan kérdésem lenne, hogy tudtok e arra megoldást, hogy ha 1-2 hetet áll az autó tiszta rozsda a féktárcsa.
Valamit lehet tenni ellene?
Előre is köszönöm!


Igen, lehet: Használni kell az autót!


Egynek nem rossz ötlet!


de hogy? nekem állt már többet is, és semmi nem volt rajta. kint áll?
mosás után álltam már be a garázsba ahol állt 1-2 hetet, de csak fátyol szerű rozsda volt rajta. még a betétet is alig fogta oda.
rozsda ellen megoldás? kerámia, vagy karbon tárcsa.
mondom nekem az ATE nagyon kegyes ebből a szempontból.


Kint áll állandóan sajna.
Leteszem és kb. 1 hét és összeragad a rozsdától az egész. Alig bírok elindulni vele..
Lehet szar ez a tárcsa. Ha jól emlékszem Jurid a márkája.


nekem is Jurid a gyárija. de sosem volt gondom, pedig mikor megvettem egy darabig nekem is kint állt.
én arra tudok gondolni,hogy talán túl sokat és sokáig hevülhetett a fék, emiatt átalakult egy kicsit a szerkezete. vagy épp ellenkezőleg, lehet meg kellene néha fékezni keményebben.
mind a négy tárcsa ilyen? nem lehet, hogy kutya levizeli? mert az oszt érdekes tud lenni.

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2018. április 24. kedd, 20:14


Pitykoo írta:
YELLOW írta:
Pitykoo írta:
Tano írta:
Pitykoo írta: Hali!
Egy olyan kérdésem lenne, hogy tudtok e arra megoldást, hogy ha 1-2 hetet áll az autó tiszta rozsda a féktárcsa.
Valamit lehet tenni ellene?
Előre is köszönöm!


Igen, lehet: Használni kell az autót!


Egynek nem rossz ötlet!


de hogy? nekem állt már többet is, és semmi nem volt rajta. kint áll?
mosás után álltam már be a garázsba ahol állt 1-2 hetet, de csak fátyol szerű rozsda volt rajta. még a betétet is alig fogta oda.
rozsda ellen megoldás? kerámia, vagy karbon tárcsa.
mondom nekem az ATE nagyon kegyes ebből a szempontból.


Kint áll állandóan sajna.
Leteszem és kb. 1 hét és összeragad a rozsdától az egész. Alig bírok elindulni vele..
Lehet szar ez a tárcsa. Ha jól emlékszem Jurid a márkája.

A Jurid jó tárcsa, gyári beszállító. Szerintem zsírozd be, oszt majd nem rozsdásodik. Viccet félretéve, nekem is kint áll, soha nem volt ilyen gondom.
bye: hil