bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2012. március 03. szombat, 15:07


jons írta:
Ha már itt tartunk. Mitől függ, hogy egy féktárcsa+betét kombó úgymond harap vagy sem? Nem vagyok megelégedve a fékhatásommal. Persze ha rálépek megáll a kocsi, ha nyomom akkor abs is van. Semmi gond, működik minden. Csak én azt szeretném, hogy ne kelljen ennyire nyomni pedált... vagy valami ilyesmi. Némileg ködösen fogalmazok az látom én is.



Mindenek előtt érdemes lenne lecserélni a fékfolyadékot (gyárira), aztán normálisan "bevasalni" a fékeket.

hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2012. március 03. szombat, 15:04


jons írta: Ha már itt tartunk. Mitől függ, hogy egy féktárcsa+betét kombó úgymond harap vagy sem? Nem vagyok megelégedve a fékhatásommal. Persze ha rálépek megáll a kocsi, ha nyomom akkor abs is van. Semmi gond, működik minden. Csak én azt szeretném, hogy ne kelljen ennyire nyomni pedált... vagy valami ilyesmi. Némileg ködösen fogalmazok az látom én is.



Bocsánat, hogy bele szólok. A fékhatás nagyban függ a betét/tárcsa minőségétől.
Ha nagyméretű sport tárcsát puha betétekkel kombinálsz, ráadásul fémszövet borítású flexibilis fékcsövet használsz a gumi helyett (sajna műbizonylat kell ha olyan helyre viszed műszakira) kicsi pedálerő és rövid pedálutad lesz. (pontosabb lesz a fék nyomáspontja, de az adagolhatóságát is szokni kell)

jons
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz jons

BMWfanatic

Elismertség: 20% (254 pont) | Hozzászólások: 1224

Elküldve: 2012. március 03. szombat, 14:47


Coyote írta:
bbubbuka írta: Amíg vadi új a betét meg a tárcsa azóta pár km-ert mentem csak, de még nem érzem úgy hogy annyival jobban fogna mint a szétkopott elődjei.
Normális ez vagy már kezdettől fogva fognia kellene keményen?


Mivel a kopásnak megfelelően utánaállítódik a fékbetét, elvileg a hatékonyságban nem lehet különbség, sőt, én abban sem igazán hiszek, hogy az új féktárcsa bármit is forradalmian megváltoztatna. Szerintem placebo
Ha komplett féket cserélsz (pl. Brembora) akkor biztosan van különbség, de amíg a gyárit gyárira, nem hiszem hogy érezned kellene. Az egyetlen dolog ami különböző szokott lenni fékbetét-cserénél, az az, hogy megszűnik, vagy épp megjelenik a nyikorgó hang.


Ha már itt tartunk. Mitől függ, hogy egy féktárcsa+betét kombó úgymond harap vagy sem? Nem vagyok megelégedve a fékhatásommal. Persze ha rálépek megáll a kocsi, ha nyomom akkor abs is van. Semmi gond, működik minden. Csak én azt szeretném, hogy ne kelljen ennyire nyomni pedált... vagy valami ilyesmi. Némileg ködösen fogalmazok az látom én is.



Coyote
autója adatai
Széria: Z4
Típus: E89
Kivitel: Roadster
Modell: Z4 30i
Évjárat: 2009

státusz Coyote

BMWfanatic

Elismertség: 12% (171 pont) | Hozzászólások: 1417

Elküldve: 2012. március 03. szombat, 14:42


bbubbuka írta: Amíg vadi új a betét meg a tárcsa azóta pár km-ert mentem csak, de még nem érzem úgy hogy annyival jobban fogna mint a szétkopott elődjei.
Normális ez vagy már kezdettől fogva fognia kellene keményen?


Mivel a kopásnak megfelelően utánaállítódik a fékbetét, elvileg a hatékonyságban nem lehet különbség, sőt, én abban sem igazán hiszek, hogy az új féktárcsa bármit is forradalmian megváltoztatna. Szerintem placebo
Ha komplett féket cserélsz (pl. Brembora) akkor biztosan van különbség, de amíg a gyárit gyárira, nem hiszem hogy érezned kellene. Az egyetlen dolog ami különböző szokott lenni fékbetét-cserénél, az az, hogy megszűnik, vagy épp megjelenik a nyikorgó hang.

bbubbuka
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 318Ci
Évjárat: 2003

státusz bbubbuka

Törzsvendég

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 155

Elküldve: 2012. március 03. szombat, 14:26


Amíg vadi új a betét meg a tárcsa azóta pár km-ert mentem csak, de még nem érzem úgy hogy annyival jobban fogna mint a szétkopott elődjei.
Normális ez vagy már kezdettől fogva fognia kellene keményen?


InsectKiller
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Ci
Évjárat: 2001

státusz InsectKiller

BMWfanatic

Elismertség: 8% (127 pont) | Hozzászólások: 1505

Elküldve: 2012. február 19. vasárnap, 13:41


kecsu írta: Haliho!
Most akarok venni hátsó fékeket.És egy barátom ajánlott egy komplett szettet(FERODO) 200 Euro-ért..két komplett hátsó fék kézifékkel együtt.Ez jo ár érte? +nem ismerem ezt a márkát valaki irna hogy milyen is ez.Előre is köszi.


Én szívesen megírom neked a tapasztalatomat a FERODO-val!
2éve volt kb, hogy a gyári tárcsámhoz vettem FERODO betétet. Valami silver nevezetű volt, ilyen ezüstös színű volt a betét. És bátran állítom, hogy mióta felraktam, azóta nyikorgott. Olyan idegesítő volt, h most 60%-osan inkább kidobtam a kukába és raktam fel ATE-t. Ez olyan most mint a megváltás!
De te hátha nem jársz úgy, mint én!

kecsu
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz kecsu

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 8

Elküldve: 2012. február 19. vasárnap, 13:36


Haliho!
Most akarok venni hátsó fékeket.És egy barátom ajánlott egy komplett szettet(FERODO) 200 Euro-ért..két komplett hátsó fék kézifékkel együtt.Ez jo ár érte? +nem ismerem ezt a márkát valaki irna hogy milyen is ez.Előre is köszi.



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2012. január 31. kedd, 14:01


fapuma7210 írta: Sziasztok!


http://www.schmiedmann.hu/3_se...l1.htm#239

Ezekkel mi lehet a baj?
Semmiképpen ne vegyem?

Nekem nem lenne mindegy hogy 1pár 17000- vagy 1db 14000- (tárcsa)meg persze a betét is lényegesen olcsóbb.
Használ valaki ilyet?

Mind a négyet cserélném.


én elmondom neked konkrétan mi a bajom a linkelt oldallal.
soha semmilyen márkamegnevezés nincs. a képek sok esetben tájékoztató jellegűek, de már cikkszámban is találkoztam nem egyezéssel. amikor e-mail-ben rákérdeztem, akkor meg totál kitérő választ kaptam, ami ráadásul azt is tükrözte, hogy a hozzáértés csak minimális szikrája van jelen. ekkor döntöttem el, hogy még csak gondolatban sem jut eszembe, hogy innen rendeljek valamit, mikor még a kilét is kérdéses. odaírják, hogy nem gyári beszállító, de gyárival megegyező minőség... közben meg olasz tucatxar. ami meg jó minőség, attól meg árban van jobb. remélem az érintett nem sértődik meg, de ez egy olyan oldal, ahol segítünk a másiknak, tapasztalatokkal, véleményekkel. nekem ez a véleményem.

neked is Mátyás Attilát ajánlom (M.Attila, Shop->utángyártott alkatrészek menüpont).
1. biztos, hogy jobb áron tud szállítani
2. 1-2napon belül megvan, akár a kezedben foghatod
3. nem egyszer telefonon érdeklődött pl nálam, hogy minden rendben van-e, megfelelő-e, stb
ha korrekt ember kell, és jó áron, akkor őt ajánlom. a döntés a tiéd.

fapuma7210
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2005

státusz fapuma7210

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 66

Elküldve: 2012. január 31. kedd, 13:48


Sziasztok!


http://www.schmiedmann.hu/3_se...l1.htm#239

Ezekkel mi lehet a baj?
Semmiképpen ne vegyem?

Nekem nem lenne mindegy hogy 1pár 17000- vagy 1db 14000- (tárcsa)meg persze a betét is lényegesen olcsóbb.
Használ valaki ilyet?

Mind a négyet cserélném.

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2012. január 30. hétfő, 20:04


Hát vége lett lassan. 238e km után elhalálozott a két hátsó féktárcsám. Szép kort értek meg, elől az 5.(!!!) féktárcsa-betét készlet teljesít szolgálatot. Némi netes túrás után Lemförder(!) tárcsákat rendeltem a gyári és minden más készlet fele árában. Elől csak gyárit használok, mert egyszer volt nem gyári és fele futamot ment, mint a gyári, de hátul annyira nincs terhelés, hogy nem ragaszkodtam a gyárihoz.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2012. január 30. hétfő, 18:28


fapuma7210 írta:
YELLOW írta:
fapuma7210 írta: Sziasztok!


Fékbetétet kell cserélnem.
Milyet érdemes venni és hol?Tapasztalatokat várok,
betétekről kopásjelzőkről.
Csak gyári vagy ut.gyártott is jó?
(hűtött tárcsát szabad szabályoztatni?)kb 1,5mmes válla van.
318d 85kw az autó.


hát a 1,5 mm-es váll az már felejtős.
a gyári teljesen jó. M.Attila-t keresd. a gyárin kívül az ATE is jó. drágább meg felesleges.


Mennyi lehet a legvékonyabb érték?
Egyébként elől jobb a helyzet 1mm-nél kevesebb.Hátul vállasabb.
M.Attilát hol találom?
(én olcsóbbra dondoltam nem drágábbra.)


Személyes információ: Mátyás Attila, 20/3264882

hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2012. január 30. hétfő, 17:57


jons írta: Nincs itt semmi belevau! Én nem így fogom fel. Egy szóval nem mondtam, hogy nincs igazatok!
itt szépen ki is van vesézve a téma.
http://www.bmwfanatics.hu/bmw-...olas=15638

22-1,5=19. Itt még levesznek 0,1-et oldalanként, az 18,8. Ez elvileg pont 1 millivel kevesebb, mint a gyári előírás ha jól emlékszem. Oldalanként 5 tized minusszal. Ennyiért nem dobok el egy majdnem tökéletes betét garnitúrát. Benne van még 10k km biztosan. Az meg nekem a mostani tempóval meg benzin árral 1 év.

Lekopik ez a betétgarnitúra aztán lesznek új tárcsák.



Megnéztem a tied: Az új 22mm a minimum 19,6 (ez alá nem mehetsz (tolerance data szerint))
Hátsó: Új 19mm min: 16,6

fapuma7210 írta: Mennyi lehet a legvékonyabb érték?
Egyébként elől jobb a helyzet 1mm-nél kevesebb.Hátul vállasabb.


Ha jól tudom a tiedre is ezek az értékek érvényesek.
(a tévedés jogát fenntartom, az adatok a Tolerance Data 2009.2 programból vannak)

fapuma7210
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2005

státusz fapuma7210

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 66

Elküldve: 2012. január 30. hétfő, 17:33


YELLOW írta:
fapuma7210 írta: Sziasztok!


Fékbetétet kell cserélnem.
Milyet érdemes venni és hol?Tapasztalatokat várok,
betétekről kopásjelzőkről.
Csak gyári vagy ut.gyártott is jó?
(hűtött tárcsát szabad szabályoztatni?)kb 1,5mmes válla van.
318d 85kw az autó.


hát a 1,5 mm-es váll az már felejtős.
a gyári teljesen jó. M.Attila-t keresd. a gyárin kívül az ATE is jó. drágább meg felesleges.


Mennyi lehet a legvékonyabb érték?
Egyébként elől jobb a helyzet 1mm-nél kevesebb.Hátul vállasabb.
M.Attilát hol találom?
(én olcsóbbra dondoltam nem drágábbra.)

jons
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz jons

BMWfanatic

Elismertség: 20% (254 pont) | Hozzászólások: 1224

Elküldve: 2012. január 30. hétfő, 17:27


hancurozo írta:
jons írta:
Hori írta:
csak ha neked is 1,5mm-es válla volt akkor már igencsak vékonyabb a tárcsád mint a megengedett minimum érték


Hori egy 318i-ről beszélünk.


Bocsánat, hogy bele vau-vau. Horinak igaza van a tárcsa gyári vastagsága, és a felszabályzásának alsó értéke között ritkán van 3mm (én még nem találkoztam nagyobb különbséggel). Ha 1,5 a váll, és mindkét oldalon szabályzod (márpedig mind a 2 oldalon kell) már vékonybb a tárcsád mind a min. tárcsavastagság.


Nincs itt semmi belevau! Én nem így fogom fel. Egy szóval nem mondtam, hogy nincs igazatok!
itt szépen ki is van vesézve a téma.
http://www.bmwfanatics.hu/bmw-...olas=15638

22-1,5=19. Itt még levesznek 0,1-et oldalanként, az 18,8. Ez elvileg pont 1 millivel kevesebb, mint a gyári előírás ha jól emlékszem. Oldalanként 5 tized minusszal. Ennyiért nem dobok el egy majdnem tökéletes betét garnitúrát. Benne van még 10k km biztosan. Az meg nekem a mostani tempóval meg benzin árral 1 év.

Lekopik ez a betétgarnitúra aztán lesznek új tárcsák.



Hori
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Hori

BMWfanatic

Elismertség: 8% (305 pont) | Hozzászólások: 3578

Elküldve: 2012. január 30. hétfő, 17:15


hancurozo írta:
jons írta:
Hori írta:
csak ha neked is 1,5mm-es válla volt akkor már igencsak vékonyabb a tárcsád mint a megengedett minimum érték


Hori egy 318i-ről beszélünk.


Bocsánat, hogy bele vau-vau. Horinak igaza van a tárcsa gyári vastagsága, és a felszabályzásának alsó értéke között ritkán van 3mm (én még nem találkoztam nagyobb különbséggel). Ha 1,5 a váll, és mindkét oldalon szabályzod (márpedig mind a 2 oldalon kell) már vékonybb a tárcsád mind a min. tárcsavastagság.



Ennyi itt az igazság