valter320d
autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 525d
Évjárat: 2004

státusz valter320d

BMWfanatic

Elismertség: 4% (28 pont) | Hozzászólások: 673

Elküldve: 2012. július 31. kedd, 19:43


YELLOW írta:
valter320d írta: Gildan, Brembo, Ferodo, Textar, TRW, Valeo, EBC, Bosch én semmiképpen nem vennék ATEt


én meg ezek közül nem tennék fel. a brembo is csak a magasabb árkategóriás fékeik jók. az EBC alapból nem olcsó. a valeo meg ugyanaz mint lehet bármelyik, mert egy másik gyártó során csinálják, csak valeo-s dobozolás lesz.


Igazad van Yelloowwww Meister de az ate is ugyanugy vetemedik,annyi pénzért meg ammenyiért vetted az ate Powerdiscet már ebct veszel legalább is asszem 90 a szett betéttel gondolok én greenstuffra!De lehet megpróbálok egy puhább betétet egy jobb tárcsával mondjuk mittom én pfffff.
Mi a jó egyeltalán????
Amugy nem sikerült ma Mikivel talizni majd csütörtökön,és egy érdekesség megcsináltuk a led indexet és sok mindenkinek aki ilyet akar 2OHM elenállás ra van szükség és FASZA

IGEN A VALEO NEM FASZA

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2012. július 31. kedd, 19:44

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2012. július 31. kedd, 06:48


valter320d írta: Gildan, Brembo, Ferodo, Textar, TRW, Valeo, EBC, Bosch én semmiképpen nem vennék ATEt


én meg ezek közül nem tennék fel. a brembo is csak a magasabb árkategóriás fékeik jók. az EBC alapból nem olcsó. a valeo meg ugyanaz mint lehet bármelyik, mert egy másik gyártó során csinálják, csak valeo-s dobozolás lesz.

ute107
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2001

státusz ute107

BMWfanatic

Elismertség: 6% (64 pont) | Hozzászólások: 1056

Elküldve: 2012. július 30. hétfő, 22:36


Coyote írta: Tuti, hogy lehet megfelelőt szerezni BMW jelzés nélkül.



A Zimmermann sem az! Hullámosodik és nyikorog óvatos fékezésnél az EBC betéttel. Igaz fékhatás jobb mint a gyárival....


Coyote
autója adatai
Széria: Z4
Típus: E89
Kivitel: Roadster
Modell: Z4 30i
Évjárat: 2009

státusz Coyote

BMWfanatic

Elismertség: 12% (171 pont) | Hozzászólások: 1417

Elküldve: 2012. július 30. hétfő, 22:16


BarG írta:
Coyote írta: Röviden leírnám a tapasztalatom az ATE féktárcsákról, pár ezer km után:

1. kurvajól fog, ha odalépek neki, meg merem kockáztatni, hogy jobb, mint a gyári volt. Szórja is a fékport rendesen.
2. enyhén, de érezhetően hullámosak a tárcsák, amit főleg autópályás lassításoknál, a fékezés kezdetekor rezgéssel jelez a fékpedál. A rezgés (hullámosság) mértékét jelenleg valahova a "gariban cseréltetem" és a "másnak nem ajánlom" kategóriák közé sorolnám, azaz elfogadom így, de dicsérni nem fogom egy percig sem.

Az is lehet, hogy a vágott felület miatt érzem az enyhe rezgést, de rohadjon meg, ha ennyi pénzért enyhén ráz. Ne rázzon.



Ne haragudj, de néhányan már leírtuk, hogy szinte mindegy milyen nem gyári tárcsát választasz, az hamar rázni fog. És lám, igazunk lett.

Bár találhatna már valaki nem gyáriban elfogadható minőségű tárcsát, mert zavaró, hogy ennyire kötve legyünk.


Nem haragszom, mert a hatékonysága jó, a kinézete meg tetszetős

De valaki a gyárit is gyártja, és az nem a BMW... Tuti, hogy lehet megfelelőt szerezni BMW jelzés nélkül.

valter320d
autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 525d
Évjárat: 2004

státusz valter320d

BMWfanatic

Elismertség: 4% (28 pont) | Hozzászólások: 673

Elküldve: 2012. július 30. hétfő, 22:10

valter320d
autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 525d
Évjárat: 2004

státusz valter320d

BMWfanatic

Elismertség: 4% (28 pont) | Hozzászólások: 673

Elküldve: 2012. július 30. hétfő, 22:06


Gildan, Brembo, Ferodo, Textar, TRW, Valeo, EBC, Bosch én semmiképpen nem vennék ATEt

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2012. július 30. hétfő, 21:17


Coyote írta: Röviden leírnám a tapasztalatom az ATE féktárcsákról, pár ezer km után:

1. kurvajól fog, ha odalépek neki, meg merem kockáztatni, hogy jobb, mint a gyári volt. Szórja is a fékport rendesen.
2. enyhén, de érezhetően hullámosak a tárcsák, amit főleg autópályás lassításoknál, a fékezés kezdetekor rezgéssel jelez a fékpedál. A rezgés (hullámosság) mértékét jelenleg valahova a "gariban cseréltetem" és a "másnak nem ajánlom" kategóriák közé sorolnám, azaz elfogadom így, de dicsérni nem fogom egy percig sem.

Az is lehet, hogy a vágott felület miatt érzem az enyhe rezgést, de rohadjon meg, ha ennyi pénzért enyhén ráz. Ne rázzon.



Ne haragudj, de néhányan már leírtuk, hogy szinte mindegy milyen nem gyári tárcsát választasz, az hamar rázni fog. És lám, igazunk lett.

Bár találhatna már valaki nem gyáriban elfogadható minőségű tárcsát, mert zavaró, hogy ennyire kötve legyünk.


Coyote
autója adatai
Széria: Z4
Típus: E89
Kivitel: Roadster
Modell: Z4 30i
Évjárat: 2009

státusz Coyote

BMWfanatic

Elismertség: 12% (171 pont) | Hozzászólások: 1417

Elküldve: 2012. július 30. hétfő, 14:43


YELLOW írta:
Coyote írta: Röviden leírnám a tapasztalatom az ATE féktárcsákról, pár ezer km után:

1. kurvajól fog, ha odalépek neki, meg merem kockáztatni, hogy jobb, mint a gyári volt. Szórja is a fékport rendesen.
2. enyhén, de érezhetően hullámosak a tárcsák, amit főleg autópályás lassításoknál, a fékezés kezdetekor rezgéssel jelez a fékpedál. A rezgés (hullámosság) mértékét jelenleg valahova a "gariban cseréltetem" és a "másnak nem ajánlom" kategóriák közé sorolnám, azaz elfogadom így, de dicsérni nem fogom egy percig sem.

Az is lehet, hogy a vágott felület miatt érzem az enyhe rezgést, de rohadjon meg, ha ennyi pénzért enyhén ráz. Ne rázzon.



én ugyanezt tapasztaltam, le is írtam visszább.
viszont ha megemelem az autót, akkor megpörgetve a kereket, még annyira sem ér a tárcsa a betétekhez, mint a gyári, és a gyári mégsem rázott. nekem is eszembe jutott lehet a vágás miatt lenne? bár most már alig érzem. a fékhatás jó, műszakin nincs vele gond, viszont qrva jól néz ki, ezért tűrtem. lehet ha legközelebb sor kerül rá nem ilyet veszek. jah nekem mikor fel lett rakva nem csinálta, óvatosna koptattam be, sehol erős fékezés, vagy hosszantartó, és pont utána lett ilyen. de mondom most már lehet nem is ráz, majd megfigyelem, de most 3 napig nem megyek vele. meló van/lesz.


Én - ahogy az autót is - napi használatra vettem, nem kíméltem különösebben a bekoptatáskor, amúgy sem szoktam satuzgatni, és a motorféket használom az autópályán is ha lehet. De nem tragédia, jobban bosszantana, ha megint kiesne 1 napra az autó és lehúznának pár ezressel munkadíj gyanánt. Inkább akkor picit rázzon ha rálépek, és kész. Nem tragédia, de érzem.


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2012. július 30. hétfő, 13:59


Coyote írta: Röviden leírnám a tapasztalatom az ATE féktárcsákról, pár ezer km után:

1. kurvajól fog, ha odalépek neki, meg merem kockáztatni, hogy jobb, mint a gyári volt. Szórja is a fékport rendesen.
2. enyhén, de érezhetően hullámosak a tárcsák, amit főleg autópályás lassításoknál, a fékezés kezdetekor rezgéssel jelez a fékpedál. A rezgés (hullámosság) mértékét jelenleg valahova a "gariban cseréltetem" és a "másnak nem ajánlom" kategóriák közé sorolnám, azaz elfogadom így, de dicsérni nem fogom egy percig sem.

Az is lehet, hogy a vágott felület miatt érzem az enyhe rezgést, de rohadjon meg, ha ennyi pénzért enyhén ráz. Ne rázzon.



én ugyanezt tapasztaltam, le is írtam visszább.
viszont ha megemelem az autót, akkor megpörgetve a kereket, még annyira sem ér a tárcsa a betétekhez, mint a gyári, és a gyári mégsem rázott. nekem is eszembe jutott lehet a vágás miatt lenne? bár most már alig érzem. a fékhatás jó, műszakin nincs vele gond, viszont qrva jól néz ki, ezért tűrtem. lehet ha legközelebb sor kerül rá nem ilyet veszek. jah nekem mikor fel lett rakva nem csinálta, óvatosna koptattam be, sehol erős fékezés, vagy hosszantartó, és pont utána lett ilyen. de mondom most már lehet nem is ráz, majd megfigyelem, de most 3 napig nem megyek vele. meló van/lesz.

jons
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz jons

BMWfanatic

Elismertség: 20% (254 pont) | Hozzászólások: 1224

Elküldve: 2012. július 30. hétfő, 13:52


Coyote írta:
Az is lehet, hogy a vágott felület miatt érzem az enyhe rezgést, de rohadjon meg, ha ennyi pénzért enyhén ráz. Ne rázzon.


Azt nem kérdeztem meg amikor találkoztunk, hogy ez a kezdetektől megvan? Érdemes lenne másnak a tapasztalatát is olvasni, hátha csak te kaptál rosszat. Nehogy már szabályozni kelljen a tárcsát rögtön...

Coyote
autója adatai
Széria: Z4
Típus: E89
Kivitel: Roadster
Modell: Z4 30i
Évjárat: 2009

státusz Coyote

BMWfanatic

Elismertség: 12% (171 pont) | Hozzászólások: 1417

Elküldve: 2012. július 30. hétfő, 13:45


Röviden leírnám a tapasztalatom az ATE féktárcsákról, pár ezer km után:

1. kurvajól fog, ha odalépek neki, meg merem kockáztatni, hogy jobb, mint a gyári volt. Szórja is a fékport rendesen.
2. enyhén, de érezhetően hullámosak a tárcsák, amit főleg autópályás lassításoknál, a fékezés kezdetekor rezgéssel jelez a fékpedál. A rezgés (hullámosság) mértékét jelenleg valahova a "gariban cseréltetem" és a "másnak nem ajánlom" kategóriák közé sorolnám, azaz elfogadom így, de dicsérni nem fogom egy percig sem.

Az is lehet, hogy a vágott felület miatt érzem az enyhe rezgést, de rohadjon meg, ha ennyi pénzért enyhén ráz. Ne rázzon.



autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz Csacsa12

Újonc

Elismertség: 22% (22 pont) | Hozzászólások: 99

Elküldve: 2012. június 12. kedd, 22:30


hancurozo írta:
Csacsa12 írta:
YELLOW írta:
Csacsa12 írta:
csbalu írta:





Műanyagból van, benne vezetékkel (minden elromlott/cserélt alkatrészt szétszedek, mert szeretem tudni mi van belül)
Nekem jelzett, cseréltem betétet, viszont nem jött meg időre az új kopásjelző. Összezártam a 2 vezetéket és nem jelzett (csak mert zavart a lámpa, de már bent van az új kopásjelző)


Mea culpa! Igazad van, megnéztem az enyémet ami nem elkopott, de a csatlakozó tűk közül az egyik ki volt törve.


Coyote
autója adatai
Széria: Z4
Típus: E89
Kivitel: Roadster
Modell: Z4 30i
Évjárat: 2009

státusz Coyote

BMWfanatic

Elismertség: 12% (171 pont) | Hozzászólások: 1417

Elküldve: 2012. június 08. péntek, 10:10


ZoliE36Compact írta: hiszen még nem kopott össze. Talán majd 100-200 km múlva. Mondjuk én naívan azt hittem, hogy ha a tárcsához való betéteket veszek, és a geometria korrekt, akkor az első pár fékezés után bekopik faszán...



elvileg a nagykönyben azt írják hogy az első 500 km-en NE KÍNOZD a fékeket! szépen be kell járatni! (plusz a tárcsákon van egy bevonat ami a rozsdásodást gátolja amíg a polcon pihen, sok szerelő b*szik erre pedig (pl.würth féktisztítóval) simán lemosható...
ha ez nem történt meg akkor szépen neked kell lekoptatnod.
jó lesz az.



Persze, csak mire jó lesz, már nem fogok emlékezni, hogy milyen volt a gyári - azaz lehetetlen összehasonlítani.
De most borzasztóan rossz, M7-ről lehajtva rendesen tipornom kellett, hogy megálljak a stop táblánál

ZoliE36Compact
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Compact
Modell: 318tds
Évjárat: 2000

státusz ZoliE36Compact

Törzsvendég

Elismertség: 4% (7 pont) | Hozzászólások: 158

Elküldve: 2012. június 08. péntek, 07:33


hiszen még nem kopott össze. Talán majd 100-200 km múlva. Mondjuk én naívan azt hittem, hogy ha a tárcsához való betéteket veszek, és a geometria korrekt, akkor az első pár fékezés után bekopik faszán...



elvileg a nagykönyben azt írják hogy az első 500 km-en NE KÍNOZD a fékeket! szépen be kell járatni! (plusz a tárcsákon van egy bevonat ami a rozsdásodást gátolja amíg a polcon pihen, sok szerelő b*szik erre pedig (pl.würth féktisztítóval) simán lemosható...
ha ez nem történt meg akkor szépen neked kell lekoptatnod.
jó lesz az.



Coyote
autója adatai
Széria: Z4
Típus: E89
Kivitel: Roadster
Modell: Z4 30i
Évjárat: 2009

státusz Coyote

BMWfanatic

Elismertség: 12% (171 pont) | Hozzászólások: 1417

Elküldve: 2012. június 07. csütörtök, 17:11


jons írta:
Coyote írta: Reggel megérkeztek a powerdiscek, délután már rajta figyelnek a gépállaton


Mutassál majd képet, meg fékezési adatokat is kérek, "g" erővel mindennel! Csak precizen


Nos, a fotót inkább mégsem töltöm fel, mert a próbaút után készült. Frissen karistolt tárcsa és fékportól retkes felni lett az eredmény

A hatékonyságáról sem tudok beszámolni, mert egyelőre olyan "szódával elmegy" az érzés, hiszen még nem kopott össze. Talán majd 100-200 km múlva. Mondjuk én naívan azt hittem, hogy ha a tárcsához való betéteket veszek, és a geometria korrekt, akkor az első pár fékezés után bekopik faszán...

Csak infóként, hogy lezárjam a korábbi nyitott kérdéseket: az érzékelő, ha egyszer bejelez, nem lehet kiütni: ugyanis roncsolással szakítja meg a tárcsa a műanyagvégű vezetéket, tehát csak a csere oldja meg a problémát.

A korábbi tárcsám nem csak hullámos és vállas volt, de 19,1 mm szélességet mértem rajta. Valószínűleg a gyári tárcsa lehetett.