b_imi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz b_imi

BMWfanatic

Elismertség: 10% (63 pont) | Hozzászólások: 601

Elküldve: 2012. augusztus 19. vasárnap, 13:12


jlaci74 írta:

Ha a "bizonytalan eredetű cuccok" -kal rám céloztál akkor rossz helyen jársz.



Nem rád céloztam, csak általánosságban írtam.

b_imi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz b_imi

BMWfanatic

Elismertség: 10% (63 pont) | Hozzászólások: 601

Elküldve: 2012. augusztus 19. vasárnap, 13:10


hil írta:
Alu bevonat nem szempont, mert semmit nem ér, ezt megtapasztaltam, láttam, nem vita kérdés.


Szerintem jó megoldás. Pl. a rögzítőfék(dobfék) belső oldalán nem képződik rozsda, ami a rögzítőfék halála. Hátulra ilyen bevonattal készült tárcsát vettem és sokkal esztétikusabb mint az első. Ráadásul mosás után nem folyik belőle a rozsdás víz.

státusz Vendég

Újonc

Elismertség: 24750% (495 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2012. augusztus 19. vasárnap, 12:38


Tano írta:
hil írta: Kollégám lyuggatott Zimmerman tárcsái nem egészen 3000Km után cserések lettek a hullámosodás miatt. Elmondása szerint nagyot nem fékezett vele (én nem voltam ott, így nem tudhatom ezt)
Én Juridot vettem 21384Ft/pár (Unix)

Egyébként valaki levezethetné nekem, hogy miért jobb a lyuggatott vagy a hornyolt féktárcsa? Szerintem: kisebb felület ezért kisebb fékhatás, gyorsabb kopás és az egyenetlen melegedés miatt hajlam a hullámosodásra ez főleg a hornyolt esetében. Mert ugye fékezéskor az érintkező felület meleg, viszont a horony alja hidegebb, ami jelentős hőmérséklet eltérést eredményezhet, a lyukak pedig mind feszültség gyűjtő helyek. Akkor mégis miért jobbak ezek? Az tuti, hogy jobban néznek ki, de van-e más előnyük is? Alu bevonat nem szempont, mert semmit nem ér, ezt megtapasztaltam, láttam, nem vita kérdés.


Rövid keresés után ezt találtam:
"A barázdált felületû Brembo Sport féktárcsák elõsegítik a fékbetét súrlódó felületének folyamatos tisztulását, elvezetik a fékezéskor keletkezõ hõt és a súrlódó felületrõl felszabaduló gázokat, vizes úton megelõzik a filmréteg képzõdését - ezáltal biztosítják a mindig állandó, folyamatosan rendelkezésre álló fékerõt.
A lyuggatott felületû Brembo Sport féktárcsák elõnye ezzel szemben az, hogy bizonyíthatóan még nagyobb fékerõt biztosítanak."


Ott az idézetben a válasz az egyik kérdésedre, az viszont érdekel, hogy miért nem ér semmit az alubevonat? A BMW miért alkalmazza már sok éve? Szerintem vitatéma. Nézz meg néhány hónapos használat után egy sima féktárcsát meg egy bevonatosat, mondjuk egy őszi hónapban...

státusz Vendég

Újonc

Elismertség: 24750% (495 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2012. augusztus 19. vasárnap, 12:13


Milan írta:
BalaBMW írta: A múltkor ugye írtam, hogy a gumi fékcsöveket is cserélni akarom. Beszéltem a haverommal aki rallyzik de nem lettem okosabb. Ősz ő véleménye az volt, hogy utcai autóra felesleges és nem tudott tovább segíteni, hogy hol tudnám beszerezni őket a BMW-re... Így ez a téma egyelőre mellékvágányon van.

Ha mondjuk mégsem lyuggatottat választok, akkor az ATE vagy Jurid a befutó. A Brembo-ról nem sok jót hallottam...

Amúgy ilyenkor gondolom a fékbetéteket is illene cserélni, de mi van akkor ha én azokat márciusban cseréltem? Akkor is muszály lenne?



Nem feltétlen, megcsiszolod smirglipapírral és mehet vissza.
Csak nagyon figyelj a bekoptatásra, semmi nagy fékezés.


A bekoptatásra valóban figyelni kell , de egy BMW-s fórumon ne ajánlgassunk már ilyet, hogy új tárcsához régi betét meg smirgli meg ilyenek...


státusz Vendég

Újonc

Elismertség: 24750% (495 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2012. augusztus 19. vasárnap, 12:08


b_imi írta:
jlaci74 írta:
BalaBMW írta: Nekem is jövő héten esedékes lesz az első tárcsák cseréje... A kérdés: ATE Powerdisc vagy Zimmermann? Mindenképpen a lyuggatott felé hajlok...


Ha lyuggatott akkor Zimmermann, mert az Ate Powerdisc az hornyolt.
Mindkettő jó, de arra készülj fel hogy ezek a sport tárcsák hangosabbak fékezés közben.
Egyébként van egy a fent említettektől olcsóbb, de jól bevált lyuggatott féktárcsám, alubevonatos mint a gyári. ( akit érdekel majd keres )
Egyébként ha komoly fékhatás növekedést akarsz akkor a betét is fontos, pl. Ferodo DS Performance.
Új tárcsához úgyis új betétet raksz.


Mondjuk, ha komolyabb fékhatás növekedés kell, akkor célszerű a gumi fékcsöveket is cserélni, ill. a féknyerget legalább 6 dugattyúsra. A lengőkar szilenteket és a gátlókat keményebbre, valamint a fékfolyadékot szintén a magasabb igényekhez igazítani. Mert egyébként az egész olyan lesz, mint a leggyengébb eleme.
Normál használat mellett a gyári és az ATE szett tökéletes megoldás.
A bizonytalan eredetű cuccok veszélyesek lehetnek!


Ha a "bizonytalan eredetű cuccok" -kal rám céloztál akkor rossz helyen jársz.
15 éve forgalmazok alkatrészeket, tudom mi ajánlható és mi nem. A fent említett cucc nincs bevezetve - reklámozva itthon, ezért nem mélyedtem bele, de van sok ügyfelem referenciának, turbos BMW-k, stb...
A fékbetétet azért ajánlottam, mert ha már úgyis cserélni kell akkor nem jelent túl nagy plusz kiadást és lényeges - érezhető javulást okoz.
Arról nem beszélve , hogy otthon, egy alap szerszámozottsággal -típusismerettel -gyakorlattal beszerelhető. Ellenben a 6 dugattyús, horror áron vett féknyereggel.
Ebben viszont teljesen egyetértünk : " Normál használat mellett a gyári és az ATE szett tökéletes megoldás. "
Viszont azt ne feledjük, hogy nem vagyunk egyformák, mindenkinek más az igénye - pénztárcája.


Milan
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz Milan

Törzsvendég

Elismertség: 10% (18 pont) | Hozzászólások: 180

Elküldve: 2012. augusztus 19. vasárnap, 09:01


BalaBMW írta: A múltkor ugye írtam, hogy a gumi fékcsöveket is cserélni akarom. Beszéltem a haverommal aki rallyzik de nem lettem okosabb. Ősz ő véleménye az volt, hogy utcai autóra felesleges és nem tudott tovább segíteni, hogy hol tudnám beszerezni őket a BMW-re... Így ez a téma egyelőre mellékvágányon van.

Ha mondjuk mégsem lyuggatottat választok, akkor az ATE vagy Jurid a befutó. A Brembo-ról nem sok jót hallottam...

Amúgy ilyenkor gondolom a fékbetéteket is illene cserélni, de mi van akkor ha én azokat márciusban cseréltem? Akkor is muszály lenne?



Nem feltétlen, megcsiszolod smirglipapírral és mehet vissza.
Csak nagyon figyelj a bekoptatásra, semmi nagy fékezés.

BalaBMW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz BalaBMW

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 8% (31 pont) | Hozzászólások: 369

Elküldve: 2012. augusztus 19. vasárnap, 08:54


A múltkor ugye írtam, hogy a gumi fékcsöveket is cserélni akarom. Beszéltem a haverommal aki rallyzik de nem lettem okosabb. Ősz ő véleménye az volt, hogy utcai autóra felesleges és nem tudott tovább segíteni, hogy hol tudnám beszerezni őket a BMW-re... Így ez a téma egyelőre mellékvágányon van.

Ha mondjuk mégsem lyuggatottat választok, akkor az ATE vagy Jurid a befutó. A Brembo-ról nem sok jót hallottam...

Amúgy ilyenkor gondolom a fékbetéteket is illene cserélni, de mi van akkor ha én azokat márciusban cseréltem? Akkor is muszály lenne?


Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2012. augusztus 19. vasárnap, 08:17


hil írta: Kollégám lyuggatott Zimmerman tárcsái nem egészen 3000Km után cserések lettek a hullámosodás miatt. Elmondása szerint nagyot nem fékezett vele (én nem voltam ott, így nem tudhatom ezt)
Én Juridot vettem 21384Ft/pár (Unix)

Egyébként valaki levezethetné nekem, hogy miért jobb a lyuggatott vagy a hornyolt féktárcsa? Szerintem: kisebb felület ezért kisebb fékhatás, gyorsabb kopás és az egyenetlen melegedés miatt hajlam a hullámosodásra ez főleg a hornyolt esetében. Mert ugye fékezéskor az érintkező felület meleg, viszont a horony alja hidegebb, ami jelentős hőmérséklet eltérést eredményezhet, a lyukak pedig mind feszültség gyűjtő helyek. Akkor mégis miért jobbak ezek? Az tuti, hogy jobban néznek ki, de van-e más előnyük is? Alu bevonat nem szempont, mert semmit nem ér, ezt megtapasztaltam, láttam, nem vita kérdés.


Rövid keresés után ezt találtam:
"A barázdált felületû Brembo Sport féktárcsák elõsegítik a fékbetét súrlódó felületének folyamatos tisztulását, elvezetik a fékezéskor keletkezõ hõt és a súrlódó felületrõl felszabaduló gázokat, vizes úton megelõzik a filmréteg képzõdését - ezáltal biztosítják a mindig állandó, folyamatosan rendelkezésre álló fékerõt.
A lyuggatott felületû Brembo Sport féktárcsák elõnye ezzel szemben az, hogy bizonyíthatóan még nagyobb fékerõt biztosítanak."

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2012. augusztus 19. vasárnap, 06:00


jlaci74 írta:
BalaBMW írta: Nekem is jövő héten esedékes lesz az első tárcsák cseréje... A kérdés: ATE Powerdisc vagy Zimmermann? Mindenképpen a lyuggatott felé hajlok...


Ha lyuggatott akkor Zimmermann, mert az Ate Powerdisc az hornyolt.
Mindkettő jó, de arra készülj fel hogy ezek a sport tárcsák hangosabbak fékezés közben.
Egyébként van egy a fent említettektől olcsóbb, de jól bevált lyuggatott féktárcsám, alubevonatos mint a gyári. ( akit érdekel majd keres )
Egyébként ha komoly fékhatás növekedést akarsz akkor a betét is fontos, pl. Ferodo DS Performance.
Új tárcsához úgyis új betétet raksz.


Kollégám lyuggatott Zimmerman tárcsái nem egészen 3000Km után cserések lettek a hullámosodás miatt. Elmondása szerint nagyot nem fékezett vele (én nem voltam ott, így nem tudhatom ezt)
Én Juridot vettem 21384Ft/pár (Unix)

Egyébként valaki levezethetné nekem, hogy miért jobb a lyuggatott vagy a hornyolt féktárcsa? Szerintem: kisebb felület ezért kisebb fékhatás, gyorsabb kopás és az egyenetlen melegedés miatt hajlam a hullámosodásra ez főleg a hornyolt esetében. Mert ugye fékezéskor az érintkező felület meleg, viszont a horony alja hidegebb, ami jelentős hőmérséklet eltérést eredményezhet, a lyukak pedig mind feszültség gyűjtő helyek. Akkor mégis miért jobbak ezek? Az tuti, hogy jobban néznek ki, de van-e más előnyük is? Alu bevonat nem szempont, mert semmit nem ér, ezt megtapasztaltam, láttam, nem vita kérdés.









Utoljára szerkesztve (3 alkalommal): 2012. augusztus 19. vasárnap, 06:20

b_imi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz b_imi

BMWfanatic

Elismertség: 10% (63 pont) | Hozzászólások: 601

Elküldve: 2012. augusztus 18. szombat, 23:00


jlaci74 írta:
BalaBMW írta: Nekem is jövő héten esedékes lesz az első tárcsák cseréje... A kérdés: ATE Powerdisc vagy Zimmermann? Mindenképpen a lyuggatott felé hajlok...


Ha lyuggatott akkor Zimmermann, mert az Ate Powerdisc az hornyolt.
Mindkettő jó, de arra készülj fel hogy ezek a sport tárcsák hangosabbak fékezés közben.
Egyébként van egy a fent említettektől olcsóbb, de jól bevált lyuggatott féktárcsám, alubevonatos mint a gyári. ( akit érdekel majd keres )
Egyébként ha komoly fékhatás növekedést akarsz akkor a betét is fontos, pl. Ferodo DS Performance.
Új tárcsához úgyis új betétet raksz.


Mondjuk, ha komolyabb fékhatás növekedés kell, akkor célszerű a gumi fékcsöveket is cserélni, ill. a féknyerget legalább 6 dugattyúsra. A lengőkar szilenteket és a gátlókat keményebbre, valamint a fékfolyadékot szintén a magasabb igényekhez igazítani. Mert egyébként az egész olyan lesz, mint a leggyengébb eleme.
Normál használat mellett a gyári és az ATE szett tökéletes megoldás.
A bizonytalan eredetű cuccok veszélyesek lehetnek!

státusz Vendég

Újonc

Elismertség: 24750% (495 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2012. augusztus 18. szombat, 22:00


BalaBMW írta: Nekem is jövő héten esedékes lesz az első tárcsák cseréje... A kérdés: ATE Powerdisc vagy Zimmermann? Mindenképpen a lyuggatott felé hajlok...


Ha lyuggatott akkor Zimmermann, mert az Ate Powerdisc az hornyolt.
Mindkettő jó, de arra készülj fel hogy ezek a sport tárcsák hangosabbak fékezés közben.
Egyébként van egy a fent említettektől olcsóbb, de jól bevált lyuggatott féktárcsám, alubevonatos mint a gyári. ( akit érdekel majd keres )
Egyébként ha komoly fékhatás növekedést akarsz akkor a betét is fontos, pl. Ferodo DS Performance.
Új tárcsához úgyis új betétet raksz.

zoliika
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz zoliika

BMWfanatic

Elismertség: 8% (66 pont) | Hozzászólások: 756

Elküldve: 2012. augusztus 18. szombat, 21:34


BalaBMW írta: Nekem is jövő héten esedékes lesz az első tárcsák cseréje... A kérdés: ATE Powerdisc vagy Zimmermann? Mindenképpen a lyuggatott felé hajlok...


Én júniusban kicseréltettem az összes féket A.P.D-re nagyon megvagyok elégedve vele.Ott a bajor alpokban azt vettem észre hogy harapósabb és nem gyengül a fékhatás (egy idő után)mint az előzőnél,persze ez is biztos fel tud melegedni,de arra még nem volt példa!A zimmermann nem tudom,hogy mennyi és biztos élőben nagyon szép,de az Ate-t merem ajánlani nem olcsó,de nem is drága,viszont azt mondja a szerelő(m) hogy jobban fogja enni a tárcsa a betétet,de abban biztos vagyok ,hogy a zimmermann-nál ez ugyanúgy fent áll......

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2012. augusztus 18. szombat, 20:17


hancurozo írta:
YELLOW írta:
BalaBMW írta: Nekem is jövő héten esedékes lesz az első tárcsák cseréje... A kérdés: ATE Powerdisc vagy Zimmermann? Mindenképpen a lyuggatott felé hajlok...


én cirmit nem vennék... arról még több rosszat hallottam. állítólag hamisíjják...is


Már megint a "hallottam". Mielött lehúzol egy általad nem használt/próbált terméket, miért nem a saját tapasztalatodat írod le?
Akkor majd én.: 2012. május 28. hétfő, 12:45

YELLOW írta: nekem is Power van. viszont nekem az Unix-tól lett rendelve, és ráz. mondjuk most már nem annyira. hallottam, hogy sok gagyi van belőle. fogni fog, azzal nincs baj. szerintem M.Attilától rendelj.




mivel már leírtam
és még ennek ellenére is vennék PowerDisc-et, és nem zimmermann-t. attól a véleményem ugyanez.
de köszönöm, hogy belinkelted!

hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2012. augusztus 18. szombat, 20:13


YELLOW írta:
BalaBMW írta: Nekem is jövő héten esedékes lesz az első tárcsák cseréje... A kérdés: ATE Powerdisc vagy Zimmermann? Mindenképpen a lyuggatott felé hajlok...


én cirmit nem vennék... arról még több rosszat hallottam. állítólag hamisíjják...is


Már megint a "hallottam". Mielött lehúzol egy általad nem használt/próbált terméket, miért nem a saját tapasztalatodat írod le?
Akkor majd én.: 2012. május 28. hétfő, 12:45

YELLOW írta: nekem is Power van. viszont nekem az Unix-tól lett rendelve, és ráz. mondjuk most már nem annyira. hallottam, hogy sok gagyi van belőle. fogni fog, azzal nincs baj. szerintem M.Attilától rendelj.




tomy1228
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Cd
Évjárat: 2004

státusz tomy1228

Törzsvendég

Elismertség: 10% (15 pont) | Hozzászólások: 149

Elküldve: 2012. augusztus 18. szombat, 19:50


szevasztok!
Nálam is eljött az első tárcsék cseréje,mit ajánlanátok hozzá,melyik a gyári egyáltalán?