Zolee írta:
Bayerische46 írta:
Zolee írta:
Bayerische46 írta:
YELLOW írta:
Bayerische46 írta:
YELLOW írta:
Bayerische46 írta:
Sziasztok!
Következő problémával kapcsolatban szeretném a segítségeteket kérni:
A jobb oldali hátsó kerék kb 3-4cm-el jobban kiáll (vagy a bal ugyan ennyivel befelé,nem tudom melyik áll helyesen)mint hogyha az egyik kereken egy nyomtávszélesítő lenne(természetesen nincs).Ezután illetve egy kopogás után kutatva az autó azóta meglett bontva,bölcső szilentek lettek cserélve illetve az alvázon található felfogatási pontoknál található repedések kerültek javításra.a kopogás megszűnt,viszont az"érdekesen álló kerék" megmaradt + a szerelés után már a jobb oldala a kocsinak magasabban is van a bal oldalihoz képest.
Az autóban állítható rugók vannak,ezeket azonos beállításban raktam be,ezután próbáltam rajta állítani,de hiába nem lehet azonos magasságba állítani az autót és a kerék is ugyanúgy kiáll.Az egyetlen furcsa dolog amit én észre vettem,hogy baloldalon a stabilizátor rúd beleér az alsó lengőkarba,arra támaszkodik,viszont a jobb oldalon nem.
Valakinek ötlet/ötletek?
Valamilyen deformáció,eltérő méretű alkatrész ,rossz beállítás vagy összerakás
állítható rugó? az milyen? persze értem mire gondolsz.
én a leírtak alapján azt mondanám, hogy nagyon össze volt törve az autó. el van tekeredve, vetemedve az egész kasztni.
Köszi a gyors választ,és bocsi a helytelen fogalmakért!
Ma elvittem több futóműveshez de senki se hajlandó vele foglalkozni. :/
Valakit tudnátok Pest környékén ajánlani?
Illetve még egy kérdés fogalmazódott meg bennem.
Nem lehetséges közdarabokkal(nyomtávszélesítő)a kerekek helyzetét azonos síkba hozni,vagy ezt felejtsem el?
sok barbár megoldás van, de ez nem normális. mint mondottam nekem úgy tűnik, mintha az egész autó el lenne menve, én semmi esetre sem szeretnék ilyet vezetni, sem utazni benne.
mondjuk az kérdéses, hogy hol áll ki jobban? mert lehet a kerék vertikális dőlése terpesztése nem ugyanolyan. ahol bentebb van, ott lehet jobban bedől a teteje a keréknek, míg a másik oldalon kifelé áll. ez állítható.
de lehet a sárvédő ív nem egyformán van kint.
ez jutott még eszembe, ha a TK-ból való felélesztést kizárjuk.
A te felvetésedre már én is gondoltam,állítgattam a kerék dőlést de ennyit nem lehetséges állítani ezért is zártam ki azt hogy ez lenne a probléma.Sárvédőív könnyedén lehet,szerintem volt törve az autó,vagy legalább is oda csaphatták a hátulját mert jobb oldalt látszik,hogy új lengőkar van,illetve egy 323-as vagy nagyobb hármasból származó féltengelyt kapott,viszont az alja sérülés mentesnek látszik.Én sem tudom megállapítani a problémát pontosan,és idegesítő,hogy a szerelők nem állnak szóba az emberrel.
Holnap majd lefényképezem a kerekeket...
Nem lehet h pont az a féltengely a probléma forrása? 320 és 323 féltengelyei RealOEM szerint nem egyformák, 323-é 86 mm, 320-é 80 mm vastag, persze ettől még a hosszuk lehet ugyanannyi, azt nem írja, de elég egyszerűen meg tudod mérni
Sajnos nem,egyforma a hosszúság,de ha más is lenne,nem befolyásolja a kerékpozíciót(szerintem).Szerintem 3cm deformációt azért könnyen észre vennék az autó alján,viszont kitudja mennyire pontosan javították a sárvédőknél.Lehet,hogy a kerék tökéletes helyen van csak én a hibásan javított elemekhez viszonyítok.Ettől függetlenül nem értem miért dől az autó és miért fekszik fel bal oldalon a lengőkarra a stabilizátor.
Értem. Ha a bölcső szerelés előtt egyforma volt a magasság, akkor ott vmi rosszul lett összerakva. Stabilizátort mondod is hogy egyik oldalt beleér a lengőkarba. Szedd le, nézd meg nincs-e elgörbülve, egyformák-e a kutyacsontok, jók-e a szilentek, ha minden OK szereld vissza. Ha ezután is megmarad magasságban az eltérés gyere el adok próbára két hátsó rugót. De nem a rugóval lesz ott gond, ahogy mondod a szerelés előtt még jó volt a magasság. Az oldalsó eltérésre nincs értelmes ötletem. Csak ilyen hülyeség jutott eszembe h biztos h azonos szélességűek és ET számúak a felnik kétoldalt? Nem egy kétszélességű, vgy eltérő Et-jű felni szett van fenn, az első tengelyre való keskenyebb felni a bal, a hátsó tengelyre való szélesebb meg a jobb oldalon... (pl. sok gyári szett elöl 7.5, hátul 8.5 coll). Bocs nem nézlek hülyének, csak ez jutott még eszembe.
hát ezen nem is agyaltam, de most, hogy mondod... de ehhez már sok ész kell ha valaki így rakta volna fel
az pedig, hogy egy "szerelő" sem vállalja, talán örüljön neki, jobb mintha csak lehúznák és nem csinálnának vele semmit. ha senki nem vállalja, akkor érdemes egy hivatalos szervizt megpróbálni.
sajnos futóművet kevesen tudnak jól beállítani, egy több lengőkaros megoldástól meg úgy félne, mintha rémálom lenne.
én pont ezért nem bántom semmilyen szinten sem a futóművet. amíg műszakin PASS-os eredményt kapok, marad minden, mert most sem téli, sem nyári szettel nem kopik félre semmi, ha egyenes az út, szépen fut, stb.