státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2010. október 18. hétfő, 16:10


Eapa írta:

    Egy kis segítség a nyikorgós ventilátorosoknak.
    Hétvégén nekiálltam, 1 óra kb. az időigény.
    Torx kulcsok kellenek hozzá.
    1. pollenszűrő ki
    2. pollenszűrő ház kicsavarozás 4 db torx csavar
    3. tűzfalon lévő takaró lemez kivétel 2 db torx csavar, 1 db műanyag patent
    4. ventilátor ház (csiga) kivétel 2 db lemez clips alul, 1 db torx csavar fent középen
    5. a ventilátor motort egy lemez tartja a helyén, alul van egy lyuk ahová ha egy csavarhúzót betesz az ember és lefelé húzza kipattan

    A motort a ventilátorlapátokkal én nem tudtam kivenni, mert a 6 hengeres motornál nincs elég hely (lehet, hogy a 4 hengereseknél kijön)
    Amennyire lehetett kihúztam a helyéről a motort és WD 40-es spray-vel belocsoltam ott ahol a motor csapágynak lennie kell (elemlámpa és a vakoknak szemüveg ajánlott)
    Visszaszerelés fordított sorrendben, kipróbál és örül, mert azóta csend van!


Meg kell lazítani az ablaktörlőmotor rögzítését és ha szemben állunk az autóval akkor jobbkéz felé ki lehet műteni.
Mindezt csak azért mert én elötte kifújtam levegővel az évek alatt a beszívott levegőből származó és a működése során keletkezett port.

Amúgy gratulálok az akcióhoz, egész más ha csend van az autóban!

(nem függ a motortól, az a rész mindegyik E46-on egyforma, így mindegy hat vagy négyhengeres)

státusz Eapa

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 2% (7 pont) | Hozzászólások: 320

Elküldve: 2010. október 18. hétfő, 11:29



    Egy kis segítség a nyikorgós ventilátorosoknak.
    Hétvégén nekiálltam, 1 óra kb. az időigény.
    Torx kulcsok kellenek hozzá.
    1. pollenszűrő ki
    2. pollenszűrő ház kicsavarozás 4 db torx csavar
    3. tűzfalon lévő takaró lemez kivétel 2 db torx csavar, 1 db műanyag patent
    4. ventilátor ház (csiga) kivétel 2 db lemez clips alul, 1 db torx csavar fent középen
    5. a ventilátor motort egy lemez tartja a helyén, alul van egy lyuk ahová ha egy csavarhúzót betesz az ember és lefelé húzza kipattan

    A motort a ventilátorlapátokkal én nem tudtam kivenni, mert a 6 hengeres motornál nincs elég hely (lehet, hogy a 4 hengereseknél kijön)
    Amennyire lehetett kihúztam a helyéről a motort és WD 40-es spray-vel belocsoltam ott ahol a motor csapágynak lennie kell (elemlámpa és a vakoknak szemüveg ajánlott)
    Visszaszerelés fordított sorrendben, kipróbál és örül, mert azóta csend van!


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Cabrio
Modell: 330Ci
Évjárat: 2004

státusz jencispy

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 3% (10 pont) | Hozzászólások: 311

Elküldve: 2010. március 02. kedd, 10:26


jencispy írta: Sikerült megoldani a nyikorgó ventilátor problémát?
Nekem a WD40 nem segített, sõt egyre idegesítõbb ez a nyikorgás.

A hétvégén foglalkoztam a dologgal, szétszedtem és jól befújtam olajozó spray-vel.
Most nem nyikorog végre
Csináltam pár képet, nehéz hozzáférni, nem is tudom hogy lehetne kiszedni magát a ventilátort...
http://www.bmw3er.hu/modules.p...;album=596

státusz bakacsin

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2010. február 09. kedd, 14:24


jrtom írta: Szia!
Ha nem megy a ventillátorod akkor sajna megdöglött a klímavégfok ami vezérli.

bakacsin írta: Sziasztok!!

Kis segítség kéne,316i E46 om van 2000-es évj.
Kb.két hete nem melegedett rendesen a motor,nyitva maradt a termosztat.Tegnap reggel viszont feltünõen hamar bemelegedett viszont a fûtés meg elromlott.Minden mûkszik a klíma meg minden csak levegõt nem nyom be se hideget se meleget!!!Biztosítékok ellenõrizve!?

Ha valakinek van ötlete segítsen!


Köszi a gyors választ,megjavult a fütõventillátor,de a motor megint nem melegszik rendesen....

hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2010. február 08. hétfő, 17:34


jencispy írta: Sikerült megoldani a nyikorgó ventilátor problémát?
Nekem a WD40 nem segített, sõt egyre idegesítõbb ez a nyikorgás.

nekem sem volt rá idõm megnézni.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Cabrio
Modell: 330Ci
Évjárat: 2004

státusz jencispy

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 3% (10 pont) | Hozzászólások: 311

Elküldve: 2010. február 07. vasárnap, 20:30


Sikerült megoldani a nyikorgó ventilátor problémát?
Nekem a WD40 nem segített, sõt egyre idegesítõbb ez a nyikorgás.

jrtom
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 330xd
Évjárat: 2006

státusz jrtom

BMWfanatic

Elismertség: 14% (114 pont) | Hozzászólások: 802

Elküldve: 2010. február 05. péntek, 19:56


Szia!
Ha nem megy a ventillátorod akkor sajna megdöglött a klímavégfok ami vezérli.

bakacsin írta: Sziasztok!!

Kis segítség kéne,316i E46 om van 2000-es évj.
Kb.két hete nem melegedett rendesen a motor,nyitva maradt a termosztat.Tegnap reggel viszont feltünõen hamar bemelegedett viszont a fûtés meg elromlott.Minden mûkszik a klíma meg minden csak levegõt nem nyom be se hideget se meleget!!!Biztosítékok ellenõrizve!?

Ha valakinek van ötlete segítsen!



státusz bakacsin

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2010. február 05. péntek, 13:20


Sziasztok!!

Kis segítség kéne,316i E46 om van 2000-es évj.
Kb.két hete nem melegedett rendesen a motor,nyitva maradt a termosztat.Tegnap reggel viszont feltünõen hamar bemelegedett viszont a fûtés meg elromlott.Minden mûkszik a klíma meg minden csak levegõt nem nyom be se hideget se meleget!!!Biztosítékok ellenõrizve!?

Ha valakinek van ötlete segítsen!

Tiba
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90 LCI
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2009

státusz Tiba

BMWfanatic

Elismertség: 2% (52 pont) | Hozzászólások: 1890

Elküldve: 2010. január 29. péntek, 20:58


Helló!
Nyugi, a levegõ rendszer motoros csapóajtóinak a hangjai.

státusz zoltan

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 67

Elküldve: 2010. január 29. péntek, 20:44


Sziasztok!

Abban tudtok nekem segíteni, hogy amikor leállítom a motort, akkor egy 3-4 mp-ig ilyen zizegõ hangot hallok, miután már leállt a motor. Menet közben, ha kikapcsolom a ventillátort, akkor is ezt hallom, de tényleg csak rövid ideig.
Beindításnál vagy máskor nincsen semmilyen hang -10 fokban sem, csak leállításnál.

hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2010. január 29. péntek, 16:00


hil írta:
hancurozo írta:
Tiba írta: Kifõzni?

igen van olyan siklócsapágy /ebben nem tudom milyen van/ elektromotoroknál aminek a siklócspágya porozus és így van megoldva a kenése


Szinter csapágy a becsületes neve
hil

köszönöm. remélem a többit jól írtam.

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2010. január 29. péntek, 15:54


hancurozo írta:
Tiba írta: Kifõzni?

igen van olyan siklócsapágy /ebben nem tudom milyen van/ elektromotoroknál aminek a siklócspágya porozus és így van megoldva a kenése


Szinter csapágy a becsületes neve
hil

hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2010. január 29. péntek, 11:10


Csum írta:
hancurozo írta:
Csum írta:
hancurozo írta: amit az utolsó elötti képen látsz az a motor. annak a csapágyzása "sír". azt a motort kell kivenni és cserélni, kifõzni olajban, vagy megkenni a csapágyait. sem a vizet sem a klímát nem kell bántani


ezt a kifõzést szó szerint érted?
nincs benne elektronikúsd kütyû vagy bármi ami sérûlni tudd a kifõzéstõl?

csak a csapágyakat
mint a motorkerékpároknál a láncot /ahhoz lehet kapni ilyen cumót/


értem akkor kiszerelem majd ha meg van szedjem ki belõle a csapágyakat és fõzzem ki olajban? mindegy milyen olaj?

csak akkor kell ha olyan a csapágy /aminek porozus az anyaga /motorosboltban kapsz láncfõzéshez olajat (ez parafinos)/

hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2010. január 29. péntek, 10:57


Tiba írta: Azért nyikorog hidegben, mert a zsír nem jól viseli a mínuszt, és megdermed. Szerintem ha jól nyakon locsoljuk wd40el, akkor jó lesz

igen segít.

Csum
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Csum

BMWfanatic

Elismertség: 1% (9 pont) | Hozzászólások: 576

Elküldve: 2010. január 29. péntek, 10:56


hancurozo írta:
Csum írta:
hancurozo írta: amit az utolsó elötti képen látsz az a motor. annak a csapágyzása "sír". azt a motort kell kivenni és cserélni, kifõzni olajban, vagy megkenni a csapágyait. sem a vizet sem a klímát nem kell bántani


ezt a kifõzést szó szerint érted?
nincs benne elektronikúsd kütyû vagy bármi ami sérûlni tudd a kifõzéstõl?

csak a csapágyakat
mint a motorkerékpároknál a láncot /ahhoz lehet kapni ilyen cumót/


értem akkor kiszerelem majd ha meg van szedjem ki belõle a csapágyakat és fõzzem ki olajban? mindegy milyen olaj?