státusz Joc82

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 25

Elküldve: 2007. május 04. péntek, 10:38


Joc82 írta: Sziasztok!

Szeretnék segítséget kérni tõletek az alábbi problémámmal:

320D e46 2000. évjárat.
Alacsony fordulaton alig húz, és 3000-3200 fordulaton megjavul. Egy elõzésnél már 90-nél is háromba kell visszakapcsolni. Nem füstöl, nem rángat, csak 3000-ig egyáltalán nem megy.

Halott már valaki ilyen hibáról?

Segítsetek légyszi, mert nagyon bosszantó, és csak jövõ hét végén olvassák a hibatárolót:

Köszi!



Sziasztok!

Gondoltam megosztom veletek a probléma okát, hátha valakinek segíteni tudok ezzel a jövõben.
Szóval a hiba oka a turbo vákum szabályozásából adódott. Közvetlenül a motort borító burkolat alatt található egy vékony gumicsõ, aminek a turbo szabályozásában van szerepe. Ez a csõ volt elrepedve, és elengedte a vákumot, ezért nem kapcsolt rendesen a turbo.
Hibatárolóban is a turbo szabályzás, és légtömegmérõ volt. A légtömegmérõ hibája következményhiba volt.

státusz Eapa

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 2% (7 pont) | Hozzászólások: 320

Elküldve: 2007. május 02. szerda, 16:16


http://www.realoem.com/bmw/sho...;amp;fg=25

A 7-8-as upgradelt alkatrészt kell cserélni, illetve a vanos egységen belül van egy csomó O-gyûrû ami elkophat. O-gyûrû méret ismeretlen, csak ha szét nem szereled. Sajna csak komplett VANOS- egységet lehet venni, jó sok pénzért. Ettõl soha nem fog leállnia a verda. Majd rakok fel képet a robbantott VANOS-ról, ott jól lehet látni az O-gyûrûket.
A 2-es láncfeszítõt is csak úgy lehet kicserélni, ha szétborítod az egészet, de igen az is el tud kopni, az alatta lévõ rugó meg elfárad.

státusz alfatone

BMWfanatic

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 662

Elküldve: 2007. május 02. szerda, 15:05


Persze, már az M52 is dupla vanosos volt. Ha tényleg a vanos kattog, miért hallgat el, ha bemelegszik?
http://www.realoem.com/bmw/sho...;amp;fg=25
Esetleg a 2 számú feszítõ adja ezt a hangot?

státusz csu2

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 0% (2 pont) | Hozzászólások: 394

Elküldve: 2007. május 02. szerda, 13:28


Köszi a segítséget!

Én sem fogom szétszedni. Csak az érdekel, hogy emiatt ledobhat e a ló valahol menet közben. Egyébkén 2002-es a verda (m54), akkor már beletették ezt a dupla vanos szelepvezérlés dolgot?

státusz Eapa

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 2% (7 pont) | Hozzászólások: 320

Elküldve: 2007. május 02. szerda, 12:57


csu2 írta: Nálam úgy gondolom nem lehet a klíma. Hideg motornál jobban hallatszik. Aztán ahogy melegszik a motor csendesedik. Szelep, hidrotõke esetleg? Olajcsere után vettem észre. Elképzelhetõ, hogy az olajcsere körül kell keresnem a problémát? Akad valami trükkös szivattyú vagy pumpa vagy egyébb forgó alkatrész ami motorfordulattal megegyezõ kopogást eredményezhet? Van valakinek ötlete miket kellene lekötni, hogy kiderüljön mi a gond? Köszi


A VANOS-od zajong, nem tudsz vele mit csinálni, együtt kell vele élni. Elvileg van hozzá javító szett, de én ezért (még) nem szedném szét.

státusz csu2

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 0% (2 pont) | Hozzászólások: 394

Elküldve: 2007. május 02. szerda, 10:41


Sziasztok!

Automatám van. De, úgy néz ki megszûnt a a dizeles kopogó hang. Se hidegen, se melegen nem jelentkezik. Nem lehet rosszabb minõségû üzemanyagtól? Vagy valami olajozási problémától?

státusz Diabolica

Fórumlakó

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 296

Elküldve: 2007. április 30. hétfő, 17:46


csu2 írta: Nálam úgy gondolom nem lehet a klíma. Hideg motornál jobban hallatszik. Aztán ahogy melegszik a motor csendesedik. Szelep, hidrotõke esetleg? Olajcsere után vettem észre. Elképzelhetõ, hogy az olajcsere körül kell keresnem a problémát? Akad valami trükkös szivattyú vagy pumpa vagy egyébb forgó alkatrész ami motorfordulattal megegyezõ kopogást eredményezhet? Van valakinek ötlete miket kellene lekötni, hogy kiderüljön mi a gond? Köszi


kuplung és egyebei? ha alapjáraton kinyomod változik a hang?


státusz csu2

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 0% (2 pont) | Hozzászólások: 394

Elküldve: 2007. április 30. hétfő, 15:42


Nálam úgy gondolom nem lehet a klíma. Hideg motornál jobban hallatszik. Aztán ahogy melegszik a motor csendesedik. Szelep, hidrotõke esetleg? Olajcsere után vettem észre. Elképzelhetõ, hogy az olajcsere körül kell keresnem a problémát? Akad valami trükkös szivattyú vagy pumpa vagy egyébb forgó alkatrész ami motorfordulattal megegyezõ kopogást eredményezhet? Van valakinek ötlete miket kellene lekötni, hogy kiderüljön mi a gond? Köszi

státusz birkie46

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 141

Elküldve: 2007. április 30. hétfő, 14:14


Nekem is kattog valami szelep , hang..... És én csak a klímámhoz tudom következtetni mert azóta csinálja amióta klímázok és jó idõ van.... De sztem ez normális , és csak néha van ilyen ,,szelep" hangja....

státusz csu2

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 0% (2 pont) | Hozzászólások: 394

Elküldve: 2007. április 30. hétfő, 11:44


Sziasztok!

Találkozott valaki a következõ jelenséggel vagy van valami tippje mi okozhatja? Tulajdonképp lehet nem is hiba, csak egy hang, ami úgy emlékszem nem volt... Olyan kattogó dizelhang féle ( benzines (m54) a verda ), persze sokkal halkabb és fõleg alapjáraton hallatszik, szoval a fordulattal nem lesz hangosabb. Lehet ez valamiféle szelep hang? Egyáltalán ez normális dolog? Vizpumpát, ékszíjakat, feszitõket, kb. 2 hónapja cseréltettem. Menettulajdonságon semmit az égvilágon nem veszek észre. Köszi a segítséget!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Petike

BMWfanatic

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 859

Elküldve: 2007. április 27. péntek, 20:26


....???? elvileg pont ilyen rendszer nincs, bár a benzineseknél is van valami hasonló, az e39-en olvastam róla, pont 28i-vel kapcsolatban. ..nézz utána

petike

státusz alfatone

BMWfanatic

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 662

Elküldve: 2007. április 27. péntek, 17:33


Csak dízelekben van ilyen?

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Petike

BMWfanatic

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 859

Elküldve: 2007. április 27. péntek, 11:30


EGR=exhaust gas recirculation, a szerepe, hogy a kipuff. gáz egy részét visszavezeti a motorba, ezáltal csökkenti a károsanyag kibocsátás mértékét, de viszont egy halom dzsuva is visszakerülhet ezáltal. Általában olyan kormos szokott lenni mint az állat, így ha valaki meglátja azonnal ki akarja köttetni a dolgot. A motor mûködését nem befolyásolhatja negatív irányba, sõt... A kikötés legegyszerûbb módja, hogy a szelepbe vezetõ csövet lezárod.

petike

státusz Joc82

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 25

Elküldve: 2007. április 27. péntek, 11:00


Köszi a választ!

Hogy érted hogy ki kell kötni? Valami szerepe csak van, ha már egyszer bele rakták nem? Esetleg lehet újra cserélni? Konkrétan, hogyan lehet eltávolítani, vagy kikötni?

Köszi!

státusz Viktor_E46

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 72

Elküldve: 2007. április 26. csütörtök, 20:43


Joc82 írta: Sziasztok!

Szeretnék segítséget kérni tõletek az alábbi problémámmal:

320D e46 2000. évjárat.
Alacsony fordulaton alig húz, és 3000-3200 fordulaton megjavul. Egy elõzésnél már 90-nél is háromba kell visszakapcsolni. Nem füstöl, nem rángat, csak 3000-ig egyáltalán nem megy.

Halott már valaki ilyen hibáról?

Segítsetek légyszi, mert nagyon bosszantó, és csak jövõ hét végén olvassák a hibatárolót:

Köszi!


Nekem ugyanez volt a hiba.
2 lehetõség van: 1. EGR szelep 2. légtömegmérõ

Kezdjed az EGR-el, nekem az volt, azt csak simán ki kell kötni és kész, semmi jelentõsége nincs! Egyébként én voltam olyan állat, hogy nem ezzel kezdtem, berendeltem a légtömegmérõt, úgyhogy ha neked esetleg mégis az, akkor nekem van egy eladó Bosch, az a gyárija! Zsír új, 1 év garis, ha kell akkor 55 000-ért a tiéd!
Egyébként létezik utángyártott is hozzá, de azok kínai sz rok, nem érdemes olyat venni, kb fél évig bírják!!!!