- autója adatai
- Széria: 3
- Típus: E46
- Kivitel: Sedan
- Modell: 318i
- Évjárat: 2004
Elküldve: 2015. április 11. szombat, 12:56
anubisz írta:jlaci74 írta:Roli888 írta: Hellosztok! Lenne egy érdeklődésem, ki mit gondolna erre a zaj forrásra a motorban indítás után! E 36-os 318i (benzines)a paripa.Indítás után olyan csörgés hangot ad, mintha dízel lenne. Ez nagyon gyorsan abba is marad, csak mégis zavar hogy mi lehet a baja. Hidrotőke nem lehet az nem múlna ilyen hamar el (mármint a csörgés). Ha pedig leállítás után nem sokkal indítok akkor nincs olyan csúnya hangja. Ezt csak akkor csinálja ha már kb egy fél óra telt el a leállítás után. Valami olajnyomásra gondolok hogy elengedné az egyik alkatrész és pl a lánc feszítője nem látja el a feladatát. De ez csak egy tip. Ki mit gondol erről? Ez a jelenség olyan három másodpercig tart. Utána szépen jár a motor.
Az olajszűrő ház és a blokk között van egy visszafolyásgátló szelep. Ez lehet kopott/szennyeződött , hosszabb állás után elengedi az olajat a hengerfejből és amíg újra felépül a nyomás addig csattognak a tőkék...
A képen a 4-es pozició:
ez ésszerű, igen. Én is mikor a 0 olajat mondtam, szólt a szerelő, nem kell aggódni, mert valamennyi olaj marad fent,ebbe a motorba is van valami visszafolyásgátló ,bár ő valami golyókat mondott a hengerbe vagy mit, amik elzárnak ha nincs nyomás, és fent tartják az olajat. De lehet én írtam le hülyén, de valami ilyet mondott. Azt mondta felesleges 0 olajat raknom bele, maradjak a 5-30 nál. Mert én azon aggódtam, és raktam 0 olajat bele, hogy reggel minél előbb kenést kapjon indításkor fent minden.
azt szeretném megkérdezni a 4 jelölt szelep pontos nevét megtudnátok mondani??
Jelenség az eutómba /E46 318I/ 5w30 ENEOS OLAJ VAN HIDEG INDÍTÁSKOR KB 10 MÁSODPERCIG NAGYON HANGOS A MOTOR UTÁNNA NORMALIZÁLÓDIK LEHET HOGY SZELEP BEJ VAN ?
VAGY VÉKONY AZ OLAJ?? Ha hidrotőke baj lenne akkor azt hallanám folyamatosan nem csak 10 másodpercig