autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 2004

státusz Ben-g

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 7

Elküldve: 2015. április 11. szombat, 12:56


anubisz írta:
jlaci74 írta:
Roli888 írta: Hellosztok! Lenne egy érdeklődésem, ki mit gondolna erre a zaj forrásra a motorban indítás után! E 36-os 318i (benzines)a paripa.Indítás után olyan csörgés hangot ad, mintha dízel lenne. Ez nagyon gyorsan abba is marad, csak mégis zavar hogy mi lehet a baja. Hidrotőke nem lehet az nem múlna ilyen hamar el (mármint a csörgés). Ha pedig leállítás után nem sokkal indítok akkor nincs olyan csúnya hangja. Ezt csak akkor csinálja ha már kb egy fél óra telt el a leállítás után. Valami olajnyomásra gondolok hogy elengedné az egyik alkatrész és pl a lánc feszítője nem látja el a feladatát. De ez csak egy tip. Ki mit gondol erről? Ez a jelenség olyan három másodpercig tart. Utána szépen jár a motor.


Az olajszűrő ház és a blokk között van egy visszafolyásgátló szelep. Ez lehet kopott/szennyeződött , hosszabb állás után elengedi az olajat a hengerfejből és amíg újra felépül a nyomás addig csattognak a tőkék...

A képen a 4-es pozició:





ez ésszerű, igen. Én is mikor a 0 olajat mondtam, szólt a szerelő, nem kell aggódni, mert valamennyi olaj marad fent,ebbe a motorba is van valami visszafolyásgátló ,bár ő valami golyókat mondott a hengerbe vagy mit, amik elzárnak ha nincs nyomás, és fent tartják az olajat. De lehet én írtam le hülyén, de valami ilyet mondott. Azt mondta felesleges 0 olajat raknom bele, maradjak a 5-30 nál. Mert én azon aggódtam, és raktam 0 olajat bele, hogy reggel minél előbb kenést kapjon indításkor fent minden.


azt szeretném megkérdezni a 4 jelölt szelep pontos nevét megtudnátok mondani??
Jelenség az eutómba /E46 318I/ 5w30 ENEOS OLAJ VAN HIDEG INDÍTÁSKOR KB 10 MÁSODPERCIG NAGYON HANGOS A MOTOR UTÁNNA NORMALIZÁLÓDIK LEHET HOGY SZELEP BEJ VAN ?
VAGY VÉKONY AZ OLAJ?? Ha hidrotőke baj lenne akkor azt hallanám folyamatosan nem csak 10 másodpercig

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 318Ci
Évjárat: 2002

státusz ricsi2117

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 11

Elküldve: 2013. november 20. szerda, 01:00


Sziasztok! Ide írok, mert nem találtam megfeleő topikot. N42-es 2000-es motor, leveszem az olaj sapkát álló motornál. Enyhe füst,olyan kartergáz jellegű, de viszont nem habos a motorolaj! Talán hengerfejes,vagy kartergáz???

státusz Vendég

Újonc

Elismertség: 24750% (495 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2013. augusztus 29. csütörtök, 12:38


Roli888 írta: Lenne még egy másik megoldás is az indítás utáni rövid zajra a blokban. Alkatrész-kereskedő ajánlotta hogy ne az olajszűrőnél lévő szelepet cseréljem le hanem van egy szelep mely a lánc feszítésének olajnyomását látja el (vagyis nem engedi el a nyomást mely a feszítést végezné, leállítás után se egy ideig). Ki mit gondol erről?



Az elmélet jó, csak rossz...
A te motorodban nincs olyan szelep ami a " lánc feszítésének olajnyomását látja el "
Van láncfeszítő patron , ami gyáriban pont tízszer annyiba kerül mint az általam említett szelep, ráadásul a cseréje is nagyobb munka és több járulékos költséggel jár ( tömitések cseréje ), + még mindig nem oldotta meg a hengerfej leürülésének problémáját...
Persze először azt kell tisztázni, hogy az indítás utáni zaj forrása a vezérmű lánc vagy a vezérlés ( himba-hidrotőke )

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2013. augusztus 29. csütörtök, 06:46


Roli888 írta:
YELLOW írta:
Roli888 írta:
YELLOW írta:
Roli888 írta: Lenne még egy másik megoldás is az indítás utáni rövid zajra a blokban. Alkatrész-kereskedő ajánlotta hogy ne az olajszűrőnél lévő szelepet cseréljem le hanem van egy szelep mely a lánc feszítésének olajnyomását látja el (vagyis nem engedi el a nyomást mely a feszítést végezné, leállítás után se egy ideig). Ki mit gondol erről?


hát írtam hasonlót, igaz olajminőségi probléma miatt. de ha nyíregyi vagy miért nem viszed Nagy Mikihez el a gépet? nem kellene itt nekünk találgatnunk


Megkérdezhetem hogy hol fellelhető ez a szerelő? Tudsz adni elérhetőséget? Köszönöm


inkább kérj magad telefonszámot tőle, az oldalon bmw320d4 néven van fent. írsz neki privit, aztán jobb esetben egy héten belül válaszol. amúgy debreceni út, a volt mazda szalonnál kell bemenni, ha így mond valamit. valami kia szervíz vagy mi a rák van ott, na azon túl kell menni. kint álló bmw-kről meg fogod ismerni.


Köszönöm. Ő valami maszek szerelő? Vagy hivatalos műhelye van?


már hivatalos

Roli888
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 1996

státusz Roli888

Újonc

Elismertség: 3% (1 pont) | Hozzászólások: 31

Elküldve: 2013. augusztus 28. szerda, 20:25


YELLOW írta:
Roli888 írta:
YELLOW írta:
Roli888 írta: Lenne még egy másik megoldás is az indítás utáni rövid zajra a blokban. Alkatrész-kereskedő ajánlotta hogy ne az olajszűrőnél lévő szelepet cseréljem le hanem van egy szelep mely a lánc feszítésének olajnyomását látja el (vagyis nem engedi el a nyomást mely a feszítést végezné, leállítás után se egy ideig). Ki mit gondol erről?


hát írtam hasonlót, igaz olajminőségi probléma miatt. de ha nyíregyi vagy miért nem viszed Nagy Mikihez el a gépet? nem kellene itt nekünk találgatnunk


Megkérdezhetem hogy hol fellelhető ez a szerelő? Tudsz adni elérhetőséget? Köszönöm


inkább kérj magad telefonszámot tőle, az oldalon bmw320d4 néven van fent. írsz neki privit, aztán jobb esetben egy héten belül válaszol. amúgy debreceni út, a volt mazda szalonnál kell bemenni, ha így mond valamit. valami kia szervíz vagy mi a rák van ott, na azon túl kell menni. kint álló bmw-kről meg fogod ismerni.


Köszönöm. Ő valami maszek szerelő? Vagy hivatalos műhelye van?


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2013. augusztus 28. szerda, 12:56


Roli888 írta:
YELLOW írta:
Roli888 írta: Lenne még egy másik megoldás is az indítás utáni rövid zajra a blokban. Alkatrész-kereskedő ajánlotta hogy ne az olajszűrőnél lévő szelepet cseréljem le hanem van egy szelep mely a lánc feszítésének olajnyomását látja el (vagyis nem engedi el a nyomást mely a feszítést végezné, leállítás után se egy ideig). Ki mit gondol erről?


hát írtam hasonlót, igaz olajminőségi probléma miatt. de ha nyíregyi vagy miért nem viszed Nagy Mikihez el a gépet? nem kellene itt nekünk találgatnunk


Megkérdezhetem hogy hol fellelhető ez a szerelő? Tudsz adni elérhetőséget? Köszönöm


inkább kérj magad telefonszámot tőle, az oldalon bmw320d4 néven van fent. írsz neki privit, aztán jobb esetben egy héten belül válaszol. amúgy debreceni út, a volt mazda szalonnál kell bemenni, ha így mond valamit. valami kia szervíz vagy mi a rák van ott, na azon túl kell menni. kint álló bmw-kről meg fogod ismerni.

Roli888
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 1996

státusz Roli888

Újonc

Elismertség: 3% (1 pont) | Hozzászólások: 31

Elküldve: 2013. augusztus 28. szerda, 08:35


YELLOW írta:
Roli888 írta: Lenne még egy másik megoldás is az indítás utáni rövid zajra a blokban. Alkatrész-kereskedő ajánlotta hogy ne az olajszűrőnél lévő szelepet cseréljem le hanem van egy szelep mely a lánc feszítésének olajnyomását látja el (vagyis nem engedi el a nyomást mely a feszítést végezné, leállítás után se egy ideig). Ki mit gondol erről?


hát írtam hasonlót, igaz olajminőségi probléma miatt. de ha nyíregyi vagy miért nem viszed Nagy Mikihez el a gépet? nem kellene itt nekünk találgatnunk


Megkérdezhetem hogy hol fellelhető ez a szerelő? Tudsz adni elérhetőséget? Köszönöm


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2013. augusztus 28. szerda, 06:43


Roli888 írta: Lenne még egy másik megoldás is az indítás utáni rövid zajra a blokban. Alkatrész-kereskedő ajánlotta hogy ne az olajszűrőnél lévő szelepet cseréljem le hanem van egy szelep mely a lánc feszítésének olajnyomását látja el (vagyis nem engedi el a nyomást mely a feszítést végezné, leállítás után se egy ideig). Ki mit gondol erről?


hát írtam hasonlót, igaz olajminőségi probléma miatt. de ha nyíregyi vagy miért nem viszed Nagy Mikihez el a gépet? nem kellene itt nekünk találgatnunk

Roli888
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 1996

státusz Roli888

Újonc

Elismertség: 3% (1 pont) | Hozzászólások: 31

Elküldve: 2013. augusztus 27. kedd, 18:52


Lenne még egy másik megoldás is az indítás utáni rövid zajra a blokban. Alkatrész-kereskedő ajánlotta hogy ne az olajszűrőnél lévő szelepet cseréljem le hanem van egy szelep mely a lánc feszítésének olajnyomását látja el (vagyis nem engedi el a nyomást mely a feszítést végezné, leállítás után se egy ideig). Ki mit gondol erről?

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2013. augusztus 26. hétfő, 18:27


jlaci74 írta:
Roli888 írta: Hellosztok! Lenne egy érdeklődésem, ki mit gondolna erre a zaj forrásra a motorban indítás után! E 36-os 318i (benzines)a paripa.Indítás után olyan csörgés hangot ad, mintha dízel lenne. Ez nagyon gyorsan abba is marad, csak mégis zavar hogy mi lehet a baja. Hidrotőke nem lehet az nem múlna ilyen hamar el (mármint a csörgés). Ha pedig leállítás után nem sokkal indítok akkor nincs olyan csúnya hangja. Ezt csak akkor csinálja ha már kb egy fél óra telt el a leállítás után. Valami olajnyomásra gondolok hogy elengedné az egyik alkatrész és pl a lánc feszítője nem látja el a feladatát. De ez csak egy tip. Ki mit gondol erről? Ez a jelenség olyan három másodpercig tart. Utána szépen jár a motor.


Az olajszűrő ház és a blokk között van egy visszafolyásgátló szelep. Ez lehet kopott/szennyeződött , hosszabb állás után elengedi az olajat a hengerfejből és amíg újra felépül a nyomás addig csattognak a tőkék...

A képen a 4-es pozició:





ez ésszerű, igen. Én is mikor a 0 olajat mondtam, szólt a szerelő, nem kell aggódni, mert valamennyi olaj marad fent,ebbe a motorba is van valami visszafolyásgátló ,bár ő valami golyókat mondott a hengerbe vagy mit, amik elzárnak ha nincs nyomás, és fent tartják az olajat. De lehet én írtam le hülyén, de valami ilyet mondott. Azt mondta felesleges 0 olajat raknom bele, maradjak a 5-30 nál. Mert én azon aggódtam, és raktam 0 olajat bele, hogy reggel minél előbb kenést kapjon indításkor fent minden.

Roli888
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 1996

státusz Roli888

Újonc

Elismertség: 3% (1 pont) | Hozzászólások: 31

Elküldve: 2013. augusztus 26. hétfő, 13:28


jlaci74 írta:
Roli888 írta: Hellosztok! Lenne egy érdeklődésem, ki mit gondolna erre a zaj forrásra a motorban indítás után! E 36-os 318i (benzines)a paripa.Indítás után olyan csörgés hangot ad, mintha dízel lenne. Ez nagyon gyorsan abba is marad, csak mégis zavar hogy mi lehet a baja. Hidrotőke nem lehet az nem múlna ilyen hamar el (mármint a csörgés). Ha pedig leállítás után nem sokkal indítok akkor nincs olyan csúnya hangja. Ezt csak akkor csinálja ha már kb egy fél óra telt el a leállítás után. Valami olajnyomásra gondolok hogy elengedné az egyik alkatrész és pl a lánc feszítője nem látja el a feladatát. De ez csak egy tip. Ki mit gondol erről? Ez a jelenség olyan három másodpercig tart. Utána szépen jár a motor.


Az olajszűrő ház és a blokk között van egy visszafolyásgátló szelep. Ez lehet kopott/szennyeződött , hosszabb állás után elengedi az olajat a hengerfejből és amíg újra felépül a nyomás addig csattognak a tőkék...

A képen a 4-es pozició:


Ez egy nagyon jó tipp. Köszönöm szépen. Lekérdem majd hogy menyibe kerül egy ilyen alkatrész. Esetleg le lehet ezt mérni valamivel hogy megfelelően működik az a nyomástartó szelep ha kiszereljük a kocsiból?





státusz Vendég

Újonc

Elismertség: 24750% (495 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2013. augusztus 26. hétfő, 12:55


Roli888 írta: Hellosztok! Lenne egy érdeklődésem, ki mit gondolna erre a zaj forrásra a motorban indítás után! E 36-os 318i (benzines)a paripa.Indítás után olyan csörgés hangot ad, mintha dízel lenne. Ez nagyon gyorsan abba is marad, csak mégis zavar hogy mi lehet a baja. Hidrotőke nem lehet az nem múlna ilyen hamar el (mármint a csörgés). Ha pedig leállítás után nem sokkal indítok akkor nincs olyan csúnya hangja. Ezt csak akkor csinálja ha már kb egy fél óra telt el a leállítás után. Valami olajnyomásra gondolok hogy elengedné az egyik alkatrész és pl a lánc feszítője nem látja el a feladatát. De ez csak egy tip. Ki mit gondol erről? Ez a jelenség olyan három másodpercig tart. Utána szépen jár a motor.


Az olajszűrő ház és a blokk között van egy visszafolyásgátló szelep. Ez lehet kopott/szennyeződött , hosszabb állás után elengedi az olajat a hengerfejből és amíg újra felépül a nyomás addig csattognak a tőkék...

A képen a 4-es pozició:





YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2013. augusztus 26. hétfő, 11:51


Roli888 írta:
YELLOW írta:
ZoleeSRB írta:
Roli888 írta: Hellosztok! Lenne egy érdeklődésem, ki mit gondolna erre a zaj forrásra a motorban indítás után! E 36-os 318i (benzines)a paripa.Indítás után olyan csörgés hangot ad, mintha dízel lenne. Ez nagyon gyorsan abba is marad, csak mégis zavar hogy mi lehet a baja. Hidrotőke nem lehet az nem múlna ilyen hamar el (mármint a csörgés). Ha pedig leállítás után nem sokkal indítok akkor nincs olyan csúnya hangja. Ezt csak akkor csinálja ha már kb egy fél óra telt el a leállítás után. Valami olajnyomásra gondolok hogy elengedné az egyik alkatrész és pl a lánc feszítője nem látja el a feladatát. De ez csak egy tip. Ki mit gondol erről? Ez a jelenség olyan három másodpercig tart. Utána szépen jár a motor.


Szerintem hidrotőke, mivel pár másodpercig még nem kap olajat csattog,amikor meg már megkapja elhallgat. Melegen meg még ott az olaj, nem folyt vissza azért nem csattog.


ja tutti az lesz. haver mindig úgy csinálta, hogy hidegen nem indított rá, csak indítózott, de mielőtt beindult volna, le is vetet a gyújtást. mondjuk neki pöccre sosem indult 2-3-at tekert a gép. ezt azért csinálta, hogy 2 ilyen indítózás alatt nyomott fel némi olajat és úgy nem volt hangja. persze ez nem jó, csak ő nem akart hidrotőkét cserélni.
próbaképpen, bár nem javaslom személy szerint, de van ilyen hidrotőke tisztítő cucc, kb mint a motormosó adalék, aztán olajcsere. talán segít, bár nem hiszem, hogy dzsuvás lenne, ha később elhallgat. az érdekesség, hogyamúgy iylen jelenséget túl híg és túl sűrű olaj is tud okozni.


Köszönöm a válaszokat. Azért írtam hogy nem hiszem hogy hidrotökés, mert a haverom motorja az és teljesen más hangot ad ki magából. De ettől még lehet az Bár az olaj is 10W40-es, egy éves Castrol magnatec. Tovább figyelem majd a gépet, hátha betudnánk lőni a zaj forrását.


az egyik gond, hogy magnatec van benne, ha egy éves, már rég cserélném, de bármit csak ne ezt rakj bele. ha full szar a hidrotőke, akkor feszt csinálja, mert nem tud működni, max szétbaxa a vez.tengelyt. valóban iylenkor kenési gond lehet, hogy az olaj későn jut el. lehet egy véknyabb 5w-40-es olajjal meg kéne próbálni a dolgot. akár lehet a láncfeszítő is, de az is az olajjal függ össze, oda is kell oylajnyomás, amíg nem ér el, addig valószínű nem is nagyon feszít. legalábbis gondolom nálad is így van. de ez lehet egy eltömődött olajvezeték, amin nehezen tudja átnyomni azolajat, ezért későn ér oda, ahova kellene. valószínű én megkockáztatnék egy blokk mosást belölről adalékkal, aztán valami normális olajat beletenni.

Roli888
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 1996

státusz Roli888

Újonc

Elismertség: 3% (1 pont) | Hozzászólások: 31

Elküldve: 2013. augusztus 26. hétfő, 11:44


YELLOW írta:
ZoleeSRB írta:
Roli888 írta: Hellosztok! Lenne egy érdeklődésem, ki mit gondolna erre a zaj forrásra a motorban indítás után! E 36-os 318i (benzines)a paripa.Indítás után olyan csörgés hangot ad, mintha dízel lenne. Ez nagyon gyorsan abba is marad, csak mégis zavar hogy mi lehet a baja. Hidrotőke nem lehet az nem múlna ilyen hamar el (mármint a csörgés). Ha pedig leállítás után nem sokkal indítok akkor nincs olyan csúnya hangja. Ezt csak akkor csinálja ha már kb egy fél óra telt el a leállítás után. Valami olajnyomásra gondolok hogy elengedné az egyik alkatrész és pl a lánc feszítője nem látja el a feladatát. De ez csak egy tip. Ki mit gondol erről? Ez a jelenség olyan három másodpercig tart. Utána szépen jár a motor.


Szerintem hidrotőke, mivel pár másodpercig még nem kap olajat csattog,amikor meg már megkapja elhallgat. Melegen meg még ott az olaj, nem folyt vissza azért nem csattog.


ja tutti az lesz. haver mindig úgy csinálta, hogy hidegen nem indított rá, csak indítózott, de mielőtt beindult volna, le is vetet a gyújtást. mondjuk neki pöccre sosem indult 2-3-at tekert a gép. ezt azért csinálta, hogy 2 ilyen indítózás alatt nyomott fel némi olajat és úgy nem volt hangja. persze ez nem jó, csak ő nem akart hidrotőkét cserélni.
próbaképpen, bár nem javaslom személy szerint, de van ilyen hidrotőke tisztítő cucc, kb mint a motormosó adalék, aztán olajcsere. talán segít, bár nem hiszem, hogy dzsuvás lenne, ha később elhallgat. az érdekesség, hogyamúgy iylen jelenséget túl híg és túl sűrű olaj is tud okozni.


Köszönöm a válaszokat. Azért írtam hogy nem hiszem hogy hidrotökés, mert a haverom motorja az és teljesen más hangot ad ki magából. De ettől még lehet az Bár az olaj is 10W40-es, egy éves Castrol magnatec. Tovább figyelem majd a gépet, hátha betudnánk lőni a zaj forrását.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2013. augusztus 26. hétfő, 11:06


ZoleeSRB írta:
Roli888 írta: Hellosztok! Lenne egy érdeklődésem, ki mit gondolna erre a zaj forrásra a motorban indítás után! E 36-os 318i (benzines)a paripa.Indítás után olyan csörgés hangot ad, mintha dízel lenne. Ez nagyon gyorsan abba is marad, csak mégis zavar hogy mi lehet a baja. Hidrotőke nem lehet az nem múlna ilyen hamar el (mármint a csörgés). Ha pedig leállítás után nem sokkal indítok akkor nincs olyan csúnya hangja. Ezt csak akkor csinálja ha már kb egy fél óra telt el a leállítás után. Valami olajnyomásra gondolok hogy elengedné az egyik alkatrész és pl a lánc feszítője nem látja el a feladatát. De ez csak egy tip. Ki mit gondol erről? Ez a jelenség olyan három másodpercig tart. Utána szépen jár a motor.


Szerintem hidrotőke, mivel pár másodpercig még nem kap olajat csattog,amikor meg már megkapja elhallgat. Melegen meg még ott az olaj, nem folyt vissza azért nem csattog.


ja tutti az lesz. haver mindig úgy csinálta, hogy hidegen nem indított rá, csak indítózott, de mielőtt beindult volna, le is vetet a gyújtást. mondjuk neki pöccre sosem indult 2-3-at tekert a gép. ezt azért csinálta, hogy 2 ilyen indítózás alatt nyomott fel némi olajat és úgy nem volt hangja. persze ez nem jó, csak ő nem akart hidrotőkét cserélni.
próbaképpen, bár nem javaslom személy szerint, de van ilyen hidrotőke tisztítő cucc, kb mint a motormosó adalék, aztán olajcsere. talán segít, bár nem hiszem, hogy dzsuvás lenne, ha később elhallgat. az érdekesség, hogyamúgy iylen jelenséget túl híg és túl sűrű olaj is tud okozni.