Mike83
autója adatai
Széria: 1
Típus: E87
Kivitel: 5ajtos
Modell: 116i
Évjárat: 2007

státusz Mike83

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 17

Elküldve: 2017. április 11. kedd, 17:12


Mi lehet baj - csak hideg inditásnál ilyen, talán hidrotőke?

https://www.youtube.com/watch?v=NyZBh3xnBxY

szabigti
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Ci
Évjárat: 2000

státusz szabigti

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 5

Elküldve: 2016. december 11. vasárnap, 00:38


ogre320 írta:
szabigti írta: Sziasztok!volna 1 három éve megfejtetlen kis problémám!e46 330 ci 2000 es évjárat!az autót mindig magam csinálom volt ott már minden kuplung lendkerék vezérműlánc csapágyak szilent fék csere vanos felújítás meg sorolhatnám szóval mondhatni képbe vagyok a dologgal viszont mióta megvettem 3 éve azóta érdekes hangot hallat magából a motor alulról!hidegen beindítom semmi ahogy visszaejti a fordulatot alapjáratra pár perc után enyhén ketyegős ciripelős érdekes hang jön a kocsi alól ami fordulat hatására hangosodik!mióta megvan csinálja de nagy baj nem lehet mert azóta beletettem 95 ezret csak idegesít mi lehet főleg hogy nem jövök rá!bármit megcsinálok rajta de ez ki fog rajtam!van valakinek tippje vagy hasonló tapasztalata mi lehet ez?köszönöm


Ilyen?
https://www.youtube.com/watch?v=SPRcvM5moXA


szia!nem ilyen egyenletesebb és halkabb!csakis akkor kezdi el mikor már annyira felmelegszik hogy beáll az alapjárat vagyis pár perc után addig nem!a főnökömnek van egy e65 ugyanezzel a 3 literes m54 motorral az nem csinálja!olyasmi mint ha lánc lenne olyan ketyegés szerű gázadásra hangosodik és ahogy kihajolok az ajtón az ülésből a kocsi alá akkor jól hallatszik vagy ha közel megyek el valami mellet szépen visszaveri a hangot!a motorháztetőt felnyitva nem hallatszik abszolút a hidrotőkék csendesek a disa szelepet újitóttam még fel mert az zörgött rendesen de hogy ez mi senki nem tudta még megmondani hátha itt valaki megfejti

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 320Ci
Évjárat: 2001

státusz ogre320

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 28

Elküldve: 2016. december 08. csütörtök, 15:36


szabigti írta: Sziasztok!volna 1 három éve megfejtetlen kis problémám!e46 330 ci 2000 es évjárat!az autót mindig magam csinálom volt ott már minden kuplung lendkerék vezérműlánc csapágyak szilent fék csere vanos felújítás meg sorolhatnám szóval mondhatni képbe vagyok a dologgal viszont mióta megvettem 3 éve azóta érdekes hangot hallat magából a motor alulról!hidegen beindítom semmi ahogy visszaejti a fordulatot alapjáratra pár perc után enyhén ketyegős ciripelős érdekes hang jön a kocsi alól ami fordulat hatására hangosodik!mióta megvan csinálja de nagy baj nem lehet mert azóta beletettem 95 ezret csak idegesít mi lehet főleg hogy nem jövök rá!bármit megcsinálok rajta de ez ki fog rajtam!van valakinek tippje vagy hasonló tapasztalata mi lehet ez?köszönöm


Ilyen?
https://www.youtube.com/watch?v=SPRcvM5moXA

szabigti
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Ci
Évjárat: 2000

státusz szabigti

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 5

Elküldve: 2016. december 06. kedd, 21:29


Sziasztok!volna 1 három éve megfejtetlen kis problémám!e46 330 ci 2000 es évjárat!az autót mindig magam csinálom volt ott már minden kuplung lendkerék vezérműlánc csapágyak szilent fék csere vanos felújítás meg sorolhatnám szóval mondhatni képbe vagyok a dologgal viszont mióta megvettem 3 éve azóta érdekes hangot hallat magából a motor alulról!hidegen beindítom semmi ahogy visszaejti a fordulatot alapjáratra pár perc után enyhén ketyegős ciripelős érdekes hang jön a kocsi alól ami fordulat hatására hangosodik!mióta megvan csinálja de nagy baj nem lehet mert azóta beletettem 95 ezret csak idegesít mi lehet főleg hogy nem jövök rá!bármit megcsinálok rajta de ez ki fog rajtam!van valakinek tippje vagy hasonló tapasztalata mi lehet ez?köszönöm

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2016. szeptember 17. szombat, 14:23


Pityule írta: Sziasztok!
Bízom benn, hogy a megfelelő helyre írom a problémámat. Amennyiben már volt ilyen bejegyzés, elnézést, kerestem, de nem találtam.
A problémám/kérdésem: Dinamikus gyorsulásnál, erőteljes gázadáskor a motorból érces, hörgő, kereplő hang jön. Hideg és meleg motornál egyaránt. A szerelő szerint gyertyacsere a megoldás. Kicseréltem, de minden maradt a régiben. Minden fokozatban ez a jelenség tapasztalható. Mi lehet a probléma?
A típus: E46, 316i, benzines, évj.:1999
A segítséget, tanácsot előre is köszönöm.

Vezérlés, DISA szelep???



autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 1999

státusz Pityule

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 4

Elküldve: 2016. szeptember 17. szombat, 11:10


Sziasztok!
Bízom benn, hogy a megfelelő helyre írom a problémámat. Amennyiben már volt ilyen bejegyzés, elnézést, kerestem, de nem találtam.
A problémám/kérdésem: Dinamikus gyorsulásnál, erőteljes gázadáskor a motorból érces, hörgő, kereplő hang jön. Hideg és meleg motornál egyaránt. A szerelő szerint gyertyacsere a megoldás. Kicseréltem, de minden maradt a régiben. Minden fokozatban ez a jelenség tapasztalható. Mi lehet a probléma?
A típus: E46, 316i, benzines, évj.:1999
A segítséget, tanácsot előre is köszönöm.

csicsaaa
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318d
Évjárat: 2001

státusz csicsaaa

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 6

Elküldve: 2016. szeptember 11. vasárnap, 22:11


Bocsi, a típust nem írtam, de a profilban ott van: e46 318d 2001 fl
A kettőstömegűnek lehet ilyen kívülről jövő, de a motortérből származó hangja?
Tehát nem olyan fojtott, mintha a motorblokkon keresztül jönne.
Leállításnál nem csörren, de a kuplung-kettőstömegű páros már szakik szerint haldoklik, mert elindulásnál főleg meleg motornál rázkódik és remegteti a kasznit.
A gázolaj nem hiszem hogy rossz, németben használom és a Shellnél tankolok.

YELLOW írta:
csicsaaa írta: Sziasztok!

A napokban arra lettem figyelmes leengedett ablaknál hogy lassú menetben gáz adásra és elvételre, mikor a hajtáslánc úgymond megfeszül és elenged, 1 másodpercre csörgő/zörgő hangot hallat az autó a motortérből.
Segítséget és ötleteket kérnék hogy mi adhatja ezt a csörgő/zörgő hangot?
Próbáltam a féket nyomva tartva, de úgy is csinálja, így egy lehetséges okot kilőhetek.
Köszönet...


leállításnál nem csörren? ha akkor is, akkor gyanús a kettőstömegű lendkerék.
ha nem, akkor csöröghet porlasztó miatt is. vagy rossz gázolaj.
vezérműlánc inkább gázelvételnél csörren be.





YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2016. szeptember 11. vasárnap, 21:32


csicsaaa írta: Sziasztok!

A napokban arra lettem figyelmes leengedett ablaknál hogy lassú menetben gáz adásra és elvételre, mikor a hajtáslánc úgymond megfeszül és elenged, 1 másodpercre csörgő/zörgő hangot hallat az autó a motortérből.
Segítséget és ötleteket kérnék hogy mi adhatja ezt a csörgő/zörgő hangot?
Próbáltam a féket nyomva tartva, de úgy is csinálja, így egy lehetséges okot kilőhetek.
Köszönet...


leállításnál nem csörren? ha akkor is, akkor gyanús a kettőstömegű lendkerék.
ha nem, akkor csöröghet porlasztó miatt is. vagy rossz gázolaj.
vezérműlánc inkább gázelvételnél csörren be.

csicsaaa
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318d
Évjárat: 2001

státusz csicsaaa

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 6

Elküldve: 2016. szeptember 11. vasárnap, 20:19


Sziasztok!

A napokban arra lettem figyelmes leengedett ablaknál hogy lassú menetben gáz adásra és elvételre, mikor a hajtáslánc úgymond megfeszül és elenged, 1 másodpercre csörgő/zörgő hangot hallat az autó a motortérből.
Segítséget és ötleteket kérnék hogy mi adhatja ezt a csörgő/zörgő hangot?
Próbáltam a féket nyomva tartva, de úgy is csinálja, így egy lehetséges okot kilőhetek.
Köszönet...



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2016. szeptember 11. vasárnap, 20:19

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 2002

státusz Arpee

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 17

Elküldve: 2016. július 31. vasárnap, 21:06


hil írta:
Arpee írta:
hil írta:
Arpee írta:
YELLOW írta:
Arpee írta:
Bitu79 írta:
YELLOW írta: az enyém pont ugyanilyen hangú
http://youtu.be/fW6oNcHqTN8?t=3m27s



Ennek szép hangja van.
Arpee-nak a 2. videóját megnézve/meghallgatva az övé viszont nem egészséges,azt kell h. mondjam.
Az övé sajnos csörög ezerrel tényleg,ahogy írta.1. videóban nem hallani pedig.Sztem elb*szták neki a vanost.
A vanos babrálás előtt szebb hangja volt az övének.


Utánna kell most nézzek, valaki mondta, hogy hátul a csomagtartóba a sárvédőnél van az ECU, azt nézzem meg hogy a csatlakozó lábak nincsenek-e oxidálódva, s azért nem vezérli rendesen a vanost... (fogyasztás meg ahhoz képest hogy ugyanazt a 600 km-t OFF skoda fabia 1,4 101 lovassal 6 literes átlaggal tettem meg légkondi nélkül dugó nélkül 8 óra alatt éjjel, a BMW vel meg 6,9 volt +légkondi és még dugó is feltartott nappal 9-9,5 óra alatt.)


miért lenne hátul az ECU? biztos van hátul is ECU, csak az nem a motorvezérlőjé. az ECU egy gyűjtőnév, ami elektronikus vezérlőegységet jelent. persze lehet úgyis fordítani, hogy engine control unit. végülis talán motorok esetében jött ez először elő.

szóval egy motorvezérlőt miért raknának hátra? hát a motor elől van és bizony ilyen rendszernél fontos az, hogy a jelek, minél rövidebb idő alatt érjenek célba, ezért van, hogy pl az ABS vezérlő ECU-ja, közvetlen a tömbön van rajta.

egyébként a fékolajtartály melletti dobozaljában van az motor ECU-ja. de szerintem nem azzal lesz gond. megnézheted, csak ne gyújtás alatt


Megnéztem, nem változott semmit...
Van még 1 kérdésem: a szűrő ház után van a légtömegmérő és onnan jön 1 vékony slag, az hova megy?
http://kepfeltoltes.hu/view/16...es.hu_.jpg


Üza. szűrőhöz


?? onnan indul s lemegy a motor alja felé valahova, csak nem tudom, nem látom hogy hova megy, és mi a szerepe...

Megírtam, de akkor érthetőbben:a vékony cső egyik vége a légtömegmérő házra csatlakozik, a másik vége pedig az alvázon a sofőr ülés alatt lévő üza. szűrőhöz megy.


Köszi megértettem, (nem tudtam és nem is tudom még hogy mi az a üza szűrő, üzemanyag?). Az ha falsot szív, befolyásolhatja az én problémámat?




Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2016. július 31. vasárnap, 21:08

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2016. július 31. vasárnap, 17:39


Arpee írta:
hil írta:
Arpee írta:
YELLOW írta:
Arpee írta:
Bitu79 írta:
YELLOW írta: az enyém pont ugyanilyen hangú
http://youtu.be/fW6oNcHqTN8?t=3m27s



Ennek szép hangja van.
Arpee-nak a 2. videóját megnézve/meghallgatva az övé viszont nem egészséges,azt kell h. mondjam.
Az övé sajnos csörög ezerrel tényleg,ahogy írta.1. videóban nem hallani pedig.Sztem elb*szták neki a vanost.
A vanos babrálás előtt szebb hangja volt az övének.


Utánna kell most nézzek, valaki mondta, hogy hátul a csomagtartóba a sárvédőnél van az ECU, azt nézzem meg hogy a csatlakozó lábak nincsenek-e oxidálódva, s azért nem vezérli rendesen a vanost... (fogyasztás meg ahhoz képest hogy ugyanazt a 600 km-t OFF skoda fabia 1,4 101 lovassal 6 literes átlaggal tettem meg légkondi nélkül dugó nélkül 8 óra alatt éjjel, a BMW vel meg 6,9 volt +légkondi és még dugó is feltartott nappal 9-9,5 óra alatt.)


miért lenne hátul az ECU? biztos van hátul is ECU, csak az nem a motorvezérlőjé. az ECU egy gyűjtőnév, ami elektronikus vezérlőegységet jelent. persze lehet úgyis fordítani, hogy engine control unit. végülis talán motorok esetében jött ez először elő.

szóval egy motorvezérlőt miért raknának hátra? hát a motor elől van és bizony ilyen rendszernél fontos az, hogy a jelek, minél rövidebb idő alatt érjenek célba, ezért van, hogy pl az ABS vezérlő ECU-ja, közvetlen a tömbön van rajta.

egyébként a fékolajtartály melletti dobozaljában van az motor ECU-ja. de szerintem nem azzal lesz gond. megnézheted, csak ne gyújtás alatt


Megnéztem, nem változott semmit...
Van még 1 kérdésem: a szűrő ház után van a légtömegmérő és onnan jön 1 vékony slag, az hova megy?
http://kepfeltoltes.hu/view/16...es.hu_.jpg


Üza. szűrőhöz


?? onnan indul s lemegy a motor alja felé valahova, csak nem tudom, nem látom hogy hova megy, és mi a szerepe...

Megírtam, de akkor érthetőbben:a vékony cső egyik vége a légtömegmérő házra csatlakozik, a másik vége pedig az alvázon a sofőr ülés alatt lévő üza. szűrőhöz megy.



autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 2002

státusz Arpee

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 17

Elküldve: 2016. július 31. vasárnap, 16:12


hil írta:
Arpee írta:
YELLOW írta:
Arpee írta:
Bitu79 írta:
YELLOW írta: az enyém pont ugyanilyen hangú
http://youtu.be/fW6oNcHqTN8?t=3m27s



Ennek szép hangja van.
Arpee-nak a 2. videóját megnézve/meghallgatva az övé viszont nem egészséges,azt kell h. mondjam.
Az övé sajnos csörög ezerrel tényleg,ahogy írta.1. videóban nem hallani pedig.Sztem elb*szták neki a vanost.
A vanos babrálás előtt szebb hangja volt az övének.


Utánna kell most nézzek, valaki mondta, hogy hátul a csomagtartóba a sárvédőnél van az ECU, azt nézzem meg hogy a csatlakozó lábak nincsenek-e oxidálódva, s azért nem vezérli rendesen a vanost... (fogyasztás meg ahhoz képest hogy ugyanazt a 600 km-t OFF skoda fabia 1,4 101 lovassal 6 literes átlaggal tettem meg légkondi nélkül dugó nélkül 8 óra alatt éjjel, a BMW vel meg 6,9 volt +légkondi és még dugó is feltartott nappal 9-9,5 óra alatt.)


miért lenne hátul az ECU? biztos van hátul is ECU, csak az nem a motorvezérlőjé. az ECU egy gyűjtőnév, ami elektronikus vezérlőegységet jelent. persze lehet úgyis fordítani, hogy engine control unit. végülis talán motorok esetében jött ez először elő.

szóval egy motorvezérlőt miért raknának hátra? hát a motor elől van és bizony ilyen rendszernél fontos az, hogy a jelek, minél rövidebb idő alatt érjenek célba, ezért van, hogy pl az ABS vezérlő ECU-ja, közvetlen a tömbön van rajta.

egyébként a fékolajtartály melletti dobozaljában van az motor ECU-ja. de szerintem nem azzal lesz gond. megnézheted, csak ne gyújtás alatt


Megnéztem, nem változott semmit...
Van még 1 kérdésem: a szűrő ház után van a légtömegmérő és onnan jön 1 vékony slag, az hova megy?
http://kepfeltoltes.hu/view/16...es.hu_.jpg


Üza. szűrőhöz


?? onnan indul s lemegy a motor alja felé valahova, csak nem tudom, nem látom hogy hova megy, és mi a szerepe...


hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2016. július 31. vasárnap, 13:34


Arpee írta:
YELLOW írta:
Arpee írta:
Bitu79 írta:
YELLOW írta: az enyém pont ugyanilyen hangú
http://youtu.be/fW6oNcHqTN8?t=3m27s



Ennek szép hangja van.
Arpee-nak a 2. videóját megnézve/meghallgatva az övé viszont nem egészséges,azt kell h. mondjam.
Az övé sajnos csörög ezerrel tényleg,ahogy írta.1. videóban nem hallani pedig.Sztem elb*szták neki a vanost.
A vanos babrálás előtt szebb hangja volt az övének.


Utánna kell most nézzek, valaki mondta, hogy hátul a csomagtartóba a sárvédőnél van az ECU, azt nézzem meg hogy a csatlakozó lábak nincsenek-e oxidálódva, s azért nem vezérli rendesen a vanost... (fogyasztás meg ahhoz képest hogy ugyanazt a 600 km-t OFF skoda fabia 1,4 101 lovassal 6 literes átlaggal tettem meg légkondi nélkül dugó nélkül 8 óra alatt éjjel, a BMW vel meg 6,9 volt +légkondi és még dugó is feltartott nappal 9-9,5 óra alatt.)


miért lenne hátul az ECU? biztos van hátul is ECU, csak az nem a motorvezérlőjé. az ECU egy gyűjtőnév, ami elektronikus vezérlőegységet jelent. persze lehet úgyis fordítani, hogy engine control unit. végülis talán motorok esetében jött ez először elő.

szóval egy motorvezérlőt miért raknának hátra? hát a motor elől van és bizony ilyen rendszernél fontos az, hogy a jelek, minél rövidebb idő alatt érjenek célba, ezért van, hogy pl az ABS vezérlő ECU-ja, közvetlen a tömbön van rajta.

egyébként a fékolajtartály melletti dobozaljában van az motor ECU-ja. de szerintem nem azzal lesz gond. megnézheted, csak ne gyújtás alatt


Megnéztem, nem változott semmit...
Van még 1 kérdésem: a szűrő ház után van a légtömegmérő és onnan jön 1 vékony slag, az hova megy?
http://kepfeltoltes.hu/view/16...es.hu_.jpg


Üza. szűrőhöz



autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 2002

státusz Arpee

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 17

Elküldve: 2016. július 31. vasárnap, 08:53


YELLOW írta:
Arpee írta:
Bitu79 írta:
YELLOW írta: az enyém pont ugyanilyen hangú
http://youtu.be/fW6oNcHqTN8?t=3m27s



Ennek szép hangja van.
Arpee-nak a 2. videóját megnézve/meghallgatva az övé viszont nem egészséges,azt kell h. mondjam.
Az övé sajnos csörög ezerrel tényleg,ahogy írta.1. videóban nem hallani pedig.Sztem elb*szták neki a vanost.
A vanos babrálás előtt szebb hangja volt az övének.


Utánna kell most nézzek, valaki mondta, hogy hátul a csomagtartóba a sárvédőnél van az ECU, azt nézzem meg hogy a csatlakozó lábak nincsenek-e oxidálódva, s azért nem vezérli rendesen a vanost... (fogyasztás meg ahhoz képest hogy ugyanazt a 600 km-t OFF skoda fabia 1,4 101 lovassal 6 literes átlaggal tettem meg légkondi nélkül dugó nélkül 8 óra alatt éjjel, a BMW vel meg 6,9 volt +légkondi és még dugó is feltartott nappal 9-9,5 óra alatt.)


miért lenne hátul az ECU? biztos van hátul is ECU, csak az nem a motorvezérlőjé. az ECU egy gyűjtőnév, ami elektronikus vezérlőegységet jelent. persze lehet úgyis fordítani, hogy engine control unit. végülis talán motorok esetében jött ez először elő.

szóval egy motorvezérlőt miért raknának hátra? hát a motor elől van és bizony ilyen rendszernél fontos az, hogy a jelek, minél rövidebb idő alatt érjenek célba, ezért van, hogy pl az ABS vezérlő ECU-ja, közvetlen a tömbön van rajta.

egyébként a fékolajtartály melletti dobozaljában van az motor ECU-ja. de szerintem nem azzal lesz gond. megnézheted, csak ne gyújtás alatt


Megnéztem, nem változott semmit...
Van még 1 kérdésem: a szűrő ház után van a légtömegmérő és onnan jön 1 vékony slag, az hova megy?
http://kepfeltoltes.hu/view/16...es.hu_.jpg



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2016. július 27. szerda, 11:34


Arpee írta:
Bitu79 írta:
YELLOW írta: az enyém pont ugyanilyen hangú
http://youtu.be/fW6oNcHqTN8?t=3m27s



Ennek szép hangja van.
Arpee-nak a 2. videóját megnézve/meghallgatva az övé viszont nem egészséges,azt kell h. mondjam.
Az övé sajnos csörög ezerrel tényleg,ahogy írta.1. videóban nem hallani pedig.Sztem elb*szták neki a vanost.
A vanos babrálás előtt szebb hangja volt az övének.


Utánna kell most nézzek, valaki mondta, hogy hátul a csomagtartóba a sárvédőnél van az ECU, azt nézzem meg hogy a csatlakozó lábak nincsenek-e oxidálódva, s azért nem vezérli rendesen a vanost... (fogyasztás meg ahhoz képest hogy ugyanazt a 600 km-t OFF skoda fabia 1,4 101 lovassal 6 literes átlaggal tettem meg légkondi nélkül dugó nélkül 8 óra alatt éjjel, a BMW vel meg 6,9 volt +légkondi és még dugó is feltartott nappal 9-9,5 óra alatt.)


miért lenne hátul az ECU? biztos van hátul is ECU, csak az nem a motorvezérlőjé. az ECU egy gyűjtőnév, ami elektronikus vezérlőegységet jelent. persze lehet úgyis fordítani, hogy engine control unit. végülis talán motorok esetében jött ez először elő.

szóval egy motorvezérlőt miért raknának hátra? hát a motor elől van és bizony ilyen rendszernél fontos az, hogy a jelek, minél rövidebb idő alatt érjenek célba, ezért van, hogy pl az ABS vezérlő ECU-ja, közvetlen a tömbön van rajta.

egyébként a fékolajtartály melletti dobozaljában van az motor ECU-ja. de szerintem nem azzal lesz gond. megnézheted, csak ne gyújtás alatt