- autója adatai
- Széria: 3
- Típus: E46
- Kivitel: Sedan
- Modell: 318i
- Évjárat: 2002
Elküldve: 2015. március 15. vasárnap, 22:12
Sziasztok
Elküldve: 2015. március 15. vasárnap, 22:12
Elküldve: 2015. február 05. csütörtök, 20:39
Baci írta:Medvedisznoman írta:Baci írta:Medvedisznoman írta:csbalu írta:Medvedisznoman írta:csbalu írta:Medvedisznoman írta: Sziasztok!
A hét elején betelepült a hangrendszer az autóba. Gyári Business CD, Audio system mx 165 plus szett elöl (faragás nélkül befér), Gladen RS100C4 erősítő és egy mélyláda (hommade, tervezett).
Szakműhelybe vittem, mert ez mégiscsak egy önálló szakma a maga kis fortélyaival. Úgy gondoltam, hogy bármiféle ötlet, vagy tanács a beépítéssel kapcsolatban - például, hogy a jelkábeleket középen vezesse hátra, messze a táptól - sértő lenne a mesterre nézve, meg hát ez a szakmája így alap, hogy ezeket tudja. Utólag persze kiderült, hogy nem lett volna akkora baj "sértegetni" a szenszejt, ugyanis indításkor egyből megébredt a tücsökraj (nem a Maszkura féle) a csipogókban. Amikor szóvá tettem csak annyit mondott, hogy kell egy RCA zajszűrő. Szerinte tök mindegy hogy melyik kábel hol van elvezetve, mert ez a fejegység hibája. Innentől kezdtem megkérdőjelezni a szakértelmét. Az hogy számomra hülyeségnek tűnő dolgokat beszél, az egy dolog, de hogy munkája végeztével nem ellenőrzi le járó motornál a rendszert és úgy hív hogy kész az autó az már gáz. Ráadásul nem is egy városban vagyunk, így némi logisztikai gondot is okoz a dolog. Kétszer. Merthogy jövő héten vihetem vissza megint, hogy kijavítsa, az RCA zajszűrő ugyanis nem segített.
Ejj de hosszú lett. Bocsánat.
Szóval egy kérdést szerettem volna kikanyarintani a monológból, mégpedig, hogy a földhurok egyik okozója ugye az, hogy az RCA kábel árnyékolása mindkét oldalon le van földelve. Gyakorlatban ezt hogyan tudom kiküszöbölni? Meg kell vágni a kábel árnyékolását?
Egy leválasztóval meg tudod oldani a problémát. de az 20Hz és 20kHz között vág... tehát az igazán mélyektől búcsúzz el.. Gondolom nem azt a High-Low adaptert használta amit én mondtam, mivel az galvanikusan leválaszt. Sok sikert, jó keresgélés lesz
Bizony, nem azt. SAL-t használt. Mondtam neki, hogy tegyen be valami faszát, de azt válaszolta hogy ez csak az erősítőt fogja kapcsolni szóval felesleges. Fogalmam sincs hogy mire gondolt, de mint mondtam, nem értek ehhez a szakmához.
RCA szűrőből egy tök közönségeset használtam egy próba erejéig ILYET NI, de semmi sem változott. Érdekesség képpen megemlítem, hogy a zaj 80%-a (ha lehet ilyet mondani) jobb oldalról jön, amelyik oldalon a tápot és az RCA-kat is elvezette.
Árnyékolás stb.. problémákra is gondolhatok. Vedd meg azt a Mosconi adaptert amit mondtam. Próbálkozott 1ik barátom magas jelszintű erősítővel is de az sem volt olyan mint a mosconi! 16e Ft-t de galvanikusan leválaszt és tökéletes hangja van. Sajnálom, hogy így végződött a kalandod
Az "ilyet-ni" cucc az 20hz-20khz között enged át. Földhurkot leválaszt, de zajt nem szűr, persze ideális esetben zaj nem is kéne hogy keletkezzen. Ellenőrizném azokat a csatlakozásokat is amiket a jóember ejtett a fejegységből kijövő vezetékeken.
Köszönöm, ez fog történni. Összeollóztam neki néhány szösszenetet autóhifis oldalakról, hogy hol szokták elrontani az amatőrök, és hogyan lehet orvosolni a hasonló jelenségeket. Ha sértő, ha nem, ezt át fogom nyújtani neki sok szeretettel.
Szia,
látod,ha magadnak csináltad volna,pénzt is spóroltál volna,és garantálom,hogy zajmentes volna a rendszered ahogy az enyém is.
Nem kell semmilyen zavarszűrő,csak jól kell megcsinálni,ahogy már privátban leleveleztük.
Egyébként a fejegység hibájának kiszűrésére van egy biztos módszer.Bár nem tudom a gyári fejről hogy van megoldva az rca...
Szóval minden gyárilag rca-s fejegységben van belül vagy egy biztosíték,vagy egy úgynevezett földfólia,amely ha kimegy,vagy megszakad,jön a fejről a Detroiti-techno effekt.
Ez úgy tudod leellenőrizni,hogy kiveszed a fejet,multimétert ellenállásra kapcsolod,az egyik tűt az rca-ra,a másikat a házhoz érinted,és a műszer 0-át kell mérjen.
Ha nem,akkor a fejegységről jön a zaj.
Egyébként ez a rca-nál nem kötöm be az árnyékolást az egyik oldalon,lehet hogy jó megoldás,de ha normális rca kábelt használsz,és távol viszed a táptól,és az erősitő kapcsolószálától,nem szabad hogy zaj legyen.
Én Cordial rca-t használtam,és megnéztem,mindkét felén be van gyárilag kötve az árnyékolás,és nekem nem szedi a zajt.
Tehát:jobb oldali küszöbben a kapcsoló szál,és az erősitő pozitiv tápkábele,középkonzolban a hangszóró kábelek,és az rca kábelek.A negativ kábel gyári test pontról a csomagtartóban.
Mondjuk én feláldoztam a jobb hangzásért a gyári design-t,és nem gyári fejegységet használok,és már a másodikat,(vásároltam egy komolyabbat)de nincs zaj.
És minden zajszűrő a zene minőségéből vesz el...És a használata csak a probléma takargatása.Meg kell csinálni jól,jó anyagokból.
A kapcsolószálból jó a Sal is,vagy bármilyen kábel.
Csak a fejegység bekapcsolásával bekapcsolja az erősitőt is.
Szabi
Köszönöm! Igen, tudom, hogy a jó helyen elvezetett kábelek lennének a jó módszer, az már csak az én egyéni gyengeségem, hogy meg akarom kímélni a fickót (de főleg az autómat) attól hogy újra szétbombázza az egészet és helyre tegye a dolgokat. A leírtak fényében viszont úgy fest hogy ezt nem ússza meg. Amikor telefonon mondtam neki, hogy a szűrő (amiről most már tudom, hogy nem szűr) hatástalan, akkor nagyon le akarta terelni a dolgot. Rá akarja fogni a gyári fejre, mondván: "ez ilyen". Csakhogy én ebbe nem fogok belenyugodni, ugyanis számtalan ember csinált jó(!) zenét a kocsijába a gyári fejjel is zajmentesen. Ez NEM ilyen. Csak érteni kell hozzá. Bízom benne, hogy ezt ő is tudja...
Igen,csinálja meg normálisan,ha már fizettél érte.
Esetleg próbáld ki egy nem gyári fejjel is,ha tudsz kölcsön egy próba erejéig,ha azzal is jön a zaj,mutasd be neki,hogy a munkája ennyit ér.
Üdv:Szabi
Elküldve: 2015. február 05. csütörtök, 17:37
Medvedisznoman írta:Baci írta:Medvedisznoman írta:csbalu írta:Medvedisznoman írta:csbalu írta:Medvedisznoman írta: Sziasztok!
A hét elején betelepült a hangrendszer az autóba. Gyári Business CD, Audio system mx 165 plus szett elöl (faragás nélkül befér), Gladen RS100C4 erősítő és egy mélyláda (hommade, tervezett).
Szakműhelybe vittem, mert ez mégiscsak egy önálló szakma a maga kis fortélyaival. Úgy gondoltam, hogy bármiféle ötlet, vagy tanács a beépítéssel kapcsolatban - például, hogy a jelkábeleket középen vezesse hátra, messze a táptól - sértő lenne a mesterre nézve, meg hát ez a szakmája így alap, hogy ezeket tudja. Utólag persze kiderült, hogy nem lett volna akkora baj "sértegetni" a szenszejt, ugyanis indításkor egyből megébredt a tücsökraj (nem a Maszkura féle) a csipogókban. Amikor szóvá tettem csak annyit mondott, hogy kell egy RCA zajszűrő. Szerinte tök mindegy hogy melyik kábel hol van elvezetve, mert ez a fejegység hibája. Innentől kezdtem megkérdőjelezni a szakértelmét. Az hogy számomra hülyeségnek tűnő dolgokat beszél, az egy dolog, de hogy munkája végeztével nem ellenőrzi le járó motornál a rendszert és úgy hív hogy kész az autó az már gáz. Ráadásul nem is egy városban vagyunk, így némi logisztikai gondot is okoz a dolog. Kétszer. Merthogy jövő héten vihetem vissza megint, hogy kijavítsa, az RCA zajszűrő ugyanis nem segített.
Ejj de hosszú lett. Bocsánat.
Szóval egy kérdést szerettem volna kikanyarintani a monológból, mégpedig, hogy a földhurok egyik okozója ugye az, hogy az RCA kábel árnyékolása mindkét oldalon le van földelve. Gyakorlatban ezt hogyan tudom kiküszöbölni? Meg kell vágni a kábel árnyékolását?
Egy leválasztóval meg tudod oldani a problémát. de az 20Hz és 20kHz között vág... tehát az igazán mélyektől búcsúzz el.. Gondolom nem azt a High-Low adaptert használta amit én mondtam, mivel az galvanikusan leválaszt. Sok sikert, jó keresgélés lesz
Bizony, nem azt. SAL-t használt. Mondtam neki, hogy tegyen be valami faszát, de azt válaszolta hogy ez csak az erősítőt fogja kapcsolni szóval felesleges. Fogalmam sincs hogy mire gondolt, de mint mondtam, nem értek ehhez a szakmához.
RCA szűrőből egy tök közönségeset használtam egy próba erejéig ILYET NI, de semmi sem változott. Érdekesség képpen megemlítem, hogy a zaj 80%-a (ha lehet ilyet mondani) jobb oldalról jön, amelyik oldalon a tápot és az RCA-kat is elvezette.
Árnyékolás stb.. problémákra is gondolhatok. Vedd meg azt a Mosconi adaptert amit mondtam. Próbálkozott 1ik barátom magas jelszintű erősítővel is de az sem volt olyan mint a mosconi! 16e Ft-t de galvanikusan leválaszt és tökéletes hangja van. Sajnálom, hogy így végződött a kalandod
Az "ilyet-ni" cucc az 20hz-20khz között enged át. Földhurkot leválaszt, de zajt nem szűr, persze ideális esetben zaj nem is kéne hogy keletkezzen. Ellenőrizném azokat a csatlakozásokat is amiket a jóember ejtett a fejegységből kijövő vezetékeken.
Köszönöm, ez fog történni. Összeollóztam neki néhány szösszenetet autóhifis oldalakról, hogy hol szokták elrontani az amatőrök, és hogyan lehet orvosolni a hasonló jelenségeket. Ha sértő, ha nem, ezt át fogom nyújtani neki sok szeretettel.
Szia,
látod,ha magadnak csináltad volna,pénzt is spóroltál volna,és garantálom,hogy zajmentes volna a rendszered ahogy az enyém is.
Nem kell semmilyen zavarszűrő,csak jól kell megcsinálni,ahogy már privátban leleveleztük.
Egyébként a fejegység hibájának kiszűrésére van egy biztos módszer.Bár nem tudom a gyári fejről hogy van megoldva az rca...
Szóval minden gyárilag rca-s fejegységben van belül vagy egy biztosíték,vagy egy úgynevezett földfólia,amely ha kimegy,vagy megszakad,jön a fejről a Detroiti-techno effekt.
Ez úgy tudod leellenőrizni,hogy kiveszed a fejet,multimétert ellenállásra kapcsolod,az egyik tűt az rca-ra,a másikat a házhoz érinted,és a műszer 0-át kell mérjen.
Ha nem,akkor a fejegységről jön a zaj.
Egyébként ez a rca-nál nem kötöm be az árnyékolást az egyik oldalon,lehet hogy jó megoldás,de ha normális rca kábelt használsz,és távol viszed a táptól,és az erősitő kapcsolószálától,nem szabad hogy zaj legyen.
Én Cordial rca-t használtam,és megnéztem,mindkét felén be van gyárilag kötve az árnyékolás,és nekem nem szedi a zajt.
Tehát:jobb oldali küszöbben a kapcsoló szál,és az erősitő pozitiv tápkábele,középkonzolban a hangszóró kábelek,és az rca kábelek.A negativ kábel gyári test pontról a csomagtartóban.
Mondjuk én feláldoztam a jobb hangzásért a gyári design-t,és nem gyári fejegységet használok,és már a másodikat,(vásároltam egy komolyabbat)de nincs zaj.
És minden zajszűrő a zene minőségéből vesz el...És a használata csak a probléma takargatása.Meg kell csinálni jól,jó anyagokból.
A kapcsolószálból jó a Sal is,vagy bármilyen kábel.
Csak a fejegység bekapcsolásával bekapcsolja az erősitőt is.
Szabi
Köszönöm! Igen, tudom, hogy a jó helyen elvezetett kábelek lennének a jó módszer, az már csak az én egyéni gyengeségem, hogy meg akarom kímélni a fickót (de főleg az autómat) attól hogy újra szétbombázza az egészet és helyre tegye a dolgokat. A leírtak fényében viszont úgy fest hogy ezt nem ússza meg. Amikor telefonon mondtam neki, hogy a szűrő (amiről most már tudom, hogy nem szűr) hatástalan, akkor nagyon le akarta terelni a dolgot. Rá akarja fogni a gyári fejre, mondván: "ez ilyen". Csakhogy én ebbe nem fogok belenyugodni, ugyanis számtalan ember csinált jó(!) zenét a kocsijába a gyári fejjel is zajmentesen. Ez NEM ilyen. Csak érteni kell hozzá. Bízom benne, hogy ezt ő is tudja...
Elküldve: 2015. február 05. csütörtök, 17:33
Medvedisznoman írta:Baci írta:Medvedisznoman írta:csbalu írta:Medvedisznoman írta:csbalu írta:Medvedisznoman írta: Sziasztok!
A hét elején betelepült a hangrendszer az autóba. Gyári Business CD, Audio system mx 165 plus szett elöl (faragás nélkül befér), Gladen RS100C4 erősítő és egy mélyláda (hommade, tervezett).
Szakműhelybe vittem, mert ez mégiscsak egy önálló szakma a maga kis fortélyaival. Úgy gondoltam, hogy bármiféle ötlet, vagy tanács a beépítéssel kapcsolatban - például, hogy a jelkábeleket középen vezesse hátra, messze a táptól - sértő lenne a mesterre nézve, meg hát ez a szakmája így alap, hogy ezeket tudja. Utólag persze kiderült, hogy nem lett volna akkora baj "sértegetni" a szenszejt, ugyanis indításkor egyből megébredt a tücsökraj (nem a Maszkura féle) a csipogókban. Amikor szóvá tettem csak annyit mondott, hogy kell egy RCA zajszűrő. Szerinte tök mindegy hogy melyik kábel hol van elvezetve, mert ez a fejegység hibája. Innentől kezdtem megkérdőjelezni a szakértelmét. Az hogy számomra hülyeségnek tűnő dolgokat beszél, az egy dolog, de hogy munkája végeztével nem ellenőrzi le járó motornál a rendszert és úgy hív hogy kész az autó az már gáz. Ráadásul nem is egy városban vagyunk, így némi logisztikai gondot is okoz a dolog. Kétszer. Merthogy jövő héten vihetem vissza megint, hogy kijavítsa, az RCA zajszűrő ugyanis nem segített.
Ejj de hosszú lett. Bocsánat.
Szóval egy kérdést szerettem volna kikanyarintani a monológból, mégpedig, hogy a földhurok egyik okozója ugye az, hogy az RCA kábel árnyékolása mindkét oldalon le van földelve. Gyakorlatban ezt hogyan tudom kiküszöbölni? Meg kell vágni a kábel árnyékolását?
Egy leválasztóval meg tudod oldani a problémát. de az 20Hz és 20kHz között vág... tehát az igazán mélyektől búcsúzz el.. Gondolom nem azt a High-Low adaptert használta amit én mondtam, mivel az galvanikusan leválaszt. Sok sikert, jó keresgélés lesz
Bizony, nem azt. SAL-t használt. Mondtam neki, hogy tegyen be valami faszát, de azt válaszolta hogy ez csak az erősítőt fogja kapcsolni szóval felesleges. Fogalmam sincs hogy mire gondolt, de mint mondtam, nem értek ehhez a szakmához.
RCA szűrőből egy tök közönségeset használtam egy próba erejéig ILYET NI, de semmi sem változott. Érdekesség képpen megemlítem, hogy a zaj 80%-a (ha lehet ilyet mondani) jobb oldalról jön, amelyik oldalon a tápot és az RCA-kat is elvezette.
Árnyékolás stb.. problémákra is gondolhatok. Vedd meg azt a Mosconi adaptert amit mondtam. Próbálkozott 1ik barátom magas jelszintű erősítővel is de az sem volt olyan mint a mosconi! 16e Ft-t de galvanikusan leválaszt és tökéletes hangja van. Sajnálom, hogy így végződött a kalandod
Az "ilyet-ni" cucc az 20hz-20khz között enged át. Földhurkot leválaszt, de zajt nem szűr, persze ideális esetben zaj nem is kéne hogy keletkezzen. Ellenőrizném azokat a csatlakozásokat is amiket a jóember ejtett a fejegységből kijövő vezetékeken.
Köszönöm, ez fog történni. Összeollóztam neki néhány szösszenetet autóhifis oldalakról, hogy hol szokták elrontani az amatőrök, és hogyan lehet orvosolni a hasonló jelenségeket. Ha sértő, ha nem, ezt át fogom nyújtani neki sok szeretettel.
Szia,
látod,ha magadnak csináltad volna,pénzt is spóroltál volna,és garantálom,hogy zajmentes volna a rendszered ahogy az enyém is.
Nem kell semmilyen zavarszűrő,csak jól kell megcsinálni,ahogy már privátban leleveleztük.
Egyébként a fejegység hibájának kiszűrésére van egy biztos módszer.Bár nem tudom a gyári fejről hogy van megoldva az rca...
Szóval minden gyárilag rca-s fejegységben van belül vagy egy biztosíték,vagy egy úgynevezett földfólia,amely ha kimegy,vagy megszakad,jön a fejről a Detroiti-techno effekt.
Ez úgy tudod leellenőrizni,hogy kiveszed a fejet,multimétert ellenállásra kapcsolod,az egyik tűt az rca-ra,a másikat a házhoz érinted,és a műszer 0-át kell mérjen.
Ha nem,akkor a fejegységről jön a zaj.
Egyébként ez a rca-nál nem kötöm be az árnyékolást az egyik oldalon,lehet hogy jó megoldás,de ha normális rca kábelt használsz,és távol viszed a táptól,és az erősitő kapcsolószálától,nem szabad hogy zaj legyen.
Én Cordial rca-t használtam,és megnéztem,mindkét felén be van gyárilag kötve az árnyékolás,és nekem nem szedi a zajt.
Tehát:jobb oldali küszöbben a kapcsoló szál,és az erősitő pozitiv tápkábele,középkonzolban a hangszóró kábelek,és az rca kábelek.A negativ kábel gyári test pontról a csomagtartóban.
Mondjuk én feláldoztam a jobb hangzásért a gyári design-t,és nem gyári fejegységet használok,és már a másodikat,(vásároltam egy komolyabbat)de nincs zaj.
És minden zajszűrő a zene minőségéből vesz el...És a használata csak a probléma takargatása.Meg kell csinálni jól,jó anyagokból.
A kapcsolószálból jó a Sal is,vagy bármilyen kábel.
Csak a fejegység bekapcsolásával bekapcsolja az erősitőt is.
Szabi
Köszönöm! Igen, tudom, hogy a jó helyen elvezetett kábelek lennének a jó módszer, az már csak az én egyéni gyengeségem, hogy meg akarom kímélni a fickót (de főleg az autómat) attól hogy újra szétbombázza az egészet és helyre tegye a dolgokat. A leírtak fényében viszont úgy fest hogy ezt nem ússza meg. Amikor telefonon mondtam neki, hogy a szűrő (amiről most már tudom, hogy nem szűr) hatástalan, akkor nagyon le akarta terelni a dolgot. Rá akarja fogni a gyári fejre, mondván: "ez ilyen". Csakhogy én ebbe nem fogok belenyugodni, ugyanis számtalan ember csinált jó(!) zenét a kocsijába a gyári fejjel is zajmentesen. Ez NEM ilyen. Csak érteni kell hozzá. Bízom benne, hogy ezt ő is tudja...
Elküldve: 2015. február 05. csütörtök, 17:27
Baci írta:Medvedisznoman írta:csbalu írta:Medvedisznoman írta:csbalu írta:Medvedisznoman írta: Sziasztok!
A hét elején betelepült a hangrendszer az autóba. Gyári Business CD, Audio system mx 165 plus szett elöl (faragás nélkül befér), Gladen RS100C4 erősítő és egy mélyláda (hommade, tervezett).
Szakműhelybe vittem, mert ez mégiscsak egy önálló szakma a maga kis fortélyaival. Úgy gondoltam, hogy bármiféle ötlet, vagy tanács a beépítéssel kapcsolatban - például, hogy a jelkábeleket középen vezesse hátra, messze a táptól - sértő lenne a mesterre nézve, meg hát ez a szakmája így alap, hogy ezeket tudja. Utólag persze kiderült, hogy nem lett volna akkora baj "sértegetni" a szenszejt, ugyanis indításkor egyből megébredt a tücsökraj (nem a Maszkura féle) a csipogókban. Amikor szóvá tettem csak annyit mondott, hogy kell egy RCA zajszűrő. Szerinte tök mindegy hogy melyik kábel hol van elvezetve, mert ez a fejegység hibája. Innentől kezdtem megkérdőjelezni a szakértelmét. Az hogy számomra hülyeségnek tűnő dolgokat beszél, az egy dolog, de hogy munkája végeztével nem ellenőrzi le járó motornál a rendszert és úgy hív hogy kész az autó az már gáz. Ráadásul nem is egy városban vagyunk, így némi logisztikai gondot is okoz a dolog. Kétszer. Merthogy jövő héten vihetem vissza megint, hogy kijavítsa, az RCA zajszűrő ugyanis nem segített.
Ejj de hosszú lett. Bocsánat.
Szóval egy kérdést szerettem volna kikanyarintani a monológból, mégpedig, hogy a földhurok egyik okozója ugye az, hogy az RCA kábel árnyékolása mindkét oldalon le van földelve. Gyakorlatban ezt hogyan tudom kiküszöbölni? Meg kell vágni a kábel árnyékolását?
Egy leválasztóval meg tudod oldani a problémát. de az 20Hz és 20kHz között vág... tehát az igazán mélyektől búcsúzz el.. Gondolom nem azt a High-Low adaptert használta amit én mondtam, mivel az galvanikusan leválaszt. Sok sikert, jó keresgélés lesz
Bizony, nem azt. SAL-t használt. Mondtam neki, hogy tegyen be valami faszát, de azt válaszolta hogy ez csak az erősítőt fogja kapcsolni szóval felesleges. Fogalmam sincs hogy mire gondolt, de mint mondtam, nem értek ehhez a szakmához.
RCA szűrőből egy tök közönségeset használtam egy próba erejéig ILYET NI, de semmi sem változott. Érdekesség képpen megemlítem, hogy a zaj 80%-a (ha lehet ilyet mondani) jobb oldalról jön, amelyik oldalon a tápot és az RCA-kat is elvezette.
Árnyékolás stb.. problémákra is gondolhatok. Vedd meg azt a Mosconi adaptert amit mondtam. Próbálkozott 1ik barátom magas jelszintű erősítővel is de az sem volt olyan mint a mosconi! 16e Ft-t de galvanikusan leválaszt és tökéletes hangja van. Sajnálom, hogy így végződött a kalandod
Az "ilyet-ni" cucc az 20hz-20khz között enged át. Földhurkot leválaszt, de zajt nem szűr, persze ideális esetben zaj nem is kéne hogy keletkezzen. Ellenőrizném azokat a csatlakozásokat is amiket a jóember ejtett a fejegységből kijövő vezetékeken.
Köszönöm, ez fog történni. Összeollóztam neki néhány szösszenetet autóhifis oldalakról, hogy hol szokták elrontani az amatőrök, és hogyan lehet orvosolni a hasonló jelenségeket. Ha sértő, ha nem, ezt át fogom nyújtani neki sok szeretettel.
Szia,
látod,ha magadnak csináltad volna,pénzt is spóroltál volna,és garantálom,hogy zajmentes volna a rendszered ahogy az enyém is.
Nem kell semmilyen zavarszűrő,csak jól kell megcsinálni,ahogy már privátban leleveleztük.
Egyébként a fejegység hibájának kiszűrésére van egy biztos módszer.Bár nem tudom a gyári fejről hogy van megoldva az rca...
Szóval minden gyárilag rca-s fejegységben van belül vagy egy biztosíték,vagy egy úgynevezett földfólia,amely ha kimegy,vagy megszakad,jön a fejről a Detroiti-techno effekt.
Ez úgy tudod leellenőrizni,hogy kiveszed a fejet,multimétert ellenállásra kapcsolod,az egyik tűt az rca-ra,a másikat a házhoz érinted,és a műszer 0-át kell mérjen.
Ha nem,akkor a fejegységről jön a zaj.
Egyébként ez a rca-nál nem kötöm be az árnyékolást az egyik oldalon,lehet hogy jó megoldás,de ha normális rca kábelt használsz,és távol viszed a táptól,és az erősitő kapcsolószálától,nem szabad hogy zaj legyen.
Én Cordial rca-t használtam,és megnéztem,mindkét felén be van gyárilag kötve az árnyékolás,és nekem nem szedi a zajt.
Tehát:jobb oldali küszöbben a kapcsoló szál,és az erősitő pozitiv tápkábele,középkonzolban a hangszóró kábelek,és az rca kábelek.A negativ kábel gyári test pontról a csomagtartóban.
Mondjuk én feláldoztam a jobb hangzásért a gyári design-t,és nem gyári fejegységet használok,és már a másodikat,(vásároltam egy komolyabbat)de nincs zaj.
És minden zajszűrő a zene minőségéből vesz el...És a használata csak a probléma takargatása.Meg kell csinálni jól,jó anyagokból.
A kapcsolószálból jó a Sal is,vagy bármilyen kábel.
Csak a fejegység bekapcsolásával bekapcsolja az erősitőt is.
Szabi
Elküldve: 2015. február 05. csütörtök, 16:58
Medvedisznoman írta:csbalu írta:Medvedisznoman írta:csbalu írta:Medvedisznoman írta: Sziasztok!
A hét elején betelepült a hangrendszer az autóba. Gyári Business CD, Audio system mx 165 plus szett elöl (faragás nélkül befér), Gladen RS100C4 erősítő és egy mélyláda (hommade, tervezett).
Szakműhelybe vittem, mert ez mégiscsak egy önálló szakma a maga kis fortélyaival. Úgy gondoltam, hogy bármiféle ötlet, vagy tanács a beépítéssel kapcsolatban - például, hogy a jelkábeleket középen vezesse hátra, messze a táptól - sértő lenne a mesterre nézve, meg hát ez a szakmája így alap, hogy ezeket tudja. Utólag persze kiderült, hogy nem lett volna akkora baj "sértegetni" a szenszejt, ugyanis indításkor egyből megébredt a tücsökraj (nem a Maszkura féle) a csipogókban. Amikor szóvá tettem csak annyit mondott, hogy kell egy RCA zajszűrő. Szerinte tök mindegy hogy melyik kábel hol van elvezetve, mert ez a fejegység hibája. Innentől kezdtem megkérdőjelezni a szakértelmét. Az hogy számomra hülyeségnek tűnő dolgokat beszél, az egy dolog, de hogy munkája végeztével nem ellenőrzi le járó motornál a rendszert és úgy hív hogy kész az autó az már gáz. Ráadásul nem is egy városban vagyunk, így némi logisztikai gondot is okoz a dolog. Kétszer. Merthogy jövő héten vihetem vissza megint, hogy kijavítsa, az RCA zajszűrő ugyanis nem segített.
Ejj de hosszú lett. Bocsánat.
Szóval egy kérdést szerettem volna kikanyarintani a monológból, mégpedig, hogy a földhurok egyik okozója ugye az, hogy az RCA kábel árnyékolása mindkét oldalon le van földelve. Gyakorlatban ezt hogyan tudom kiküszöbölni? Meg kell vágni a kábel árnyékolását?
Egy leválasztóval meg tudod oldani a problémát. de az 20Hz és 20kHz között vág... tehát az igazán mélyektől búcsúzz el.. Gondolom nem azt a High-Low adaptert használta amit én mondtam, mivel az galvanikusan leválaszt. Sok sikert, jó keresgélés lesz
Bizony, nem azt. SAL-t használt. Mondtam neki, hogy tegyen be valami faszát, de azt válaszolta hogy ez csak az erősítőt fogja kapcsolni szóval felesleges. Fogalmam sincs hogy mire gondolt, de mint mondtam, nem értek ehhez a szakmához.
RCA szűrőből egy tök közönségeset használtam egy próba erejéig ILYET NI, de semmi sem változott. Érdekesség képpen megemlítem, hogy a zaj 80%-a (ha lehet ilyet mondani) jobb oldalról jön, amelyik oldalon a tápot és az RCA-kat is elvezette.
Árnyékolás stb.. problémákra is gondolhatok. Vedd meg azt a Mosconi adaptert amit mondtam. Próbálkozott 1ik barátom magas jelszintű erősítővel is de az sem volt olyan mint a mosconi! 16e Ft-t de galvanikusan leválaszt és tökéletes hangja van. Sajnálom, hogy így végződött a kalandod
Az "ilyet-ni" cucc az 20hz-20khz között enged át. Földhurkot leválaszt, de zajt nem szűr, persze ideális esetben zaj nem is kéne hogy keletkezzen. Ellenőrizném azokat a csatlakozásokat is amiket a jóember ejtett a fejegységből kijövő vezetékeken.
Köszönöm, ez fog történni. Összeollóztam neki néhány szösszenetet autóhifis oldalakról, hogy hol szokták elrontani az amatőrök, és hogyan lehet orvosolni a hasonló jelenségeket. Ha sértő, ha nem, ezt át fogom nyújtani neki sok szeretettel.
Elküldve: 2015. február 05. csütörtök, 16:16
csbalu írta:Medvedisznoman írta:csbalu írta:Medvedisznoman írta: Sziasztok!
A hét elején betelepült a hangrendszer az autóba. Gyári Business CD, Audio system mx 165 plus szett elöl (faragás nélkül befér), Gladen RS100C4 erősítő és egy mélyláda (hommade, tervezett).
Szakműhelybe vittem, mert ez mégiscsak egy önálló szakma a maga kis fortélyaival. Úgy gondoltam, hogy bármiféle ötlet, vagy tanács a beépítéssel kapcsolatban - például, hogy a jelkábeleket középen vezesse hátra, messze a táptól - sértő lenne a mesterre nézve, meg hát ez a szakmája így alap, hogy ezeket tudja. Utólag persze kiderült, hogy nem lett volna akkora baj "sértegetni" a szenszejt, ugyanis indításkor egyből megébredt a tücsökraj (nem a Maszkura féle) a csipogókban. Amikor szóvá tettem csak annyit mondott, hogy kell egy RCA zajszűrő. Szerinte tök mindegy hogy melyik kábel hol van elvezetve, mert ez a fejegység hibája. Innentől kezdtem megkérdőjelezni a szakértelmét. Az hogy számomra hülyeségnek tűnő dolgokat beszél, az egy dolog, de hogy munkája végeztével nem ellenőrzi le járó motornál a rendszert és úgy hív hogy kész az autó az már gáz. Ráadásul nem is egy városban vagyunk, így némi logisztikai gondot is okoz a dolog. Kétszer. Merthogy jövő héten vihetem vissza megint, hogy kijavítsa, az RCA zajszűrő ugyanis nem segített.
Ejj de hosszú lett. Bocsánat.
Szóval egy kérdést szerettem volna kikanyarintani a monológból, mégpedig, hogy a földhurok egyik okozója ugye az, hogy az RCA kábel árnyékolása mindkét oldalon le van földelve. Gyakorlatban ezt hogyan tudom kiküszöbölni? Meg kell vágni a kábel árnyékolását?
Egy leválasztóval meg tudod oldani a problémát. de az 20Hz és 20kHz között vág... tehát az igazán mélyektől búcsúzz el.. Gondolom nem azt a High-Low adaptert használta amit én mondtam, mivel az galvanikusan leválaszt. Sok sikert, jó keresgélés lesz
Bizony, nem azt. SAL-t használt. Mondtam neki, hogy tegyen be valami faszát, de azt válaszolta hogy ez csak az erősítőt fogja kapcsolni szóval felesleges. Fogalmam sincs hogy mire gondolt, de mint mondtam, nem értek ehhez a szakmához.
RCA szűrőből egy tök közönségeset használtam egy próba erejéig ILYET NI, de semmi sem változott. Érdekesség képpen megemlítem, hogy a zaj 80%-a (ha lehet ilyet mondani) jobb oldalról jön, amelyik oldalon a tápot és az RCA-kat is elvezette.
Árnyékolás stb.. problémákra is gondolhatok. Vedd meg azt a Mosconi adaptert amit mondtam. Próbálkozott 1ik barátom magas jelszintű erősítővel is de az sem volt olyan mint a mosconi! 16e Ft-t de galvanikusan leválaszt és tökéletes hangja van. Sajnálom, hogy így végződött a kalandod
Az "ilyet-ni" cucc az 20hz-20khz között enged át. Földhurkot leválaszt, de zajt nem szűr, persze ideális esetben zaj nem is kéne hogy keletkezzen. Ellenőrizném azokat a csatlakozásokat is amiket a jóember ejtett a fejegységből kijövő vezetékeken.
Elküldve: 2015. február 05. csütörtök, 15:15
Medvedisznoman írta:csbalu írta:Medvedisznoman írta: Sziasztok!
A hét elején betelepült a hangrendszer az autóba. Gyári Business CD, Audio system mx 165 plus szett elöl (faragás nélkül befér), Gladen RS100C4 erősítő és egy mélyláda (hommade, tervezett).
Szakműhelybe vittem, mert ez mégiscsak egy önálló szakma a maga kis fortélyaival. Úgy gondoltam, hogy bármiféle ötlet, vagy tanács a beépítéssel kapcsolatban - például, hogy a jelkábeleket középen vezesse hátra, messze a táptól - sértő lenne a mesterre nézve, meg hát ez a szakmája így alap, hogy ezeket tudja. Utólag persze kiderült, hogy nem lett volna akkora baj "sértegetni" a szenszejt, ugyanis indításkor egyből megébredt a tücsökraj (nem a Maszkura féle) a csipogókban. Amikor szóvá tettem csak annyit mondott, hogy kell egy RCA zajszűrő. Szerinte tök mindegy hogy melyik kábel hol van elvezetve, mert ez a fejegység hibája. Innentől kezdtem megkérdőjelezni a szakértelmét. Az hogy számomra hülyeségnek tűnő dolgokat beszél, az egy dolog, de hogy munkája végeztével nem ellenőrzi le járó motornál a rendszert és úgy hív hogy kész az autó az már gáz. Ráadásul nem is egy városban vagyunk, így némi logisztikai gondot is okoz a dolog. Kétszer. Merthogy jövő héten vihetem vissza megint, hogy kijavítsa, az RCA zajszűrő ugyanis nem segített.
Ejj de hosszú lett. Bocsánat.
Szóval egy kérdést szerettem volna kikanyarintani a monológból, mégpedig, hogy a földhurok egyik okozója ugye az, hogy az RCA kábel árnyékolása mindkét oldalon le van földelve. Gyakorlatban ezt hogyan tudom kiküszöbölni? Meg kell vágni a kábel árnyékolását?
Egy leválasztóval meg tudod oldani a problémát. de az 20Hz és 20kHz között vág... tehát az igazán mélyektől búcsúzz el.. Gondolom nem azt a High-Low adaptert használta amit én mondtam, mivel az galvanikusan leválaszt. Sok sikert, jó keresgélés lesz
Bizony, nem azt. SAL-t használt. Mondtam neki, hogy tegyen be valami faszát, de azt válaszolta hogy ez csak az erősítőt fogja kapcsolni szóval felesleges. Fogalmam sincs hogy mire gondolt, de mint mondtam, nem értek ehhez a szakmához.
RCA szűrőből egy tök közönségeset használtam egy próba erejéig ILYET NI, de semmi sem változott. Érdekesség képpen megemlítem, hogy a zaj 80%-a (ha lehet ilyet mondani) jobb oldalról jön, amelyik oldalon a tápot és az RCA-kat is elvezette.
Elküldve: 2015. február 05. csütörtök, 14:44
Medvedisznoman írta:csbalu írta:Medvedisznoman írta: Sziasztok!
A hét elején betelepült a hangrendszer az autóba. Gyári Business CD, Audio system mx 165 plus szett elöl (faragás nélkül befér), Gladen RS100C4 erősítő és egy mélyláda (hommade, tervezett).
Szakműhelybe vittem, mert ez mégiscsak egy önálló szakma a maga kis fortélyaival. Úgy gondoltam, hogy bármiféle ötlet, vagy tanács a beépítéssel kapcsolatban - például, hogy a jelkábeleket középen vezesse hátra, messze a táptól - sértő lenne a mesterre nézve, meg hát ez a szakmája így alap, hogy ezeket tudja. Utólag persze kiderült, hogy nem lett volna akkora baj "sértegetni" a szenszejt, ugyanis indításkor egyből megébredt a tücsökraj (nem a Maszkura féle) a csipogókban. Amikor szóvá tettem csak annyit mondott, hogy kell egy RCA zajszűrő. Szerinte tök mindegy hogy melyik kábel hol van elvezetve, mert ez a fejegység hibája. Innentől kezdtem megkérdőjelezni a szakértelmét. Az hogy számomra hülyeségnek tűnő dolgokat beszél, az egy dolog, de hogy munkája végeztével nem ellenőrzi le járó motornál a rendszert és úgy hív hogy kész az autó az már gáz. Ráadásul nem is egy városban vagyunk, így némi logisztikai gondot is okoz a dolog. Kétszer. Merthogy jövő héten vihetem vissza megint, hogy kijavítsa, az RCA zajszűrő ugyanis nem segített.
Ejj de hosszú lett. Bocsánat.
Szóval egy kérdést szerettem volna kikanyarintani a monológból, mégpedig, hogy a földhurok egyik okozója ugye az, hogy az RCA kábel árnyékolása mindkét oldalon le van földelve. Gyakorlatban ezt hogyan tudom kiküszöbölni? Meg kell vágni a kábel árnyékolását?
Egy leválasztóval meg tudod oldani a problémát. de az 20Hz és 20kHz között vág... tehát az igazán mélyektől búcsúzz el.. Gondolom nem azt a High-Low adaptert használta amit én mondtam, mivel az galvanikusan leválaszt. Sok sikert, jó keresgélés lesz
Bizony, nem azt. SAL-t használt. Mondtam neki, hogy tegyen be valami faszát, de azt válaszolta hogy ez csak az erősítőt fogja kapcsolni szóval felesleges. Fogalmam sincs hogy mire gondolt, de mint mondtam, nem értek ehhez a szakmához.
RCA szűrőből egy tök közönségeset használtam egy próba erejéig ILYET NI, de semmi sem változott. Érdekesség képpen megemlítem, hogy a zaj 80%-a (ha lehet ilyet mondani) jobb oldalról jön, amelyik oldalon a tápot és az RCA-kat is elvezette.
Elküldve: 2015. február 05. csütörtök, 14:24
csbalu írta:Medvedisznoman írta: Sziasztok!
A hét elején betelepült a hangrendszer az autóba. Gyári Business CD, Audio system mx 165 plus szett elöl (faragás nélkül befér), Gladen RS100C4 erősítő és egy mélyláda (hommade, tervezett).
Szakműhelybe vittem, mert ez mégiscsak egy önálló szakma a maga kis fortélyaival. Úgy gondoltam, hogy bármiféle ötlet, vagy tanács a beépítéssel kapcsolatban - például, hogy a jelkábeleket középen vezesse hátra, messze a táptól - sértő lenne a mesterre nézve, meg hát ez a szakmája így alap, hogy ezeket tudja. Utólag persze kiderült, hogy nem lett volna akkora baj "sértegetni" a szenszejt, ugyanis indításkor egyből megébredt a tücsökraj (nem a Maszkura féle) a csipogókban. Amikor szóvá tettem csak annyit mondott, hogy kell egy RCA zajszűrő. Szerinte tök mindegy hogy melyik kábel hol van elvezetve, mert ez a fejegység hibája. Innentől kezdtem megkérdőjelezni a szakértelmét. Az hogy számomra hülyeségnek tűnő dolgokat beszél, az egy dolog, de hogy munkája végeztével nem ellenőrzi le járó motornál a rendszert és úgy hív hogy kész az autó az már gáz. Ráadásul nem is egy városban vagyunk, így némi logisztikai gondot is okoz a dolog. Kétszer. Merthogy jövő héten vihetem vissza megint, hogy kijavítsa, az RCA zajszűrő ugyanis nem segített.
Ejj de hosszú lett. Bocsánat.
Szóval egy kérdést szerettem volna kikanyarintani a monológból, mégpedig, hogy a földhurok egyik okozója ugye az, hogy az RCA kábel árnyékolása mindkét oldalon le van földelve. Gyakorlatban ezt hogyan tudom kiküszöbölni? Meg kell vágni a kábel árnyékolását?
Egy leválasztóval meg tudod oldani a problémát. de az 20Hz és 20kHz között vág... tehát az igazán mélyektől búcsúzz el.. Gondolom nem azt a High-Low adaptert használta amit én mondtam, mivel az galvanikusan leválaszt. Sok sikert, jó keresgélés lesz
Elküldve: 2015. február 05. csütörtök, 10:28
Medvedisznoman írta: Sziasztok!
A hét elején betelepült a hangrendszer az autóba. Gyári Business CD, Audio system mx 165 plus szett elöl (faragás nélkül befér), Gladen RS100C4 erősítő és egy mélyláda (hommade, tervezett).
Szakműhelybe vittem, mert ez mégiscsak egy önálló szakma a maga kis fortélyaival. Úgy gondoltam, hogy bármiféle ötlet, vagy tanács a beépítéssel kapcsolatban - például, hogy a jelkábeleket középen vezesse hátra, messze a táptól - sértő lenne a mesterre nézve, meg hát ez a szakmája így alap, hogy ezeket tudja. Utólag persze kiderült, hogy nem lett volna akkora baj "sértegetni" a szenszejt, ugyanis indításkor egyből megébredt a tücsökraj (nem a Maszkura féle) a csipogókban. Amikor szóvá tettem csak annyit mondott, hogy kell egy RCA zajszűrő. Szerinte tök mindegy hogy melyik kábel hol van elvezetve, mert ez a fejegység hibája. Innentől kezdtem megkérdőjelezni a szakértelmét. Az hogy számomra hülyeségnek tűnő dolgokat beszél, az egy dolog, de hogy munkája végeztével nem ellenőrzi le járó motornál a rendszert és úgy hív hogy kész az autó az már gáz. Ráadásul nem is egy városban vagyunk, így némi logisztikai gondot is okoz a dolog. Kétszer. Merthogy jövő héten vihetem vissza megint, hogy kijavítsa, az RCA zajszűrő ugyanis nem segített.
Ejj de hosszú lett. Bocsánat.
Szóval egy kérdést szerettem volna kikanyarintani a monológból, mégpedig, hogy a földhurok egyik okozója ugye az, hogy az RCA kábel árnyékolása mindkét oldalon le van földelve. Gyakorlatban ezt hogyan tudom kiküszöbölni? Meg kell vágni a kábel árnyékolását?
Elküldve: 2015. február 05. csütörtök, 10:13
Elküldve: 2015. február 05. csütörtök, 10:10
csbalu írta:BRobi írta: Sziasztok!
A kérdésem a következő lenne:
Egy 2000-es évjáratú E46 coupe-ba már majdnem minden gyári hangszórót lecseréltem minimálisan jobb minőségűre.
Mindenképpen fontos számomra, hogy a fejegység gyári maradjon, hogy a műszerfal tökéletességét ne rondítsam el.
A napokban beszereztem egy H/K gyári helyre beszerelhető "mély-ládát" melynek van egy mini erősítője is hozzáépítve az egységhez.
Mint azt tudjuk ezek az okos bajorok minden felfogatási pontot, és helyet beleraknak még egy alap vasba is. Ez pipa megvan a gyári helye. (A felfogató bolhák beszerzése más téma, de ha valaki tud azt szívesen fogadom :porgosnevetos
És most jön a lényeg: Hogy tudom barmolás, és nagy tortúra nélkül bekábelezni, lehetőleg gyári csatival megoldva? Esetleg tud valami jó szakit aki ért a BMW gyári hifihez és Budapest vonzáskörzetében elérhető?
A válaszokat előre is köszi!
Üdv
BRobi
Szia!
Jelen. A gyári HK mélyet a gyári HK-s erősítő vezérli, táplálja és látja el jellel. A sima business Cd-re nem köthető rá. Bolhát és hozzá csavart pont ma rendeltem és egy szettel többet tartalékba, ha kell azt tudok adni. www.bmw-planet.com -on találsz gyári WDS-t. Sok sikert a bekötéshez, de ha működni is fog nem lesz valami tökéletes, széles sávú jelet fog kapni a mély a gyári fejről...
Sok embert bepaliznak ezzel, aztán meg utána jönnek rá hogy az alap rendszerre nem nagyon lehet rákötni.
Üdv
Balu
Elküldve: 2015. február 04. szerda, 14:18
BRobi írta: Sziasztok!
A kérdésem a következő lenne:
Egy 2000-es évjáratú E46 coupe-ba már majdnem minden gyári hangszórót lecseréltem minimálisan jobb minőségűre.
Mindenképpen fontos számomra, hogy a fejegység gyári maradjon, hogy a műszerfal tökéletességét ne rondítsam el.
A napokban beszereztem egy H/K gyári helyre beszerelhető "mély-ládát" melynek van egy mini erősítője is hozzáépítve az egységhez.
Mint azt tudjuk ezek az okos bajorok minden felfogatási pontot, és helyet beleraknak még egy alap vasba is. Ez pipa megvan a gyári helye. (A felfogató bolhák beszerzése más téma, de ha valaki tud azt szívesen fogadom :porgosnevetos
És most jön a lényeg: Hogy tudom barmolás, és nagy tortúra nélkül bekábelezni, lehetőleg gyári csatival megoldva? Esetleg tud valami jó szakit aki ért a BMW gyári hifihez és Budapest vonzáskörzetében elérhető?
A válaszokat előre is köszi!
Üdv
BRobi
Elküldve: 2015. február 03. kedd, 21:49