autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Cabrio
Modell: 330Ci
Évjárat: 2004

státusz jencispy

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 3% (10 pont) | Hozzászólások: 311

Elküldve: 2008. december 29. hétfő, 17:48


Chipcad777 írta: Ez termosztát csere lesz sajna... Nem szabad mozdulni a mutatónak soha... Titkos menübe nézted a vízhõmérsékletet? Elvileg normál körülmények közt olyan 85-87 foknak kellene lennie...

Üdv.: Bálint


Köszi a választ, akkor csere.
Ahogy olvasgattam itt, érdemes mind a 2õt kicserélni egyszerre...
Ha jol értem.

státusz Vendég

Újonc

Elismertség: 24750% (495 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2008. december 28. vasárnap, 22:55


house írta: Sziaztok megint.

Az allofutes helyen ez a kutyu talalhato nekem! Ez lenne az en kajham, vagy mire szolgal?

Koszi elore is valaszaitokot.
http://www.discovertrading.eu/bmw/Kep1.jpg
http://www.discovertrading.eu/bmw/Kep.jpg


Ez egy elektromos melegítõ ami fûtés körbe van beépítve.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2008. december 28. vasárnap, 22:47


szerintem az ott az akksinak a helye... csak neked hátul van az akksi... én úgy olvastabb viszább, hogy az állófútés az anyós ülés elõtti helyen van, de mintha a kép alul lett volna, a motoeblokk hárulja részén, mondjuk az nem BMW volt

státusz house

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 10

Elküldve: 2008. december 28. vasárnap, 22:44


Sziaztok megint.

Az allofutes helyen ez a kutyu talalhato nekem! Ez lenne az en kajham, vagy mire szolgal?

Koszi elore is valaszaitokot.
http://www.discovertrading.eu/bmw/Kep1.jpg
http://www.discovertrading.eu/bmw/Kep.jpg

Chipcad777
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz Chipcad777

Fórumlakó

Elismertség: 1% (5 pont) | Hozzászólások: 290

Elküldve: 2008. december 28. vasárnap, 17:16


Ez termosztát csere lesz sajna... Nem szabad mozdulni a mutatónak soha... Titkos menübe nézted a vízhõmérsékletet? Elvileg normál körülmények közt olyan 85-87 foknak kellene lennie...

Üdv.: Bálint

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Cabrio
Modell: 330Ci
Évjárat: 2004

státusz jencispy

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 3% (10 pont) | Hozzászólások: 311

Elküldve: 2008. december 28. vasárnap, 13:41


Sziasztok!

Eddig a motor hõmérséklettel nem ugy tûnt, hogy van probléma, kb 10 perc alatt bemelegedett városban reggel...

Tegnap felmentem a kékestetõre kirándulni.
Lefelé jövet végig 3-as motorfékkel; a hõm. mutató a kék zóna tetején járt
nem tudott belegedni rendesen
Amint átmentem Gyöngyösön, a pályánál már ujra függõlegesben volt.

Ez normális vagy termosztát hiba lehet? :
Esetleg más hiba? :

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2008. december 25. csütörtök, 20:42


Sziasztok!
Okosodtam, megnéztem a parts catalog-ot, a benzinesben nem találtam zsalut a leírásban, azért nem találtam az autómban sem.
hil


hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2008. december 25. csütörtök, 20:22


kempelen írta:
ute107 írta: Zsalurendszer...
Burns, ott a pont!!!
Nem tudtam a nevét...


Azt majd tegyétek hozzá, hogy kézi váltós modelleknél.

Mert majd jönnek az automatások is és jajonganak három hétig, hogy az övéikbõl elvarázsolta a Jézuska...

Sziasztok!
Bocsi a tudatlanságomért, de mostmár megkérdezem: a benzinesben is van zsalu a hûtõ mögött?? Az enyémben nem találtam, vagy csak nem néztem figyelmesen.
hil

státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2008. december 25. csütörtök, 18:40


ute107 írta: Zsalurendszer...
Burns, ott a pont!!!
Nem tudtam a nevét...


Azt majd tegyétek hozzá, hogy kézi váltós modelleknél.

Mert majd jönnek az automatások is és jajonganak három hétig, hogy az övéikbõl elvarázsolta a Jézuska...

ute107
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2001

státusz ute107

BMWfanatic

Elismertség: 6% (64 pont) | Hozzászólások: 1056

Elküldve: 2008. december 25. csütörtök, 15:50


Zsalurendszer...
Burns, ott a pont!!!
Nem tudtam a nevét...

ute107
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2001

státusz ute107

BMWfanatic

Elismertség: 6% (64 pont) | Hozzászólások: 1056

Elküldve: 2008. december 25. csütörtök, 15:49


http://bmwfans.info/original/E...l-17_0142/

A mûanyag házban vannak azok a zsanérok, itt a képen 4 db látszik, de ha jól emlékszem több van.
Ezek vákum vezérlés alapján nyitnak/zárnak, melyet a 4-es zámú vákumbox szabályoz. Ezt pl. a mûanyag kivétlekor meg kell szívni, hogy a zsanérok bezárjanak---> mivel csak úgy tudod felfelé kihúzni, és csak úgy férsz hozzá a vízpumpa, hosszbordás szíj, termoszát és még sokminden cseréjéhez...

státusz Vendég

Újonc

Elismertség: 24750% (495 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2008. december 25. csütörtök, 15:43


YELLOW írta: ez a dolog úgy mûködik mint a számítógép... próbáld ki, hogy leveszed a PC ház oldalát (ha van bent hõfokmérõd akkor jól látszik, hogy melegedni fog... a PC háznál fontos a huzat, a BMW ugyanezt csinálja... ha nincs alúl a borítás, akkor nincs huzat hanem a lengõkaroknál elmegy a levegõ , és nem hût, viszont amikor bent van a borítás, akkor kisebb résen távozik a cúúg, így jobban hût... példának mondom az Impreza-t... annak a moci tetõn bemegy a levegõ az intercoolerra és a motor mögött a taposó lemezeknél megy el... a Lancer EVO fordított módon mûködik, ott a moci tetõ és a szélvédö felett eláramló levegõ vákuumot csinál és elõlrõl szimpatja be a levegõt az intercooleren keresztül... gondold végig



A diesel motor úgy le van burkolva a zajcsillapítás miatt, hogyha ettõl függene a hûtés, akkor felforrna mindegyik. Ez nem léghûtésû motor.
Ráadásul a hûtõrendszer mögötti zsalurendszer feladata, hogy a motor alá terelje a levegõt, ami a hûtõkön (radiátor) keresztül áramlik. Ez be se jut a motortérbe!
A termosztátok feladata a megfelelõ vízhõfok biztosítása. Amikor kinyitnak már elérte a motor a megfelelõ hõfokot. A hûtõ (radiátor) feladata a hûtõfolyadék visszahûtése. A rossz termosztát miatt állandó keringése van a folyadéknak, és mivel a hûtõ visszahûti, így nem tud felmelegedni a motor! Tehát, ha van egy rossz termosztát a rendszerben, akkor túlhûtött lesz a motor.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2008. december 25. csütörtök, 15:22


zsanér? én még nem vettem észre ezt a dolgot...

ute107
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2001

státusz ute107

BMWfanatic

Elismertség: 6% (64 pont) | Hozzászólások: 1056

Elküldve: 2008. december 25. csütörtök, 15:15


house írta: en ezt csereltem le es a problema nem szunt meg tovabbra sem melegedik a motor.

http://www.autohausaz.com/sear...139877.jpg


Igen, én is ezt cseréltem, igaz csak a fém részét, a mûanyagot nem.

Yellow!
Igazad van! De elméletileg azért vannak a hûtõ mögött ún. zsanérok, melyek bezárnak és csak a megfelelõ pillanatban nyitnak ki, nem?

Engem az érdekelne, hogy mennyire befolyásolja a melegedést az EGR termosztátja, mert ahogy írtam nekem ott valami nagyon nem stimmle, mert a termoszát mûanyag befogadása el van kopva, amelyeken mozoghatna?!

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2008. december 25. csütörtök, 11:16


ez a dolog úgy mûködik mint a számítógép... próbáld ki, hogy leveszed a PC ház oldalát (ha van bent hõfokmérõd akkor jól látszik, hogy melegedni fog... a PC háznál fontos a huzat, a BMW ugyanezt csinálja... ha nincs alúl a borítás, akkor nincs huzat hanem a lengõkaroknál elmegy a levegõ , és nem hût, viszont amikor bent van a borítás, akkor kisebb résen távozik a cúúg, így jobban hût... példának mondom az Impreza-t... annak a moci tetõn bemegy a levegõ az intercoolerra és a motor mögött a taposó lemezeknél megy el... a Lancer EVO fordított módon mûködik, ott a moci tetõ és a szélvédö felett eláramló levegõ vákuumot csinál és elõlrõl szimpatja be a levegõt az intercooleren keresztül... gondold végig

ute107 írta: Nagyon jó!!! Délben jöttem ki a mûhelybõl! Tök jó volt, hamar felmelegedett ---> 85-89 fok körül mozgott a vízhõfok.
Majd vissza a garázsba, felraktam a kocsi alját borító mûanyagot, haza indultam a másik házhoz kb. 15 km. A vízhõfok 66 stabilan!!! Ki érti ezt?

Ja és csak a nagy termosztátot cseréltem, az EGR-ét nem. Megnéztem azt is, az is cserére szorul, mert a támasztó mûanyagjai elkoptak és ferdén nyit.
Talán ahogy megkukucskáltam, megmozgattam, jó lett, egy ideig jól mûködött, majd megint rosszul zár???!!!

NA mindegy, most mehetek az OFF autóval..., de ha leesik a hó, nem bírom megállni...