YELLOW írta:
ez a dolog úgy mûködik mint a számítógép... próbáld ki, hogy leveszed a PC ház oldalát (ha van bent hõfokmérõd akkor jól látszik, hogy melegedni fog... a PC háznál fontos a huzat, a BMW ugyanezt csinálja... ha nincs alúl a borítás, akkor nincs huzat hanem a lengõkaroknál elmegy a levegõ , és nem hût, viszont amikor bent van a borítás, akkor kisebb résen távozik a cúúg, így jobban hût... példának mondom az Impreza-t... annak a moci tetõn bemegy a levegõ az intercoolerra és a motor mögött a taposó lemezeknél megy el... a Lancer EVO fordított módon mûködik, ott a moci tetõ és a szélvédö felett eláramló levegõ vákuumot csinál és elõlrõl szimpatja be a levegõt az intercooleren keresztül... gondold végig
A diesel motor úgy le van burkolva a zajcsillapítás miatt, hogyha ettõl függene a hûtés, akkor felforrna mindegyik. Ez nem léghûtésû motor.
Ráadásul a hûtõrendszer mögötti zsalurendszer feladata, hogy a motor alá terelje a levegõt, ami a hûtõkön (radiátor) keresztül áramlik. Ez be se jut a motortérbe!
A termosztátok feladata a megfelelõ vízhõfok biztosítása. Amikor kinyitnak már elérte a motor a megfelelõ hõfokot. A hûtõ (radiátor) feladata a hûtõfolyadék visszahûtése. A rossz termosztát miatt állandó keringése van a folyadéknak, és mivel a hûtõ visszahûti, így nem tud felmelegedni a motor! Tehát, ha van egy rossz termosztát a rendszerben, akkor túlhûtött lesz a motor.