- autója adatai
- Széria: 3
- Típus: E46
- Kivitel: Sedan
- Modell: 316i
- Évjárat: 2002
Elküldve: 2012. december 12. szerda, 16:55
Sky írta: Sziasztok! 320d 2002 150LE autóról van szó. A hűtő légtelenítésével kapcsolatos a kérdésem, kérem a segítségeteket. Az elektromos kiegészítő fűtést hozta ki hibának a diag, kicserélték. Most gyorsabban is melegszik be, remélem így jobb neki. A csere úgy történt, hogy a cucc előtt és után a gumicsövet elszorította a szerelő egy „fogóval”, így csak kevés – kb. 2-3 dl – hűtővíz folyt ki. A csere után, feltöltötte szintre a kiegyenlítő tartályt, nem volt légtelenítés. Kis járatás után újra feltöltés szintig.
A hozzáértő dizeles szakiktól kérdezem:
1. nem kellett volna légteleníteni?
2. ha jól tudom, két db légtelenítő hely van: egy a kiegyenlítő tartály csonk mellett, egy az EGR termosztát mellett. Nincs harmadik? Ha van az hol van?
3. Szemben állva a kocsival a motortól jobbra hátul, fennt a víz(gumi)csőben van egy „kivezető”, az mi?
4. Ha kell légteleníteni, valaki le tudná írni, hogy kell azt végrehajtani?
5. Meg tudom csinálni otthon, vagy szerviz kell hozzá? Hallottam valami „hűtőpumpáról” szükséges az az én esetemben?
Végezetűl:
6. Van-e módszer(mit kell megnézni) arra (miből lehet tudni) hogy a hűtőrendszer levegős, ezért légtelenítés szükséges.
Előre is köszönöm a válaszokat.
Üdv: Sky
szerintem a legegyszerűbb, ha azt a két csavart tekered, de ha üzem meleg motornál ÓVATOSAN kinyitod a kiegyenlítő tartály kupakját, ott is el tud menni a levegő, picit kell megemelni járó motornál (alapjérat), de kesztyűbe, nehogy nagy gőz jöjjön.