GNoRbY88
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz GNoRbY88

Újonc

Elismertség: 10% (10 pont) | Hozzászólások: 98

Elküldve: 2016. augusztus 14. vasárnap, 08:22


bikemano írta: Hello!
Azt szeretném megtudni mért van az, hogy ha beinditom az autot minden tök normálisan megy, de ahogy bekapcsolom a rövidfényt a hűtő ventilátor rögtön nagyon hangosan kezd menni és folyamatosan, az-az nem áll le, ha lekapcsolom a rövidfényt elhalkul (BMW E46 220D). Ez normális dolog? Tudok tenni ellene valamit vagy szervizelésre szorul? Mi mehetett tönkre ebben az esetben ??

220D? Tuti nem normális, meg szerintem tök egyértelmű, hogy valahol kidörzsölődött a kábel és rövidzár van, azért kapcsol venti. Át kell nézni kábelek állapotát.

bikemano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz bikemano

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 40

Elküldve: 2016. augusztus 13. szombat, 15:33


Ugy látom nem kapok választ, mindegy is elviszem szervizbe...

bikemano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz bikemano

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 40

Elküldve: 2016. augusztus 08. hétfő, 21:14


Hello!
Azt szeretném megtudni mért van az, hogy ha beinditom az autot minden tök normálisan megy, de ahogy bekapcsolom a rövidfényt a hűtő ventilátor rögtön nagyon hangosan kezd menni és folyamatosan, az-az nem áll le, ha lekapcsolom a rövidfényt elhalkul (BMW E46 220D). Ez normális dolog? Tudok tenni ellene valamit vagy szervizelésre szorul? Mi mehetett tönkre ebben az esetben ??

papamaci199
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz papamaci199

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 68

Elküldve: 2016. március 01. kedd, 12:09


asbi írta:
szotakdavid írta:
laszlo0918 írta:
papamaci199 írta:
laszlo0918 írta:
lantika írta:
papamaci199 írta: Sziasztok. Az egyik kollégám hűtőventillátora folyamatosan megy. Indítás után rögtön be is indul. Szerelője azt mondta hogy a venti elektronikája adta meg magát. Ahogy olvasom ez nem úgy megy tönkre hogy folyamatosan megy hanem inkább egyáltalán nem. Mi vezérli a ventit hogy bekapcsoljon és hol van az? Hőgomba esetleg? Az autó: e46 1.9 benzin 2000.évjárat 118le. Előre is ķöszi.


Rele nincs összeegve? Lehet összetapadt az erintkezöje,es mindig kapja a ventillätor az äramot.



Heló nekem volt hasonló gondom csak nekem nem ment állandóan hanem be be kapcsolt miközben miközben állt az autó.Szóval a hűtőventilátoron van egy vezérlő ebbe megy három kábel két vastag meg egy vékony nekem a vékony kábelvolt a ludas szét volt oxidálódva a forrasztás-nál kikapartam azt a szilikon szerű anyagot onnét vissza forrasztottam és jó lett.


A reléjét merre találom? Biztosíték tábla fölött van vagy a motortérben? Kipróbálom ha nem jön be akkor marad a vezérlő gond, vagy esetleg valami szenzor.



Szerintem a motor vezérlő kapcsolja a ventit azon a vékony kábelen keresztül és még szabályozza a fordulatát is.



Venti elektronika kuka. Motorvezérlő vezérli ki 0-100%-ig.


A mögötte lévő zsalut is ez az elektronika vezérli? Nekem folyton csukva van menet közben, 92 fokos hűtővíznél is. Megszorulva nincs, mert leállítás után kinyílik szépen.


Hali! Megoldódott a hiba és szerencsére nem a vezérlő volt a baja. Diagot rádugtuk és 178 fokot írt vízhőmérsékletre. Szenzort cseréltük és jó lett.

asbi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz asbi

Törzsvendég

Elismertség: 4% (5 pont) | Hozzászólások: 116

Elküldve: 2016. március 01. kedd, 09:01


Tano írta:
asbi írta: A mögötte lévő zsalut is ez az elektronika vezérli? Nekem folyton csukva van menet közben, 92 fokos hűtővíznél is. Megszorulva nincs, mert leállítás után kinyílik szépen.


Nem, azt a motorvezérlő nyitja egy vákumszelepen keresztül.


A vákuumszelep jó, mert bezárja. Majd nyáron remélem nyitja a motorvezérlő, ha melege lesz.

szerk.: YELLOW-val akkor ugyanarra a végkövetkeztetésre jutottunk.


Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2016. március 01. kedd, 09:02

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2016. március 01. kedd, 09:01


Tano írta:
asbi írta: A mögötte lévő zsalut is ez az elektronika vezérli? Nekem folyton csukva van menet közben, 92 fokos hűtővíznél is. Megszorulva nincs, mert leállítás után kinyílik szépen.


Nem, azt a motorvezérlő nyitja egy vákumszelepen keresztül.


majd nyáron nem lesz csukva...
ugye a dízel eleve kis veszteséggel dolgozik, lassabban melegszik. ilyenkor télen normális szerintem, ha a zsalu zárva van. a zsalu is nem véletlen pont azokba a típuspkban van benne, amiben benne van.


Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2016. március 01. kedd, 08:51


asbi írta: A mögötte lévő zsalut is ez az elektronika vezérli? Nekem folyton csukva van menet közben, 92 fokos hűtővíznél is. Megszorulva nincs, mert leállítás után kinyílik szépen.


Nem, azt a motorvezérlő nyitja egy vákumszelepen keresztül.


asbi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz asbi

Törzsvendég

Elismertség: 4% (5 pont) | Hozzászólások: 116

Elküldve: 2016. március 01. kedd, 08:50


szotakdavid írta:
laszlo0918 írta:
papamaci199 írta:
laszlo0918 írta:
lantika írta:
papamaci199 írta: Sziasztok. Az egyik kollégám hűtőventillátora folyamatosan megy. Indítás után rögtön be is indul. Szerelője azt mondta hogy a venti elektronikája adta meg magát. Ahogy olvasom ez nem úgy megy tönkre hogy folyamatosan megy hanem inkább egyáltalán nem. Mi vezérli a ventit hogy bekapcsoljon és hol van az? Hőgomba esetleg? Az autó: e46 1.9 benzin 2000.évjárat 118le. Előre is ķöszi.


Rele nincs összeegve? Lehet összetapadt az erintkezöje,es mindig kapja a ventillätor az äramot.



Heló nekem volt hasonló gondom csak nekem nem ment állandóan hanem be be kapcsolt miközben miközben állt az autó.Szóval a hűtőventilátoron van egy vezérlő ebbe megy három kábel két vastag meg egy vékony nekem a vékony kábelvolt a ludas szét volt oxidálódva a forrasztás-nál kikapartam azt a szilikon szerű anyagot onnét vissza forrasztottam és jó lett.


A reléjét merre találom? Biztosíték tábla fölött van vagy a motortérben? Kipróbálom ha nem jön be akkor marad a vezérlő gond, vagy esetleg valami szenzor.



Szerintem a motor vezérlő kapcsolja a ventit azon a vékony kábelen keresztül és még szabályozza a fordulatát is.



Venti elektronika kuka. Motorvezérlő vezérli ki 0-100%-ig.


A mögötte lévő zsalut is ez az elektronika vezérli? Nekem folyton csukva van menet közben, 92 fokos hűtővíznél is. Megszorulva nincs, mert leállítás után kinyílik szépen.

szotakdavid
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz szotakdavid

BMWfanatic

Elismertség: 9% (168 pont) | Hozzászólások: 1808

Elküldve: 2016. február 29. hétfő, 19:05


laszlo0918 írta:
papamaci199 írta:
laszlo0918 írta:
lantika írta:
papamaci199 írta: Sziasztok. Az egyik kollégám hűtőventillátora folyamatosan megy. Indítás után rögtön be is indul. Szerelője azt mondta hogy a venti elektronikája adta meg magát. Ahogy olvasom ez nem úgy megy tönkre hogy folyamatosan megy hanem inkább egyáltalán nem. Mi vezérli a ventit hogy bekapcsoljon és hol van az? Hőgomba esetleg? Az autó: e46 1.9 benzin 2000.évjárat 118le. Előre is ķöszi.


Rele nincs összeegve? Lehet összetapadt az erintkezöje,es mindig kapja a ventillätor az äramot.



Heló nekem volt hasonló gondom csak nekem nem ment állandóan hanem be be kapcsolt miközben miközben állt az autó.Szóval a hűtőventilátoron van egy vezérlő ebbe megy három kábel két vastag meg egy vékony nekem a vékony kábelvolt a ludas szét volt oxidálódva a forrasztás-nál kikapartam azt a szilikon szerű anyagot onnét vissza forrasztottam és jó lett.


A reléjét merre találom? Biztosíték tábla fölött van vagy a motortérben? Kipróbálom ha nem jön be akkor marad a vezérlő gond, vagy esetleg valami szenzor.



Szerintem a motor vezérlő kapcsolja a ventit azon a vékony kábelen keresztül és még szabályozza a fordulatát is.



Venti elektronika kuka. Motorvezérlő vezérli ki 0-100%-ig.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz laszlo0918

Újonc

Elismertség: 2% (2 pont) | Hozzászólások: 96

Elküldve: 2016. február 29. hétfő, 18:30


papamaci199 írta:
laszlo0918 írta:
lantika írta:
papamaci199 írta: Sziasztok. Az egyik kollégám hűtőventillátora folyamatosan megy. Indítás után rögtön be is indul. Szerelője azt mondta hogy a venti elektronikája adta meg magát. Ahogy olvasom ez nem úgy megy tönkre hogy folyamatosan megy hanem inkább egyáltalán nem. Mi vezérli a ventit hogy bekapcsoljon és hol van az? Hőgomba esetleg? Az autó: e46 1.9 benzin 2000.évjárat 118le. Előre is ķöszi.


Rele nincs összeegve? Lehet összetapadt az erintkezöje,es mindig kapja a ventillätor az äramot.



Heló nekem volt hasonló gondom csak nekem nem ment állandóan hanem be be kapcsolt miközben miközben állt az autó.Szóval a hűtőventilátoron van egy vezérlő ebbe megy három kábel két vastag meg egy vékony nekem a vékony kábelvolt a ludas szét volt oxidálódva a forrasztás-nál kikapartam azt a szilikon szerű anyagot onnét vissza forrasztottam és jó lett.


A reléjét merre találom? Biztosíték tábla fölött van vagy a motortérben? Kipróbálom ha nem jön be akkor marad a vezérlő gond, vagy esetleg valami szenzor.



Szerintem a motor vezérlő kapcsolja a ventit azon a vékony kábelen keresztül és még szabályozza a fordulatát is.



papamaci199
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz papamaci199

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 68

Elküldve: 2016. február 26. péntek, 23:19


laszlo0918 írta:
lantika írta:
papamaci199 írta: Sziasztok. Az egyik kollégám hűtőventillátora folyamatosan megy. Indítás után rögtön be is indul. Szerelője azt mondta hogy a venti elektronikája adta meg magát. Ahogy olvasom ez nem úgy megy tönkre hogy folyamatosan megy hanem inkább egyáltalán nem. Mi vezérli a ventit hogy bekapcsoljon és hol van az? Hőgomba esetleg? Az autó: e46 1.9 benzin 2000.évjárat 118le. Előre is ķöszi.


Rele nincs összeegve? Lehet összetapadt az erintkezöje,es mindig kapja a ventillätor az äramot.



Heló nekem volt hasonló gondom csak nekem nem ment állandóan hanem be be kapcsolt miközben miközben állt az autó.Szóval a hűtőventilátoron van egy vezérlő ebbe megy három kábel két vastag meg egy vékony nekem a vékony kábelvolt a ludas szét volt oxidálódva a forrasztás-nál kikapartam azt a szilikon szerű anyagot onnét vissza forrasztottam és jó lett.


A reléjét merre találom? Biztosíték tábla fölött van vagy a motortérben? Kipróbálom ha nem jön be akkor marad a vezérlő gond, vagy esetleg valami szenzor.



autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz laszlo0918

Újonc

Elismertség: 2% (2 pont) | Hozzászólások: 96

Elküldve: 2016. február 26. péntek, 20:05


lantika írta:
papamaci199 írta: Sziasztok. Az egyik kollégám hűtőventillátora folyamatosan megy. Indítás után rögtön be is indul. Szerelője azt mondta hogy a venti elektronikája adta meg magát. Ahogy olvasom ez nem úgy megy tönkre hogy folyamatosan megy hanem inkább egyáltalán nem. Mi vezérli a ventit hogy bekapcsoljon és hol van az? Hőgomba esetleg? Az autó: e46 1.9 benzin 2000.évjárat 118le. Előre is ķöszi.


Rele nincs összeegve? Lehet összetapadt az erintkezöje,es mindig kapja a ventillätor az äramot.



Heló nekem volt hasonló gondom csak nekem nem ment állandóan hanem be be kapcsolt miközben miközben állt az autó.Szóval a hűtőventilátoron van egy vezérlő ebbe megy három kábel két vastag meg egy vékony nekem a vékony kábelvolt a ludas szét volt oxidálódva a forrasztás-nál kikapartam azt a szilikon szerű anyagot onnét vissza forrasztottam és jó lett.


lantika

státusz lantika

BMWfanatic

Elismertség: 14% (129 pont) | Hozzászólások: 872

Elküldve: 2016. február 26. péntek, 17:41


papamaci199 írta: Sziasztok. Az egyik kollégám hűtőventillátora folyamatosan megy. Indítás után rögtön be is indul. Szerelője azt mondta hogy a venti elektronikája adta meg magát. Ahogy olvasom ez nem úgy megy tönkre hogy folyamatosan megy hanem inkább egyáltalán nem. Mi vezérli a ventit hogy bekapcsoljon és hol van az? Hőgomba esetleg? Az autó: e46 1.9 benzin 2000.évjárat 118le. Előre is ķöszi.


Rele nincs összeegve? Lehet összetapadt az erintkezöje,es mindig kapja a ventillätor az äramot.

papamaci199
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz papamaci199

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 68

Elküldve: 2016. február 26. péntek, 17:24


Sziasztok. Az egyik kollégám hűtőventillátora folyamatosan megy. Indítás után rögtön be is indul. Szerelője azt mondta hogy a venti elektronikája adta meg magát. Ahogy olvasom ez nem úgy megy tönkre hogy folyamatosan megy hanem inkább egyáltalán nem. Mi vezérli a ventit hogy bekapcsoljon és hol van az? Hőgomba esetleg? Az autó: e46 1.9 benzin 2000.évjárat 118le. Előre is ķöszi.

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2014. augusztus 10. vasárnap, 23:25


motorload írta: Szevasztok. Egy e46 320d vel van olyan gondom, hogy a hűtő mögötti rostély, amit a vákuum nyit es zár indulás után bezár es zarva is marad. Hiaba van 40 fok ki nem nyitna. Esetleg ötlet?


A zárt helyzet az alapállapot indítás után. 107 foknál nagyobb (vagy 111 fok ha a 150 lovas moci van benne) hűtővízhőmérséklet és >3000 rpm-es ventifordulat esetén kerül nyitásra a motorvezérlő által.
Szóval a külső levegő 40 fokának nincs köze hozzá közvetlenül.