Ritlop írta:
YELLOW írta:
Ritlop írta:
YELLOW írta:
Ritlop írta:
YELLOW írta:
Ritlop írta:
Üdv Mindenki! A következő problémára szeretnék megoldást illetve magyarázatot találni;adott egy 150 lovas fl utáni 320D, amikor bemelegedik a motor és a mutató középen áll, rejtett menü szerint 98 celsiuson van a hűtővíz hőmérséklete, a kis aranyos fogja magát és elkezdi elengedni a kiegyenlítő sapkája alatt a vizet. az autó jelzi is, hogy kevesli a vizet. Enni nem eszi a vizet minden bizonnyal, se a víz nem olajos, sem az olaj nem vizes, fűtésem is van. Nem forralja, csak kinyomja kb 100 celsius környékén, ami elvileg nem kellene, hogy sok legyen neki. Azt hiszem 108 foknál kapcsol be a ventilátorom. Viszont a csövek eléggé felkeményednek,és levegősödik is a rendszer, viszont a nyomást megtartja akár napokig is, visszahűlés után. Légtelenítettem már kb 50szer. Kérdésem az lenne, hogy elkpézelhető, hogy a kiegyenlítő sapkájának a meghibásodása okozza mindezt a kellemetlenséget? Úton van már az új sapka, de szeretném meghallgatni a véleményeteket. Válaszokat előre is köszönöm!
én úgy tudom a 108°C a benzinesnél valid. dízelnél alacsonyabban van a működési tartomány.
igen valószínű a kupak lesz a ludas. viszont előfordulhat, hogy kipufogógáz kerül a rendszerben. és amiatt nyomja ki. azt kellene megnézni, hogy járó motornál (üzem meleg)levenni a kiegyenlítő sapkáját. de csak óvatosan a forró gőz miatt. és szagolni , hogy érezni-e a kipufogó gáz szagot. lehetséges, mikor bemelegszik a blokk, akkor már valami nem tömít rendesen és a kipuf. gázt benyomja a hűtővízbe.
semmi kipufogó szag, meg elvileg ha bedolgozna a hűtőrendszerbe akkor hűlés után el is kellene engedje a nyomást, nem?
nem feltétlen. az függ attól hol enged át. tömítés az, vagy repedés. a gáznak nagyobb a nyomása és ahogy a motor dolgozza ki magától lehet egyik irányba megy, de másikba nem. tömítésen egyik irányba megy másikba nem. ha a motor megáll, a víz sem kering, tehát abban sem lesz olyan nyomás, ami mondjuk vissza tudná nyomni ott, ahol kijött.
a feltöltött képeid azért nem jók, mert nagy méretűek. főoldalon láthatsz olyan fórum témát, ahol le van írva minden.
Köszönöm szépen! Első körben megpróbálom a sapkacserét, ha nem javul megy a hahu-ra, ha az sem jön be akkor megygújtom
ne hari, de ez nagyon gyenge hozzáállás. ha nem javul meg megy a hahu-ra. ezért sok a szemét és bizalmatlanok az emberek, mert amint költeni kell az autóra mindenki szabadulna meg tőle, persze hibátlanként hirdeti mindegyik. lehet te is pont olyantól vetted meg, amilyenné most fogsz válni.
magyarán nem kell csodálkozni semmin. de a te hibát nem jelent pedig hatalmas problémát, ha meg van a hiba oka. lehet csak apróság. de te tudod.
Hidd el, hogy nem gyenge hozzáállás, 2 milliot költöttem rá az elmúlt 3 évben számlával tudom igazolni, nem a haver garázsában csinálta az apósa meg semmi. BMW szervizbe hordom, mind a kettőt ami van nekem meg a páromnak, csak valahol meg kell húzni a határt. És ha megy a hahu-ra, akkor is hibájával fogom árulni.
na, ha nem hivatalos helyen költöd, és tételezzük fel minden hiba, alkatrész, amit cseréltettek veled valóban rossz volt, akkor egy mezei szerviben, vagy ami BMW-re szakosodott, kb. 1 millából megúsztad volna. egy ideje látok hahun hirdetve egy BMW-t, mellette a friss számla majdnem 600ezerről. ha nevetni akarok megnézem. mondjuk nem csodálkozom, sajnos minden márka esetén ez van. szerintem érdemesebb felkutatni olyan embereket, akik egy-egy márkára specializálódnak, mert jobban dolgoznak, mint a hivatalos és legalább fele annyiért.
a legnagyobb baj az, ott rontják el a hivatalos szervizek, hogy a garanciális kötelező szervizek is drágák, a tulaj alig várja vége legyen. de így kb csak ezekre viszik oda, ami nem áll másból, mint alap olajcserékből, meg szűrőkből. aztán komolyabb hibánál meg csak a vakargatás megy.
az előzményedet én nem tudtam, csak amit írtál, abból az jött le. sorry.
szerk.: egyébként ez is rejtély marad nekem. több embert ismerek, hogy belelocsol az autóba egy rakat pénzt, rendbe szedi, majd valami apróság miatt eladja. mert azon agyal, hogy mennyibe lehet még, de azt már nem nézi mennyit locsolt rá. na az a kidobott pénz. mert azt már senki nem fizeti ki. az embernek azért kell költeni az autóra, mert még használni akarja. ha nem akarja, inkább ne költsön rá, mert felesleges, nem fogja viszont látni. ez pont olyan, mint egy trabi felújítása mondjuk. értéktelen autó, eladni nem lehet kb, de ha felújítod nagyon sokba lesz és még használhatod, élvezheted, esetleg ha gyárira sikerült helyreállítani, még sokat is érhet. egy 500ezres autóhoz is ugyanolyan drága az alkatrész, mint egy 2 millióshoz. nem mindegy ugye, hogy egy 500ezres autóra költesz 100ezret, vagy egy 2 millásra. de ha amúgy rendbe lesz az 500ezres és még évekig használhatod, akkor máris nem kellett új autóra költened és megtérül a befektetett összeg.
Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2019. július 22. hétfő, 09:35