autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 2002

státusz Arpad

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 20

Elküldve: 2016. november 20. vasárnap, 16:31


Sziasztok!
Az alábbi problémával fordulok hozzátok:
BMW E46 316i (benzin 1.9)
Egyik nap hazaérve azt tapasztaltam, hogy ömlik a hűtővíz a kocsi alján. Nem csoda a hűtőcsövet ledobta magáról a motor. Leszedtem a gyári szorító gyűrűt, raktam rá egy awab bilincset, jól meghúztam, feltöltöttem a rendszert vízzel. Elvittem a szerelőhöz, nézegették 2 napig, lenyomáspróbázták, és átmosatták a rendszert. Azt mondták valószínű dugulás lehetett, mert ilyen tömítőanyag szerű takony jött ki belőle. Használjam aztán meglátjuk. Használtam 2 hétig kisebb távokon (5-25 km) semmi gondom nem volt vele. Tegnap mentem vele autópályán, ahol jó nagy gőzfelhőt hagytam magam után, majd leérve a pályáról rögtön pirosba is ment a mutató. Megint ledobta a csövet. Az olaj nem túrós, nem füstöl a kocsi, nem eszi sem az olajat sem a vizet. Van tippetek mi lehet a probléma?
Előre is köszönöm.

autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 525d
Évjárat: 2005

státusz Norbo20

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 18

Elküldve: 2016. november 20. vasárnap, 15:15


Mes írta:
YELLOW írta:
Mes írta: Sziasztok!
Egy olyan problémám van, hogy ma mikor mentem dolgozni letettem az autót és kb 15-20 perc múlva mikor elindítottam kb 0 hűtővíz volt benne utána telitöltöttem , miután hazajöttem kb 25 km megint igyan ez . Alul tiszta víz minden a kiegyenlítő tartály is és a sapka alatt is .
Mi lehet a probléma?





meg fogsz lepődni, de elengedi a vizet.
általában a kiegyenlítő tartályt nyomja szét. hibás zárókupak miatt.
vagy a cső van kirepedve. körbe kell nézni. lehet a repedést nem látni, mert csak nyomás alatt nyílik szét.


A kupak alatt nyomja ki a vizet, akkor cseréljek kupakot?



Szia! Nekem is ilyen problémám van e61 525d vel. Megoldódott a probléma sapka cserével? Mert ha igen akkor rápróbálok én is.

Mes
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 1999

státusz Mes

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 10

Elküldve: 2016. augusztus 23. kedd, 17:37


YELLOW írta:
Mes írta: Sziasztok!
Egy olyan problémám van, hogy ma mikor mentem dolgozni letettem az autót és kb 15-20 perc múlva mikor elindítottam kb 0 hűtővíz volt benne utána telitöltöttem , miután hazajöttem kb 25 km megint igyan ez . Alul tiszta víz minden a kiegyenlítő tartály is és a sapka alatt is .
Mi lehet a probléma?





meg fogsz lepődni, de elengedi a vizet.
általában a kiegyenlítő tartályt nyomja szét. hibás zárókupak miatt.
vagy a cső van kirepedve. körbe kell nézni. lehet a repedést nem látni, mert csak nyomás alatt nyílik szét.


A kupak alatt nyomja ki a vizet, akkor cseréljek kupakot?



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2016. augusztus 23. kedd, 17:47

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17582

Elküldve: 2016. augusztus 23. kedd, 17:08


Mes írta: Sziasztok!
Egy olyan problémám van, hogy ma mikor mentem dolgozni letettem az autót és kb 15-20 perc múlva mikor elindítottam kb 0 hűtővíz volt benne utána telitöltöttem , miután hazajöttem kb 25 km megint igyan ez . Alul tiszta víz minden a kiegyenlítő tartály is és a sapka alatt is .
Mi lehet a probléma?





meg fogsz lepődni, de elengedi a vizet.
általában a kiegyenlítő tartályt nyomja szét. hibás zárókupak miatt.
vagy a cső van kirepedve. körbe kell nézni. lehet a repedést nem látni, mert csak nyomás alatt nyílik szét.

Mes
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 1999

státusz Mes

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 10

Elküldve: 2016. augusztus 23. kedd, 16:52


Sziasztok!
Egy olyan problémám van, hogy ma mikor mentem dolgozni letettem az autót és kb 15-20 perc múlva mikor elindítottam kb 0 hűtővíz volt benne utána telitöltöttem , miután hazajöttem kb 25 km megint igyan ez . Alul tiszta víz minden a kiegyenlítő tartály is és a sapka alatt is .
Mi lehet a probléma?



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2016. augusztus 23. kedd, 16:53

autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 1997

státusz lexx

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 13

Elküldve: 2016. augusztus 22. hétfő, 21:02


Sziasztok!
Segítséget kérek! Pesten jártam az autóval és egy műanyag víz cső ami a tűzfal elött van, a szelepek végén(y cső) eltört. Még megtudtam úgy oldani hogy haza jöjjek vele. Lecseréltem, de folyamat forralja azóta a vízet! Kiszedtem a termosztátot bár új volt de mondom hátha gyári hibás, mert olyan volt mintha későn nyitna. Most mentem vele egy proba kört de még hamarabb felforralta a vizet. Megnéztem a hűtő jobb oldala hideg.. Gondolok a vípumpára de amikor néztem (termoszát nélkül) lecsavartam a sapkát végülis dolgozta vissza a vizet de nem tudom hogy eléggé-e.. Valaki? Tanácstalan vagyok.

elgeri
autója adatai
Széria: 1
Típus: E81
Kivitel: 3ajtos
Modell: 116i 1.6
Évjárat: 2008

státusz elgeri

Fórumlakó

Elismertség: 5% (14 pont) | Hozzászólások: 262

Elküldve: 2016. július 13. szerda, 12:13


YELLOW írta:
elgeri írta:
YELLOW írta:
elgeri írta:
YELLOW írta:
elgeri írta:
Talán ez itt nem a reklám helye, de engedjétek meg nekem

Kicsit túlvásároltam az éves szerviz kapcsán, így maradt feleslegessé vált folyadékom:

2 x 1 liter Castrol Radicool NF (fagyálló hűtőfolyadék koncentrátum), bontatlan.

Minden pár hete, a castrolmintabolt-ban lett vásárolva, személyesen, számlával.

A hűtőfolyadék darabját 1800 Ft-ért odaadnám, ha kellene, csakis Margit híd környéki átvétellel.


szerintem 1 litert érdemes megtartani. nekem is meg van. ugye 50-50 arányban lehet, célszerű keverni.
aztán 2-3 év után érdemes a kiegyenlítőből leszívni, majd abba utána önteni. majd 2 hát múlva újra. így lehet frissíteni az anyagot. a fagyállósága szerintem nehezen megy tönkre, viszont egyéb kenőanyagot így lehet pótolni. nem kell leengedni az egészet.


Igen! Tudom, hogy a fagyállóság nem megy tönkre, csak én is a kenőképességéről olvastam.

Idén, amikor a 8 éves kocsimat vittem a magánszervizbe, hogy "na akkor cseréljük ki a hűtőfolyadékot is, mert ártani nem árt, és szerintem még sose volt", akkor az egyik alkalmazott furán nézett rám... hogy azt meg minek
Én azért kicseréltettem!


hát most erre mit mondjak? nálam is amit leengedtek aszonta, vagyis kérdezte, nem baj, ha megtartja? majd valakinek jól beleönti.


Vááá, ezeken spórolni, mily horrorisztikus tételek ezek már?!

Mi lesz akkor, ha valaki ilyennek egy kuplungot (mindennel), vagy "csak" egy légtömegmérőt kell cseréni?!

Na ezért szeretem még mindig a szerelőmet, mert legalább végig ott lehetek mellette és látom mit csinál (meg).


azon csodálkozom, hogy ugyanezek a féktárcsát, betétet hogy nem kunyizták el?
mondjuk valami dereng, mintha mondták volna, hagyjam csak ott, kint gyűjtik hátul. annak sem volt semmi baja, csak anno mániám volt ez a gumi, fék alap csere.


Most már befejezem a lista szét off-olását, de ez még benne van:
Használt fékbetét / tárcsa nekem olyan mint a használt gumi óvszer... fel nem fogom, hogy gondolja bárki is (inkább akkor már egy utángyártott olcsó, de új).


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17582

Elküldve: 2016. július 13. szerda, 12:00


elgeri írta:
YELLOW írta:
elgeri írta:
YELLOW írta:
elgeri írta:
Talán ez itt nem a reklám helye, de engedjétek meg nekem

Kicsit túlvásároltam az éves szerviz kapcsán, így maradt feleslegessé vált folyadékom:

2 x 1 liter Castrol Radicool NF (fagyálló hűtőfolyadék koncentrátum), bontatlan.

Minden pár hete, a castrolmintabolt-ban lett vásárolva, személyesen, számlával.

A hűtőfolyadék darabját 1800 Ft-ért odaadnám, ha kellene, csakis Margit híd környéki átvétellel.


szerintem 1 litert érdemes megtartani. nekem is meg van. ugye 50-50 arányban lehet, célszerű keverni.
aztán 2-3 év után érdemes a kiegyenlítőből leszívni, majd abba utána önteni. majd 2 hát múlva újra. így lehet frissíteni az anyagot. a fagyállósága szerintem nehezen megy tönkre, viszont egyéb kenőanyagot így lehet pótolni. nem kell leengedni az egészet.


Igen! Tudom, hogy a fagyállóság nem megy tönkre, csak én is a kenőképességéről olvastam.

Idén, amikor a 8 éves kocsimat vittem a magánszervizbe, hogy "na akkor cseréljük ki a hűtőfolyadékot is, mert ártani nem árt, és szerintem még sose volt", akkor az egyik alkalmazott furán nézett rám... hogy azt meg minek
Én azért kicseréltettem!


hát most erre mit mondjak? nálam is amit leengedtek aszonta, vagyis kérdezte, nem baj, ha megtartja? majd valakinek jól beleönti.


Vááá, ezeken spórolni, mily horrorisztikus tételek ezek már?!

Mi lesz akkor, ha valaki ilyennek egy kuplungot (mindennel), vagy "csak" egy légtömegmérőt kell cseréni?!

Na ezért szeretem még mindig a szerelőmet, mert legalább végig ott lehetek mellette és látom mit csinál (meg).


azon csodálkozom, hogy ugyanezek a féktárcsát, betétet hogy nem kunyizták el?
mondjuk valami dereng, mintha mondták volna, hagyjam csak ott, kint gyűjtik hátul. annak sem volt semmi baja, csak anno mániám volt ez a gumi, fék alap csere.

elgeri
autója adatai
Széria: 1
Típus: E81
Kivitel: 3ajtos
Modell: 116i 1.6
Évjárat: 2008

státusz elgeri

Fórumlakó

Elismertség: 5% (14 pont) | Hozzászólások: 262

Elküldve: 2016. július 13. szerda, 11:51


YELLOW írta:
elgeri írta:
YELLOW írta:
elgeri írta:
Talán ez itt nem a reklám helye, de engedjétek meg nekem

Kicsit túlvásároltam az éves szerviz kapcsán, így maradt feleslegessé vált folyadékom:

2 x 1 liter Castrol Radicool NF (fagyálló hűtőfolyadék koncentrátum), bontatlan.

Minden pár hete, a castrolmintabolt-ban lett vásárolva, személyesen, számlával.

A hűtőfolyadék darabját 1800 Ft-ért odaadnám, ha kellene, csakis Margit híd környéki átvétellel.


szerintem 1 litert érdemes megtartani. nekem is meg van. ugye 50-50 arányban lehet, célszerű keverni.
aztán 2-3 év után érdemes a kiegyenlítőből leszívni, majd abba utána önteni. majd 2 hát múlva újra. így lehet frissíteni az anyagot. a fagyállósága szerintem nehezen megy tönkre, viszont egyéb kenőanyagot így lehet pótolni. nem kell leengedni az egészet.


Igen! Tudom, hogy a fagyállóság nem megy tönkre, csak én is a kenőképességéről olvastam.

Idén, amikor a 8 éves kocsimat vittem a magánszervizbe, hogy "na akkor cseréljük ki a hűtőfolyadékot is, mert ártani nem árt, és szerintem még sose volt", akkor az egyik alkalmazott furán nézett rám... hogy azt meg minek
Én azért kicseréltettem!


hát most erre mit mondjak? nálam is amit leengedtek aszonta, vagyis kérdezte, nem baj, ha megtartja? majd valakinek jól beleönti.


Vááá, ezeken spórolni, mily horrorisztikus tételek ezek már?!

Mi lesz akkor, ha valaki ilyennek egy kuplungot (mindennel), vagy "csak" egy légtömegmérőt kell cseréni?!

Na ezért szeretem még mindig a szerelőmet, mert legalább végig ott lehetek mellette és látom mit csinál (meg).

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17582

Elküldve: 2016. július 13. szerda, 11:48


elgeri írta:
YELLOW írta:
elgeri írta:
Talán ez itt nem a reklám helye, de engedjétek meg nekem

Kicsit túlvásároltam az éves szerviz kapcsán, így maradt feleslegessé vált folyadékom:

2 x 1 liter Castrol Radicool NF (fagyálló hűtőfolyadék koncentrátum), bontatlan.

Minden pár hete, a castrolmintabolt-ban lett vásárolva, személyesen, számlával.

A hűtőfolyadék darabját 1800 Ft-ért odaadnám, ha kellene, csakis Margit híd környéki átvétellel.


szerintem 1 litert érdemes megtartani. nekem is meg van. ugye 50-50 arányban lehet, célszerű keverni.
aztán 2-3 év után érdemes a kiegyenlítőből leszívni, majd abba utána önteni. majd 2 hát múlva újra. így lehet frissíteni az anyagot. a fagyállósága szerintem nehezen megy tönkre, viszont egyéb kenőanyagot így lehet pótolni. nem kell leengedni az egészet.


Igen! Tudom, hogy a fagyállóság nem megy tönkre, csak én is a kenőképességéről olvastam.

Idén, amikor a 8 éves kocsimat vittem a magánszervizbe, hogy "na akkor cseréljük ki a hűtőfolyadékot is, mert ártani nem árt, és szerintem még sose volt", akkor az egyik alkalmazott furán nézett rám... hogy azt meg minek
Én azért kicseréltettem!


hát most erre mit mondjak? nálam is amit leengedtek aszonta, vagyis kérdezte, nem baj, ha megtartja? majd valakinek jól beleönti.

elgeri
autója adatai
Széria: 1
Típus: E81
Kivitel: 3ajtos
Modell: 116i 1.6
Évjárat: 2008

státusz elgeri

Fórumlakó

Elismertség: 5% (14 pont) | Hozzászólások: 262

Elküldve: 2016. július 13. szerda, 11:40


YELLOW írta:
elgeri írta:
Talán ez itt nem a reklám helye, de engedjétek meg nekem

Kicsit túlvásároltam az éves szerviz kapcsán, így maradt feleslegessé vált folyadékom:

2 x 1 liter Castrol Radicool NF (fagyálló hűtőfolyadék koncentrátum), bontatlan.

Minden pár hete, a castrolmintabolt-ban lett vásárolva, személyesen, számlával.

A hűtőfolyadék darabját 1800 Ft-ért odaadnám, ha kellene, csakis Margit híd környéki átvétellel.


szerintem 1 litert érdemes megtartani. nekem is meg van. ugye 50-50 arányban lehet, célszerű keverni.
aztán 2-3 év után érdemes a kiegyenlítőből leszívni, majd abba utána önteni. majd 2 hát múlva újra. így lehet frissíteni az anyagot. a fagyállósága szerintem nehezen megy tönkre, viszont egyéb kenőanyagot így lehet pótolni. nem kell leengedni az egészet.


Igen! Tudom, hogy a fagyállóság nem megy tönkre, csak én is a kenőképességéről olvastam.

Idén, amikor a 8 éves kocsimat vittem a magánszervizbe, hogy "na akkor cseréljük ki a hűtőfolyadékot is, mert ártani nem árt, és szerintem még sose volt", akkor az egyik alkalmazott furán nézett rám... hogy azt meg minek
Én azért kicseréltettem!

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17582

Elküldve: 2016. július 13. szerda, 11:31


elgeri írta:
Talán ez itt nem a reklám helye, de engedjétek meg nekem

Kicsit túlvásároltam az éves szerviz kapcsán, így maradt feleslegessé vált folyadékom:

2 x 1 liter Castrol Radicool NF (fagyálló hűtőfolyadék koncentrátum), bontatlan.

Minden pár hete, a castrolmintabolt-ban lett vásárolva, személyesen, számlával.

A hűtőfolyadék darabját 1800 Ft-ért odaadnám, ha kellene, csakis Margit híd környéki átvétellel.


szerintem 1 litert érdemes megtartani. nekem is meg van. ugye 50-50 arányban lehet, célszerű keverni.
aztán 2-3 év után érdemes a kiegyenlítőből leszívni, majd abba utána önteni. majd 2 hát múlva újra. így lehet frissíteni az anyagot. a fagyállósága szerintem nehezen megy tönkre, viszont egyéb kenőanyagot így lehet pótolni. nem kell leengedni az egészet.

elgeri
autója adatai
Széria: 1
Típus: E81
Kivitel: 3ajtos
Modell: 116i 1.6
Évjárat: 2008

státusz elgeri

Fórumlakó

Elismertség: 5% (14 pont) | Hozzászólások: 262

Elküldve: 2016. július 13. szerda, 11:26


YELLOW írta:
duc írta:
duc írta:
dfle írta:
duc írta:
dfle írta: Sziasztok. 316 1,8-as motor, már kétszer vettem észre, hogy hűtővíz szivárgás van a garázsban, ma elvittem, megemeltük,a motor hátsó részén, nagyon nehezen látható egy műanyag fedél kb.4 csavarral van odafogatva és a csavaroknál teljesen vízköves,valószínű ott ereszt, mert alatta a váltó is vízköves. Idáig egy hónap alatt kb 1 dl vizet kellett csak utána töltenem. Az a kérdésem, hogy kell-e ezzel komolyan foglalkoznom,mi az a műanyag fedél, és hogy lehet hozzáférni, mert már a motor kivételét emlegették nekem a szervizben.?


Szia,
érdemes még megnézni a hengerfej tűzfal felőli oldalán a műanyag összekötő vízcsövet ( 11531708808 az én kocsimon, ez 316 1.6 lehet a te blokkod más) Elég alattomosan ment nálam is tönkre, először csak kicsit eresztett pont ott ahol te is írtad. Végigcsöpögött a motor mögött, rá a váltóra majd alul ki. Amikor kicseréltem gyakorlatilag szétporladt, darabokra esett. Nagy mázlim volt vele hogy észrevettem.


Az pontosan hol van? ha szemből állok, akkor baloldalon? felülről rá lehet látni?


Nem tudom milyen a blokkod, enyémen ha szemből nézed akkor a hengerfej pollenszűrő alatti végén a blokk mögött.

Én se úszom meg a szerelést, tegnap elfolyt a hűtővizem. A blokk oldalán lévő műanyag cső repedt el az egyik csonknál ( 11531709232 ). Van valakinek tapasztalata, tanácsa a cseréhez? A szívócsonk alatt van természetesen, bonthatom le az egészet...


Illetve még egy kérdés: milyen hűtőfolyadékot ajánlotok, normális esetben BMW gyárit használok tervezett cseréhez, de most sürgős tehát boltban kaphatóra kellene tipp.
Köszönöm.


nagyjából összeszedtem az idézeteket, jó lenne, ha nem egymásba írnátok, hanem a beviteli mezőben legördítenétek az aljára.

Castrol AntiFreeze NF vagy új néven Radicool NF. ez BMW-be való.



Talán ez itt nem a reklám helye, de engedjétek meg nekem

Kicsit túlvásároltam az éves szerviz kapcsán, így maradt feleslegessé vált folyadékom:

2 x 1 liter Castrol Radicool NF (fagyálló hűtőfolyadék koncentrátum), bontatlan.

Minden pár hete, a castrolmintabolt-ban lett vásárolva, személyesen, számlával.

A hűtőfolyadék darabját 1800 Ft-ért odaadnám, ha kellene, csakis Margit híd környéki átvétellel.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17582

Elküldve: 2016. július 13. szerda, 10:19


duc írta:
duc írta:
dfle írta:
duc írta:
dfle írta: Sziasztok. 316 1,8-as motor, már kétszer vettem észre, hogy hűtővíz szivárgás van a garázsban, ma elvittem, megemeltük,a motor hátsó részén, nagyon nehezen látható egy műanyag fedél kb.4 csavarral van odafogatva és a csavaroknál teljesen vízköves,valószínű ott ereszt, mert alatta a váltó is vízköves. Idáig egy hónap alatt kb 1 dl vizet kellett csak utána töltenem. Az a kérdésem, hogy kell-e ezzel komolyan foglalkoznom,mi az a műanyag fedél, és hogy lehet hozzáférni, mert már a motor kivételét emlegették nekem a szervizben.?


Szia,
érdemes még megnézni a hengerfej tűzfal felőli oldalán a műanyag összekötő vízcsövet ( 11531708808 az én kocsimon, ez 316 1.6 lehet a te blokkod más) Elég alattomosan ment nálam is tönkre, először csak kicsit eresztett pont ott ahol te is írtad. Végigcsöpögött a motor mögött, rá a váltóra majd alul ki. Amikor kicseréltem gyakorlatilag szétporladt, darabokra esett. Nagy mázlim volt vele hogy észrevettem.


Az pontosan hol van? ha szemből állok, akkor baloldalon? felülről rá lehet látni?


Nem tudom milyen a blokkod, enyémen ha szemből nézed akkor a hengerfej pollenszűrő alatti végén a blokk mögött.

Én se úszom meg a szerelést, tegnap elfolyt a hűtővizem. A blokk oldalán lévő műanyag cső repedt el az egyik csonknál ( 11531709232 ). Van valakinek tapasztalata, tanácsa a cseréhez? A szívócsonk alatt van természetesen, bonthatom le az egészet...


Illetve még egy kérdés: milyen hűtőfolyadékot ajánlotok, normális esetben BMW gyárit használok tervezett cseréhez, de most sürgős tehát boltban kaphatóra kellene tipp.
Köszönöm.


nagyjából összeszedtem az idézeteket, jó lenne, ha nem egymásba írnátok, hanem a beviteli mezőben legördítenétek az aljára.

Castrol AntiFreeze NF vagy új néven Radicool NF. ez BMW-be való.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2016. július 13. szerda, 10:20

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz duc

Újonc

Elismertség: 11% (1 pont) | Hozzászólások: 9

Elküldve: 2016. július 13. szerda, 09:41


dfle írta:
duc írta:
dfle írta: Sziasztok. 316 1,8-as motor, már kétszer vettem észre, hogy hűtővíz szivárgás van a garázsban, ma elvittem, megemeltük,a motor hátsó részén, nagyon nehezen látható egy műanyag fedél kb.4 csavarral van odafogatva és a csavaroknál teljesen vízköves,valószínű ott ereszt, mert alatta a váltó is vízköves. Idáig egy hónap alatt kb 1 dl vizet kellett csak utána töltenem. Az a kérdésem, hogy kell-e ezzel komolyan foglalkoznom,mi az a műanyag fedél, és hogy lehet hozzáférni, mert már a motor kivételét emlegették nekem a szervizben.?

Szia,
érdemes még megnézni a hengerfej tűzfal felőli oldalán a műanyag összekötő vízcsövet ( 11531708808 az én kocsimon, ez 316 1.6 lehet a te blokkod más) Elég alattomosan ment nálam is tönkre, először csak kicsit eresztett pont ott ahol te is írtad. Végigcsöpögött a motor mögött, rá a váltóra majd alul ki. Amikor kicseréltem gyakorlatilag szétporladt, darabokra esett. Nagy mázlim volt vele hogy észrevettem.

Az pontosan hol van? ha szemből állok, akkor baloldalon? felülről rá lehet látni?


Nem tudom milyen a blokkod, enyémen ha szemből nézed akkor a hengerfej pollenszűrő alatti végén a blokk mögött.

Én se úszom meg a szerelést, tegnap elfolyt a hűtővizem. A blokk oldalán lévő műanyag cső repedt el az egyik csonknál ( 11531709232 ). Van valakinek tapasztalata, tanácsa a cseréhez? A szívócsonk alatt van természetesen, bonthatom le az egészet...

Illetve még egy kérdés: milyen hűtőfolyadékot ajánlotok, normális esetben BMW gyárit használok tervezett cseréhez, de most sürgős tehát boltban kaphatóra kellene tipp.
Köszönöm.











Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2016. július 13. szerda, 09:43