Bero írta:
hil írta:
Bero írta:
hil írta:
DnielCool írta:
Sziasztok ! Akinek volt már hasonló gondja legyen szíves írja meg mi volt a hiba okozója és mennyibe fájt a javítási költség. ( A hütővízjelző kivillan majd rátöltök 2 litert elalszik és 50 km múlva elkezd melegedni a motor és jobb ha megállok . víz tócsa nincs az autó alatt ezért nem tudom mi lehet a baj a víz elvileg nem folyik sehol . ) Köszönöm a segítségeket.
Lehet, hogy levegős a rendszer. Könnyű rosszul megcsinálni a légtelenítést.
És,hogy kell jól légteleníteni? Mert nekem az van,hogy amikor hideg a motor sárgán ég a hűtővízjelző és mikor bemelegszik a motor akkor kialszik! Ez milyen probléma lehet? Elég lenne nekem is légtelenítenem? Köszi!
Több módszer is létezik, én azt írom, ami nekem bejött: lé beletölt, utastér fűtés maxra, motor beindít, aztán várni kell, hogy bemelegedjen (akkor nyit ki a termosztát) A betöltő nyilás kupakja levéve, mellette van a légtelenítő csavar, azt ki kell nyitni és láthatod, hogy a kupaknál spriccel a folyadék. Amikor egyenletes sugárban folyik, akkor légtelenítő elzár, folyadék szintre töltés kupak rá és kész. A művelet alatt én szoktam gázt adni, úgy 2000 1/ford- nyit. Ügyesebb helyeken vákum szivattyút tesznek a betöltő nyílásra és vákumozzák a rendszert kb fél órán keresztül. Biztos van még számtalan eljárás ezeken kívül.
Köszi szépen,Hil! Akkor ezek szerint ezért lehet,hogy csak 5-6 percig világít a lámpám? A tartályom nemrég lett cserélve,még annyi hogy,ha több vizet öntök bele akkor lehet baj? Köszi
Az a baj, hogy a víz hőmérő folyadék hőmérséklet mérésre lett kitalálva. Ha levegős a rendszer, akkor a jeladónál esetleg gőz lehet, azt pedig általában kevesebbnek méri. Ebből adódik az, hogy lehet, már régen forr a víz, de a műszer még csak mondjuk 60 fokot mutat a gőz miatt. Ezt nem kitaláltam, tapasztalatból írom!
Én úgy gondolom, a hűtő túltöltése nem javasolt, mert a táguló közeg szétnyomhatja valahol. Ezért is van az úszó benne és az ajánlás, hogy hideg motornál. Aztán pont Bimmernél, láttam már olyat, hogy hasonló volt a jelenség és az volt a baj, hogy a hűtővíz kergető szivattyú műanyag lapátja eltört, tehát nem forgott a tengellyel együtt. Ezért volt az, hogy nekem mikor vinnyogott a csapágya, akkor inkább utángyárit vettem fémlapátos kivitelben, az soha nem fog letörni. A műanyag lapát szerintem attól is elfordulhat a tengelyen, hogy télen, hideg motornál kap esetleg egy gázfröcsit, mire a motor fordulata hirtelen emelkedik, a megdermedt (nem fagyott, de a fagyálló folyadék is sűrűbb dermedt állapotban) folyadék meg akkora ellenállást képvisel, hogy megcsúszik a tengelyen a lapát, aztán az már többnyire csak rosszabb lesz.