autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Compact
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 1997

státusz jedematik

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 14

Elküldve: 2013. október 24. csütörtök, 08:59


YELLOW írta:
jedematik írta: Üdv mindenkinek a segítségeteket szeretném kérni!
316i felmelegszik a víz. Hűtöt cseréltem,Vízpumpa jó,ki lettvéve megnézve.Termosztát is jó de probának ki is lett véve és ugy.az.
Felmelegszik, és a csövek bekeményednek.Így melegen a hűtősapkát lassan meglazítva,rotyogva nyomja ki a vizet mig a nyomás el nem megy.
A tünetek alapján,hengerfejes lehet?
Segítsetek ha tudtok szivesen fogadok minden ötletet.
Köszi mindenkinek


egyik ismerős, hasonló kálváriában volt. igaz V8-as motorral. de már mindenre gondoltunk, aztán kiderült csak a kiegyenlítő tartálynak a sapkáját kellett cserélni, mert abban is van egy szelep.


oké köszi
Megprobálom azt is épp van másik kéznél!
Remélem megoldodik.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2013. október 24. csütörtök, 07:38


jedematik írta: Üdv mindenkinek a segítségeteket szeretném kérni!
316i felmelegszik a víz. Hűtöt cseréltem,Vízpumpa jó,ki lettvéve megnézve.Termosztát is jó de probának ki is lett véve és ugy.az.
Felmelegszik, és a csövek bekeményednek.Így melegen a hűtősapkát lassan meglazítva,rotyogva nyomja ki a vizet mig a nyomás el nem megy.
A tünetek alapján,hengerfejes lehet?
Segítsetek ha tudtok szivesen fogadok minden ötletet.
Köszi mindenkinek


egyik ismerős, hasonló kálváriában volt. igaz V8-as motorral. de már mindenre gondoltunk, aztán kiderült csak a kiegyenlítő tartálynak a sapkáját kellett cserélni, mert abban is van egy szelep.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Compact
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 1997

státusz jedematik

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 14

Elküldve: 2013. október 23. szerda, 22:58


Üdv mindenkinek a segítségeteket szeretném kérni!
316i felmelegszik a víz. Hűtöt cseréltem,Vízpumpa jó,ki lettvéve megnézve.Termosztát is jó de probának ki is lett véve és ugy.az.
Felmelegszik, és a csövek bekeményednek.Így melegen a hűtősapkát lassan meglazítva,rotyogva nyomja ki a vizet mig a nyomás el nem megy.
A tünetek alapján,hengerfejes lehet?
Segítsetek ha tudtok szivesen fogadok minden ötletet.
Köszi mindenkinek

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330xd
Évjárat: 2001

státusz sunyman

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 17

Elküldve: 2013. október 15. kedd, 15:20


YELLOW írta:
sunyman írta: sziasztok! segitséget szeretnék kérni hozzá értöktől! fagyálló folyadék feltöltésről volna szó! vigyem szerelőhöz vagy én is meg tudom csinálni! 320D kombi bmw-ről van szó,2000-es évjárat!


megtudod, de türelmet igényel. ha szerelőhöz viszed olyanhoz, aki csinált is már, nem csak rámondja. nekem anno akna híjján, elvittem, d a leeresztőket nekem kellett megmutatni. a légtelenítésre kell figyelni majd utána, amit a szervben úgysem csinálnak meg rendesen, csak ha olyanhoz viszed, aki inkább BMW-vel foglalkozik. szvsz.



köszi a gyors válaszodat!



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2013. október 15. kedd, 13:52


sunyman írta: sziasztok! segitséget szeretnék kérni hozzá értöktől! fagyálló folyadék feltöltésről volna szó! vigyem szerelőhöz vagy én is meg tudom csinálni! 320D kombi bmw-ről van szó,2000-es évjárat!


megtudod, de türelmet igényel. ha szerelőhöz viszed olyanhoz, aki csinált is már, nem csak rámondja. nekem anno akna híjján, elvittem, d a leeresztőket nekem kellett megmutatni. a légtelenítésre kell figyelni majd utána, amit a szervben úgysem csinálnak meg rendesen, csak ha olyanhoz viszed, aki inkább BMW-vel foglalkozik. szvsz.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330xd
Évjárat: 2001

státusz sunyman

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 17

Elküldve: 2013. október 15. kedd, 13:44


sziasztok! segitséget szeretnék kérni hozzá értöktől! fagyálló folyadék feltöltésről volna szó! vigyem szerelőhöz vagy én is meg tudom csinálni! 320D kombi bmw-ről van szó,2000-es évjárat!

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2013. október 03. csütörtök, 13:08


Puli írta:
Kipróbálom, mert most megnéztem! Egész délelőtt állt a kocsi, és így hidegen teljesen lent van a pálca,mintha nem is lenne víz benn... .. Akkor most kell majd feltöltenem!



így van töltesz bele. aztán beindítod. hagyod melegedni. aztán lehet légteleníteni, már adidg is, amíg csak a kiskör megy. nem kell levenni a sapkát, csak fel lazítani, vagy rátenni a saját súlya nyom annyit. utána visszazársz mindent , fűtést rányitni., oszt próbálni üzemire melegíteni az autót, majd ha üzemi megállsz és járó motornál szintén. csak ugye óvatosan. valószínű másnapra megint alacsony lesz a víz. ezt közben finoman csorgatva is önthetedbele, de én pl vagy 10x öntöttem utána. kétnaponta mindig légtelenítettem. mert másnap néztem és mindig lent volt a szint. mármint az úszó csutkán lent, érdekes a jelző még nem jelzett bent, hogy alacsony lenne. mondjuk aztán már mindig csak üzem melegen légtelenítettem rajta...


Puli
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz Puli

Fórumlakó

Elismertség: 3% (7 pont) | Hozzászólások: 205

Elküldve: 2013. október 03. csütörtök, 12:59



Kipróbálom, mert most megnéztem! Egész délelőtt állt a kocsi, és így hidegen teljesen lent van a pálca,mintha nem is lenne víz benn... .. Akkor most kell majd feltöltenem!



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2013. október 03. csütörtök, 12:59

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2013. október 03. csütörtök, 12:46


Puli írta:
YELLOW írta:
Puli írta: Urak, egy kis segítséget szeretnék kérni! Egyik pillanatról a másikra elkezdett fogyni a hűtővizem. Kiderült,hogy kidörzsölődött a kigyenlítőtartályba menő vastag cső! Hozzáért az ékszíjtárcsához.. :S ... Megrendeltem a gyárit,kicseréltem.
Viszont a visszajelzőm most is világít,annak ellenére,hogy feltöltöttük a rendszert. Hogy lehet ez? Hol van ennek a szintérzékelője?
Illetve ha szembe állok a kocsival,akkor baloldalon (az ablakmosó tartálytól még kicsit jobbra) fura szörcsögő hangot hallok, de vízfolyást nem látok. Van valakinek tapasztalata,hogy ott hol tud elfolyni a víz, vagy csak az áramló vizet hallom...

KÉP

Köszi



még levegős a rendszer. le kell légteleníteni, korábban leírt módszerekkel.



Légtelenítés?! Gyanítottam, hogy ez lesz, de a pontos menetét nem tudtam. Visszaolvastam ezt a topikot és összeollóztam (igazából a Te válaszaidból):
1. Alapjáraton sapka LE (Óvatosan kell levenni, mert másképp kilő a víz.)
2. Légtelenítőket kinyitni.
3. Középső rostélynál tekerd meleg állásba a középső tárcsát, illetve max.-ra a hőfokot így kell járatni addig, amíg üzem meleg nem lesz.
4. Aztán célszerű menni majd megállni az autóval, hogy nyisson ki rendesen minden termosztát. Csak így lehet lelégteleníteni rendesen.


Ez így megállja a helyét LÉGTELENÍTÉS címszóra?
Ha igen,akkor már csak azt kell megtudnom,hogy mi az a "Középső rostély" illetve, hogy mik a "további légtelenítők" és, hogy hol vannak?



én így csináltam, nekem sokáig kellett utána töltögetni és többször légteleníteni, nekem mondhatni az összes vizem le lett engedve.
van még olyan tipp, hogy orral emelkedőre kell állni és úgy légteleníteni, hogy jóval magasabban legyen az eleje. pl rutnipályára kimész és az emelkedőre felállsz. vagy ismerős garázs feljárójába.
nekem azért nem volt 100%-ban szimpatikus a légtelenítőn kersztűli, mert nagyon spriccelte össze vissza a vizet. ha sok a levegő, akkor mindneképp ki kell nyitni, már hideg motornál is, de utána nekem a sapkán kerezstül is szépen lement. fűtés mindneképp kell, mert nekem is azon a részen ragadt meg a levegő.

Puli
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz Puli

Fórumlakó

Elismertség: 3% (7 pont) | Hozzászólások: 205

Elküldve: 2013. október 03. csütörtök, 11:03


YELLOW írta:
Puli írta: Urak, egy kis segítséget szeretnék kérni! Egyik pillanatról a másikra elkezdett fogyni a hűtővizem. Kiderült,hogy kidörzsölődött a kigyenlítőtartályba menő vastag cső! Hozzáért az ékszíjtárcsához.. :S ... Megrendeltem a gyárit,kicseréltem.
Viszont a visszajelzőm most is világít,annak ellenére,hogy feltöltöttük a rendszert. Hogy lehet ez? Hol van ennek a szintérzékelője?
Illetve ha szembe állok a kocsival,akkor baloldalon (az ablakmosó tartálytól még kicsit jobbra) fura szörcsögő hangot hallok, de vízfolyást nem látok. Van valakinek tapasztalata,hogy ott hol tud elfolyni a víz, vagy csak az áramló vizet hallom...

KÉP

Köszi



még levegős a rendszer. le kell légteleníteni, korábban leírt módszerekkel.



Légtelenítés?! Gyanítottam, hogy ez lesz, de a pontos menetét nem tudtam. Visszaolvastam ezt a topikot és összeollóztam (igazából a Te válaszaidból):
1. Alapjáraton sapka LE (Óvatosan kell levenni, mert másképp kilő a víz.)
2. Légtelenítőket kinyitni.
3. Középső rostélynál tekerd meleg állásba a középső tárcsát, illetve max.-ra a hőfokot így kell járatni addig, amíg üzem meleg nem lesz.
4. Aztán célszerű menni majd megállni az autóval, hogy nyisson ki rendesen minden termosztát. Csak így lehet lelégteleníteni rendesen.


Ez így megállja a helyét LÉGTELENÍTÉS címszóra?
Ha igen,akkor már csak azt kell megtudnom,hogy mi az a "Középső rostély" illetve, hogy mik a "további légtelenítők" és, hogy hol vannak?




YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2013. október 03. csütörtök, 07:44


Puli írta: Urak, egy kis segítséget szeretnék kérni! Egyik pillanatról a másikra elkezdett fogyni a hűtővizem. Kiderült,hogy kidörzsölődött a kigyenlítőtartályba menő vastag cső! Hozzáért az ékszíjtárcsához.. :S ... Megrendeltem a gyárit,kicseréltem.
Viszont a visszajelzőm most is világít,annak ellenére,hogy feltöltöttük a rendszert. Hogy lehet ez? Hol van ennek a szintérzékelője?
Illetve ha szembe állok a kocsival,akkor baloldalon (az ablakmosó tartálytól még kicsit jobbra) fura szörcsögő hangot hallok, de vízfolyást nem látok. Van valakinek tapasztalata,hogy ott hol tud elfolyni a víz, vagy csak az áramló vizet hallom...

KÉP

Köszi



még levegős a rendszer. le kell légteleníteni, korábban leírt módszerekkel.

Puli
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz Puli

Fórumlakó

Elismertség: 3% (7 pont) | Hozzászólások: 205

Elküldve: 2013. október 03. csütörtök, 07:35


Urak, egy kis segítséget szeretnék kérni! Egyik pillanatról a másikra elkezdett fogyni a hűtővizem. Kiderült,hogy kidörzsölődött a kigyenlítőtartályba menő vastag cső! Hozzáért az ékszíjtárcsához.. :S ... Megrendeltem a gyárit,kicseréltem.
Viszont a visszajelzőm most is világít,annak ellenére,hogy feltöltöttük a rendszert. Hogy lehet ez? Hol van ennek a szintérzékelője?
Illetve ha szembe állok a kocsival,akkor baloldalon (az ablakmosó tartálytól még kicsit jobbra) fura szörcsögő hangot hallok, de vízfolyást nem látok. Van valakinek tapasztalata,hogy ott hol tud elfolyni a víz, vagy csak az áramló vizet hallom...

KÉP

Köszi







Utoljára szerkesztve (3 alkalommal): 2013. október 03. csütörtök, 07:37

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2013. október 01. kedd, 10:18


Padre323i írta:
YELLOW írta: én nem tudom ki hogy van vele. de már korábbi években is észre vettem, hogy iylenkor, mikor hűvösebb lesz, mikor megállok a kapu előtt vagy épp kereszteződés, akkor többször megy a ventim, mint nyáron az über kánikulába. sőt nyáron idán pl egyszer ha hallottam. most meg szinte rendszeres, ha megállok.
warum?


Szerintem pont fordítva kellene hogy legyen....



hát ezaz, én is így gondolnám pedig ilyenkor még a meleg levegőt nyomja is az utastérbe, nyáron meg az sem segít rá a hűtésre... viszont azt szeretem ebben a 15 fok környékébe, hogy sokkal jobban megy a gép, meg sportosabb a hangja de ezt a venti dolgot nem értem.

Padre323i
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz Padre323i

Fórumlakó

Elismertség: 2% (8 pont) | Hozzászólások: 282

Elküldve: 2013. október 01. kedd, 10:13


YELLOW írta: én nem tudom ki hogy van vele. de már korábbi években is észre vettem, hogy iylenkor, mikor hűvösebb lesz, mikor megállok a kapu előtt vagy épp kereszteződés, akkor többször megy a ventim, mint nyáron az über kánikulába. sőt nyáron idán pl egyszer ha hallottam. most meg szinte rendszeres, ha megállok.
warum?


Szerintem pont fordítva kellene hogy legyen....



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2013. október 01. kedd, 09:14


én nem tudom ki hogy van vele. de már korábbi években is észre vettem, hogy iylenkor, mikor hűvösebb lesz, mikor megállok a kapu előtt vagy épp kereszteződés, akkor többször megy a ventim, mint nyáron az über kánikulába. sőt nyáron idán pl egyszer ha hallottam. most meg szinte rendszeres, ha megállok.
warum?