anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2013. augusztus 23. péntek, 00:48


Nekem 1x a pályán hosszába ketté repedt. Ez volt az egyetlen eset, mikor állva hagyott a kocsi. Mentő, volt is a szervizbe, másnapra be is rakták. 5 perc alatt 50 fok lett a kocsiba, az év legmelegebb napja volt, 2 éve, délben. Már a rendőrséget hívtam, mentsenek meg, mert ott halok meg, 2 deci víz volt a kocsiba. 1 óra mire lejutottam, élet, halál határán. Ha nem áll meg a pályafelügyelő, 10 percre és nem ülhetek be hozzá a klímás kocsiba, és nem hagy vizet, ott döglöm meg. levegő 38 fok volt, képzelheted az aszfalton.

Azóta sosem indulok sehova folyadék nélkül!!!

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2013. augusztus 23. péntek, 00:49

kalmaristi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz kalmaristi

Törzsvendég

Elismertség: 7% (8 pont) | Hozzászólások: 104

Elküldve: 2013. augusztus 22. csütörtök, 15:56


Sziasztok!
Én is megjártam Tatán voltunk egy kis utó nyaraláson!Utolsó nap nekem is elkezdett huggyozni a tartály!! Bár érdekes volt mert utántöltöttem kevés vizet járattuk akkor meg nem csinálta!! Mindegy hozattak 1-et kicserélték az a tuti!

Methos
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Methos

Törzsvendég

Elismertség: 3% (7 pont) | Hozzászólások: 183

Elküldve: 2013. augusztus 22. csütörtök, 08:59


Methos írta:
YELLOW írta:
Methos írta: Sziasztok, kilyukadt a kiegyenlito tartaly. Elotte volt hogy eltunt a hutoviz nagyobb sebessegnel hosszabb tav megtetele utan. Gondoltam csak kosz, de kiderult megse.
Mi lehet az oka ?
Plusz info motorter tiszta motorolaj tiszta
Mas cso folyas repedes sehol...
Valami otlet ?
2004/7 bmw 320d e46 automata touring


ez sokszor magától is bekövetkezhet, ez is egy úgymond típushiba. nem kell feltétlen hengerfejességre gondolni.


Köszönöm a megnyugtató választ.
Mindemellett amikor (vélhetően akkor) kilyukadt ténylegesen a tartály a kocsi letiltotta a hátramenetet, és az előre menetet is... remélem csak vészüzemmód...és a tartálycserét követően a hibakód törléssel orvosolódik a dolog. Emiatt kell aggódnom?
Kiegészítő infó: a hűtővíz elfolyásakor a vízhőmérséklet jelző nem szállt el, középen maradt.


Aki esetleg hasnonló problémába futna:
- A tartály csere úgy néz ki egyszerűen ment, simán parkolóban kicseréltem, egy óra alatt. Újratöltés légtelenítés, megy a cirkuláció, hőfok rendben. További melegedésnél még a viszkó kuplung vagy a termosztát lehet baj, de jelenleg jó.

A hátramenethez, hogy visszanyerjem, csak előre kellett haladnom, kb 500 m-t majd megáll újrapróbál és van rüki... tehát boldogság. minden ok. Minthogy az automata váltó olajhűtéséért is a a motor vízköre felel, és azzal gondok voltak a rüki kicsit megakadt valószínű. Most rendben. Gondoltam leírom, hátha segít ez valakinek.

Methos
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Methos

Törzsvendég

Elismertség: 3% (7 pont) | Hozzászólások: 183

Elküldve: 2013. augusztus 21. szerda, 10:37


YELLOW írta:
Methos írta: Sziasztok, kilyukadt a kiegyenlito tartaly. Elotte volt hogy eltunt a hutoviz nagyobb sebessegnel hosszabb tav megtetele utan. Gondoltam csak kosz, de kiderult megse.
Mi lehet az oka ?
Plusz info motorter tiszta motorolaj tiszta
Mas cso folyas repedes sehol...
Valami otlet ?
2004/7 bmw 320d e46 automata touring


ez sokszor magától is bekövetkezhet, ez is egy úgymond típushiba. nem kell feltétlen hengerfejességre gondolni.


Köszönöm a megnyugtató választ.
Mindemellett amikor (vélhetően akkor) kilyukadt ténylegesen a tartály a kocsi letiltotta a hátramenetet, és az előre menetet is... remélem csak vészüzemmód...és a tartálycserét követően a hibakód törléssel orvosolódik a dolog. Emiatt kell aggódnom?
Kiegészítő infó: a hűtővíz elfolyásakor a vízhőmérséklet jelző nem szállt el, középen maradt.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2013. augusztus 19. hétfő, 19:44


Methos írta: Sziasztok, kilyukadt a kiegyenlito tartaly. Elotte volt hogy eltunt a hutoviz nagyobb sebessegnel hosszabb tav megtetele utan. Gondoltam csak kosz, de kiderult megse.
Mi lehet az oka ?
Plusz info motorter tiszta motorolaj tiszta
Mas cso folyas repedes sehol...
Valami otlet ?
2004/7 bmw 320d e46 automata touring


ez sokszor magától is bekövetkezhet, ez is egy úgymond típushiba. nem kell feltétlen hengerfejességre gondolni.

Methos
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Methos

Törzsvendég

Elismertség: 3% (7 pont) | Hozzászólások: 183

Elküldve: 2013. augusztus 19. hétfő, 18:20


Sziasztok, kilyukadt a kiegyenlito tartaly. Elotte volt hogy eltunt a hutoviz nagyobb sebessegnel hosszabb tav megtetele utan. Gondoltam csak kosz, de kiderult megse.
Mi lehet az oka ?
Plusz info motorter tiszta motorolaj tiszta
Mas cso folyas repedes sehol...
Valami otlet ?
2004/7 bmw 320d e46 automata touring

autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 1993

státusz bmwtunner

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 7

Elküldve: 2013. augusztus 06. kedd, 10:37


Sziasztok,Adott egy E36 318i az lenne a kérdésem hogyan tudnám le tesztelni a hütöventilátoromat hogy müxik e? Mert kuszik kuszik fel a hömérséklet és nem kapcsol be. Vagy hol találom azt a vezetéket, ami a hütö ventilátortol jön le, mert vagy én vagyok buta hozá de nem látom sehol. Köszi a segitséget elöre is !


Amilo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 325Ci
Évjárat: 2001

státusz Amilo

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 27

Elküldve: 2013. június 25. kedd, 21:21


hil írta:
Amilo írta:
hil írta:
Amilo írta:

Az alsó szimbólum jelzi:



Szia!
Emlékeim szerint mintha műszert írtál volna és nem lápát, ezért kérdeztem, bár lehet, hogy ezt is rosszul olvastam.....
Ha nem levegős a rendszer és nem folyik sehol sem, akkor lehet, hogy hibás a szint érzékelő. Amikor az bejelez, akkor a szintet nem látod a betöltő nyíláson. Hidegen kell feltölteni, hogy az úszó a megfelelő helyen álljon. Ismétlem: hidegen! Ha túl töltöd és esetleg a sapka szelepe nem nyit ki, hogy leeressze a nyomást, vagy gyorsabban melegedik a folyadék, akkor rossz esetben valahol szétdurran a hűtő. Amennyiben jól beállítottad a szintet hidegen, majd a meleg motornál leveszed a kupakot, akkor az bizony le fog fröcskölni, mert nyomás alatt áll a rendszer.
hil



Nem olvastad rosszul, inkább nem jól értelmezted, de ha te így ismered jobban akkor legyen lámpa.
Ismerem a hőtágulást, és hogy olyankor ingadozhat egy kicsit a vízszint.
kb. 2hete légtelenítették fűtéscsap csere miatt.
Tehát: "elvileg" nem lehet levegős a rendszer.
Hűtővízfolyást nem tapasztaltam.
Hibajelzésnél a szintjelző teljesen leesik és nem is látok vizet a betöltő nyílásban, majd pár perc után szépen visszaáll max-ra. Ebből kiindulva jogos a figyelmeztető jelzés.
Hidegen megfelelő a szint.




Szia!
Lehet, hogy mégiscsak rosszul sikerült a légtelenítés.

Bocs, hogy zavartalak,
hil



Igen, az lehetséges. Remélem hogy csak ennyi lesz a gond.
Nem zavartál, segíteni akartál.



hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2013. június 25. kedd, 21:17


Amilo írta:
hil írta:
Amilo írta:

Az alsó szimbólum jelzi:



Szia!
Emlékeim szerint mintha műszert írtál volna és nem lápát, ezért kérdeztem, bár lehet, hogy ezt is rosszul olvastam.....
Ha nem levegős a rendszer és nem folyik sehol sem, akkor lehet, hogy hibás a szint érzékelő. Amikor az bejelez, akkor a szintet nem látod a betöltő nyíláson. Hidegen kell feltölteni, hogy az úszó a megfelelő helyen álljon. Ismétlem: hidegen! Ha túl töltöd és esetleg a sapka szelepe nem nyit ki, hogy leeressze a nyomást, vagy gyorsabban melegedik a folyadék, akkor rossz esetben valahol szétdurran a hűtő. Amennyiben jól beállítottad a szintet hidegen, majd a meleg motornál leveszed a kupakot, akkor az bizony le fog fröcskölni, mert nyomás alatt áll a rendszer.
hil



Nem olvastad rosszul, inkább nem jól értelmezted, de ha te így ismered jobban akkor legyen lámpa.
Ismerem a hőtágulást, és hogy olyankor ingadozhat egy kicsit a vízszint.
kb. 2hete légtelenítették fűtéscsap csere miatt.
Tehát: "elvileg" nem lehet levegős a rendszer.
Hűtővízfolyást nem tapasztaltam.
Hibajelzésnél a szintjelző teljesen leesik és nem is látok vizet a betöltő nyílásban, majd pár perc után szépen visszaáll max-ra. Ebből kiindulva jogos a figyelmeztető jelzés.
Hidegen megfelelő a szint.




Szia!
Lehet, hogy mégiscsak rosszul sikerült a légtelenítés.

Bocs, hogy zavartalak,
hil



Amilo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 325Ci
Évjárat: 2001

státusz Amilo

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 27

Elküldve: 2013. június 25. kedd, 21:05


hil írta:
Amilo írta:

Az alsó szimbólum jelzi:



Szia!
Emlékeim szerint mintha műszert írtál volna és nem lápát, ezért kérdeztem, bár lehet, hogy ezt is rosszul olvastam.....
Ha nem levegős a rendszer és nem folyik sehol sem, akkor lehet, hogy hibás a szint érzékelő. Amikor az bejelez, akkor a szintet nem látod a betöltő nyíláson. Hidegen kell feltölteni, hogy az úszó a megfelelő helyen álljon. Ismétlem: hidegen! Ha túl töltöd és esetleg a sapka szelepe nem nyit ki, hogy leeressze a nyomást, vagy gyorsabban melegedik a folyadék, akkor rossz esetben valahol szétdurran a hűtő. Amennyiben jól beállítottad a szintet hidegen, majd a meleg motornál leveszed a kupakot, akkor az bizony le fog fröcskölni, mert nyomás alatt áll a rendszer.
hil



Nem olvastad rosszul, inkább nem jól értelmezted, de ha te így ismered jobban akkor legyen lámpa.
Ismerem a hőtágulást, és hogy olyankor ingadozhat egy kicsit a vízszint.
kb. 2hete légtelenítették fűtéscsap csere miatt.
Tehát: "elvileg" nem lehet levegős a rendszer.
Hűtővízfolyást nem tapasztaltam.
Hibajelzésnél a szintjelző teljesen leesik és nem is látok vizet a betöltő nyílásban, majd pár perc után szépen visszaáll max-ra. Ebből kiindulva jogos a figyelmeztető jelzés.
Hidegen megfelelő a szint.





Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2013. június 25. kedd, 21:08

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2013. június 25. kedd, 20:46


Amilo írta:

Az alsó szimbólum jelzi:



Szia!
Emlékeim szerint mintha műszert írtál volna és nem lápát, ezért kérdeztem, bár lehet, hogy ezt is rosszul olvastam.....
Ha nem levegős a rendszer és nem folyik sehol sem, akkor lehet, hogy hibás a szint érzékelő. Amikor az bejelez, akkor a szintet nem látod a betöltő nyíláson. Hidegen kell feltölteni, hogy az úszó a megfelelő helyen álljon. Ismétlem: hidegen! Ha túl töltöd és esetleg a sapka szelepe nem nyit ki, hogy leeressze a nyomást, vagy gyorsabban melegedik a folyadék, akkor rossz esetben valahol szétdurran a hűtő. Amennyiben jól beállítottad a szintet hidegen, majd a meleg motornál leveszed a kupakot, akkor az bizony le fog fröcskölni, mert nyomás alatt áll a rendszer.
hil



Amilo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 325Ci
Évjárat: 2001

státusz Amilo

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 27

Elküldve: 2013. június 25. kedd, 20:25


hil írta:
Amilo írta:
hil írta:
Amilo írta: Üdv!
325CI E46 2001
A minap jelezte a műszerfal hogy alacsony a hűtővízszint. Megnéztem a szintet és tényleg alacsony volt. Ellenőriztem a kocsi alját, de sehol nem találtam folyást. Visszatekertem a kupakot és elgurultam a legközelebbi benzinkútra venni fagyállót. Amikor bele akartam tölteni a folyadékot láttam hogy a vízszint újra a maximumon van. Mitől lehet a hűtővízszint ingadozás? Az első észlelés óta már többször is előfordult.
Az ingadozás meleg motornál jelentkezik.


Szia!
Már megbocsáss, de a hőtágulásról nem hallottál? A hűtő folyadék szintet hidegen ajánlott nézni, Te elmentél a kútra, addigra meleg lett a folyadék, ami ezáltal kitágult, azért volt tele a tartály.
hil



Szia!
Igen, hallottam róla.
Nem hinném hogy normális lenne az a fajta hőtágulás ami üzem meleg motornál egyszer maxon van majd szépen eltűnik belőle a víz olyan szinten hogy a műszer is jelzi.
Serintem kicsit félreértetted a kérdést......

Szia!
Biztosan teljesen félre értettem kérdésedet. A műszer milyen formában jelzi a folyadék mennyiség ingadozását? Csak azért kérdezem, mert a hőmérő kb 70 és 110 fok között pont középen szokott állni. Én feltételeztem (mert az már csak természetes kell, hogy legyen), hogy a hűtő légtelenítése tökéletesen megtörtént. Ebben az esetben , amennyiben nem látsz csöppenést sehol sem, akkor csak a hőtágulás játszhat be. Zárt rendszerről beszélünk!
hil



Az alsó szimbólum jelzi:




hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2013. június 25. kedd, 20:16


Amilo írta:
hil írta:
Amilo írta: Üdv!
325CI E46 2001
A minap jelezte a műszerfal hogy alacsony a hűtővízszint. Megnéztem a szintet és tényleg alacsony volt. Ellenőriztem a kocsi alját, de sehol nem találtam folyást. Visszatekertem a kupakot és elgurultam a legközelebbi benzinkútra venni fagyállót. Amikor bele akartam tölteni a folyadékot láttam hogy a vízszint újra a maximumon van. Mitől lehet a hűtővízszint ingadozás? Az első észlelés óta már többször is előfordult.
Az ingadozás meleg motornál jelentkezik.


Szia!
Már megbocsáss, de a hőtágulásról nem hallottál? A hűtő folyadék szintet hidegen ajánlott nézni, Te elmentél a kútra, addigra meleg lett a folyadék, ami ezáltal kitágult, azért volt tele a tartály.
hil



Szia!
Igen, hallottam róla.
Nem hinném hogy normális lenne az a fajta hőtágulás ami üzem meleg motornál egyszer maxon van majd szépen eltűnik belőle a víz olyan szinten hogy a műszer is jelzi.
Serintem kicsit félreértetted a kérdést......

Szia!
Biztosan teljesen félre értettem kérdésedet. A műszer milyen formában jelzi a folyadék mennyiség ingadozását? Csak azért kérdezem, mert a hőmérő kb 70 és 110 fok között pont középen szokott állni. Én feltételeztem (mert az már csak természetes kell, hogy legyen), hogy a hűtő légtelenítése tökéletesen megtörtént. Ebben az esetben , amennyiben nem látsz csöppenést sehol sem, akkor csak a hőtágulás játszhat be. Zárt rendszerről beszélünk!
hil



Amilo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 325Ci
Évjárat: 2001

státusz Amilo

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 27

Elküldve: 2013. június 25. kedd, 20:06


hil írta:
Amilo írta: Üdv!
325CI E46 2001
A minap jelezte a műszerfal hogy alacsony a hűtővízszint. Megnéztem a szintet és tényleg alacsony volt. Ellenőriztem a kocsi alját, de sehol nem találtam folyást. Visszatekertem a kupakot és elgurultam a legközelebbi benzinkútra venni fagyállót. Amikor bele akartam tölteni a folyadékot láttam hogy a vízszint újra a maximumon van. Mitől lehet a hűtővízszint ingadozás? Az első észlelés óta már többször is előfordult.
Az ingadozás meleg motornál jelentkezik.


Szia!
Már megbocsáss, de a hőtágulásról nem hallottál? A hűtő folyadék szintet hidegen ajánlott nézni, Te elmentél a kútra, addigra meleg lett a folyadék, ami ezáltal kitágult, azért volt tele a tartály.
hil



Szia!
Igen, hallottam róla.
Nem hinném hogy normális lenne az a fajta hőtágulás ami üzem meleg motornál egyszer maxon van majd szépen eltűnik belőle a víz olyan szinten hogy a műszer is jelzi.
Serintem kicsit félreértetted a kérdést......


hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2013. június 25. kedd, 20:03


Amilo írta: Üdv!
325CI E46 2001
A minap jelezte a műszerfal hogy alacsony a hűtővízszint. Megnéztem a szintet és tényleg alacsony volt. Ellenőriztem a kocsi alját, de sehol nem találtam folyást. Visszatekertem a kupakot és elgurultam a legközelebbi benzinkútra venni fagyállót. Amikor bele akartam tölteni a folyadékot láttam hogy a vízszint újra a maximumon van. Mitől lehet a hűtővízszint ingadozás? Az első észlelés óta már többször is előfordult.
Az ingadozás meleg motornál jelentkezik.


Szia!
Már megbocsáss, de a hőtágulásról nem hallottál? A hűtő folyadék szintet hidegen ajánlott nézni, Te elmentél a kútra, addigra meleg lett a folyadék, ami ezáltal kitágult, azért volt tele a tartály.
hil