Nos előző történetem ez év januárjában folytatódott, 1-én amikor is dezsavű szerűen ismét szarul indult a kocsi(szintén -9)! de már korábban észrevetetm hogy 0 fok körül sem olyan határzott az indulás mint volt! na mondom akkor lehet beszartak a gyertyák megint!? nos rászánom magam, vettem megint gyertyát, mondom most BERUT vezszek, az a gyári, hátha jobb lesz, gyertyák kint, próbálom egy vezetékkel, faszán ahogy kell izzik, mondom akkor ez biztos jó még, hát mind a 4 jó volt!! mondom az ördög már megint rendeset szart! szétszedtem és nem ez a baj. akkor mi marad, relé v vezérlő, avagy biztosíték. biztosíték jó! méregetem, mi jön a pipán, 5-6 volt vagy még kevesebb feszültség. akkor itt mondom meglesz a baj, mivel mind a 4 egyforma, valószínű a vezérlő. Nos itt jegyezném meg aki teheti mindenképpen diagnosztikával kezdje, mert sokat lehet vele spórolni(időt!!). nos mivel nekem nem volt, így gondoltam megyek tovább leveszem megnézem, igenám de motortérből fentről LEHETETLEN! Csak lentről burkolatokat lebontva, lehet levenni. így mivel nem aknán álltam, kocsi össze, irány haverhoz aknára. Így is lett, lentről viszonylag könnyen levehető, két csavar, és két stekker. nos felbontás után, ami kis melegítéssel, szikével csavarhúzóval abszolválható. Ami fogadott egy átlátszó zselés anyaggal beöntve a kis áramkör, és a kis merev vezetékek látszólag a helyükön, viszont senkit ne tévesszen meg mert nekem az összes levolt törve a helyéről!!! kipucolni egy fogkefével a legjobb azt a részt ahova majd forrasztani fogunk, nem sértjük meg vele a nyákot. Ami ezütös anyag a csatlakozók lábain van, nem forrasztható, nem cin! azt sajnos mindenkinek ÓVATOSAN lekell csiszolni amig egy kis halvány vöröses sárgás kis rezet nem látni, különben nem futja a cin! itt ezeket egy kis csaposküszörüvel a legjobb de fokozott ovatossággal a nyákra ügyelve! Egy kis darab új vezetéket készítsünk a régiek helyett, azt beforrasztani, vmi tömítőpasztával kinyomni, fedél rá, szintén kis pasztával, fel a helyére és ÖRÜLNI!!
Nos mikor kész lett ki is olvastuk, ami mutatta is a 4 gyertyahibát, és magát a modult is, ami nem csoda, mivel a vezérlő bejövő vezetékei is levoltak törve. hiba törölve,többet nem jött vissza, és azóta már -17ben is indul, ahogy az első dugó holtpontra ér! Végezetül pár kép még!
Összegzésül, vagy a gyertyák, vagy a vezérlő a hibás, nincsenek általában nagy képletek, de legegyszerűbb rögtön teszterrel kiolvasni, sokat segíthet, és időt pénzt spórolhat! Remélem hasznos volt, valakinek tudtam a történeteimmel újat mondani, segíteni.
Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2016. január 23. szombat, 19:54